Gå til innhold

Jeg vant i retten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefordelingssak. Datteren vår er 1,5 år. Far har tidligere hatt store rusproblemer og har psykiske problemer (ingen diagnoser). Jeg er overlykkelig. 

Utfallet ble: Samvær x1 i uken i noen timer. 

Fra og med datteren vår er 2 år skal han ha henne på overnatting x1 per mnd hos sin mor. Han får ikke lov til å ha henne alene i leiligheten sin. 

Det står ingenting verken om annenhver julaften, nyttårsaften, ferier o.l. 

Jeg har hele tiden kjempet for samvær, men begrenset og i trygge omgivelser. Endelig fikk jeg det! Er så glad for at barnet mitt kan ha samvær med sin pappa og samtidig være trygg. 

Ble faktisk overrasket over hvor lite samvær han fikk. Dette er ekstremt lite. 

Anonymkode: ff696...871

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er glad for at barnet ditt får svært lite samvær med pappa'n sin?

Anonymkode: 6955f...98e

Skrevet

Skjønner godt at du er glad for at barnet får trygge rammer rundt sine samvær, men det er absolutt ikke "ekstremt lite samvær". Barnet ser jo far hver uke!!!

Mange foreldre med samme problematikk som din eks får samvær under tilsyn 3-4 ganger i året, et par timer hver gang, under tilsyn. 

Anonymkode: 397e8...d21

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde du blitt glad for at barna dine hadde fått mest mulig samvær med en far med store rusproblemer??

Anonymkode: 7646e...b11

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les en gang til så forstår du kanskje det Hi skriver.

Hi, så flott at du har kjempet for at barnet ditt skal være trygg også på samvær. Det er jo avgjørende for at barnet ev. kan få et godt forhold til sin far på sikt om han endrer seg til det bedre. Det var ikke mye samvær, men det er vel det fagfolk og retten mener er maks hva faren kan takle nå mtp. hva som er forsvarlig for barnet. Håper barnets farmor er en fornuftig dame som setter barnet ditt først også, men ellers legger tilrette for et best mulig forhold mellom far og datter. Om far utvikler seg til en bedre omsorgsperson på sikt så kan dere sikkert utvide samværet, men det er i så fall sikkert langt opp og frem.

Bra du kjemper for barnet ditt og for at du legger tilrette for et forsvarlig samvær. Lykke til videre :)

Anonymkode: c84e2...bce

Skrevet

Noen naboer her mistet ungene på grunn av mye krangling og konflikter mellom foreldrene og de fikk bare se ungene en gang pr.3 mnd og der va det ikke rus involvert. Så dette hørtes da bra ut.

Så fint hi :)

Anonymkode: 21cc8...a50

Skrevet

Håper han tar seg sammen 

Anonymkode: 75e01...e1f

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

En skikkelig pro-far skal du være, men det at far har store psykiske problemer og rusproblemer hoppet du elegant over? Eller mener du at far ALLTID skal ha mye samvær, uansett hvor god/dårlig omsorgsperson han er for barnet? Mor er ikke alltid djevelen, skjønner du. Og ja, jeg hadde også blitt glad, trygg og beroliget hvis mine barn hadde en far med den problematikken, og han ble idømt lite samvær. Da slipper man å ha flere dager der man er urolig for barna sine.

Skrevet

Bra du er er flink mamma som kjemper for barnet ditt, det er og bra at får har litt samvær hver uke slik at de lærer og kjenne hverandre😊

Skrevet

Synes det er så rart at du har har laget barn med denne mannen jeg. Du visste jo dette. Barnet ditt vil vokse opp med en ustødig grunnmur, der far ikke er tilstede og samværet er kunstig og unormalt. Barnet vil jo klare seg, dersom du er stabil, men vil kunne være mer sårbar enn andre barn. Jeg synes det er dårlig gjort å velge og få barn i en slik situasjon.

Anonymkode: 33b4c...2ae

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes det er så rart at du har har laget barn med denne mannen jeg. Du visste jo dette. Barnet ditt vil vokse opp med en ustødig grunnmur, der far ikke er tilstede og samværet er kunstig og unormalt. Barnet vil jo klare seg, dersom du er stabil, men vil kunne være mer sårbar enn andre barn. Jeg synes det er dårlig gjort å velge og få barn i en slik situasjon.

Anonymkode: 33b4c...2ae

Jada, hakk på mor dere. Jeg vedder på at 100 % av alle på forumet har valgt å få barn etter at de og mannen som de har vært gift med i 15 år (som verken røyker eller bruker alkohol, har god helse, er veltrent, stemmer AP eller SV, tjener 1 million i året og bidrar akkurat 50 % til husarbeid og barnestell) har blitt ferdig med 5-årig høyere utdanning, kjøpt seg hus og betalt det ned, jobbet i 10 års tid, har mye familie og venner, stor omgangskrets, er sosialt veltilpassede og ellers kjempeperfekte hele gjengen.

Selv om det jeg skrev over er overdrivelse, er det totalt unødvendig å hakke på mor her. Ikke alle klarer å ta abort. Ikke alle finner ut av mannens fortid før det er for sent. Dere vet ingenting om HI sin situasjon. Hun har gått rettens veg for å ha stabilt samvær. Kan ikke dere kose dere med alle abortene deres uten å hakke på dem som ikke gjør det?

Skrevet

Oi! Det var mye samvær mellom lite barn og far med store utfordringer.

Anonymkode: 1ba96...689

Skrevet
9 minutter siden, MrsRiddick skrev:

Jada, hakk på mor dere. Jeg vedder på at 100 % av alle på forumet har valgt å få barn etter at de og mannen som de har vært gift med i 15 år (som verken røyker eller bruker alkohol, har god helse, er veltrent, stemmer AP eller SV, tjener 1 million i året og bidrar akkurat 50 % til husarbeid og barnestell) har blitt ferdig med 5-årig høyere utdanning, kjøpt seg hus og betalt det ned, jobbet i 10 års tid, har mye familie og venner, stor omgangskrets, er sosialt veltilpassede og ellers kjempeperfekte hele gjengen.

Selv om det jeg skrev over er overdrivelse, er det totalt unødvendig å hakke på mor her. Ikke alle klarer å ta abort. Ikke alle finner ut av mannens fortid før det er for sent. Dere vet ingenting om HI sin situasjon. Hun har gått rettens veg for å ha stabilt samvær. Kan ikke dere kose dere med alle abortene deres uten å hakke på dem som ikke gjør det?

WOW!!! Bare.... WOW...

Anonymkode: 89cae...d11

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

WOW!!! Bare.... WOW...

Du hadde mye saklig å komme med, ser jeg :D

Skrevet (endret)

Barnet ditt skal treffe sin far hver uke, en far med store psykiske problemer? Og begynne å overnatte i samme hus som ham om et halvt år..? Og på hvilken måte blir det kontrollert at farmor faktisk alltid er tilstede under samvær? Hadde det vært mitt barn, så hadde jeg krevd max 4 samvær i løpet av året, noen timer av gangen, med tilsyn! 

Stakkars barn som må forholde seg til en mann med store psykiske problemer.. Hvorfor fikk du barn med denne mannen?

Endret av Evablaum
Skrevet
Akkurat nå, Evablaum skrev:

Barnet ditt skal treffe sin far hver uke, en far med store psykiske problemer? Og begynne å i samme hus som ham overnatte om et halvt år..? Og på hvilken måte blir det kontrollert at farmor faktisk alltid er tilstede under samvær? Hadde det vært mitt barn, så hadde jeg krevd max 4 samvær i løpet av året, noen timer av gangen, med tilsyn! 

Stakkars barn som må forholde seg til en mann med store psykiske problemer.. Hvorfor fikk du barn med denne mannen?

Hvorfor er det relevant hvorvidt hun fikk barn med denne mannen? Kan hun stappe barnet tilbake dit det kom fra eller finne opp tidsmaskin for å IKKE få barn med denne mannen? Hvorfor er dette i det hele tatt relevant i denne diskusjonen hvis dere ikke ønsker å bare hakke og ydmyke HI? Barnet er allerede kommet. Det går ikke an å få gjort noe med det. Da er det egentlig ingenting å diskutere. Og det er retten som til slutt bestemmer hvordan samværet blir. Og da må man forholde seg til det og gjøre det beste ut av situasjonen.

Skrevet

Personangrep og sitater av dette er fjernet.

Kira, moderator 

Skrevet

Så godt å høre at den norske rettsstat faktisk tar gode,riktige avgjørelser også! Gratulerer med dommen, sinnsykt lettende når slikt er ferdig og forbi:hjerte:

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen naboer her mistet ungene på grunn av mye krangling og konflikter mellom foreldrene og de fikk bare se ungene en gang pr.3 mnd og der va det ikke rus involvert. Så dette hørtes da bra ut.

Så fint hi :)

Tror du virkelig på dette selv? 🙈

Skrevet
15 minutter siden, Mamma til 2 søte skrev:

Tror du virkelig på dette selv? 🙈

Ja jeg kjenner de. De jobbet med saken og fikk tilbake ungene etter 6 år

Skrevet
51 minutter siden, MrsRiddick skrev:

Du hadde mye saklig å komme med, ser jeg :D

Ja... Du kan ta piffen fra de mest iherdige😂 

Skrevet
40 minutter siden, MrsRiddick skrev:

Hvorfor er det relevant hvorvidt hun fikk barn med denne mannen? Kan hun stappe barnet tilbake dit det kom fra eller finne opp tidsmaskin for å IKKE få barn med denne mannen? Hvorfor er dette i det hele tatt relevant i denne diskusjonen hvis dere ikke ønsker å bare hakke og ydmyke HI? Barnet er allerede kommet. Det går ikke an å få gjort noe med det. Da er det egentlig ingenting å diskutere. Og det er retten som til slutt bestemmer hvordan samværet blir. Og da må man forholde seg til det og gjøre det beste ut av situasjonen.

Jeg spurte da ikke hvorfor hun ikke stapper ungen dit den kom fra, men hvorfor hun fikk mann med denne mannen..!

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg kjenner de. De jobbet med saken og fikk tilbake ungene etter 6 år

Jeg må bare spørre her nå.. Er i en sånn situasjon selv. Vi har alltid vært i en konflikt, vi kommer aldri ut av den. Vi har gått i terapi hver for oss og prøvd parterapi. Vi ha virkelig lyst til å få det til men nå er barnevernet involvert. Vi begynner i parterapi igjen og jobber virkelig for det. bv sa vi burde flytte fra hverandre og det har vi gjort (men ingen har ny plass å bo så vi bytter på å være hjemme og sover hos foreldre/venner... Jeg er livredd for at de skal ta barna fra oss. Kn de gjøre det fordi vi krangler? Selv om vi jobber og jobber? kan vi ikke få hjelp av barnevernet, kan de ikke sette inn tiltak? MÅ de ta fra oss barna liksom? Min største frykt! >Må tilføye at barna ikke har blitt involvert i kranglene og det skjer helst når de er borte. bv har snakket med de alene og ikke fått svar som bekymrer dem. ungene er trygge og fornøyde i følge bv. det må da ha noe å si?

Anonymkode: 82114...0c9

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

WOW!!! Bare.... WOW...

Hva er det du wow'er etter?

Anonymkode: 7f003...a67

Skrevet

Jeg håper du klarer å overse de frekke og sure tilbakemeldingene du har fått her.  

Veldig bra at du har kjempet for barnet sine rettigheter og vunnet frem.  

Samvær med tilsyn kan være en god ordning.  Samvær UTEN tilsyn kan sette barnet i fare.  Samvær med tilsyn gir barna en sjanse til å bli kjent med far samtidig som far forhåpentligvis tar seg sammen siden noen ser hva han gjør.  

Hvis barnets far noen gang får livet sitt på stell vil det bli mulig med mer samvær dersom dette er til beste for barnet. 

Hvis far aldri får livet sitt på stell så vil det være godt for deg å vite at du virkelig har prøvd alt.  

Lykke til fremover.  Jeg ønsker deg og datteren din alt godt. 

Anonymkode: 28819...568

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...