Gå til innhold

Samoboern min kan erte på seg en stein!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, Pashla skrev:

Dette er den hverdagen du velger å leve i, ja.

Og det oppsummerer det hele ganske greit.

Du har et valg, hi, og du velger selv å leve med denne "mannen". Du spør lenger opp i tråden om du kan forandre ham på noen måte, ved hjelp av belønning, straff, trusler. Seriøst? Hvorfor vil du være sammen med en mann du liker så lite at du må endre ham og oppdra ham?

Den brutale sannheten er dessuten at du ikke kan forandre ham. Jo visst kan folk forandre seg, men da må de ville det selv og virkelig gå inn for det. Denne mannen her kommer ikke til å forandre seg, uansett om du kjører på med hele læreboka i oppdragelse. For han vil ikke. 

Og hvorfor skulle han gidde? Du blir jo hos ham. Du gjør alt for ham. Jo da, du maser litt av og til, men bare han blir sur og kranglete nok så gir du deg. Og du finner deg i alt. 

Han kommer ikke til å forandre seg. Du kan ikke oppdra ham. Og du velger selv livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare så vanskelig å skulle gå fra han. Jeg er en kontrollfreak og jeg hater forandringer, selv når de er til det bedre. Jeg blir kvalm bare av tanken. Og barna er jo glade i han, de har allerede opplevd ett brudd (far) jeg har ikke lyst til å utsette dem for ett til. Økonomisk klarer jeg meg helt fint uten han, så det står ikke på det heller. Innerst inne vet jeg jo at jeg får det bedre uten han, men det er ikke så lett å bare si takk for meg heller. Skulle jo ønske han bare kunne begynne å bry seg å respektere meg heller :(

HI

Anonymkode: c17bf...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare så vanskelig å skulle gå fra han. Jeg er en kontrollfreak og jeg hater forandringer, selv når de er til det bedre. Jeg blir kvalm bare av tanken. Og barna er jo glade i han, de har allerede opplevd ett brudd (far) jeg har ikke lyst til å utsette dem for ett til. Økonomisk klarer jeg meg helt fint uten han, så det står ikke på det heller. Innerst inne vet jeg jo at jeg får det bedre uten han, men det er ikke så lett å bare si takk for meg heller. Skulle jo ønske han bare kunne begynne å bry seg å respektere meg heller :(

HI

Anonymkode: c17bf...137

Det kunne ikke vært lettere enn i din situasjon og ungen eklarer helt fint at dauvekten flytter ut.

Anonymkode: e310a...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare så vanskelig å skulle gå fra han. Jeg er en kontrollfreak og jeg hater forandringer, selv når de er til det bedre. Jeg blir kvalm bare av tanken. Og barna er jo glade i han, de har allerede opplevd ett brudd (far) jeg har ikke lyst til å utsette dem for ett til. Økonomisk klarer jeg meg helt fint uten han, så det står ikke på det heller. Innerst inne vet jeg jo at jeg får det bedre uten han, men det er ikke så lett å bare si takk for meg heller. Skulle jo ønske han bare kunne begynne å bry seg å respektere meg heller :(

HI

Anonymkode: c17bf...137

Vel, du kan ønske til du blir blå i ansiktet. Han bryr seg ikke nå, og han kommer ikke til å begynne med det. Han respekterer deg ikke nå, og han kommer ikke til å begynne med det.

Så valget ditt er enkelt: Leve med slabbedasken og finne deg i surmuling og latskap og irritasjoner, eller gå fra ham. Og hvis du velger å bli, da kan du ikke klage. Du vet hva du har, og det er nøyaktig hva du vil få. Hele resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du ikke vil at ungene dine skal oppleve et nytt brudd, men det er bare en unnskyldning for å slippe å gjøre noe med situasjonen du lar dem leve i.

Hva er det du lærer ungene dine? Mannen i en familie skal ikke bidra noe til fellesskapet, mor skal gjøre alt, alt med barna, alt med hus og hjem. Det er helt greit at mannen nesten bare sitter og spiller. Har du gutter så lærer du dem at det er helt greit at de som voksne gir blaffen i å ta ansvar for familien sin - for du godtar det jo hver eneste dag. Når de blir voksne så slipper de å gjøre noe hjemme - selv om du kanskje krever det av dem i dag... men bare de blir voksne og kommer i et forhold så vil de jo ha en dame som vil være tjeneren deres, så da kan de få slippe å bidra og ta ansvar selv. Jentene dine lærer du opp til å akseptere å leve som tjenere som har det med å gjøre alt for sin herre og mester uten å få noe tilbake.

En ting er om du selv alene hadde valgt å leve med en slik mann, uten unger, men nå lærer du opp barna dine til hva som er ok og ikke når de blir voksne. Ønsker du at sønnene dine skal bli som samboeren din? Ønsker du ikke bedre for jentene dine enn det du godtar selv?

Du sier at du ser bakhodet hans mer enn ansiktet. Det gjelder også barna dine. De blir ignorert - når han ikke kjefter på dem fordi de gjør ting han gjør hele tiden, da... Og joda, ungene dine er sikkert glade i ham, men han er likevel ikke bra for dem.

Om du har så store problemer med din angst for forandring at det ødelegger ditt eget og barnas liv, da må du jammen ta tak i det og skaffe deg hjelp.

Du ønsker han skal begynne å bry seg og respektere deg. Men innse det - han bryr seg ikke om deg, han har ingen respekt for deg. Han bryr seg ikke om barna dine heller. Han er spillavhengig, han er ekstremt lat, han er forferdelig egoistisk.

Dropp ham, og etter du har gått fra ham - fortell foreldrene hans at han er spillavhengig og spiller onlinespill timesvis daglig når han sier han jobber. Om de ønsker å hjelpe ham så gjør de det, hvis ikke så har du i hvert fall gitt dem en sjanse til det.

Skulle deres forhold hatt en sjanse så måtte han sluttet å spille, han måttet gå i behandling for spillavhengighet, han måtte ha ønsket å bli kvitt sin avhengighet fordi han har innsett at det ødelegger livet hans. Men så lenge du godtar alt så har han ingen motivasjon til det. Faktum er, han ønsker ikke slutte å spille, han lyver til og med om hvor mye han spiller, han bryr seg ikke nok om deg og barna dine, han respekterer deg ikke. Hvis du blir hos ham så aksepterer du alt dette, inklusive alt det negative du lærer barna dine med å fortsette å bo sammen med ham. Fortsetter du å bo sammen med ham, da må du også bare innfinne deg i at du for all fremtid vil bli utnyttet, og da må du også slutte å klage over det, for da velger du det helt selv, og du gjør det med åpne øyne mens du aksepterer alt det negative for deg selv og ungene dine.

 

Anonymkode: 8e888...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at du skal slutte å bry deg med hva han gjør mens du er på jobb. Så lenge han bidrar med det han skal økonomisk har du ikke noe med hva han gjør når det er litt dødtid.

Etter jobb må han bidra likt med husarbeid som deg, det bør du kreve. Men slutt å mas på han i arbeidstida, sjekke logger og overvåke han for å sørge for at han gjør "nok". Hva han gjør i arbeidstida er mellom han og arbeidsgiver, trekk deg helt unna. Om du klarer det vil han kanskje være mer åpen for å snakke om arbeidsfordeling når dere begge er hjemme.  

Jeg jobber også hjemmefra og sa klart ifra før jeg begynte at jeg ikke kan være heltidshusmor i tillegg til jobben min. Det har blitt for det meste respektert og det er jeg glad for. Det hadde fort blitt irriterende om jeg stadig hadde fått spørsmål om jeg "bare" kan gjøre ditt og datt i huset fordi jeg likevel er hjemme. Jeg har en mentalt krevende jobb og når det ikke er så hektisk tar jeg pause med god samvittighet, selv om det alltid er nok av ting jeg kunne gjort av husarbeid i stedet.

Anonymkode: 8f629...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noenlunde likt her, bare at mannen ikke spiller like mye. Han spiller i snitt 1 time om dagen og 3-4 timer til mobilen (nettaviser). Jeg har blitt moren hans som å våke over han hele tiden. Han forstår ikke hva som må gjøres, og jeg må be ham om ting. Og når han skal gjøre ting, så bruker han gjerne 1 time på det, i stedet for 10 minutter, fordi han stopper opp for å sjekke nettaviser(!!!!). 

Jeg har for lengst gitt opp. Sexlivet er over, fordi jeg klarer ikke tenne på en slik "mann". Vi er i hovedsak venner, og jeg håper i mitt stille sinn at han en dag skal våkne opp. Jeg har snakket og snakket og snakket, men saken er: Han bryr seg ikke nok om meg, og han bryr seg indirekte ikke nok om hvordan barna har det. 

Oppå der igjen har han flere hobbyer, og det blir ofte seint før han legger seg. Resultatet blir at han oppfører seg som en dement og gammel mann. 

 

Beklager, jeg har ingen gode råd annet enn å si at du enten må lære deg å akseptere det, eller gå fra samboeren din. Min metode kommer til gjøre deg sprø! Og, ja! Det er min feil at jeg blir.

Anonymkode: 3d08b...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ordnet seg bra. Få timer å jobbe og meget godt betalt. Du har kanskje en vanlig arbeidstid og vanlig lønn som oss andre.

Hva han gjør med den ekstra tiden er ikke din sak, dersom han bidrar likt etter vanlig arbeidstid. Han bidrar betraktelig mer til økonomien. Du belønner han ved å drive telefonterrror? Merkelig.

Du sier det selv. "Jeg er en kontrollfreak" Dette er grunnen til din frustrasjon og til at du ringer, sms'er og skyper. Du klikker når du ikke får svar og det har ingenting med han å gjøre. Du må ta ansvar for dine følelser. Han kan ikke gjøre noe med det. 

Sidespor, men om felles/delt økonomi: Jeg tjener mer enn samboeren og har meg selv å takke for utdannelse, hardt arbeid, nedbetalt studielån etc. Vi deler likt på felles regninger etc og har egne penger. Til dere som mener at han burde gi 20.000 i måneden. Forstår dere ikke jeg. Velger jeg å kjøpe meg en dyr veske er ikke det av felles penger for å si det sånn. Han har sin motorsykkel jeg heller ikke vil betale for. 

 

Anonymkode: 695ea...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har ordnet seg bra. Få timer å jobbe og meget godt betalt. Du har kanskje en vanlig arbeidstid og vanlig lønn som oss andre.

Hva han gjør med den ekstra tiden er ikke din sak, dersom han bidrar likt etter vanlig arbeidstid. Han bidrar betraktelig mer til økonomien. Du belønner han ved å drive telefonterrror? Merkelig.

Du sier det selv. "Jeg er en kontrollfreak" Dette er grunnen til din frustrasjon og til at du ringer, sms'er og skyper. Du klikker når du ikke får svar og det har ingenting med han å gjøre. Du må ta ansvar for dine følelser. Han kan ikke gjøre noe med det. 

Sidespor, men om felles/delt økonomi: Jeg tjener mer enn samboeren og har meg selv å takke for utdannelse, hardt arbeid, nedbetalt studielån etc. Vi deler likt på felles regninger etc og har egne penger. Til dere som mener at han burde gi 20.000 i måneden. Forstår dere ikke jeg. Velger jeg å kjøpe meg en dyr veske er ikke det av felles penger for å si det sånn. Han har sin motorsykkel jeg heller ikke vil betale for. 

 

Anonymkode: 695ea...9c1

"Han bidrar betraktelig mer til økonomien"? Hvor leser du det? Har du lest det HI har skrevet om hvor mye penger (var det ikke 12 000?) som han gir henne hver måned til dekning av utgifter? Og resten sitter han igjen med selv? Og hvis du ikke forstår hvorfor den ene av likeverdige parter i et forhold ikke skal leve luksusliv mens den andre sitter igjen og er blakk, har dere ikke et likeverdig forhold hjemme. HI sier hun gjør mesteparten av husarbeid, skulle bare mangle at mannen dekket større % av regninger da. Det er ikke slik at hun BÅDE skal gjøre alt av husarbeid OG sitte dårligere i det økonomisk når de har barn, felles husholdning osv. Jeg tjener 3 ganger så mye som mannen, men kjøper ikke meg en ny dyr veske hvis han har hull i alle sokkene sine for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, MrsRiddick skrev:

"Han bidrar betraktelig mer til økonomien"? Hvor leser du det? Har du lest det HI har skrevet om hvor mye penger (var det ikke 12 000?) som han gir henne hver måned til dekning av utgifter? Og resten sitter han igjen med selv? Og hvis du ikke forstår hvorfor den ene av likeverdige parter i et forhold ikke skal leve luksusliv mens den andre sitter igjen og er blakk, har dere ikke et likeverdig forhold hjemme. HI sier hun gjør mesteparten av husarbeid, skulle bare mangle at mannen dekket større % av regninger da. Det er ikke slik at hun BÅDE skal gjøre alt av husarbeid OG sitte dårligere i det økonomisk når de har barn, felles husholdning osv. Jeg tjener 3 ganger så mye som mannen, men kjøper ikke meg en ny dyr veske hvis han har hull i alle sokkene sine for å si det sånn.

Det leser jeg her "Så jeg klager ikke på økonomien, der bidrar han."

Han får utbetalt 30-40.000 pr. måned. Han spytter inn 12.000 til mat og regninger.

Hun tjener X da hun ikke har sagt hvor mye. Hun bidrar 0,- til felles mat og regninger da hun ikke har nevnt noe. Det er grunn til å tro det siden hun faktisk velger å nevne at hun ikke klager på økonomien.

På bakgrunn av informasjonen som er gitt gir han da av

30.000,-  40% av egen lomme til fellesskapets mat og regninger hvor hun betaler 0,-

40.000,- 30% av egen lomme til fellesskapets mat og regning hvor hun betaler 0,-

Hun sitter igjen med hele sin lønning til eget forbruk (bolig bil er ikke nevnt, mulig det er regninger). 

Hvor mye fritid han har på dagen og hvor mye penger han sitter igjen med er hans sak. 

 

Jeg er forundret over at noen her sier de skulle hatt minst 20.000 for den oppførselen og mangel på bidrag fra han. Den posten som har fått flere likes. Dersom man tolerer dårligere og dårligere oppførsel, sålenge man proporsjonalt får mer og mer penger, så finnes det er ord for det. I forhold så heter det Gold diggere. Utenfor forhold er det kun snakk om hva man er villig til å holde ut for å få penger. Da ligger det nært opptil prostitusjon. 

Anonymkode: 695ea...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den andelen som går til regninger som de begge nyter godt av, betalt av han (regner med at de begge spiser mat) kan anses som lønn for å være hushjelp. Hi får regne ut om hun synes timelønnen er ok eller ikke. 

Anonymkode: 695ea...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den andelen som går til regninger som de begge nyter godt av, betalt av han (regner med at de begge spiser mat) kan anses som lønn for å være hushjelp. Hi får regne ut om hun synes timelønnen er ok eller ikke. 

Anonymkode: 695ea...9c1

Du må være veldig enkel om du tror to voksne og en del barn lever på 12 000 kr i mnd.

Hi har skrevet om denne mannen før og han bor gratis i hennes hus.

6000 kr i mat når han heller ikke er ute i løpet av arbeidsdagen holder mest sannsynlig bare til han og han kommer ikke så langt med bare 6000 kr til regninger( tv, forsikringer, strøm, vann, tlf, internett ( sikkert utvidet siden han jobber hjemme) osv osv ).

 

12 000 kr hadde ikke holdt til mer enn halve husutgiftene for oss.

Han er en snylter og hi burde ta grep for å bli kvitt slabbedasken før han forderver ungene hennes.

Anonymkode: e310a...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ikke meningen han skal betale for hennes barn da, det får hun vel bidrag fra far som skal dekke?

Jeg forsto det som at han ikke er far til barna, og da skal det holde greit at han betaler halvparten av utgiftene til bolig og faste utgifter, pluss sin del av husholdningsbudsjettet (mat, vaskemidler osv).

Likevel høres 12.000 lite ut synes jeg, da bor de billig.....

Anonymkode: 46b30...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal sies at jeg står som eier på leiligheta. Har et lån på bare litt over en million på den og ei husleie på 3200,- så det utgjør rundt 8-9000,- i boutgifter. Så kommer SFO for ett barn, mitt studielån, forsikringer, strøm, bensin og min mobilregning, billån internett (har ikke tv-kanaler, ser alt på internett) og litt sparing til ungene hver mnd. Jeg fører budsjett, og sammenlagt på en mnd blir dette da rundt 28 000,- alt inkudert på en mnd. Av dette spytter han inn 12 000,- pluss at han legger ut for mat noen ganger når vi er på butikken, og han står for andre innkjøp til husholdninga også. Bilen er min, huset er mitt, ungene er ikke hans, men han har fortsatt sagt seg enig i å dele nesten 50/50 på alt. Selv har jeg med barnetryg og bidrag fra far utbetalt 28 000,- i mnd etter skatt. Så jeg synes ikke det er rimelig av meg å be han om mer penger?

HI

Anonymkode: c17bf...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du må være veldig enkel om du tror to voksne og en del barn lever på 12 000 kr i mnd.

Hi har skrevet om denne mannen før og han bor gratis i hennes hus.

Anonymkode: e310a...c52

Ingen i tråden som har påstått at de lever på 12 000 kr i mnd, men enkel kaller du gjerne et menneske.

Hi er fornøyd med økonomien og fordelingen, men gribbene ber henne kaste han på dør. 

Anonymkode: 695ea...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det leser jeg her "Så jeg klager ikke på økonomien, der bidrar han."

Han får utbetalt 30-40.000 pr. måned. Han spytter inn 12.000 til mat og regninger.

Hun tjener X da hun ikke har sagt hvor mye. Hun bidrar 0,- til felles mat og regninger da hun ikke har nevnt noe. Det er grunn til å tro det siden hun faktisk velger å nevne at hun ikke klager på økonomien.

På bakgrunn av informasjonen som er gitt gir han da av

30.000,-  40% av egen lomme til fellesskapets mat og regninger hvor hun betaler 0,-

40.000,- 30% av egen lomme til fellesskapets mat og regning hvor hun betaler 0,-

Hun sitter igjen med hele sin lønning til eget forbruk (bolig bil er ikke nevnt, mulig det er regninger). 

Hvor mye fritid han har på dagen og hvor mye penger han sitter igjen med er hans sak. 

 

Jeg er forundret over at noen her sier de skulle hatt minst 20.000 for den oppførselen og mangel på bidrag fra han. Den posten som har fått flere likes. Dersom man tolerer dårligere og dårligere oppførsel, sålenge man proporsjonalt får mer og mer penger, så finnes det er ord for det. I forhold så heter det Gold diggere. Utenfor forhold er det kun snakk om hva man er villig til å holde ut for å få penger. Da ligger det nært opptil prostitusjon. 

Anonymkode: 695ea...9c1

Du leser innlegget som fanden leser bibelen hvis du antar at de ikke har utgifter til annet enn mat og bittebittelitt regninger (matbudsjett for 2 voksne og 2 barn er gjerne på rundt 8000 i måneden), og alle utgifter dekkes av ham. De fleste voksne mennesker i dette landet har barnehage/SFO til barna hvis de er under en viss alder, huslån, eventuelt husleie på minst 8 000,-, forsikringer, internett, strøm, TV-lisens, billån/vegavgift hvis de har bil, eventuelt månedskort til tog/buss hvis de ikke har det, renovasjon, eventuelt eiendomsskatt, mobilregninger, reiseforsikring, utgifter til lege/medisiner, frisør, klær og utstyr. Du mener at HI prostituerer seg til 12 000,-? Som dekker hva nøyaktig? Ca. 30 % av utgiftene en familie på 4 har? Eventuelt mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen i tråden som har påstått at de lever på 12 000 kr i mnd, men enkel kaller du gjerne et menneske.

Hi er fornøyd med økonomien og fordelingen, men gribbene ber henne kaste han på dør. 

Anonymkode: 695ea...9c1

Vi er ingen gribber og ber ikke henne kaste ham ut på grunn av pengene. Jeg har som sagt mye høyere inntekt enn mannen og bidrar betydelig mer til familieøkonomien. Så jeg er verken gribb, prostituert eller golddigger. Vi ber henne om å kaste ut snørrvalpen som SPILLER store deler av dagen og later som han jobber (hvorfor ikke bare si at "i dag var jeg ferdig på 3 timer så har jeg spilt resten"? Hvis han er voksen nok og står for det han gjør?), ikke gjør noe i huset og deler ut 12 000,- til felles utgifter for barnefamilie. Det er SUMMEN av det hele som er latterlig. Jeg hadde også kastet ut mannen hvis han satt og spilte hele dagen, for så å si da jeg kom hjem fra jobb at jeg måtte lage middag og vaske fordi han var så sliten. Meg meg meg hele veien sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det skal sies at jeg står som eier på leiligheta. Har et lån på bare litt over en million på den og ei husleie på 3200,- så det utgjør rundt 8-9000,- i boutgifter. Så kommer SFO for ett barn, mitt studielån, forsikringer, strøm, bensin og min mobilregning, billån internett (har ikke tv-kanaler, ser alt på internett) og litt sparing til ungene hver mnd. Jeg fører budsjett, og sammenlagt på en mnd blir dette da rundt 28 000,- alt inkudert på en mnd. Av dette spytter han inn 12 000,- pluss at han legger ut for mat noen ganger når vi er på butikken, og han står for andre innkjøp til husholdninga også. Bilen er min, huset er mitt, ungene er ikke hans, men han har fortsatt sagt seg enig i å dele nesten 50/50 på alt. Selv har jeg med barnetryg og bidrag fra far utbetalt 28 000,- i mnd etter skatt. Så jeg synes ikke det er rimelig av meg å be han om mer penger?

HI

Anonymkode: c17bf...137

Selv om boligen er din, så må han jo betale tilsvarende halvparten av eventuell husleie i lignende bolig. Dersom dere er samboere uten felles barn og ikke gift, så har du ikke forsørgerplikt overfor ham. Du er derfor ikke pliktig til å la ham bo i huset gratis. Hvis han bodde alene, ville han være nødt til å dekke rundt 8 000,- i husleie for vanlig leilighet. Bruker han strøm og internett? Da skal han bidra til å dekke det. Bruker han bilen din eller BARE kollektivtransport? Da bør han bidra til å dekke utgifter til bensin/slitasje/veiavgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Den andelen som går til regninger som de begge nyter godt av, betalt av han (regner med at de begge spiser mat) kan anses som lønn for å være hushjelp. Hi får regne ut om hun synes timelønnen er ok eller ikke. 

Anonymkode: 695ea...9c1

Så du mener egentlig at hvis HI ikke fikk de 12 000,-, burde hun dekke alle regningene for hele familien, inkludert mannen, selv? Og igjen - hvorfor bidrar ikke en frisk voksen mann som jobber 3 timer om dagen til husarbeidet? Her jobber ikke ungene og tjener ikke penger, og jeg betaler dem heller ikke for å gjøre husarbeid. Men de er nødt til å gjøre det for det - alle bor i huset, alle griser og roter, alle rydder. Som en annen her har skrevet, han forderver ungene hennes ved å vise at mannens plass er bak PC'en og kvinnens plass er på kjøkkenet eller flygende rundt med vaskeklut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bruker aldri kollektivtransport, men siden han nesten aldri rører seg ut av huset så bruker han bilen svært lite. Vi har lagt inn 8000,- i mnd på mat og dagligvarer, han nekter gi meg mer enn 4000,- i mnd (handler mat på mastercard som vi betaler ned hver mnd) for da mener han det er mitt eget ansvar at budsjettet er oversteget :/ Penger har aldri vært så nøye for meg, har aldri hatt så mye men alltid nok til det nødvendige som regninger, klær, samt fritidsaktiviteter og div andre ting til ungene. Drar på ferie hvert år, og har alltid litt på sparekonto. Det er ikke pengene som plager meg, det er hans væremåte og tiltaksløshet. Tviler på det nytter å be om mer penger for det gitt, selv om jeg ser hva mange av dere mener. Tror jeg rett og slett bare skal begynne å ta med ungene å stikke ut av huset på dagtid og gjøre koselig ting sammen. Han orker sjelden bli med, så da kan han sitte å råtne i heimen mens vi kan finne på noe uten han. Vinn vinn spør du meg.

HI

Anonymkode: c17bf...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, MrsRiddick skrev:

Du leser innlegget som fanden leser bibelen hvis du antar at de ikke har utgifter til annet enn mat og bittebittelitt regninger (matbudsjett for 2 voksne og 2 barn er gjerne på rundt 8000 i måneden), og alle utgifter dekkes av ham. De fleste voksne mennesker i dette landet har barnehage/SFO til barna hvis de er under en viss alder, huslån, eventuelt husleie på minst 8 000,-, forsikringer, internett, strøm, TV-lisens, billån/vegavgift hvis de har bil, eventuelt månedskort til tog/buss hvis de ikke har det, renovasjon, eventuelt eiendomsskatt, mobilregninger, reiseforsikring, utgifter til lege/medisiner, frisør, klær og utstyr. Du mener at HI prostituerer seg til 12 000,-? Som dekker hva nøyaktig? Ca. 30 % av utgiftene en familie på 4 har? Eventuelt mindre?

Hun bør jo ta en leie fra han. Hennes hus. Renovering, hennes problem. Hennes hus. SFO? Hennes barn, hun får barnetrygd. Eiendomsskatt? Ikke for leietakere. Hun har da 28.000 i tillegg til de 12.000. 1 voksen og 2 barn inkludert mat til han på 40.000 utbetalt når han. Høres behagelig ut. Jeg har ikke så mye penger til overs. De skal ikke betale halvparten hver av alle utgifter på hennes hus og hennes barn. 

Anonymkode: 695ea...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han har ordnet seg bra. Få timer å jobbe og meget godt betalt. Du har kanskje en vanlig arbeidstid og vanlig lønn som oss andre.

Hva han gjør med den ekstra tiden er ikke din sak, dersom han bidrar likt etter vanlig arbeidstid. Han bidrar betraktelig mer til økonomien. Du belønner han ved å drive telefonterrror? Merkelig.

Du sier det selv. "Jeg er en kontrollfreak" Dette er grunnen til din frustrasjon og til at du ringer, sms'er og skyper. Du klikker når du ikke får svar og det har ingenting med han å gjøre. Du må ta ansvar for dine følelser. Han kan ikke gjøre noe med det. 

Sidespor, men om felles/delt økonomi: Jeg tjener mer enn samboeren og har meg selv å takke for utdannelse, hardt arbeid, nedbetalt studielån etc. Vi deler likt på felles regninger etc og har egne penger. Til dere som mener at han burde gi 20.000 i måneden. Forstår dere ikke jeg. Velger jeg å kjøpe meg en dyr veske er ikke det av felles penger for å si det sånn. Han har sin motorsykkel jeg heller ikke vil betale for. 

 

Anonymkode: 695ea...9c1

Han står jo fritt til å bruke noen av disse pengene på hushjelp. Kona skal da ikke være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pashla skrev:

Han står jo fritt til å bruke noen av disse pengene på hushjelp. Kona skal da ikke være det.

Klart han kan det.

Anonymkode: 695ea...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Klart han kan det.

Anonymkode: 695ea...9c1

Subsidiært kan han gjøre husarbeid selv. Hvis jeg hadde jobbet kun 3 timer pr. dag, hadde jeg ikke hatt samvittighet til å la den som jobber fullt komme hjem og begynne med middag og husarbeid. Da hadde jeg hatt maten klar ved ankomst.

 

 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Subsidiært kan han gjøre husarbeid selv. Hvis jeg hadde jobbet kun 3 timer pr. dag, hadde jeg ikke hatt samvittighet til å la den som jobber fullt komme hjem og begynne med middag og husarbeid. Da hadde jeg hatt maten klar ved ankomst.

 

 

 

Og sånn er det jeg også tenker. De dagene jeg er hjemme og har fri mens han jobber så forventer jeg ikke at han skal gjøre husarbeid, det sier seg selv i min verden. Det er slik jeg skulle ønske han også kunne tenke, det er ikke mye jeg mener han bør gjøre. Det tar ikke lang tid å fylle oppvaskmaskinen, eller sette på en maskin med klær, gå med søpla eller lage posesuppe til middag om det er det om å gjøre. Tror det jeg syns er værst her er at han lyver til meg, og nekter for det når jeg konfronterer han. Det syns jeg er direkte sårende at han med god samvittighet kan sitte å kose seg å spille for så at jeg skal komme hjem å ta det huslige, og attpåtil lyve om hvor mye han har hatt å gjøre. Det kunne jeg aldri gjort.

HI

Anonymkode: c17bf...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...