Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #1 Skrevet 5. juni 2017 Sånn på tube... eller vente til 1 år når han kan få melk? Anonymkode: a449c...b59
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #2 Skrevet 5. juni 2017 Salt er et større problem enn melk for et så lite barn. Sjekk saltinnhold , mulig det er innafor. Anonymkode: ba1cc...e9b
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #3 Skrevet 5. juni 2017 Hvis man skal pirke skal de helst være 10 mnd før de får mat med kumelk i, og 1 år før de får drikke kumelk. Anonymkode: e18a5...9d4
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #4 Skrevet 5. juni 2017 Alle slike tubeoster har mye salt. Anonymkode: 77935...653
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #6 Skrevet 5. juni 2017 Takk for svar! Har dere gode forslag til meg til annet pålegg til han på 9 mnd? Tyr liksom til den leverposteien, men han kan jo ikke bare få det hver dag😜 Anonymkode: a449c...b59
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #7 Skrevet 5. juni 2017 Vi gir tubeost. Den fins i mager. Helsestasjonen så ingenting på det. Man smører jo bare et tynt lag på så det går sikkert bra 😁 Anonymkode: eac6b...4d1
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #8 Skrevet 5. juni 2017 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi gir tubeost. Den fins i mager. Helsestasjonen så ingenting på det. Man smører jo bare et tynt lag på så det går sikkert bra 😁 Anonymkode: eac6b...4d1 Det er faktis enda mer salt i magerost naturell. 2,8 gram per 100 g mot 2,6 gram i den baconost. 2,4 gram i mager skinkeost 2,7 gram i mager kyllingost Det er 1,5 gram salt i gilde sin fin og fersk leverpostei. Most avocado og most banan på brødskiven bruker de fleste babyer like. Naturlig og sunt. Anonymkode: 77935...653
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #9 Skrevet 5. juni 2017 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi gir tubeost. Den fins i mager. Helsestasjonen så ingenting på det. Man smører jo bare et tynt lag på så det går sikkert bra 😁 Anonymkode: eac6b...4d1 Man møter mye rart på helsestasjonen. Har faktisk ikke møtt noen der med oppdatert innformasjon. Viste og vet mer selv. Har også en veninne som er utdannet helsesøster men er forundret over hvor lite hun faktisk vet om spedbarn. Anonymkode: 77935...653
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #10 Skrevet 5. juni 2017 Er det noe en baby ikke trenger så er det vel å passe vekta? Hvorfor skal man gi magerost? Anonymkode: abb6e...aa8
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #11 Skrevet 5. juni 2017 Jeg jobber i barnehage, og her får de minste samme pålegg som de andre. Går mest i smøreoster, prim og leverpostei. Aldri noen foreldre som har sagt noe om at de ikke synes det er greit Anonymkode: b0e8f...c5a
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #12 Skrevet 5. juni 2017 Det er helt innafor Anonymkode: 7d333...374
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #13 Skrevet 5. juni 2017 Går veldig greit. Begynner å bli nien år siden jeg hadde baby, så 6 år siden. Men vi ga ihvertfall smøreost, prim, leverpostei,og most banan på skiven. Anonymkode: 35c60...3c3
NovemberStjerne2016 Skrevet 5. juni 2017 #14 Skrevet 5. juni 2017 Jeg skjønner ikke tankegangen til enkelte her. Skal baby bare lære å spise banan og avokado på brødskiva? Hvor mye er de grammene, som jo er per 100 gram ost, når du regner en liten klatt på ei brødskive? Det blir ikke mye kan jeg love deg. Dessuten slutt å vær så forbaska hysterisk! Hadde heller reagert om noen spurte om salami f.eks. Men nå skal jo barna lære å spise normal mat. Lurer på hvordan enkelte får til det så pirkete og hysteriske dem er..
