Gjest Antarctica Skrevet 9. juni 2017 #26 Skrevet 9. juni 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så den mannen som myrdet mennesket jeg elsket har ingen betydning? Hvis noen myrder barnet ditt med kaldt blod, så har ikke det mennesket betydning, det er bare et patetisk vesen? Anonymkode: 62cfe...78b Jeg befinner meg i den heldige tilstand at jeg kan unngå å gi ham oppmerksomhet. At han fortsatt betyr betyr en hel masse i ditt liv, er jo fælt, men hva er poenget ditt?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #27 Skrevet 9. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: 78b, jeg tror du leser altfor mye inn i denne tråden. Folk reagerer på og håndterer 22. juli på svært ulike måter. Det finnes ikke én riktig måte. Jeg tror det er best for deg at du ikke deltar i denne tråden. Anonymkode: c6eba...f25 Nei, jeg leser klart og tydelig at den mannen som satte en pistol mot hodet til et menneske jeg elsket og trakk av på kloss hold er latterlig og patetisk. Da er vel handlingene hans latterlige og patetiske også, da? Å ufarliggjøre ham er å vise null respekt overfor oss som vet så altfor godt hvor farlig han faktisk er. Og det var ikke en patetisk fjott som gjennomførte den grusomme aksjonen, det var en syk men klar hjerne. Han er fortsatt livsfarlig. Anonymkode: 62cfe...78b
LucyHoneychurch Skrevet 9. juni 2017 #28 Skrevet 9. juni 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Javisst, det er lov å være idiot. Og det er det du er. Siden han er en så patetisk fjott kan du jo la ham være litt alene med barnet ditt, ikke sant? For en patetisk fjott ville jo aldri ha brukt barnet ditt som gissel og drept det med kaldt blod om ndvendig. Anonymkode: 62cfe...78b Ok. Jeg forstår at dette er vondt for deg, og lar det være med dét.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #29 Skrevet 9. juni 2017 4 minutter siden, Pashla skrev: Jeg befinner meg i den heldige tilstand at jeg kan unngå å gi ham oppmerksomhet. At han fortsatt betyr betyr en hel masse i ditt liv, er jo fælt, men hva er poenget ditt? At det er jævlig respektløst å påstå at han er en patetisk fjott, når han i virkeligheten er en iskald morder. Så fint for deg at du slipper å gi ham oppmerksomhet. Det kan ikke jeg, jeg tenker på ham hver eneste dag. Og du håner min kjære, de andre ofrene og alle pårørende ved å påstå at han er latterlig. For meg og hundrevis av andre mennesker er han kanskje det minst latterlige vi kan tenke oss. Anonymkode: 62cfe...78b
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #30 Skrevet 9. juni 2017 1 minutt siden, LucyHoneychurch skrev: Ok. Jeg forstår at dette er vondt for deg, og lar det være med dét. Ja, det er vondt for meg. Det er så inn i helvete, jævla vondt! Og slike som deg gjør det bare enda vanskeligere ved å late som om det er noe som helst lattervekkende over det syke menneske som myrdet en jeg elsket. Hvis noen blåser ut hjernen på barnet ditt med kaldt blod, så kan du jo se hvor morsom du synes vedkommende er. Anonymkode: 62cfe...78b
Gjest Antarctica Skrevet 9. juni 2017 #31 Skrevet 9. juni 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: At det er jævlig respektløst å påstå at han er en patetisk fjott, når han i virkeligheten er en iskald morder. Så fint for deg at du slipper å gi ham oppmerksomhet. Det kan ikke jeg, jeg tenker på ham hver eneste dag. Og du håner min kjære, de andre ofrene og alle pårørende ved å påstå at han er latterlig. For meg og hundrevis av andre mennesker er han kanskje det minst latterlige vi kan tenke oss. Anonymkode: 62cfe...78b Jeg har ikke på noe tidspunkt omtalt ham som latterlig. Jeg har kun uttalt at jeg ikke akter å gi ham den betydning han så åpenbart ønsker seg. Og siden jeg ikke er så nært innpå tragedien som du, så har jeg mulighet til det. Men jeg syns det blir litt feil at det er oss du skjeller ut, når det så tydelig er noen helt andre du har grunn til å være sint på.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #32 Skrevet 9. juni 2017 78b, jeg tror ikke et anonymforum på nettet er riktig sted å henge når du har så sterke følelser rundt dette. Du kan heller ikke bestemme hvordan andre mennesker tenker, føler og reagerer. Jeg forstår veldig godt det du skriver, men jeg tror ikke det hjelper deg å bli sint på tilfeldige mennesker her inne. Det er ikke deres feil det som skjedde. Anonymkode: c6eba...f25
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #33 Skrevet 9. juni 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg leser klart og tydelig at den mannen som satte en pistol mot hodet til et menneske jeg elsket og trakk av på kloss hold er latterlig og patetisk. Da er vel handlingene hans latterlige og patetiske også, da? Å ufarliggjøre ham er å vise null respekt overfor oss som vet så altfor godt hvor farlig han faktisk er. Og det var ikke en patetisk fjott som gjennomførte den grusomme aksjonen, det var en syk men klar hjerne. Han er fortsatt livsfarlig. Anonymkode: 62cfe...78b Tror det var jeg som først omtalte ham som en fjott i tråden. Jeg mener at han oppfører seg som en fjott når han bytter navn til det han nå gjør, samme når han, etter å ha planlagt og gjennomført massemord, klager på "umenneskelige" soningsforhold når sannheten er at han har bedre soningsforhold enn mange andre fanger. Han ønsker oppmerksomhet, da tenker jeg at det mest fornuftige er å ikke gi ham den oppmerksomheten. Men det å kalle ham, slik han fremstår nå, for en fjott, det betyr for min del IKKE at jeg ikke ser hvor farlig han kan være om han er en fri mann. Det betyr IKKE at jeg på noen måte mener det han gjorde var latterlig eller patetisk. Jeg synes det var patetisk av ham at han bevisst måtte dope seg for å gjennomføre alt det forferdelige, at han, når han først hadde bestemt seg for å gjøre det, ikke kunne gjennomføre det uten å ruse seg. Men alt han gjorde forut med planleggingen over år viser uten tvil om at han har en skremmende gjennomføringsevne, en like skremmende tålmodighet. Han har en like skremmende evne til å utføre fullstendig bestialske handlinger. Jeg er veldig glad for at hans kommunikasjon med omverdenen kontrolleres slik at han ikke kan hjelpe personer som er like fanatiske og syke som han selv til å gjøre noe lignende. Han som person bør ties ihjel, han bør kontrolleres, han bør holdes bak lås og slå til han dør og aldri slippe fri. Jeg mener han er en fjott om han tror at han skal få styre omgivelsene sine. Han oppfører seg nå som en fjott og det beste er å ikke gi den narsissisten mer enn absolutt minimum av oppmerksomhet. Det betyr IKKE at jeg ikke tar handlingene han gjorde på alvor eller at det bagatelliseres. 77 personer ble drept, mange alvorlig skadet fysisk, andre skadet psykisk. Så kommer skadene det har påført alle andre som er berørt, som pårørende, venner, kolleger, folk som kom til og hjalp skadede, helsepersonell, andre. Det er viktig å ha diskusjoner om hva som har forårsaket at en gutt/mann velger å gjøre noe slikt. Han er skadet av barndommen, han er syk. Hva kan vi gjøre for å fange opp de som sliter tidlig nok? Hva er faresignaler når noen er i ferd med å utvikle en slik fanatisme (uansett hvem eller hva som er målet deres)? Det er fullt mulig å oppfatte ham, slik han fremstiller seg selv nå, som en fjott, og samtidig ta handlingene han utførte på alvor, og også å innse nødvendigheten av at han må kontrolleres og ev. begrenses mtp. kontakt med omverdenen i resten av hans liv. Han kommer aldri til å bli rehabilitert til å ikke være en fare for samfunnet, og derfor bør han heller aldri slippe ut, men så lenge han lever måtte leve alene og under streng kontroll. Jeg forstår at du reagerer som du gjør ut fra det du har opplevd og at du har mistet den du har mistet under så grusomme omstendigheter. Men det jeg og andre her har skrevet er ikke vondt ment, det er ikke skrevet for å bagatellisere noe som helst av det han gjorde, eller det at andre syke dessverre kan ha ham som forbilde. For min del er det kun ment fordi måten han fremstiller seg selv nå er så utrolig barnslig, han oppfører seg som en bortskjemt drittunge som søker oppmerksomhet. Men han bør sultefores for oppmerksomhet, han er ikke verdt min oppmerksomhet. Men det han gjorde og hva vi forhåpentligvis kan lære av det, det tar jeg på fullt alvor! Det er trist at du mistet din kjære. Klem til deg <3 Anonymkode: 33ca7...b17
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #34 Skrevet 18. juni 2017 Bra gjort av Fjotolf han frigir navnene Anders Behring Breivik som er mer i bruk i disse dager og personer med disse navn trenger ikke knyttes til han som er straffedømt for en handling de færreste klarer å gjennomføre. Anonymkode: a8bde...d20
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #35 Skrevet 18. juni 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bra gjort av Fjotolf han frigir navnene Anders Behring Breivik som er mer i bruk i disse dager og personer med disse navn trenger ikke knyttes til han som er straffedømt for en handling de færreste klarer å gjennomføre. Anonymkode: a8bde...d20 Så det er greit at han tar Norges vanligste etternavn istedenfor? Anonymkode: 33ca7...b17
Annanym Skrevet 18. juni 2017 #36 Skrevet 18. juni 2017 Jeg har alltid likt navnet Anders. Er glad han har ønsket å gå bort fra dette navnet, til et navn som nok aldri blir et topp 10-navn! Nå kan de kjekke Andersene jeg kjenner, få navnet sitt i fred!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2017 #37 Skrevet 18. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så det er greit at han tar Norges vanligste etternavn istedenfor? Anonymkode: 33ca7...b17 Han klarer vel neppe å besmitte 75.000 mennesker med terrorbasiller ved bare å hete det samme som dem. Anonymkode: 4df8f...8a5
Yellow Brick Road Skrevet 18. juni 2017 #38 Skrevet 18. juni 2017 Han er en patetisk, betydningsløs, fjott når han sitter der og synes synd på seg sjøl, klager på soningsforhold og at han "bare" får tilgang til Playstation 3 og når han oppfører seg som han gjør i retten. En patetisk, ubetydelig, fjott som ikke burde fått noen form som oppmerksomhet lenger. Han burde gjemmes og glemmes og bare sitte der og råtne bort og aldri snakkes om. Han ønsker å bli sett på som betydningsfull og viktig. Jeg velger derfor å se på ham som en betydningsløs fjott der han er nå. En fjott som gjør alt han kan for å få oppmerksomhet. Men det er ingen motsetning mellom det og handlingene hans, holdningene hans og måten han gjennomførte de grusomme handlingene sine på. Handlingene hans var ikke fjottete, de var ren ondskap og alle andre sterke negative ord jeg kan komme på. Fjotter kan dessuten også være farlige, så jeg ser ingen motsetning mellom det heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå