Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #1 Skrevet 5. juni 2017 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. jeg har en kjæreste som ofte er ustabil i humøret og ved flere anledninger har gitt meg blåmerker i heftige krangler.. han er paranoid og tror hele tiden jeg er utro osv.. han er ekspert på å få meg til å ta på meg skylda hver gang vi krangler.. det er kommet til punktet at jeg tror det er bare min egen feil. vi har det jo så fantastisk fint når det er fint men så ubeskrivelig ille når det ikke er fint.. i natt tok kjæresten helt av.. vi hadde vært å drukket, han drakk for mye og jeg ba han om å roe litt ned fordi han begynte å bli ubehagelig i oppførselen... vi kom hjem og jeg sa han kunne gå å legge seg og at jeg ville sove alene på sofaen. Da klikket han, først kjeftet han meg huden full og provoserte meg.. kom opp i ansiktet på meg.. hånlo av meg... skremte meg.. når jeg prøvde å dytte han vekk tok han tak i meg... først dyttet han meg så jeg falt over kjøkkenbordet, dyttet meg så ned av bordet så jeg datt over kjøkkenstolene og videre ned på gulvet... alt min feil sier han.. jeg provoserer han så. Jeg er skyld i alt... jeg strigråt.. helt hysterisk.. livredd.. bare skalv.. så kaster han meg over stuebordet så jeg smeller ryggen i bordkanten, bordplata løsnet og fløy i gulvet... min feil. Alt er min feil fordi jeg er så provoserende... jeg er så voldelig sier han. Fordi jeg dyttet han vekk. Han har ikke lagt en hånd på meg mener han. jeg burde ikke blande meg inn i hvor mye alkohol han drikker, det kan jeg bare drite i... jeg ble til slutt liggende på gulvet mens han sto over meg og ropte og skrek.. jeg grep fatt i tlf og han tok den fra meg.. klarte på et vis å få den tilbake og ringte etter hjelp hos min venninne som heldigvis var våken og kom med en gang.. alt jeg fikk frem i tlf var "hjelp meg" mens han ropte og skrek i bakgrunnen.. hun tok meg med ut og kjørte en tur mens kjæresten ble hentet og dro... heldigvis.. jeg fikk mer og mer vondt i ryggen, gjorde vondt å puste og venninna mi så store merker på ryggen, jeg ringte legevakta og sa hva som hadde skjedd.. dro til legen og røntgen var heldigvis uten brudd men legen mente det var bristet... kraftig slag mot ryggen.. legen dokumenterte med bilder osv... sa jeg kunne ta kontakt ved Evt anmeldelse... jeg bare elsker han så mye... så intenst... skulle ønske han var her og holdt rundt meg.. at alt bare ordnet seg.. vil ikke miste han.. men samtidig så vet jeg innerst inne at dette ikke er riktig.. og at alt ikke kan være min feil... trenger noen gode råd.... Anonymkode: ce1dc...71f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #2 Skrevet 5. juni 2017 Hjelper ikke hvor mye du elsker en slik person, du må komme deg bort... Anonymkode: 06817...fdd
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #3 Skrevet 5. juni 2017 Løp! Dette er ikke et sunt forhold. Hva tror du skjer neste gang? Er du virkelig villig til å finne det ut? Anonymkode: 40916...726
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #4 Skrevet 5. juni 2017 Voldelig psykopat. Kom deg vekk og anmeld dritten Anonymkode: 75a4c...739
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #5 Skrevet 5. juni 2017 Du må komme deg vekk fra han. Dra til krisesenteret og politiet. Neste gang dreper han deg. Jeg har vært i ett slikt forhold selv, det er helt jævlig. Og du tror at du elsker han fordi han har ødelagt deg. Kom deg bort vær så snill. Hvem ble han hentet av? Anonymkode: 6d7fd...d09
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #6 Skrevet 5. juni 2017 Det du beskriver er ikke kjærlighet. For å sitere Oprah: "Love -It's not a feeling". Fysisk mishandling er ikke et uttrykk for kjærlighet. Anonymkode: 12240...2fe
Anniedoug Skrevet 5. juni 2017 #7 Skrevet 5. juni 2017 Du anmelder ham og går fra ham. Det er det eneste noen kan råde deg til. Når han kam fyre seg sånn opp over slike filleting som du beskriver her, tør jeg ikke tenke på hva han gjør hvis han blir skikkelig sint. Jeg har møtt mange damer som deg, men da etter enda flere år i denne typen forhold. De har sakte men sikkert blitt ødelagte og sitter igjen med et ødelagt liv og store traumer. Du er på vei dit - kom deg bort NÅ!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #8 Skrevet 5. juni 2017 Du er nødt til å komme deg bort. Det er ikke din feil. For hver dag du er sammen med ham blir du mer ødelagt. Hvor lenge skal du dekke over ham? Hva hadde du gjort om det var datteren din som fortalte deg dette? Ta en telefon til krisesenteret. Hold fast i at dette ikke er rett. Uansett hva han sier. Anonymkode: 5b282...a8a
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #9 Skrevet 5. juni 2017 Nå kommer litt tough love, men jeg takler ikke svake kvinnfolk som deg, som lever i voldelige forhold, som tvinger barna inn i voldelig oppvekst, som tvinger dine foreldre til å se at deres elskede datter blir grisebanket, men som ennå sipper om at " han banket meg helseløs, men jeg savner han såååå, vil bare han skal holde rundt meg". Wtf?! Om dere/du har barn blir de nok snart hentet av barnevernet, vil du det? Kom deg ut, er du helt blåst? Anonymkode: 6f845...89c
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #10 Skrevet 5. juni 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå kommer litt tough love, men jeg takler ikke svake kvinnfolk som deg, som lever i voldelige forhold, som tvinger barna inn i voldelig oppvekst, som tvinger dine foreldre til å se at deres elskede datter blir grisebanket, men som ennå sipper om at " han banket meg helseløs, men jeg savner han såååå, vil bare han skal holde rundt meg". Wtf?! Om dere/du har barn blir de nok snart hentet av barnevernet, vil du det? Kom deg ut, er du helt blåst? Anonymkode: 6f845...89c Hva DU takler er helt uinteressant og utrolig selvsentrert å dra inn i denne tråden. Anonymkode: 03ea5...9af
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #11 Skrevet 5. juni 2017 Hi- kom deg vekk med én gang. Dette kan du ikke leve med. Anonymkode: 03ea5...9af
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #12 Skrevet 5. juni 2017 Kan si deg en ting; det kommer bare til å bli verre. Det innså jeg etter en lignende kveld dere har hatt, der det var tatt noen glass vin i en 30-årsdag. Da jeg og min eks kom hjem, svartnet det fullstendig for han (som var helt vanlig når han hadde promille). Plutselig lå jeg på sofaen mens han stod over og holdt på å kvele meg. Rett før han klarte det også. Det ble vendepunktet. Mandagen etter dro jeg på visning på leilighet i skjul. Og den dagen jeg flyttet ut, er pr dags dato det mest fantastiske jeg har opplevd. Nå når jeg er gift med den snilleste mannen i verden, så ser jeg galskapen som foregikk i det "forholdet". Jeg skjønner hva du mener med at når det er bra, så er det fantastisk. Var vel derfor jeg ble i 8 år også. Og en vil så gjerne få det til. Men - han kommer bare til å bli sintere, mer hardhendt, mer anklagende og han kommer til å ødelegge deg. Anonymkode: d74db...1b1
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #13 Skrevet 5. juni 2017 Nå må du være tøff. Neste gang kan du bli alvorlig skadet eller dø. Dette var verre enn de andre gangene, neste gang kan bli enda verre. Mannen er farlig og eier ikke normale sperrer. Ja, du elsker han, men han elsker ikke deg. Da ville han ikke ha behandlet deg slik. Vær så snill og ring krisesenteret. Du trenger ikke å flytte inn, hvis du ikke vil, men du kan få snakke med kompetente mennesker som kan hjelpe deg til å ta gode valg. Jeg oppsøkte krisesenteret pga langvarig psykisk vold, og fikk utrolig god hjelp. Klarte å gå fra mannen, og selv om jeg trodde at jeg elsket han, ble livet så ufattelig mye bedre etterpå. Det er ufattelig at jeg lot han ødelegge så mange år av livet mitt fordi vi hadde det fantastisk når det var bra, og at jeg selv ikke så hvor ille det var. Ring krisesenteret, de vil hjelpe deg med alt du trenger hjelp med. Så må du anmelde (krisesenteret hjelper deg nok med det) og be om besøksforbud. De kan også sette deg i kontakt med en dyktig advokat og være med på første møte. Anonymkode: fb3d9...6ac
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #14 Skrevet 5. juni 2017 Du vet svaret selv.. Du må komme deg ut fordi han gir deg JULING! Hallo i luken! Nå må du få opp øya. Er du hos venninna di nå? Bli der, få han litt på avstand, skriv gjerne ned alt han har gjort mot deg, KUN negative ting. Få venninna di til å lese det opp høyt for deg. Hva ville dine råd vært til henne? Jeg håper du anmelder og kommer deg langt vekk, og at det for guds skyld ikke er barn involvert her. Lykke til hi, du fortjener å ha det bra, være trygg og vite at du har like mye rett på å si din mening som alle andre uten å få juling for det. Klem til deg. Anonymkode: 12981...1f7
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #15 Skrevet 5. juni 2017 Du kan aldri noen gang få det bra i et forhold hvor du er redd partneren din, han sitter ned all makt og du må gå på tå hev i frykt for å provosere han. Hvor likeverdig er dere da? Tror du virkelig han respekterer deg? Har du barn er det faktisk en barnevernssak at du blir hos han. Ingen barn skal vokse opp i et voldelig hjem med så skjev maktbalanse! Når han kommer krypende i dag og et så lei seg og må ha trøst og kos hos deg for dette er ikke hans skyld, du er jo så vanskelig å leve med osv så skal du være hard. Du skal være bestemt, du skal gjøre det slutt og du skal komme deg vekk fra dette forholdet Ring krisesenteret, de kan hjelpe deg med alt det praktiske Anonymkode: 96da8...b8f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #16 Skrevet 5. juni 2017 Jeg trodde forresten legevakten hadde meldeplikt om sånt, at de må levere en anmeldelse når noen kommer grisehanket inn på den måten? Anonymkode: 96da8...b8f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #17 Skrevet 5. juni 2017 Det kan godt være du elsker han, men han elsker ikke deg.Og hvorfor bli hos noen som ikke elsker deg? Det kommer til å bli verre å verre, men mindre han får hjelp. Og tror du kan er villig til å få hjelp når han mener det er deg som er skyld i dette? Du fortjener bedre og om du elsker deg selv så tar du set vanskelig valg og går fra han idag. Anonymkode: ae961...3a1
Mamma til 2 søte Skrevet 5. juni 2017 #18 Skrevet 5. juni 2017 Håper venninnen din har litt vett og anmelder han...
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #19 Skrevet 5. juni 2017 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg trodde forresten legevakten hadde meldeplikt om sånt, at de må levere en anmeldelse når noen kommer grisehanket inn på den måten? Anonymkode: 96da8...b8f Nei det har de ikke. De har taushetsplikt slik at alle skal kunne oppsøke legevakt. Selv kriminelle osv. Anonymkode: bdf48...a51
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #20 Skrevet 5. juni 2017 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei det har de ikke. De har taushetsplikt slik at alle skal kunne oppsøke legevakt. Selv kriminelle osv. Anonymkode: bdf48...a51 Måtte sjekke det opp nå, og legen har faktisk opplynsingsplikt til politiet om kvinnemishandlng er av en så alvorlig grad at han frykter kvinnens liv. Men i Hi sitt tilfelle har du rett, da gjelder taushetsplikten og han kan bare oppfordre til å søke hjelp og hjelpe henne med å dokumentere skader osv Lovavdelingen i Justisdepartementet la i 1984 til grunn at kvinnens «ønsker» sett i forhold til overtredelsens omfang, må være avgjørende for om forholdet skal anmeldes til politiet, og uttalte at taushetsplikten først kan vike dersom det dreier seg om en svært alvorlig situasjon, for eksempel grov legemsbeskadigelse etter straffeloven, der det er fare for kvinnens liv. Dersom en lege mener det er fare for en kvinnes liv eller helbred, viker altså taushetsplikten. Opplysningsplikten i henhold til § 31 kan også inntre i disse situasjonene. Anonymkode: 96da8...b8f
Himmel og hav Skrevet 5. juni 2017 #21 Skrevet 5. juni 2017 Å bli elsket av noen skal være som å komme hjem. Det skal gjøre deg trygg, glad, varm - alltid. Det skal ikke gjøre deg redd, blåslått, full av frykt og vonde følelser. Det er ikke deg det er noe galt med, det er han, og han trenger sikkert hjelp han også, men ikke av deg. Du trenger å komme deg vekk, og han trenger en dag i en rettssal der bildene av din blåslåtte kropp får en reaksjon fra samfunnet. At han var full spiller ingen rolle. Reis til krisesenter eller familie. Anmeld. Dette forholdet har ingen framtid og kjærlighetssorg gjør vondt i mye kortere tid enn en ødelagt kropp.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #22 Skrevet 5. juni 2017 Enten flytter du ut og snur deg aldri tilbake Eller så får du mannen til å oppsøke hjelp for alkoholproblemene sine. For mannen har et alkoholproblem. Kan hende det er andre ting som også ligger bak, at han egentlig trenger psykologhjelp. Men dere bør sikkert bo hver for dere en stund likevel for å finne ut av forholdet, og han må finne ut av problemene sine, for å innrømme at du har et alkoholproblem er ikke gjort over natta, det kan ta år. Med min mann gikk det 10 år før han innrømmet det, og har gått ytterligere 3 år før han var klar til å gjøre noe med det. Nå har ikke jeg en voldelig mann, men har sett tendensene i "gamle dager" når vi var på fester sammen. Dette er snakk om 15 år siden. Anonymkode: 11fd8...393
SharonNeedles Skrevet 5. juni 2017 #23 Skrevet 5. juni 2017 Det er bare du som kan bestemme hvordan du ønsker å leve livet ditt. Du må skjønne det selv. Hjelper ingenting hva folk skriver til deg her inne. Sånn som jeg leser der her, så kommer du ikke til å gå ifra han for alt du ønsker er at han skal be om unnskyldning og be deg om å bli hos han. Kun du som bestemmer hvordan dette skal ende.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #24 Skrevet 5. juni 2017 Til de som lurte, er ingen barn i bildet her. Hi Anonymkode: ce1dc...71f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #25 Skrevet 5. juni 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei det har de ikke. De har taushetsplikt slik at alle skal kunne oppsøke legevakt. Selv kriminelle osv. Anonymkode: bdf48...a51 Det stemmer faktisk ikkd helt. Dersom en mishandlet kvinne kommer inn, kan legen melde fra til barnevernet. Det gjorde legen til venninna mi. Anonymkode: d98ba...ca9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå