Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #26 Skrevet 8. juni 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Dere voksne må jo stille opp i dåpen. Men hadde det vært et sett med besteforeldre eller tanter/onkler på farssiden som ville ta med guttungen i bursdag, ville jeg tenkt at det er greit. Syns det er veldig dumt å gå glipp av barnebursdager også, både for bursdagsbarnet og for ungen som ikke får blitt med. Men dåp i familien går helt klart foran barnebursdag. Anonymkode: e6c69...5a5 Dåp er absolutt ikke noe vi voksne måå gå i,å da hadde vi først takket ja til bursdagen også fått vite om dåpen etterpå så hadde vi nok valgt bursdagsbesøket. Anonymkode: a6589...60f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #27 Skrevet 8. juni 2017 12 minutter siden, Nyttårs barn skrev: Det er i mine øyne litt rart å ikke huske på store merkedager som dåp, bryllup, runde dager, ferier osv. Alt sånt skriver jeg inn i kalenderen i det jeg får vite om det. Enda mer sjokkerende er det å vurdere å ikke gå i din søsters barns dåp for en barnebursdag ja. Det er så mye avtaler,førskoledager,uredning av meg,utredning av sønnen min,BliKjent dag på skolen osv. Så nei jeg har ikke sjans i havet å huske alle de viktige datoene. Anonymkode: a6589...60f
Nyttårs barn Skrevet 8. juni 2017 #28 Skrevet 8. juni 2017 Det er lurt å ha en kalender på veggen, eller en almanakk hvor alt du skal skrives ned i det du får beskjed om det. Trenger ikke skrive opp det som skjer hele tiden, som jobb, barnehage og ukentlige aktiviteter. men alt annet, som bursdager, frister, legetimer, bryllup og begivenheter skriver jeg opp. Så kan jeg gå og se på den når jeg tenker fremover, hva skjer neste uke, neste måned osv. Om en uke er veldig svart(av ekstraavtaler) best å ikke ta på seg noe mer akkurat da. bare et tips altså, ikke meningen å være bedrevitende.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #29 Skrevet 8. juni 2017 Kan ikke skjønne at det er et spørsmål engang... Selvfølgelig velger man dåpen! Anonymkode: bc69a...fbb
Catriina27 Skrevet 9. juni 2017 #30 Skrevet 9. juni 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette er fjerde barnet hennes,har jo vært i de tre andre så hadde nok ikke vært krise om jeg ikke kom Anonymkode: a6589...60f Så det fjerde barnet er ikke like viktig det da?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #31 Skrevet 9. juni 2017 47 minutter siden, Catriina27 skrev: Så det fjerde barnet er ikke like viktig det da? Jo, det er krise. Til og med dåpsbarnet vil kunne føle seg satt til side når det blir eldre og får vite at dere ikke gadd å komme i dåpen. Anonymkode: 7291f...afa
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #32 Skrevet 9. juni 2017 Hvordan kan det være det fjerde barnet hennes når du skriver at det bare kommer to barn bortsett fra dåpsbarnet? skjønner ikke st dette er spørsmål engang. Selvsagt velger man dåp!! Det er nær familie. Og at du ikke ser at spørsmålet er rart synes jeg sier utrolig mye om deg. Anonymkode: e859d...1bf
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #33 Skrevet 9. juni 2017 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette er fjerde barnet hennes,har jo vært i de tre andre så hadde nok ikke vært krise om jeg ikke kom Anonymkode: a6589...60f Eh...excuse me?! Dette er et nytt og unikt barn, like mye verd som sine 3 søsken! Hadde blitt SVÆRT skuffet og litt sjokkert om søsteren min valgte en barnebursdag fremfor dåp for mitt barn, med unnskyldningen "gutten har gledet seg" og " men det er jo bare unge nr 4". Anonymkode: 50642...9b2
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #34 Skrevet 9. juni 2017 Sikker på at dette ikke handler om at sønnen din vil bursdag men at det er du som ikke har lyst til å gå i dåpen? Hvis du ikke har noe glede av denne dåpen så ikke skyld på sønnen din. Du sier at det er fjerde barnet hennes så ikke så viktig å gå. Men dette barnet som har bursdag.... han har bursdag hvert år. Sikker på at foreldrene hans ikke bryr seg om noen kommer fordi han har jo bursdag hvert eneste år. Tenk hvis alle skulle tenkt som deg og ingen møtte opp. Jeg har selv 4 tantebarn og jeg har gledet meg over alle dåpsfestene hver for seg. De barna er fire ulike egne individer. Jeg et ganske sikker på at din søster blir skuffet om du ikke kommer. Og om hun ikke blir det så sier det vel noe om forholdet deres. Anonymkode: ba639...439
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #35 Skrevet 9. juni 2017 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sikker på at dette ikke handler om at sønnen din vil bursdag men at det er du som ikke har lyst til å gå i dåpen? Hvis du ikke har noe glede av denne dåpen så ikke skyld på sønnen din. Du sier at det er fjerde barnet hennes så ikke så viktig å gå. Men dette barnet som har bursdag.... han har bursdag hvert år. Sikker på at foreldrene hans ikke bryr seg om noen kommer fordi han har jo bursdag hvert eneste år. Tenk hvis alle skulle tenkt som deg og ingen møtte opp. Jeg har selv 4 tantebarn og jeg har gledet meg over alle dåpsfestene hver for seg. De barna er fire ulike egne individer. Jeg et ganske sikker på at din søster blir skuffet om du ikke kommer. Og om hun ikke blir det så sier det vel noe om forholdet deres. Anonymkode: ba639...439 Har jo sagt at vi skal i dåpen å har avlyst bursdagen!! Selvsagt vil jeg i barnedåpen men jeg liker ikke å skuffe sønnen min som har gledet seg til bursdagen. Anonymkode: a6589...60f
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #36 Skrevet 9. juni 2017 Jeg skjønner godt at du ikke liker å skuffe sønnen din. Du skriver at han er under utredning. Har det noe med autisme å gjøre? At verden raser for han da, er ganske naturlig da. Er det ikke en annen måte du kan løse dette på? Anonymkode: a9c21...d1f
It's all about me Skrevet 9. juni 2017 #37 Skrevet 9. juni 2017 Du avtaler med en kamerat av barnet ditt at han tar følge og er med han hjem til dere er ferdig i dåpen. Så han drar i bursdag, dere drar i dåp. Et barnehagebarn trenger ikke dra i dåp, dere voksne derimot bør det.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #38 Skrevet 9. juni 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner godt at du ikke liker å skuffe sønnen din. Du skriver at han er under utredning. Har det noe med autisme å gjøre? At verden raser for han da, er ganske naturlig da. Er det ikke en annen måte du kan løse dette på? Anonymkode: a9c21...d1f Ja han utredes for autisme å jeg tror det er Asperger. Nå har jeg sagt at han ikke kommer i bursdagen så er litt for sent denne gangen. Så når han reagerer så sterkt så er det selvsagt verre for meg å si at nå kan han ikke få gå likevel.Neste gang må jeg bare passe bedre på,å dobbeltsjekke før jeg forteller sønnen min at han skal i bursdag. Anonymkode: a6589...60f
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 9. juni 2017 #39 Skrevet 9. juni 2017 Men kan du ikke snu litt på det da? Hva hadde du tenkt om det var motsatt? At det var deres dåp og din søster valgte en barnebursdag istedetfor å komme til dere. Fortsatt helt Ok?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #40 Skrevet 9. juni 2017 12 minutter siden, Kari Mari skrev: Men kan du ikke snu litt på det da? Hva hadde du tenkt om det var motsatt? At det var deres dåp og din søster valgte en barnebursdag istedetfor å komme til dere. Fortsatt helt Ok? Jeg er ikke hi. Men, hvis jeg visste at min nevø ble utredet for Asbergers, at min søster hadde laget denne avtalen og den det ville gått mest utover var nevøen min, ville jeg vært rund. Veldig rund. Om nevøen min ikke hadde kommet i dåpen pga en bursdag, ville det vært greit. Vil tro at grunnen til at jeg tenker som jeg gjør, er at jeg selv har et barn med autisme og vet hva slike brudd kan føre til. Anonymkode: a9c21...d1f
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #41 Skrevet 9. juni 2017 Hvis dere leser det første innlegget igjen, ser dere at hi ikke nevner noe om at sønnen kanskje har Aspergers. Det forandrer jo hva man svarer en del. Jeg tror hi skrev innlegget sitt fordi hun ikke har lyst til å gå i dåpen, og nå dikter hun opp nye opplysninger. Det er jo ikke noe vits at vi svarer på det hun skrev først, siden situasjonen egentlig er en helt annen? Anonymkode: 75c9d...ed1
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #42 Skrevet 9. juni 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis dere leser det første innlegget igjen, ser dere at hi ikke nevner noe om at sønnen kanskje har Aspergers. Det forandrer jo hva man svarer en del. Jeg tror hi skrev innlegget sitt fordi hun ikke har lyst til å gå i dåpen, og nå dikter hun opp nye opplysninger. Det er jo ikke noe vits at vi svarer på det hun skrev først, siden situasjonen egentlig er en helt annen? Anonymkode: 75c9d...ed1 Opplysningen om at han kanskje har Asbergers kom lenge etter at hi sa at hun hadde avlyst bursdagen. I innlegg 9 sier hun at bursdagen er avlyst, i innlegg 37 sier hun at sønnen muligens har Asbergers. Grunnen til at jeg spurte om autisme, er at hi i innlegg 11 skriver:" Han takler veldig dårlig forandring i planene,da raser verden hans sammen og han blir lei seg,veldig frustert og sint. " Så, jeg tror hi har lyst til å gå i dåpen men hater tanken på hvor skuffet sønnen blir. Anonymkode: a9c21...d1f
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #43 Skrevet 9. juni 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Opplysningen om at han kanskje har Asbergers kom lenge etter at hi sa at hun hadde avlyst bursdagen. I innlegg 9 sier hun at bursdagen er avlyst, i innlegg 37 sier hun at sønnen muligens har Asbergers. Grunnen til at jeg spurte om autisme, er at hi i innlegg 11 skriver:" Han takler veldig dårlig forandring i planene,da raser verden hans sammen og han blir lei seg,veldig frustert og sint. " Så, jeg tror hi har lyst til å gå i dåpen men hater tanken på hvor skuffet sønnen blir. Anonymkode: a9c21...d1f Det stemmer dårlig overens med hvor nonchalant hun er når det gjelder å huske avtaler og skape forutsigbare rammer for sønnen sin. Hvis min sønn taklet forandring i planene svært dårlig, ville jeg sørget for å bruke kalenderfunksjonen på mobilen og lagt ALT inn der med en gang, eller hatt en papirkalender på kjøkkenet (eller begge deler). Det er i alle fall viktig at hi forsøker å unngå å gjøre samme tabbe igjen. Anonymkode: 75c9d...ed1
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #44 Skrevet 9. juni 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det stemmer dårlig overens med hvor nonchalant hun er når det gjelder å huske avtaler og skape forutsigbare rammer for sønnen sin. Hvis min sønn taklet forandring i planene svært dårlig, ville jeg sørget for å bruke kalenderfunksjonen på mobilen og lagt ALT inn der med en gang, eller hatt en papirkalender på kjøkkenet (eller begge deler). Det er i alle fall viktig at hi forsøker å unngå å gjøre samme tabbe igjen. Anonymkode: 75c9d...ed1 Selvfølgelig er det viktig at hun ikke gjør samme tabbe igjen! Jeg vil tro at hun har lært av denne situasjonen. Jeg feks, vet at jeg må ordlegge meg på en måte som gjør at barnet mitt forstår hva jeg mener. For meg betyr "jeg skal være der hele dagen" at jeg skal være der på dagen, jeg kommer hjem til vanlig tid. For barnet mitt betyr det at jeg skal være der dagen og kvelden. Forutsigbarhet er alfa og omega 🙂 Anonymkode: a9c21...d1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå