Gå til innhold

Hvordan fortelle verden (alenemor)

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Pashla skrev:

Han er en levende mann, selv om hun ikke har møtt ham og ikke er kjæreste med ham. Så jo, barnet har en far. Det er ikke klonet.

Nei, barnet har da ingen far

Anonymkode: bad16...0c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror faktisk at dette ikke er noen sak de fleste bryr seg om. Legg det på face om det er noe du kunne tenke deg å gjøre. Det vil nok komme spørsmål om far, naturlig nok, men om han ikke er i bildet er det få som reagerer negativt på det i 2017, det er jeg helt sikker på. 

Og de som ev bryr seg kan ta seg en bolle, de skal du ikke bry deg om. 

Skrevet

Hadde gjort på det på akkurat samme måte som om jeg var sammen med barnefar. Vi la det ut på facebook siden vi har mye familie i inn og utland vi ikke ser ofte. Vi er selektive på hvem vi har på facebook så det er null problem og veldig hyggelig :) ikke pokker om jeg har skjemtes et sekund for å bli alenemor dersom det var situasjonen, du er tøffere enn mange som hopper i det og det er ingenting galt i å være alene. Feir det som du ønsker og masse lykke til :)

Gjest Antarctica
Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, barnet har da ingen far

Biologisk har alle en far. Juridisk ikke.

Skrevet

Ville du ha delt nyheten på Facebook under andre omstendigheter? Isåfall ser jeg ingen grunn til ikke å gjøre dette nå. 

Du gleder deg vel like mye som andre og er i din fulle rett til å dele dette så mye du vil 😁👍🏼

Skrevet
36 minutter siden, Pashla skrev:

Biologisk har alle en far. Juridisk ikke.

Når det gjelder barn av sæddonasjon snakker man om biologisk opphav, ikke biologisk far, fordi far også er en sosial konstruksjon. En far kan, i andre tilfeller, velge å være fraværende,  sånn sett et forskjellen forsåvidt liten. Men det er en forskjell der, donorer er aldri ment som far, og har ingen rettigheter til barnet, det har en far, også om han ikke er i et forhold til barnets mor. Det er også mulig at et barn har både far og sæddonor, barnet har ikke da to fedre,  men far og biologisk opphav er ikke den samme. Alle barn har ikke en far, men alle har et mannlig og et kvinnelig biologisk opphav. 

Dette oppleves kanskje som flisespikkeri,  men for de barna dette gjelder kan det være dumt å bli møtt med at "alle har en far", når de prøver å forklare at de ikke har det. 

Anonymkode: e4807...f7b

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når det gjelder barn av sæddonasjon snakker man om biologisk opphav, ikke biologisk far, fordi far også er en sosial konstruksjon. En far kan, i andre tilfeller, velge å være fraværende,  sånn sett et forskjellen forsåvidt liten. Men det er en forskjell der, donorer er aldri ment som far, og har ingen rettigheter til barnet, det har en far, også om han ikke er i et forhold til barnets mor. Det er også mulig at et barn har både far og sæddonor, barnet har ikke da to fedre,  men far og biologisk opphav er ikke den samme. Alle barn har ikke en far, men alle har et mannlig og et kvinnelig biologisk opphav. 

Dette oppleves kanskje som flisespikkeri,  men for de barna dette gjelder kan det være dumt å bli møtt med at "alle har en far", når de prøver å forklare at de ikke har det. 

Veldig godt svart

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig godt svart

Du forklarte det litt bedre enn meg ja 🙈

Gjest Antarctica
Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barnet er ikke født, det er ikke en gang kommet så langt at den gravide har annonsert graviditeten. Vi snakker embryo fortsatt. Og ikke noe i tråden tilsier at HI har mottatt sæddonasjon. Så hvem det er som spikker fliser skal jeg ikke uttale meg om, men jeg ser i alle fall at det ikke er meg 😂

Skrevet

Tråden har blitt moderert grunnet avsporinger, samt svar til dette.

Mod K. Taylor

Skrevet

Hi, du MÅ ikke dele nyheten med hele verden om du ikke vil. Jeg er gift og annonserte ikke nyheten på facebook selvom jeg var overlykkelig og graviditeten absolutt var planlagt. Delte den entusiastisk med familie og venner. :)

Men hvis du VIL "annonsere" det... Hvis du vil være en av de som legger ut bilde av en bitteliten body og søte babysokker eller ultralydbilde, med tekst om at det kommer en liten en (evt gutt/jente) i xxxx(måned) - så GJØR DET :) del nyheten på akkurat samme måte som de som er samboere eller gift.! Ditt barn er ikke mindre verdt eller elsket enn barna til disse foreldrene - din graviditet betyr like mye og du har ingen grunn til å skjule det eller skamme deg. Vi lever i 2017. Du har overhodet ingen forklaringsplikt i et innlegg der du forteller om graviditet, og folk kan spekulere det de vil - de har ikke noe med det uansett. Sannsynligvis får du bare gratulasjoner - og eventuelle spørsmål takler du! :-) 

Gratulerer med graviditet og snart baby! :D

Anonymkode: 36d6e...3f1

Skrevet
12 timer siden, Pashla skrev:

Barnet er ikke født, det er ikke en gang kommet så langt at den gravide har annonsert graviditeten. Vi snakker embryo fortsatt. Og ikke noe i tråden tilsier at HI har mottatt sæddonasjon. Så hvem det er som spikker fliser skal jeg ikke uttale meg om, men jeg ser i alle fall at det ikke er meg 😂

Jeg kan forsåvidt være enig i at diskusjonen rundt sæddonor antagelig er helt irrelevant i forhold til hi. Jeg har svart hi tidligere i tråden. Nå svarte jeg på ditt innlegg, som omhandlet barn av sæddonor. Hvis du leser innlegget mitt en gang til, ser du kanskje at jeg overhodet ikke har anklaget deg for flisespikkeri. Jeg sa at mitt innlegg kanskje kunne oppfattes som flisespikkeri. Det sa jeg som en innledning til min forklaring på hvorfor jeg likevel mener poenget mitt er viktig å få frem.  (antagelig ikke viktig i forhold til hi, men viktig i forhold til diskusjonen mellom deg og den andre anonyme, der jeg valgte å blande meg inn)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...