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #15 Skrevet 5. juni 2017 3 minutter siden, NovemberStjerne2016 skrev: Jeg skjønner ikke tankegangen til enkelte her. Skal baby bare lære å spise banan og avokado på brødskiva? Hvor mye er de grammene, som jo er per 100 gram ost, når du regner en liten klatt på ei brødskive? Det blir ikke mye kan jeg love deg. Dessuten slutt å vær så forbaska hysterisk! Hadde heller reagert om noen spurte om salami f.eks. Men nå skal jo barna lære å spise normal mat. Lurer på hvordan enkelte får til det så pirkete og hysteriske dem er.. Går an å begynne med det når baby er bare 9 mnd og bruke andre pålegg når den er 12 og 15 mnd Anonymkode: 77935...653
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #16 Skrevet 5. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber i barnehage, og her får de minste samme pålegg som de andre. Går mest i smøreoster, prim og leverpostei. Aldri noen foreldre som har sagt noe om at de ikke synes det er greit Anonymkode: b0e8f...c5a Er kanskje ikke så mange på 9 mnd der? Vi tar ikke inn unger under 12 mnd Anonymkode: 77935...653
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #17 Skrevet 5. juni 2017 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er kanskje ikke så mange på 9 mnd der? Vi tar ikke inn unger under 12 mnd Anonymkode: 77935...653 Men det gjør vi, eller så hadde jeg ikke svart på det. Vi har unger som er ned i 8 måneder når de starter, så blant de aller minste så er det flere som er mellom 8 - 12 mnd ved barnehagesart Anonymkode: b0e8f...c5a
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #18 Skrevet 5. juni 2017 Hei, gutten min på 9 måneder spiser, leverpostei,prim og makrell i tomat på skivene sine. ☺ Har ikke prøvd smøreost enda. Anonymkode: ff733...80a
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #19 Skrevet 5. juni 2017 min på 9mnd får det, ikke spør her, spør heller helsesøster hun har mer kunnskap enn de her Anonymkode: 78063...674
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #20 Skrevet 5. juni 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: min på 9mnd får det, ikke spør her, spør heller helsesøster hun har mer kunnskap enn de her Anonymkode: 78063...674 Haha, det tviler jeg sterkt på! Er det noe de fleste helsesøstre er lite oppdaterte på så er det nettopp babyer og ernæring 🙈 De kommer med så mye feilinformasjon og utdaterte anbefalinger at det er flaut! Anonymkode: 00ea6...632
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #21 Skrevet 5. juni 2017 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha, det tviler jeg sterkt på! Er det noe de fleste helsesøstre er lite oppdaterte på så er det nettopp babyer og ernæring 🙈 De kommer med så mye feilinformasjon og utdaterte anbefalinger at det er flaut! Anonymkode: 00ea6...632 Du er jo helt på bærtur. Er du i kontakt med mange helsesøstre? Jeg kjenner nemlig flere som jobber på helsestasjon, og vet de går gjevlig på kurs og holder seg oppdaterte. Vertfall her jeg bor. Anonymkode: a449c...b59
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #22 Skrevet 5. juni 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er jo helt på bærtur. Er du i kontakt med mange helsesøstre? Jeg kjenner nemlig flere som jobber på helsestasjon, og vet de går gjevlig på kurs og holder seg oppdaterte. Vertfall her jeg bor. Anonymkode: a449c...b59 Da er du veldig heldig!Jeg er ikke i kontakt med så veldig mange helsesøstre,men til gjengjeld er jeg i "kontakt med" mange mødre på diverse mamma-forum og på privaten. Når jeg ser hva slags tips mange får av sine helsesøstre når det gjelder mat til småbarn/babyer blir jeg DAGLIG sjokkert og oppgitt. Så flott at helsesøstrene der du bor går på kurs og holder seg oppdaterte på gjeldende anbefalinger - det burde være pålagt i et slikt yrke! Anonymkode: 00ea6...632
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #23 Skrevet 5. juni 2017 Ville heller gitt makrell i tomat på tube enn de smøreostene til så små. De er jo veldig salte. Anonymkode: 8ecda...152
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #24 Skrevet 5. juni 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det noe en baby ikke trenger så er det vel å passe vekta? Hvorfor skal man gi magerost? Anonymkode: abb6e...aa8 Jeg som skrev om magerost. Vi bruker IKKE det. Hehe . Vi kjøper vanlig. Men tenkte på magerost til de gærne hysteriske damene her inne Anonymkode: eac6b...4d1
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #25 Skrevet 6. juni 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg som skrev om magerost. Vi bruker IKKE det. Hehe . Vi kjøper vanlig. Men tenkte på magerost til de gærne hysteriske damene her inne Anonymkode: eac6b...4d1 Jeg tror nok ikke de "gærne hysteriske damene her inne" som du kaller dem er opptatt av å holde nede vekta på barna sine..da har du nok misforstått kraftig kjære deg. De som svarer at de ikke ville gitt sine barn baconost regner jeg med tenker på saltinnholdet,som absolutt ikke er bedre i magre varianter. Jeg velger å tro at alle her inne er såpass oppegående mennesker at de skjønner at en liten brødskive med baconost ikke får alvorlige konsekvenser for et barns nyrer. Spørsmålet er heller HVORFOR man skal servere det når det finnes så mye ting som er bedre og sunnere for barnet?Gi meg ETT godt argument så skal jeg prøve å forstå... Jeg er så lei og oppgitt over den trenden som har vokst frem med at det er så "kult" å ikke være perfekt. Mødre i dag skal liksom skryte av alt de gir ungen sin som ikke er anbefalt for å vise at de ikke er hysteriske. Skryte av at man gir kjøpemat når man vet at hjemmelaget er sunnere. Jeg vet at mange en stund syntes det bikket over med at alt skulle fremstå så perfekt og alle skulle være supermødre..MEN når det å skulle være "uperfekt" blir viktigere enn å gi barna det beste, og de som velger det sunneste for barna sine blir kalt hysteriske og gærne,DA mener jeg noe er alvorlig galt! Anonymkode: 00ea6...632
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå