Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #1 Skrevet 7. juni 2017 Ønsker du å ta ut ferie i sommer? Siste frist nå... Hans svar? Nei, det trengte han ikke. Han kan ta ferie på høsten, han. Sånn, det var den sommerferien. Får ikke reist noe sted, og jeg må ha dem alene hjemme hele juli, bare oss. Sittende fast hjemme uten togforbindelser (buss for tog, og intet barnesete tilgjengelig - da må man drasse med seg sitt eget barnesete...), og uten bil. For den har mannen på jobben. Vi som skulle reise i familieparker og på koselig Norgesferie. Blir ikke noe av, det. Måtte bare få ut litt frustrasjon. Anonymkode: 78eda...9d4
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #2 Skrevet 7. juni 2017 Og ja, vi hadde snakket om det på forhånd. Anonymkode: 78eda...9d4
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #3 Skrevet 7. juni 2017 ?! Det går jo bare ikke an! Hvordan i all verden forklarte han dét til deg da? Jeg hadde blitt rasende! Du må bare si at det er helt uaktuelt og at han må bestemme ferie NÅ, som gjelder i sommer. Det er ikke bare ditt ansvar å gi ungene/familien en fin ferie, han må jo i det minste være med! For en dust! Anonymkode: e6f98...66c
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #4 Skrevet 7. juni 2017 Skal du være hjemme med barna hele sommeren, så har du vel ikke jobb. Det er flere uker enn vanlige har sommerferie. Betaler han for husholdningen bestemmer han også. Anonymkode: 8512e...dbd
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #5 Skrevet 7. juni 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Skal du være hjemme med barna hele sommeren, så har du vel ikke jobb. Det er flere uker enn vanlige har sommerferie. Betaler han for husholdningen bestemmer han også. Anonymkode: 8512e...dbd Les igjen! Barnehagen er stengt i juli. Anonymkode: 78eda...9d4
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #6 Skrevet 7. juni 2017 3 minutes ago, Anonym bruker said: Skal du være hjemme med barna hele sommeren, så har du vel ikke jobb. Det er flere uker enn vanlige har sommerferie. Betaler han for husholdningen bestemmer han også. Anonymkode: 8512e...dbd Å? Gjelder det når den ene tjener mer også? Den som tjener mest bestemmer mest? Anonymkode: e6f98...66c
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #7 Skrevet 7. juni 2017 Veldig rart at han velger bort ferie samtidig med dere som familie. Spesielt når dere hadde snakket om det på forhånd. Jeg hadde forstått det om det var noe man var enig om og av praktiske årsaker hvis barna trengte en voksen hjemme og.man ikke har Sfo eller bhg. Utrolig kjedelig for dere. Anonymkode: 355e9...b54
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #8 Skrevet 7. juni 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: ?! Det går jo bare ikke an! Hvordan i all verden forklarte han dét til deg da? Jeg hadde blitt rasende! Du må bare si at det er helt uaktuelt og at han må bestemme ferie NÅ, som gjelder i sommer. Det er ikke bare ditt ansvar å gi ungene/familien en fin ferie, han må jo i det minste være med! For en dust! Anonymkode: e6f98...66c Han har skjelt meg ut etter noter fordi jeg ble lei meg og forbannet, og han kalte meg en "jævla nazi", og sa han skal høre med arbeidsgiveren i morgen. Bare kjefter, tar ikke til seg noenting. Idiotisk. Anonymkode: 78eda...9d4
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #9 Skrevet 7. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Veldig rart at han velger bort ferie samtidig med dere som familie. Spesielt når dere hadde snakket om det på forhånd. Jeg hadde forstått det om det var noe man var enig om og av praktiske årsaker hvis barna trengte en voksen hjemme og.man ikke har Sfo eller bhg. Utrolig kjedelig for dere. Anonymkode: 355e9...b54 Synes jeg og, men han viser ikke interesse for noe som helst. Tror ikke han visste at barnehagen er stengt i juli engang. Følger ikke med på noe, handler kun utifra hva som er minst ubehagelig. Jobber han i sommer får han masse ros fra arbeidsgiver/leder, fordi "de fleste vil ha ferie". Anonymkode: 78eda...9d4
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 7. juni 2017 #10 Skrevet 7. juni 2017 Da kan du vise han denne tråden her. Så ser han at du ikke er helt på viddene :-) En veldig egoistisk handling av han :-(
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #11 Skrevet 7. juni 2017 Han får nå i alle fall være hjemme alene med ungene halve juli slik at du får dratt bort og fått deg litt ferie om han ikke vil ha familietid og dere bryter forholdet over sommeren. Da får han ha de 50% hele tiden og du får gjort ditt. Kanskje finne en fordentlig mann som har lyst til å være sammen med deg og ungene. Anonymkode: d5b42...16a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #12 Skrevet 7. juni 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han har skjelt meg ut etter noter fordi jeg ble lei meg og forbannet, og han kalte meg en "jævla nazi", og sa han skal høre med arbeidsgiveren i morgen. Bare kjefter, tar ikke til seg noenting. Idiotisk. Anonymkode: 78eda...9d4 Og denne mannen er du sammen med fordi? Anonymkode: 4a512...f0b
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #13 Skrevet 7. juni 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og denne mannen er du sammen med fordi? Anonymkode: 4a512...f0b Fordi han har mange andre gode sider, såklart. Det er jo ikke sånn at han pleier å gjøre sånn som dette her. Anonymkode: 78eda...9d4
Himmel og hav Skrevet 7. juni 2017 #14 Skrevet 7. juni 2017 Dustemann! I det minste får han skaffe seg sykkel og sykle til jobb sånn at du og ungene kan ha bilen i sommer, og så får ungene ta fri fra barnehagen og være sammen med pappa til høsten når han har ferie. Det blir deilig for dem å bryte av høstsemesteret litt. Eller tenkte han at han skulle ha fri helt aleine?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #15 Skrevet 7. juni 2017 9 minutter siden, Kari Mari skrev: Da kan du vise han denne tråden her. Så ser han at du ikke er helt på viddene :-) En veldig egoistisk handling av han :-( Kanskje, men tror han bare blir mer sint da. Han er offeret, og har gått og lagt seg på rommet... "jeg vil ikke snakke om det", sier han. For jeg er så jævlig slem, skjønner du. Han kunne jo ikke vite at barnehagen er stengt i juli, den har bare vært det de siste 3 årene barna har gått i barnehagen. 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han får nå i alle fall være hjemme alene med ungene halve juli slik at du får dratt bort og fått deg litt ferie om han ikke vil ha familietid og dere bryter forholdet over sommeren. Da får han ha de 50% hele tiden og du får gjort ditt. Kanskje finne en fordentlig mann som har lyst til å være sammen med deg og ungene. Anonymkode: d5b42...16a Ja, kanskje det. Høres ikke så koselig ut da, men... Håpet at vi kunne ta oss en tur, har snakket om det. Jeg skulle bruke feriepengene på ja.. ferie. Har sett frem til det. Synes han burde tenkt litt lenger. Anonymkode: 78eda...9d4
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #16 Skrevet 7. juni 2017 1 minutt siden, Himmel og hav skrev: Dustemann! I det minste får han skaffe seg sykkel og sykle til jobb sånn at du og ungene kan ha bilen i sommer, og så får ungene ta fri fra barnehagen og være sammen med pappa til høsten når han har ferie. Det blir deilig for dem å bryte av høstsemesteret litt. Eller tenkte han at han skulle ha fri helt aleine? Ja, du sier noe. Han får vel ha dem på høsten De får mye fri om ikke annet. Da må jeg gjemme bort iPaden. Anonymkode: 78eda...9d4
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #17 Skrevet 7. juni 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi han har mange andre gode sider, såklart. Det er jo ikke sånn at han pleier å gjøre sånn som dette her. Anonymkode: 78eda...9d4 Han kjefter og smeller, kaller deg jævla nazi, har null peiling på når ungene har ferie og når du har ferie, legger seg på rommet og furter fordi han ikke får viljen sin... Høres ut som en manne med mange gode sider gitt, er det bare når alt går hans vei han viser de sidene eller? Det er overhodet ikke normalt å oppføre seg sånn for en voksen mann altså. Hadde mannen min skreket til meg og kalt meg jævla nazi hadde jeg blitt oppriktig bekymret. Da hadde jeg fryktet at han hadde fått svulst på hjernen eller noe annet som plutselig forandret personligheten hans. Tror aldri jeg har blitt skreket til av voksne mennesker etter at jeg ble voksen selv, det er ikke normalt. Anonymkode: 4a512...f0b
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #18 Skrevet 7. juni 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje, men tror han bare blir mer sint da. Han er offeret, og har gått og lagt seg på rommet... "jeg vil ikke snakke om det", sier han. For jeg er så jævlig slem, skjønner du. Han kunne jo ikke vite at barnehagen er stengt i juli, den har bare vært det de siste 3 årene barna har gått i barnehagen. Ja, kanskje det. Høres ikke så koselig ut da, men... Håpet at vi kunne ta oss en tur, har snakket om det. Jeg skulle bruke feriepengene på ja.. ferie. Har sett frem til det. Synes han burde tenkt litt lenger. Anonymkode: 78eda...9d4 Ærlig talt gro deg litt ryggrad! Mannen din oppfører seg om en drittunge, og det er ikke du som er Nazi hos dere. Jeg hadde blitt fly forbanna og bedt ham om å fikse opp I dette med engang. Jeg hadde også sagt veldig tydelig fra at hvis han ikke har fått med seg at barnehagen er stengt som den har vært I alle år så får han ta det på sin egen kappe. Jeg hadde ikke godtatt en slik behandling, og hadde min mann prøvd seg på å legge skylden på meg hvis han hadde rotet det til selv så ville han ønsket at han ikke var født for å si det enkelt. Du kan ikke vise at du blir lei deg, du må faktisk stå opp for både deg og barna dine og kreve av mannen din at han fikser dette umiddelbart. Prøver han seg med å sutre så svarer du bare at det er faktisk ikke ditt problem, han har driti seg ut og nå får han ordne opp I det. Anonymkode: 61f34...a9a
Twintipp Skrevet 7. juni 2017 #19 Skrevet 7. juni 2017 Hvorfor er du så veik? Jeg hadde satt himmel og helvete i bevegelse om det der var meg. For det første, jeg hadde ikke klart å leve med en så komplett idiot. -"Visste ikke at bhg er stengt i juli"? Hvordan klarer du å respektere en mann som melder seg så ut? Kvitter du deg med frustrasjon på nett og til andre, også lar du samme runddansen gå! For det andre, hadde det vært meg ville jeg bestilt cruise i karibien hele juli, ringt hjem og sagt at: Hey, det er så nice her på St.Barts at vi blir til medio august vi! Ved å bli, ved å tolerere, så aksepterer du. Og til slutt: Herregud, alt folk finner seg i! Stå opp for deg selv kvinne!!!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #20 Skrevet 7. juni 2017 Må si at jeg er enig med anonym f0b. Du sier at denne mannen din har mange gode sider, og derfor bør du også få ham med i parterapi for å forsøke å rydde opp i forholdet deres. Han har kanskje mange gode sider, men slik han handler viser at han ikke er noen spesielt god ektemann eller far. En god far ville fulgt litt mer på hva barnas rutiner er og visst at barnas barnehage var stengt hele juli. En god far ville også ha ønsket å være sammen med barna sine, i hvert fall i deler av ferien. En god far ville lagt planer med familien sin for å få god tid sammen. En god far ville respektert det han og kona hadde snakket om når de diskuterte ferieplanene. En god far ville ikke uten å diskutere det med sin kone kaste all ferie med familien bort. En god far ville ikke ha kjeftet på sine barns mor fordi hun ønsker å holde familien samlet. Og mye av det samme kan man si om ham som ektemann. En god mann vil ikke overlate alt ansvar for barna til sin kone. En god mann vil ikke velge bort ferietid med sin kjære uten å snakke med henne. En god mann respekterer sin kjære nok til at hvis det var krise på jobben så ville han sagt til sjefen "Barnehagen er stengt hele juli og familien har lagt planer, men hvis det er krise skal jeg snakke med kona og se om vi i hvert fall kan komme deg delvis imøte, men også andre bør kunne stille opp i ferien hvis det er absolutt nødvendig slik at ikke bare en må ta all belastningen. Jeg skal snakke med min kone i kveld og gi deg tilbakemelding." Så ville han snakket med deg, sagt at han vet at dere har lagt planer for ferien, men hørt om dere kunne finne en løsning slik at han kan hjelpe arbeidsgiveren. En god mann ville vist forståelse for at dette ikke var optimalt for familien, at han trolig skuffet deg og at han med å jobbe i ferien legger alt ansvar på deg. En god mann ville trolig også ha kommet med forslag om hva familien ellers kan gjøre. En mann som forstår familiens oppgaver ville også sett problemet med å ikke ha bil og være alene med barna - og kanskje foreslått at dere leide bil den tiden eller at han selv fant alternativ transport til jobb. Men din "gode" mann, han velger å drite fullstendig i det du og han allerede har avtalt. Han tar deg for gitt, og også at du tar hele ferien alene med barna uten å vise deg at han ev. vil sette pris på at du gjør det, viser deg måter å gjøre det enklere på, komme med forslag til hvordan løse det på best vis. Han har for lite ryggrad til å stå opp mot sjefen - og dermed kommer sjefen selvfølgelig til ham for å be om dette, sjefen vet nok at han ikke greier å si nei eller komme med forslag om delvise ordninger. Han tør ikke stå opp mot sjefen, han tør ikke en gang ha en normal samtale med sjefen. Og når han så har endret planene for hele familien og lagt belastningen på deg alene, Hi, da har han heller ikke ryggrad nok til å innrømme at han er feig, at han ikke greide å si nei til arbeidsgiver. Han burde bedt deg om unnskyldning, istedenfor kjefter han på deg, kaller deg urimelig og at du er nazi - og så nekter han å diskutere mer, bare går på rommet for å surmule. Hvor gammel var det du sa denne "mannen" var? Er han 8,5 år? Eller kanskje den modne alder av 12 - nei, til og med unger har som regel vett nok til å høre med foreldrene om så store planer er ok... Men ikke din mann, han bare kjefter på deg og oppfører seg som en ryggesløs manet både overfor deg og sjefen. Kom dere i parterapi asap, Hi. Ring familievernkontoret her og nå og bestill time. For dette er ikke bare et spørsmål om ferien, det er snakk om at veldig mye i forholdet deres ikke fungerer. Du har sikkert også ditt som påvirker forholdet, eller i hvert fall kommunikasjonen i forholdet. Ferien nå er bare et uttrykk for det andre som ikke fungerer, for det er tydelig på det du skriver at det ikke er helt uvanlig at mannen velger slike løsninger, det er ikke uvanlig at han ikke følger med på barna, det er ikke uvanlig at dere ikke kommuniserer ordentlig. Neste spørsmål er jo også hva han tenker gjøre med sine ferieuker i høst - blir du alene med barna da også mens han reiser bort, fordi han da er så sliten fordi stakkars ham ikke har hatt ferie? Eller skal han da bare være hjemme og hvile og ikke gjøre noe mens du som vanlig jobber og tar deg av alt med barna og hjemmet? Familievernkontoret - nå! Å være fire uker med barna dine er det ikke noe galt med, det er å tilpasse dagene og ikke legge listen for høyt. Men forholdet ditt er det noe galt med ut fra det du skriver her. Anonymkode: 1f7fe...eec
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #21 Skrevet 7. juni 2017 Jøsses... Hadde mannen gjort et slikt stunt hadde han fått bo alene gitt Anonymkode: 26600...f9d
Gjest Antarctica Skrevet 7. juni 2017 #22 Skrevet 7. juni 2017 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes jeg og, men han viser ikke interesse for noe som helst. Tror ikke han visste at barnehagen er stengt i juli engang. Følger ikke med på noe, handler kun utifra hva som er minst ubehagelig. Jobber han i sommer får han masse ros fra arbeidsgiver/leder, fordi "de fleste vil ha ferie". Anonymkode: 78eda...9d4 Hvorfor er dere sammen, egentlig? Han får jo ta og leie deg en bil, om ikke annet.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #23 Skrevet 7. juni 2017 Takk for alle svar, får ikke svart nøye nå siden jeg er ganske "utafor", men tusen takk. Har lest dem. Jeg er oppriktig overrasket over at dere reagerer så sterkt på det, det kan vel bety at jeg finner meg i ganske mye. Anonymkode: 78eda...9d4
Gjest Antarctica Skrevet 7. juni 2017 #24 Skrevet 7. juni 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for alle svar, får ikke svart nøye nå siden jeg er ganske "utafor", men tusen takk. Har lest dem. Jeg er oppriktig overrasket over at dere reagerer så sterkt på det, det kan vel bety at jeg finner meg i ganske mye. Anonymkode: 78eda...9d4 For mye...
Superdolly Skrevet 7. juni 2017 #25 Skrevet 7. juni 2017 Ja, du finner deg i alt for mye. Og som flere av de som svarer her, så sliter jeg med å se at denne mannen kan ha "mange gode sider". Mulig han har noen, men mange? Det er ikke du som har gjort noe feil her. Det er ikke du som har rotet det til. Ring familievernkontoret og få en time, så ser du om han er interessert i å prøve å redde forholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå