Gå til innhold

Gjester klaget på helgematen

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Pashla skrev:

Men hvis man leser DiB jevnlig, vil man se at der om 10-12 år er tjukt av sånne voksne. For mange av mødrene her syns det er mye verre at ungene deres skal måtte smake på noe de ikke liker, enn at de skal ende opp som uoppdragne og kresne.

Morsomt at du sier det. ;) Jeg var et av de barna som alltid fikk pølser hjemme om jeg "ikke likte" middagen, gjerne uten at jeg noen gang hadde smakt den. Men jeg led meg likevel gjennom mange middager uten å si noe når jeg var med venner hjem fra skolen. Det har aldri falt meg inn å klage på maten på besøk hos andre, hverken som barn eller voksen. Trenger vel bare et minimum av oppdragelse for å skjønne såpass. :P

Anonymkode: e45b1...9f1

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Morsomt at du sier det. ;) Jeg var et av de barna som alltid fikk pølser hjemme om jeg "ikke likte" middagen, gjerne uten at jeg noen gang hadde smakt den. Men jeg led meg likevel gjennom mange middager uten å si noe når jeg var med venner hjem fra skolen. Det har aldri falt meg inn å klage på maten på besøk hos andre, hverken som barn eller voksen. Trenger vel bare et minimum av oppdragelse for å skjønne såpass. :P

Godt å høre. Men som denne tråden viser, ikke alle klarer å spise mat uten å gjøre deres egne smaksløker til vertskapets problem. Selv voksne!

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke alle skjønner det. Jeg har en venninne som gjennom hele oppveksten fikk egen middag fordi hun ikke likte noe. Nå er hun så sær i matveien at jeg ikke gidder å lage mat til henne i det hele tatt. Og ingen av mine tantebarn eier oppdragelse på dette, de sitter å rynker på nesa, vil ikke ha noe, pirker i maten, tar gjerne alt hvis det er noe de liker, sier høyt og tydelig æsj og at de ikke liker. Dette er er barn fra 8 - 20 år, fra 3 forskjellige familier. Så jeg ser de for meg som det Pashla beskriver

Anonymkode: 73a04...981

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke alle skjønner det. Jeg har en venninne som gjennom hele oppveksten fikk egen middag fordi hun ikke likte noe. Nå er hun så sær i matveien at jeg ikke gidder å lage mat til henne i det hele tatt. Og ingen av mine tantebarn eier oppdragelse på dette, de sitter å rynker på nesa, vil ikke ha noe, pirker i maten, tar gjerne alt hvis det er noe de liker, sier høyt og tydelig æsj og at de ikke liker. Dette er er barn fra 8 - 20 år, fra 3 forskjellige familier. Så jeg ser de for meg som det Pashla beskriver

Anonymkode: 73a04...981

Om det blir vanlig at voksne oppfører seg sånn så slutter jeg å invitere folk på middag altså. Men må vel håpe at de fleste vokser det av seg. :P 

Skrevet

Fisk tre dager på rad er kjipt da. Men du sier at butikken var stengt, da er det ikke lov til å klage

Anonymkode: 1d8f8...9e0

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fisk tre dager på rad er kjipt da. Men du sier at butikken var stengt, da er det ikke lov til å klage

Anonymkode: 1d8f8...9e0

Hun forteller om middag fredag til søndag, men også at butikken var åpen lørdag til 14.

Vi er heller ikke vant til så mye fisk, men hadde ikke klaget om jeg var på besøk. Er sunt og godt med fisk!

Anonymkode: 66aa7...966

Skrevet

skjønner faktisk de klager jeg

Anonymkode: 7c35b...360

Skrevet
På 8.6.2017 den 11.49, Anonym bruker skrev:Nei, gjestene var hjertelig velkommen, det ble bare en ting i siste liten og derfor hadde vi allerede handlet inn pga langhelg med stengte butikker. Her finnes ingen alternativer som var åpent etter kl 14 på lørdag.

En av grunnene til at vi spiser mye fisk, er vel at vi bor ved sjøen, har egen båt og er selvforsynt. Billig og sunn mat :)

Det er snakk om mine foreldre og jeg vet jo at de liker det som ble servert, derfor ble jeg (og mannen) litt irritert over surmulingen. 

Kjekt å vite at det ikke bare var oss som reagerte :)

Anonymkode: 9716a...09a

Satt akkurat og tenkte på akkurat dette du skriver her. Jeg spiser sjelden fisk iløpet av ett år. Spiser fisk om jeg får det servert, men det er sjeldent jeg lager det selv. Det eneste unntaket er når vi reiser til "hytta" vår ved havet den ene gangen i året(bor i innlandet mange timers kjøretur unna), da går det som regel i fisk omtrent hver dag siden vi har båt og fisker fisken selv. Ifjor spiste vi fisk til middag alle de 7 dagene vi var der og enda så ble det også spist fiskerester til frokost, lunsj eller kvelds i tillegg flere av dagene. Ingenting smaker så godt som fersk fisk rett fra havet, og man har i tillegg mulighet til å variere hva slags type fisk man spiser i mye større grad der enn det vi kan her i innlandet. Så med den opplysningen du kom med der så syns jeg ikke det er så merkelig at dere hadde fisk til middag i 3 dager på rad, men det hadde nok vært litt mer merkelig om dere hadde bodd her hvor jeg bor. 

Smådum kommentar fra foreldrene dine, er man gjest så spiser man det man får servert. Liker man det ikke så får man heller tilby å lage mat til hele familien :)

Anonymkode: 9316c...198

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...