Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #26 Skrevet 4. juni 2017 3 minutter siden, Evablaum skrev: Hmm Hbordan blir det da ift til å bevege seg ute? Hvor mange meter unna fremmede må dette stakkars fosterbarnet ditt holde avstand? Ja, det er veldig synd i fosterbarnet vårt, men kan love deg at dette ikke er grunnet at andre må holde seg unna! Kjenner jeg blir en smule provosert. Dette er et barn som er så sykt at det aldri vil få et normalt liv, og som en ekstra belastning har opplevd grov omsorgssvikt. At du da drar inn "stakkars" begrepet og knytter det til at h*n ikke kan henge med hvem det ønsker blir utrolig latterlig. Videre har jeg allerede sagt at vi aldri kan gardere oss, men vi tar grep der vi kan. Selvfølgelig kan barnet være ute, i gode perioder. Anonymkode: d5ce7...44a
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #27 Skrevet 4. juni 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva med andre barn som ikke tåler vaksine da, ville de og blitt utestengt? Anonymkode: d0965...a3f Hvis de levde som vanlig uten å ta spesielle forhåndsregler, ja. Familien det her er snakk om har reist til både Tyskland og England det siste året. Poenget er jo ikke å straffe eller henge ut disse barna, men å redusere risikoen for at min niese blir alvorlig syk. Hvis hun blir bra eller kan vaksineres trenger vi selvfølgelig ikke å opprettholde tiltaket. Anonymkode: 5aa18...939
Evablaum Skrevet 4. juni 2017 #28 Skrevet 4. juni 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis de levde som vanlig uten å ta spesielle forhåndsregler, ja. Familien det her er snakk om har reist til både Tyskland og England det siste året. Poenget er jo ikke å straffe eller henge ut disse barna, men å redusere risikoen for at min niese blir alvorlig syk. Hvis hun blir bra eller kan vaksineres trenger vi selvfølgelig ikke å opprettholde tiltaket. Anonymkode: 5aa18...939 Men, hvis hun aldri blir sterk nok for å få vaksine, betyr det at du og din familie aldri kan reise på ferie, være der det er store folkemengder etc?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #29 Skrevet 4. juni 2017 Støtter deg helt i den. Normalt sett så bryr jeg meg ikke om noen er uvaksinerte eller vaksinerte men når man har noen i familien som har nedsatt imunforsvar så er det faktisk smart å ta grep. Senere når barna blir eldre så håper jeg det blir lettere, men små barn smitter ofte hverandre raskere og lettere enn voksne. Noen skriver at man ikke kan bli smittet eller spre smitte om man er vaksinert, og det er helt feil. SE HER! Man kan også bli smittet selv om man har vaksine og man kan også spre på smitte selv om man er vaksinert. INGEN vaksine beskytter 100%. Dette er ikke utestengelse det er å beskytte noen som er sårbare. Hadde gjort det selv om jeg måtte! Anonymkode: d2406...462
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #30 Skrevet 4. juni 2017 34 minutter siden, Evablaum skrev: Men, hvis hun aldri blir sterk nok for å få vaksine, betyr det at du og din familie aldri kan reise på ferie, være der det er store folkemengder etc? Jo, det kan vi, men da må vi ta spesielle forhåndsregler etterpå. Det er vesentlig enklere å gjøre det en eller to ganger i året enn å måtte gjøre det hver dag. Anonymkode: 5aa18...939
Eliseflisa Skrevet 4. juni 2017 #31 Skrevet 4. juni 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Dine barn er vel vaksineret? Om dere da vasker dere og skifter klær før dere besøker niesen kan dere vel ikke smitte henne? Hvis da det uvaksinerte barn faktisk skulle være smittebærer, noe som heldigvis ikke er voldsomt sansynlig i utgangspunktet. Ta heller aktivt ansvar for dere selv enn å utestenge det andre barnet. Og for en ordens skyld. Mine barn følger vaksinasjonsprogrammet. Anonymkode: 6ef4c...9ac Kan være smittebærer selv om man er vaksinert
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #33 Skrevet 4. juni 2017 22 minutter siden, Eliseflisa skrev: Kan være smittebærer selv om man er vaksinert Jo, men nå er det jo snakk om en niese. Ikke en man bor i hus med. Skal hele slekten i karantene? Må ungerne slutte på fotball osv siden det kan være vaksinerte smittebærere der også? Skal man tenke slik må hele slekten isolere seg fra samfunnet omkring. Det er selvfølgelig ikke praktisk mulig men spørsmålet er hvor man trekker grensen. Helt klart kan niesen ikke ha direkte kontakt med en uvaksinerte. Men skal de vaksinerte søskenbarn også isoleres? Anonymkode: 6ef4c...9ac
Evablaum Skrevet 4. juni 2017 #34 Skrevet 4. juni 2017 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, men nå er det jo snakk om en niese. Ikke en man bor i hus med. Skal hele slekten i karantene? Må ungerne slutte på fotball osv siden det kan være vaksinerte smittebærere der også? Skal man tenke slik må hele slekten isolere seg fra samfunnet omkring. Det er selvfølgelig ikke praktisk mulig men spørsmålet er hvor man trekker grensen. Helt klart kan niesen ikke ha direkte kontakt med en uvaksinerte. Men skal de vaksinerte søskenbarn også isoleres? Anonymkode: 6ef4c...9ac Alle skal isoleres! Galskapen lenge leve!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #35 Skrevet 4. juni 2017 13 minutter siden, Evablaum skrev: Alle skal isoleres! Galskapen lenge leve! Du har altså en utrolig trang til å formidle det du anser som galskap og latterlig i denne situasjonen. Vi vet ikke alder eller evt sykdommer hos HI sin niese. Er hun veldig liten er det slik at hun kan bli meget syk av ting andre bare tar en paracet for. Kanskje trenger foreldrene mye hjelp, og HI og hennes familie er rundt familien mer nå, enn de vil være på et annet tidspunkt. På den måten vil HI sin omgangskrets kunne være av like stor betydning som foreldrenes omgangskrets. Vil tro at disse foreldrene har fått gode tips og råd fra helsepersonell. Hvordan kan du harselere med syke barn, og de avgjørelse som tas rundt de for å ivareta helsen deres? Mitt eldste barn har hatt en klassekamerat med kreft. I en periode fikk ikke uvaksinerte, de med sykdom hjemme, de som hadde vært i kontakt med syke etc komme på besøk. Når barnet ble friskere og kunne ta imot klassen, ble likevel en del utestengt grunnet de hadde syke familiemedl hjemme. Er dette også grusom utestengelse? Anonymkode: d5ce7...44a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå