Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #26 Skrevet 9. juni 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Tror folk at de som veier 100 kilo er bĂŠlfeite? Jeg veier rett over 100 kilo men det tror jeg ikke du hadde trodd om du sĂ„ meg. Er sĂ„klart overvektig, men ikke feit đđ» Anonymkode: 07835...8f0 Ja, jeg tror faktisk at alle som veier over 100 kg er feite. Vis meg gjerne et bilde dersom du vil motbevise dette. Selv er jeg 170 cm hĂžy og veier 71 kg. Er feit bĂ„de her og der, 30 kg til sĂ„ hadde jeg vĂŠrt diiiiiger! Anonymkode: a94af...224
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #27 Skrevet 9. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg tror faktisk at alle som veier over 100 kg er feite. Vis meg gjerne et bilde dersom du vil motbevise dette. Selv er jeg 170 cm hĂžy og veier 71 kg. Er feit bĂ„de her og der, 30 kg til sĂ„ hadde jeg vĂŠrt diiiiiger! Anonymkode: a94af...224 Enig.. men, det er noen unntak.. om man er veldig hĂžy.. type 190cm og oppover, sĂ„ kan man vĂŠre slank med over 100kg. Dog er det viktigere for hĂžye mennesker Ă„ vĂŠre slanke enn korte mtp helse og sykdom knyttet til hjerte/blodsirkulasjon.  Man ser ikke seg selv slik andre ser deg.. jeg trodde ikke jeg sĂ„ feit ut fĂžr, men haha, joke was on me. Jeg fikk se noen bilder fra en fest đ± Jeg trodde ikke det var meg.. Og sĂ„ slanka jeg meg, syns jeg fremdeles var tjukk da jeg var ferdig. Ble gravid.. nĂ„r jeg sĂ„ bilder fra fĂžr graviditet đ± Jeg var tynn, ikke for tynn.. men langt fra tjukk. Anonymkode: 584b8...d65
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #28 Skrevet 9. juni 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Utrolig lite sjarmerende med den teite emojien i overskriften, ser det gÄr igjen veldig ofte i slike trÄder med nedlatende emojier i overskrift/innlegg rundt overvekt.  Jeg hÄper vi en dag kan sette fokuset mer pÄ personlighet og oppfÞrsel og at utseende blir mindre viktig. Er man lykkelig, snill og fornÞyd som man er sÄ spiller det ingen rolle hva en vekt sier. Anonymkode: f6060...9be Og rosa elefanter kan fly. SelvfÞlgelig sÄ har vekt noe Ä si nÄr man bikker 100 kg, da er man som regel kraftig overvektig og det er ikke bra helsemessig. Anonymkode: d91db...680
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #29 Skrevet 9. juni 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg veide nesten 90 kg, men er bare 1,55 m. Sterk fedme med andre ord. Jeg er nÄ nede i 61 kg og holt vekten i ca 2 Är allerede. GÄr pÄ 5:2, er streng pÄ sultedagene, spiser bare litt frokost og ingenting mer resten av dagen. Har lÊrt meg Ä tÄle sult, spesielt om kvelden kan det vÊre beintÞft. Har ogsÄ faste sultedager som jeg ikke bytter pÄ. Jeg lager ikke middag pÄ sultedagene, det klarer jeg ikke, sÄ her lages det sÄ mye mat dagen fÞr at de kan spise restene. Har fullstendig kuttet brus, ogsÄ lettbrus. Det fine med 5:2 er at den er sÄ simpel. Jeg har prÞvd alt mulig fÞr, Grete Roede, Ketolyse/Low Carb, LowFat, pulverkurer - ingenting hadde en effekt over lengre tid og var gjerne forbundet med at jeg mÄtte lage spesiell mat til meg. NÄ spiser jeg som resten av familien (ingen andre har vektproblemer), spiser sikkert fremdeles for mye, sÄ mÄ holde til 2 sultedager, ellers gÄr jeg opp igjen. Anonymkode: 123f2...aae Det hÞrtes jo ikke sunt ut i det hele tatt! Hadde heller tatt tak i overspisingen og begynt Ä trene, enn Ä nekte kroppen mat to dager i uken. Du mÄ jo ha viljestyrke siden du holde pÄ slik. Anonymkode: f56c0...b95
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #30 Skrevet 9. juni 2017 PĂ„ 8.6.2017 den 23.29, Anonym bruker skrev: Jeg teller kalorier og trener. Spiser det jeg vil, men mindre đ Gikk fra 66 til 59 pĂ„ 1mnd. Tok en pause pĂ„ flere mnd, bare trente og sjekka at jeg klarte Ă„ holde vekta. NĂ„ har jeg gĂ„tt ned til 57 og er snart i mĂ„l. Satser pĂ„ Ă„ prĂžve Ă„ holde meg pĂ„ mĂ„let til over sommeren. Da skal jeg ta en vurdering pĂ„ om jeg skal ned til 53ish. Anonymkode: 584b8...d65 Skrytepave! Hvorfor lage et innlegg der Hi spĂžr etter folk som veier det dobbelte av deg??? *spy* Anonymkode: 0ff9e...63a
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #31 Skrevet 9. juni 2017 PĂ„ 8.6.2017 den 23.29, Anonym bruker skrev: Jeg teller kalorier og trener. Spiser det jeg vil, men mindre đ Gikk fra 66 til 59 pĂ„ 1mnd. Tok en pause pĂ„ flere mnd, bare trente og sjekka at jeg klarte Ă„ holde vekta. NĂ„ har jeg gĂ„tt ned til 57 og er snart i mĂ„l. Satser pĂ„ Ă„ prĂžve Ă„ holde meg pĂ„ mĂ„let til over sommeren. Da skal jeg ta en vurdering pĂ„ om jeg skal ned til 53ish. Anonymkode: 584b8...d65 Og du fĂžler at du veier 100 kg, eller hva er greia di? Anonymkode: d91db...680
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #32 Skrevet 9. juni 2017 PĂ„ 8.6.2017 den 22.07, Anonym bruker skrev: Tror folk at de som veier 100 kilo er bĂŠlfeite? Jeg veier rett over 100 kilo men det tror jeg ikke du hadde trodd om du sĂ„ meg. Er sĂ„klart overvektig, men ikke feit đđ» Anonymkode: 07835...8f0 Det tror jeg INGENTING pĂ„! Anonymkode: 543f8...06d
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #33 Skrevet 9. juni 2017 PĂ„ 8.6.2017 den 22.07, Anonym bruker skrev: Tror folk at de som veier 100 kilo er bĂŠlfeite? Jeg veier rett over 100 kilo men det tror jeg ikke du hadde trodd om du sĂ„ meg. Er sĂ„klart overvektig, men ikke feit đđ» Anonymkode: 07835...8f0 Med mindre du er profesjonell bodybuilder eller er over 2 meter hĂžy, sĂ„ er du feit Anonymkode: d91db...680
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #34 Skrevet 9. juni 2017 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har vÊrt over 100kg i 6 Är pg nei er ikke fornÞyd. Men pÄ de Ära har jeg sykla rallarvegen, Kristiansand-Hovden (210km) sÄ det med 2 trapper tror jeg ikke er sÄ vanlig. Jeg har spekk jevnt fordelt pÄ kroppen men er veldig sterk Anonymkode: 48c39...467 ...og derfor mener du at det er normalen pÄ de over 100kg? Anonymkode: ff474...bc1
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #35 Skrevet 9. juni 2017 Jeg veier 109 kg, og jeg er veldig lei meg for de kg. Det er ikke sĂ„ enkelt Ă„ slanke seg. Jeg er over 40 Ă„r, og kg sitter som stĂžpt. GĂ„r endel lange trilleturer, med mye motbakker, men hjelper ikke.  Ja, jeg er desverre veldig glad i mat da. Og jeg er ikke typen som silter meg og lĂžper maraton.  Men, jeg er aldri syk, er nok en av de medt pliktoppfyllende arbeidstakeren. Jeg er ikke borte fra jobb. Flink er jeg ogsĂ„. Jeg har mange venner, jeg er hjelpsom og tar gjerne i et tak. Mye prosjekter pĂ„ gang, og er godt likt. Men overvektig er jeg, og jeg har komplekser for det. Blir ikke bedre av slike trĂ„der som dette titt og ogte. Hvorfor kan dere ikkebarr akseptere at folk er forskjellig.   Jeg har mange tynne godt trente venner og kollegaer. Det som er interessant er at de alle er myemere syk enn jeg er. De er mye syk fra jobben. BĂ„de noen dager og langtid. Ikke spiser de nesten, og lĂžper rundt pĂ„ fjelltopper og div lĂžp. Fancy fb oppdatteringer.  Men skral helse ift sykdom,det har de. Det er akseptert, for de er jo sĂ„ spreke.. psyken er ogsĂ„ ganske tynnslitt pĂ„ flere. Sliter med kroppsbildet, helhetsbildet( sammenligner seg med andre pĂ„ facebook) klarer ikke Ă„ holde tritt..   ok, sĂ„ er jeg tykk da.. men foruten den jĂŠvla vekta mi, sĂ„ er jeg veldig lykkelig. Har funnet drĂžmmemannen, har verdens nydeligste barnđ Og drĂžmmehuset.   SĂ„, hva er egentlig vintigst? Den perfekte kropp med skral helse og psyke, eller tykk og lykkelig?  H a er medt usunnt for kroppens indre organer? Anonymkode: 4d51d...c31
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #36 Skrevet 9. juni 2017 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Ut fra helsemessig perspektiv (ikke utseende) har vekt over 100 kg absolutt noe Ä si... Anonymkode: 2ef0a...fbd Vekt alene sier veldig lite om helsen generelt, man er ikke nÞdvendigvis sunn selv om vekta er lav og man er ikke nÞdvendigvis veldig usunn selv om vekta er hÞy.  Uansett hvilket tall som lyser mot enn fra vekta sÄ har ingen andre rett til Ä mene noe om det, det er faktisk ingen andres sak enn den som stÄr pÄ vekta.  Man er kun ansvarlig for seg selv til syvende og sist, det er utrolig usjarmerende Ä stille seg til doms over andre. Man kan vÊre frisk og lykkelig med 100 kilo, akkurat som man kan vÊre usunn og ufattelig ulykkelig som tynn. Ikke tro at det er sÄ jÊvlig mye sunnere Ä stadig gÄ pÄ dietter og fokusere pÄ kilo og kalorier. Man lever én gang og livet er kort, om man veier 55 eller 100 har lite Ä si i det store bildet sÄ lenge man lever et normalt og godt liv. Anonymkode: f6060...9be
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #37 Skrevet 9. juni 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg veier 109 kg, og jeg er veldig lei meg for de kg. Det er ikke sÄ enkelt Ä slanke seg. Jeg er over 40 Är, og kg sitter som stÞpt. GÄr endel lange trilleturer, med mye motbakker, men hjelper ikke. Ja, jeg er desverre veldig glad i mat da. Og jeg er ikke typen som silter meg og lÞper maraton. Men overvektig er jeg, og jeg har komplekser for det. psyken er ogsÄ ganske tynnslitt pÄ flere. Sliter med kroppsbildet, helhetsbildet( sammenligner seg med andre pÄ facebook) klarer ikke Ä holde tritt.. ok, sÄ er jeg tykk da.. men foruten den jÊvla vekta mi, sÄ er jeg veldig lykkelig. SÄ, hva er egentlig vintigst? Den perfekte kropp med skral helse og psyke, eller tykk og lykkelig? H a er medt usunnt for kroppens indre organer? Anonymkode: 4d51d...c31 Tykk og lykkelig? Du skriver jo selv flere ganger at du ikke er lykkelig med din vekt, tvert om er du veldig lei deg og har komplekser for det. Hvorfor da plutselig et behov for Ä rakke ned pÄ alle normalvektige/slanke i din nÊrhet? Og hvorfor kritiserer du de for Ä slite med kroppsbildet deres nÄr du selv sliter sÄ mye med ditt? Du skriver "Den perfekte kropp med skral helse og psyke, eller tykk og lykkelig?"... Da vil jeg spÞrre hvorfor du synes det er greit Ä ikke gjÞre noe med det som gjÞr at du selv er utsatt for enorm helserisiko? Du er over 40, du er kraftig overvektig, du sier selv at du ikke vil gjÞre nok med kostholdet ditt eller trening til Ä gÄ ned i vekt. At du har vÊrt heldig ha i utgangspunktet ha en sterk kropp som inntil nÄ har tÄlt den store overvekten din, det bÞr du ikke bruke for en grunn til Ä la vÊre Ä ta godt nok vare pÄ helsen din. Pr. i dag er det usunn livsstil som tar flest liv i Norge, ikke sunt kosthold og trening... Det virker dessverre som om du lurer deg selv - det virker som om de som er syke rundt deg fÄr deg til Ä fÞle deg bedre hvis de er normalvektige, slanke eller bare mindre overvektig enn deg selv. Jeg kjenner igjen det du skriver og mÄten du skriver pÄ, det er helt tydelig at du ikke har vÊrt lykkelig med den vekten du har. Da er det kanskje bedre Ä fokusere pÄ seg selv istedenfor alle andre. Du kan ogsÄ bli normalvektig, men da mÄ du slutte Ä lage deg unnskyldninger, og sÄ mÄ du ville det nok. I det du skriver over her sÄ vil du det ikke nok. Skaff deg hjelp. Anonymkode: ea1c2...fe1
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #38 Skrevet 9. juni 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vekt alene sier veldig lite om helsen generelt, man er ikke nÞdvendigvis sunn selv om vekta er lav og man er ikke nÞdvendigvis veldig usunn selv om vekta er hÞy.  Uansett hvilket tall som lyser mot enn fra vekta sÄ har ingen andre rett til Ä mene noe om det, det er faktisk ingen andres sak enn den som stÄr pÄ vekta.  Man er kun ansvarlig for seg selv til syvende og sist, det er utrolig usjarmerende Ä stille seg til doms over andre. Man kan vÊre frisk og lykkelig med 100 kilo, akkurat som man kan vÊre usunn og ufattelig ulykkelig som tynn. Ikke tro at det er sÄ jÊvlig mye sunnere Ä stadig gÄ pÄ dietter og fokusere pÄ kilo og kalorier. Man lever én gang og livet er kort, om man veier 55 eller 100 har lite Ä si i det store bildet sÄ lenge man lever et normalt og godt liv. Anonymkode: f6060...9be Uansett hva du mÄtte mene om det, sÄ er det ikke sunt Ä veie over 100 kg , da er man veldig overvektig Anonymkode: d91db...680
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #39 Skrevet 10. juni 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: ...og derfor mener du at det er normalen pÄ de over 100kg? Anonymkode: ff474...bc1 Jeg sier ikke at det er normalen, men normalen er heller ikke at en pÄ over 100kg har problemer med Ä gÄ opp to trapper.  Anonymkode: 48c39...467
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #41 Skrevet 10. juni 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Skrytepave! Hvorfor lage et innlegg der Hi spÞr etter folk som veier det dobbelte av deg??? *spy* Anonymkode: 0ff9e...63a  8 timer siden, Anonym bruker skrev: Og du fÞler at du veier 100 kg, eller hva er greia di? Anonymkode: d91db...680 Som jeg skrev under, jeg beklager. Trodde jeg svarte i en annen trÄd. Blanda litt.  Ellers kan jeg nevne at min bestemor veier godt over 100kg og er snart 90. (Alltid vÊrt stor) Hun har stÄlhelse, aldri syk.. men pga overvekten er hun knapt i stand til Ä reise seg for Ä gÄ pÄ do. Hun er 100% klar i hode og frisk ellers, men hun klarer ikke tÞrke seg skikkelig etter dobesÞk, gÄ lengre enn 10-15meter, mÄ ha hjelp til det meste pga str. SÄ man kan vÊre tykk og lykkelig som 40-Äring, men det betyr ikke at man er tykk og lykkelig som 80-Äring. Venninnene hennes som er tynnere (og ikke demente) har et mye friere liv og reiser pÄ besÞk, ordner og styrer. Anonymkode: 584b8...d65
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #42 Skrevet 10. juni 2017 ja 120 ca her,men skal ned og skal pÄ et 10 dagers opphold pÄ evje klinikken, skal med tiden slankeoperere,men det er siste ut vei Anonymkode: 2fee6...3c7
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #43 Skrevet 10. juni 2017 Veier nÄ 102 kilo, er 180 cm hÞy sÄ er ikke smellfeit men helt klart overvektig og tykk. Kiloene har kommet pÄ sakte men sikkert de siste Ärene, etter fÞrst flere ufrivillige aborter, sÄ to tette barn parallelt med en kneskade og bekkenproblemer som gjorde trening smertefullt. Veide rundt 78 kilo i 2007 og ser nÄ at det var en fin trivselsvekt for meg og vil gjerne ned dit igjen. Har veldig lite fravÊr pÄ jobb og fungerer bra i hverdagen sÄ det er mest utseendemessig vekta plager meg for Þyeblikket, men ser jo at knÊr og hofte kunne hatt mindre belastning om kroppen var lettere. SÄ gjelder det bare Ä virkelig gjÞre noe med det og som varer i mer enn tre uker. PrÞvd vektklubb og lifesum men har jo Sà dÄrlig viljestyrke. Men mÄ klare det, en gang.... Anonymkode: 20f7e...4c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