Gå til innhold

Hvem har rett, meg eller mannen? Hygiene....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er vi alle forskjellige, og dere må rett og slett bli enige om hva som er minstestandard. Alt ut over det blir frivillig, men dere må respektere minstestandarden.

Jeg lager aldri mat, så jeg aner ikke om sopp skal skylles. Jeg vasker som regel epler før jeg spiser dem, men jeg må ikke. Jeg ville brukt såpe dersom jeg hadde tatt på rått kjøtt (noe som svært sjeldent skjer, siden jeg ikke lager mat).

Noen blir jo rene i rumpen etter å ha tørket seg én gang, men selv de menneskene bruker mer enn én firkant.

Så jeg lander nok på at jeg ligger adskillig nærmere deg enn mannen din.

Anonymkode: 09c41...e19

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Blir ikke jordbær og bringebær bløte av å ligge i vann i 10 min? Og hvorfor så lenge som 10 min, det hadde vel vært det samme å skylt de kjapt i eddikvannet?

Anonymkode: 037d6...bfe

Det kommer fra matportalens anbefalinger. Har aldri opplevd det bli vassent :) -men ikke ta av den grønne stilken før de vaskes. 

Anonymkode: 6c6f4...2af

Skrevet

Hvordan vet du at mannen din alltid bruker et tørk? Står du og ser på? Utrolig spesiell ting å vite om sin mann.

Anonymkode: fbe4a...735

Skrevet

Hvorfor er det så ille med ett tørk? Jeg får sjelden avføring på papiret etter nummer to. Hvorfor bruke flere ark bare for å gjøre det? 

Anonymkode: 1ebba...ba8

Jeg tror de fleste får noe på papiret etter nummer to. Selv når jeg har tisset bruker jeg tre-fire firkanter.

Anonymkode: dd4c1...517

Skrevet

Hvorfor er det så ille med ett tørk? Jeg får sjelden avføring på papiret etter nummer to. Hvorfor bruke flere ark bare for å gjøre det? 

Anonymkode: 1ebba...ba8

Jeg tror de fleste får noe på papiret etter nummer to. Selv når jeg har tisset bruker jeg tre-fire firkanter.

Skrevet

Trenger aldri høyere tempratur enn 75 grader, dreper ikke mer på 90.

Det skal bli rent ikke sterilt stor forskjell.

Anonymkode: e5ec3...d61

Skrevet

Hvordan vet du at mannen bare brukte ett tørk? 

Skrevet
1 time siden, Mamma_til_2 skrev:

Hvordan vet du at mannen bare brukte ett tørk? 

Det lurer jeg også på. Veldig nysgjerrig på hvordan du kartlegger do-vanene hans🙈😂

(Jeg holder med mannen vedrørende sopp. Ellers i hovedsak enig med deg, dog noe mer tilbakelent og avslappet mtp klesvask og frukt😜). 

Anonymkode: 3b480...beb

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her er vi alle forskjellige, og dere må rett og slett bli enige om hva som er minstestandard. Alt ut over det blir frivillig, men dere må respektere minstestandarden.

Jeg lager aldri mat, så jeg aner ikke om sopp skal skylles. Jeg vasker som regel epler før jeg spiser dem, men jeg må ikke. Jeg ville brukt såpe dersom jeg hadde tatt på rått kjøtt (noe som svært sjeldent skjer, siden jeg ikke lager mat).

Noen blir jo rene i rumpen etter å ha tørket seg én gang, men selv de menneskene bruker mer enn én firkant.

Så jeg lander nok på at jeg ligger adskillig nærmere deg enn mannen din.

Anonymkode: 09c41...e19

Jeg lærte av moren til en venninne at hvis jeg vil ha det på min måte, så må jeg gjøre det selv. I dette tilfellet tror jeg ikke det vil funke å bli enige om en minstestandard, for mannen vil "alltid" tenke at HI er hysterisk, og HI vil tenke at mannen er en gris. Altså må HI overta der hun mener at det ikke er mulig å leve med mannens måte å gjøre ting på. Jeg synes voksne som tror de kan overprøve andre voksnes standard er slitsomme. Å lete etter bevis på at den andre ikke duger, og at hans løsninger ikke er gode nok, er en dårlig investering i ekteskapet. 

Skrevet

Mannen min bruker en halv dorull.... det vet jeg ford toalettet tetter seg 9/10 ganger 😂😂 Ellers helt håpløs på hygiene. 

Anonymkode: 49d4e...067

Skrevet

Ettersom de fleste er enige i at soppen fint kan kostes litt av er vel hysteriet ift all annen hygiene mtp frukt og grønt litt hysterisk? 2 åringen min spiser det meste han kommer over. Sand, stein, sølepyttvann u name it, Han lever i beste velgående. Tror vi lever lengre ved å senke garden...

Og hva din mann trenger for å bli rein i rumpa... det får bli hans sak.

Anonymkode: 2285e...066

Skrevet

Ok! Til alle som lurer på hvordan jeg vet at mannen bruker en forkant:  min datter har jeg lært å ta 4-5 firkanter fordi ellers kommer det lett tiss på hendene! Dette har mannen min kommentert og klaget på når hun har vært på do. Han vil hun skal bruke mindre! Jeg sier "men det må såpass til hvis man ikke skal få på fingrene".... hvorpå han svarer "JEG TØRKER MEG I RÆVA MED ET TØRK, og det er nok". 😦 Hi

Anonymkode: f0ac3...a88

Skrevet
På 11. juni 2017 den 16.41, Anonym bruker skrev:

Det startet med at han ble irritert fordi jeg ville han skulle Skylle champinjong som han skulle steke til biffen. Han blir sur og tverr og skyller to sek på trass 🙈 De har jo ligget oppe i butikken?! Han mener de bare blir seige? Men de skal jo stekes!! Så gikk det over til eple. Han skyller dem ikke før han spiser dem!! Æsj!! Han mener det ikke er poeng for hvis han skulle fjernet alle bakteriene måtte han brukt såpe og sprit. Hallo!! Det går Vertfall litt vekk med vann?? Så sammenligner han det med nøtter og chips. Hjemme hos folk. Jeg er vandt med skje oppi nøttene og man grapper jo ikke over slle chipsene. Pluss de er pakket inn fra butikken.. i dag vasket han også håndklær og gulvmopper sammen på kok, men kun 60 grader? Jeg vasker hver for seg eller om jeg må ha det sammen 90 grader! Han steker også biff og skylder bare fingrene så vidt etter å ha tatt på blodig biff med hendene? Jeg mener man bruker såpe da? Hva tenker dere... vi er så forskjellige på dette området og vi irriterer hverandre grønn...

Du ANER ikke hva du snakker om. Mannen din er nærmere sannheten. Med unntak av biff-historien (man skal ha helt rene hender, både før og etter man håndterer kjøtt) så er du feilinformert,

Sopp: skal ikke skylles, men børstes i tørr tilstand, og varmebehandles godt. Eventuelle bakterier flytter seg uansett ikke av å bare skylles.

Epler: må vaskes godt og gnis hvis du skal få sprøytemidlene vekk. Eventuelle bakterier flytter seg uansett ikke av å bare skylles.

Håndklær og mopper blir rene på 60 grader, fordi de befinner seg i det varme vannet over lang tid. Alt som behandles i over 10 minutter med så varmt vann er rent nok. Du trenger ikke kirurgisk sterilt nivå på tekstilene! 

Skje i nøttene er en fin idé, men ingen nødvendighet hvis folk er voksne og spiser det de selv har berørt.

Anonymkode: cd5a2...5a6

Skrevet

Du ANER ikke hva du snakker om. Mannen din er nærmere sannheten. Med unntak av biff-historien (man skal ha helt rene hender, både før og etter man håndterer kjøtt) så er du feilinformert,

Sopp: skal ikke skylles, men børstes i tørr tilstand, og varmebehandles godt. Eventuelle bakterier flytter seg uansett ikke av å bare skylles.

Epler: må vaskes godt og gnis hvis du skal få sprøytemidlene vekk. Eventuelle bakterier flytter seg uansett ikke av å bare skylles.

Håndklær og mopper blir rene på 60 grader, fordi de befinner seg i det varme vannet over lang tid. Alt som behandles i over 10 minutter med så varmt vann er rent nok. Du trenger ikke kirurgisk sterilt nivå på tekstilene! 

Skje i nøttene er en fin idé, men ingen nødvendighet hvis folk er voksne og spiser det de selv har berørt.

Mener du at man ikke kommer borti noen andre nøtter enn de man selv skal spise når man tar nøtter fra en skål?

Skrevet

På lag med mannen din.. Hvor hysterisk går det an å bli?

Anonymkode: d1d70...ed5

Skrevet

Du er hysterisk, mannen en tanke grisete, så jeg tenker en plass midt imellom dere blir bra... 

Anonymkode: 97a24...01f

Skrevet

Jeg lurer veldig på om det er vanlig å ha skje til å ta nøtter med?

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri vært borti det.

Anonymkode: 418c3...ea2

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi bruker det på jobb.

Skrevet

Synes du høres litt hysterisk ut. 

Anonymkode: 8f62e...a59

Skrevet

Etter å ha vært med på noen forelesninger om parasitter, der underviser blant annet fortalte om frukt og grønt dyrket i utlandet, og at de kunne bringe med seg parasitter som kan smitte til oss - så vasker jeg alltid frukt og grønt. 

Men jeg børster soppen.

Anonymkode: 2c7ce...938

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes du høres litt hysterisk ut. 

Anonymkode: 8f62e...a59

Vel, jeg er ikke det... jeg tåler mye. Men det jeg nevner er i mitt hode normal hygiene......... det å vaske hender og vaske frukt før man spiser trodde jeg av noe så og vi alle gjorde. Det med moppene og håndklærne kan godt være jeg tar feil av. Det er heller ikke min hjertesak her hjemme. Mest av alt vil jeg han skal ha god håndhygiene. Sosialt med rått kjøtt. Han blir så sint hver gang jeg nevner det. Spør om han kan vaske med såpe når jeg ser han ikke gjør det. Vi har en baby hjemme. Forrige uke når eldste hadde uhell på natten vasket han tisselaken og laken på 30 grader kortvask på 15 min sammen med bl.a tskjorter og undertøy. Jeg fatter ikke hvordan han tenker. Laken, spesielt med tiss på tas på kokvask. Her blir han også sur! Hi

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, jeg er ikke det... jeg tåler mye. Men det jeg nevner er i mitt hode normal hygiene......... det å vaske hender og vaske frukt før man spiser trodde jeg av noe så og vi alle gjorde. Det med moppene og håndklærne kan godt være jeg tar feil av. Det er heller ikke min hjertesak her hjemme. Mest av alt vil jeg han skal ha god håndhygiene. Sosialt med rått kjøtt. Han blir så sint hver gang jeg nevner det. Spør om han kan vaske med såpe når jeg ser han ikke gjør det. Vi har en baby hjemme. Forrige uke når eldste hadde uhell på natten vasket han tisselaken og laken på 30 grader kortvask på 15 min sammen med bl.a tskjorter og undertøy. Jeg fatter ikke hvordan han tenker. Laken, spesielt med tiss på tas på kokvask. Her blir han også sur! Hi

Det med tisselaken og annet tøy på 30 grader kortvask var ekkelt :kvalm:

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mener du at man ikke kommer borti noen andre nøtter enn de man selv skal spise når man tar nøtter fra en skål?

Jeg berører bare de jeg skal ha, ja. Tar ikke hånda ned i skåla uten å se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...