Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #1 Skrevet 8. juni 2017 I januar fikk vi innbydelse til barnedåp fra søsteren min,å den takket vi selvsagt ja til.Ettersom det er så lenge siden jeg har fått innvitasjonen så gikk den datoen helt i glemmeboken. På mandag fikk sønnen min en bursdagsinnvitasjon fra to gutter i barnehagen som skal feire bursdagen sin sammen på Akvariet.Sønnen min kjenner de ikke godt siden de ikke går på samme avdeling men de er like gammel.Ettersom jeg ikke kom på at vi allerede hadde planer den dagen så takket vi ja til bursdagen og sønnen min gleder seg. Men hva gjør vi nå? Begge deler begynner klokken 11 å bursdagen er ikke ferdig før 13.00,også er det en time med buss til der barnedåpen skal være. Hadde dere valgt å gå i barnedåpen som dere først hadde sagt ja til? Eller burde han få gå i bursdagen i stedet? Dette blir forresten siste bursdag med barna fra barnehage ettersom de begynner på skolen til høsten. Anonymkode: a6589...60f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #2 Skrevet 8. juni 2017 Jeg ville selvfølgelig valgt dåpen. Bare ring og forklar at du hadde glemt det. Anonymkode: 7291f...afa
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #4 Skrevet 8. juni 2017 For meg er det en selvfølge at jeg hadde gått i barnedåpen Anonymkode: f798f...58e
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #5 Skrevet 8. juni 2017 Finnes det noen andre (familie på fars side, som ikke skal i dåpen. Eller foreldre til andre barn som skal i bursdagen) som kan ta han med i bursdagen? Evt familie som også kan kjøre han til siste del av dåpen etterpå? Syns ikke du/dere voksne kan droppe dåpen når det er så nær familie altså.. Samtidig tenker jeg at for ungen er gjerne bursdag mye morsommere.. (nå er det selvsagt sånn at unger må lære at noen ganger må man droppe de morsomme tingene og stille opp på litt mer kjedelige ting også.. Men skjønner at du i denne situasjonen vurderer å ta den læringen en annen gang ) Anonymkode: 4d6e2...6b9
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #6 Skrevet 8. juni 2017 Å vi har forresten hatt årskort på Akvariet siden han var 1 år så er ikke så veldig spesielt for han å være på Akvariet annet enn at det er gøy med bursdag og at han får være med vennene fra hans avdeling. Anonymkode: a6589...60f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #7 Skrevet 8. juni 2017 For meg er det 100 % åpenbart at dere skal gå i dåpen. Og heretter må du legge inn ting i kalenderen på mobilen med en gang du får invitasjon til noe eller avtaler noe. Anonymkode: 75c9d...ed1
Hengebukksvinet Skrevet 8. juni 2017 #9 Skrevet 8. juni 2017 For meg hadde det vært en selvfølge å prioritere barnedåp!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #10 Skrevet 8. juni 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Finnes det noen andre (familie på fars side, som ikke skal i dåpen. Eller foreldre til andre barn som skal i bursdagen) som kan ta han med i bursdagen? Evt familie som også kan kjøre han til siste del av dåpen etterpå? Syns ikke du/dere voksne kan droppe dåpen når det er så nær familie altså.. Samtidig tenker jeg at for ungen er gjerne bursdag mye morsommere.. (nå er det selvsagt sånn at unger må lære at noen ganger må man droppe de morsomme tingene og stille opp på litt mer kjedelige ting også.. Men skjønner at du i denne situasjonen vurderer å ta den læringen en annen gang ) Anonymkode: 4d6e2...6b9 Dessverre kjenner vi ikke de andre foreldrene så godt,ellers hadde det vært en god ide Ja han vil nok mye heller i barnebursdag,men jeg ønsker selvsagt ikke å gå glipp av barnedåpen heller. Får bare så dårlig samvitighet siden han er såå klar over at han skulle i den bursdagen neste helg. Men sendte melding til moren til bursdagsbarnet nå å sa at sønnen min dessverre ikke kan komme likevel å forklarte grunnen. Kommer nok mange flere bursdagsbesøk når han begynner på skolen Anonymkode: a6589...60f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #11 Skrevet 8. juni 2017 Dere går selvfølgelig i dåpen. Er det ingen andre barn i dåpen da? Vi var 20 barn i minsten sin dåp så jeg velger å tro de hadde det minst like gøy som i bursdag. De var høyt og lavt og spiste så mye kake de ville. Anonymkode: ba639...439
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #12 Skrevet 8. juni 2017 Han takler veldig dårlig forandring i planene,da raser verden hans sammen og han blir lei seg,veldig frustert og sint. Men han må vel kanskje bare lære seg at sånn er livet noen ganger,det er ikke alltid det blir sånn vi hadde tenkt eller planlagt. Anonymkode: a6589...60f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #13 Skrevet 8. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Dere går selvfølgelig i dåpen. Er det ingen andre barn i dåpen da? Vi var 20 barn i minsten sin dåp så jeg velger å tro de hadde det minst like gøy som i bursdag. De var høyt og lavt og spiste så mye kake de ville. Anonymkode: ba639...439 Det er bare to barn utenom babyen som skal døpes. Hun ene er like gammel som sønnen min så de pleier å leke fint sammen Så til vanlig ville han vært begeistret så lenge vi hadde nevnt at hun kommer,men nå er han veldig bevisst på at han skal i bursdagen sammen med vennene hans. Anonymkode: a6589...60f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #14 Skrevet 8. juni 2017 Ungen overlever helt sikkert å ikke få gå i den bursdagen altså.. At du dropper denne barndåpen til din niese (!) vil nok heller være mer uforglemmelig og uforståelig. Anonymkode: 69b6a...bda
Nyttårs barn Skrevet 8. juni 2017 #15 Skrevet 8. juni 2017 Litt sjokkerende at du spør om dette her, og at du har glemt dåpen til niesen/nevøen din....
soleia Skrevet 8. juni 2017 #16 Skrevet 8. juni 2017 Skjønar ikkje at det er eit dilemma ein gang. Sjølvsagt møter heile familien opp i barnedåp i nær familie. Det vil alltid komme små og store skuffelsar i livet, og denne tåler han.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #17 Skrevet 8. juni 2017 1 minutt siden, soleia skrev: Skjønar ikkje at det er eit dilemma ein gang. Sjølvsagt møter heile familien opp i barnedåp i nær familie. Det vil alltid komme små og store skuffelsar i livet, og denne tåler han. Dette er fjerde barnet hennes,har jo vært i de tre andre så hadde nok ikke vært krise om jeg ikke kom Anonymkode: a6589...60f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #18 Skrevet 8. juni 2017 6 minutter siden, Nyttårs barn skrev: Litt sjokkerende at du spør om dette her, og at du har glemt dåpen til niesen/nevøen din.... Er det sjokkerende å glemme noe du fikk vite i januar? Har da nok av andre ting å tenke på i livet enn å gå 5 mnder å tenke hver dag på hvilke dato barnedåpen er på. Å jeg syns ikke ikke det er sjokkerende å spørre om det,dette er en bursdag sønnen min har gledet seg til å som de andre barna snakker om i barnehagen.Å det at dette er siste bursdagen fra de i barnehagen så gjør det enda verre å skulle si at sønnen min ikke kan gå. Du får bare synes det er latterlig,men for meg så er det faktisk ett dilemma. Anonymkode: a6589...60f
Nyttårs barn Skrevet 8. juni 2017 #19 Skrevet 8. juni 2017 Det er i mine øyne litt rart å ikke huske på store merkedager som dåp, bryllup, runde dager, ferier osv. Alt sånt skriver jeg inn i kalenderen i det jeg får vite om det. Enda mer sjokkerende er det å vurdere å ikke gå i din søsters barns dåp for en barnebursdag ja.
soleia Skrevet 8. juni 2017 #20 Skrevet 8. juni 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er fjerde barnet hennes,har jo vært i de tre andre så hadde nok ikke vært krise om jeg ikke kom Anonymkode: a6589...60f Har ikkje noko å seie om det er første eller fjerde, kvart barn er like verdifullt og velkome, og det er ein del av det vi feirar i ein barnedåp. Eg hadde blitt skikkeleg lei meg og såra om tanter og søskenbarn til mine hadde prioritert ein barnehagebursdag framfor dåpen.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #21 Skrevet 8. juni 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er fjerde barnet hennes,har jo vært i de tre andre så hadde nok ikke vært krise om jeg ikke kom Anonymkode: a6589...60f Men det er jo en utrolig dårlig unnskyldning for å ikke gå. Barnebursdag over barnedåp i familien, i mine øyne hører det ingen sted hjemme. Og jeg blir veldig overrasket over at noen symes det er greit Før det første er det søsteren din sitt barn, uansett om det er første eller fjerde barn. for det andre har du takket ja til invitasjonen for et halvt år siden, men vurderer å dumpe de i siste liten. Anonymkode: f798f...58e
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #22 Skrevet 8. juni 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men det er jo en utrolig dårlig unnskyldning for å ikke gå. Barnebursdag over barnedåp i familien, i mine øyne hører det ingen sted hjemme. Og jeg blir veldig overrasket over at noen symes det er greit Før det første er det søsteren din sitt barn, uansett om det er første eller fjerde barn. for det andre har du takket ja til invitasjonen for et halvt år siden, men vurderer å dumpe de i siste liten. Anonymkode: f798f...58e Om du leser det jeg har skrevet så har jeg sagt ifra til burdagsbarnet sin mor at vi ikke kommer i bursdagen. Men nei jeg ser ikke hva som er så galt med å ikke komme i barnedåpen. Anonymkode: a6589...60f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #23 Skrevet 8. juni 2017 Dere voksne må jo stille opp i dåpen. Men hadde det vært et sett med besteforeldre eller tanter/onkler på farssiden som ville ta med guttungen i bursdag, ville jeg tenkt at det er greit. Syns det er veldig dumt å gå glipp av barnebursdager også, både for bursdagsbarnet og for ungen som ikke får blitt med. Men dåp i familien går helt klart foran barnebursdag. Anonymkode: e6c69...5a5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #24 Skrevet 8. juni 2017 6 minutter siden, soleia skrev: Har ikkje noko å seie om det er første eller fjerde, kvart barn er like verdifullt og velkome, og det er ein del av det vi feirar i ein barnedåp. Eg hadde blitt skikkeleg lei meg og såra om tanter og søskenbarn til mine hadde prioritert ein barnehagebursdag framfor dåpen. Hehe heldigvis kjenner jeg søsteren min såpass godt at jeg vet at hun ikke hadde blitt lei seg eller såret om jeg ikke kunne komme. Anonymkode: a6589...60f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #25 Skrevet 8. juni 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hehe heldigvis kjenner jeg søsteren min såpass godt at jeg vet at hun ikke hadde blitt lei seg eller såret om jeg ikke kunne komme. Anonymkode: a6589...60f Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke har valgt barnebursdagen da Anonymkode: f798f...58e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå