Gå til innhold

Hva er der dummeste du har gjort denne uka?

Anbefalte innlegg

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri sakt ja til å sitte barnevakt til ubestemt tid. Jeg sa ja til å sitte passe henne i 2 timer i går. Hver gang jeg ringer å spørr om når hun henter så vet hun ikke hun skal bare. Så ble 2 timer til over et døgn uten en plan for når hun skal hente barnet sitt. Du kan si hva du vil. Men hadde det hvert mitt barn og far hadde oppført seg på den måten ville jeg visst det. En ting å avtale at noen sitter barnevakt men å bare ikke gidde å hente barne sitt det er totalt uansvarlig og dette er ikke første gang det skjer. Jeg sa egentlig nei til hente henne i barnehagen for hun har gjort slikt før, men hun var hvert flinkere i det siste å hun lovet at hun skulle komme og hente i går. Men fra tidspunktet hun skulle hente frem til klokken var 23.00 var hun ikke å få tak i. 

Anonymkode: 54dee...12d

Du er fornærma på mor og vil straffe barnet. 

God tante! 👏

Anonymkode: c1483...d21

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, Minnieropptatt skrev:

Forutsigbarhet for barnet har han absolutt noe med. Om barnet heller kunne vært hos han (siden mor tydeligvis ikke har interesse av å ha barnet hos seg), ville han sikkert likt å vite det.

Hjelper ikke, han har ikke noe med det. Barnet får adekvat omsorg, må vi tro, og å drive og sladre fordi man er blitt moralsk fornærmet over morens prioriteringer endrer ikke på hva samværsavtalen inneholder.

Skrevet

Fant ikke kortet da jeg skulle betale for storhandel i matbutikken. Måtte kjøre hjem og lete etter det mens varene var igjen i butikken. Heldigvis fant jeg kortet hjemme og kunne kjøre tilbake og betale og hente varer. 

Anonymkode: 6cb22...d51

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjelper ikke, han har ikke noe med det. Barnet får adekvat omsorg, må vi tro, og å drive og sladre fordi man er blitt moralsk fornærmet over morens prioriteringer endrer ikke på hva samværsavtalen inneholder.

Selvsagt har far noe med at mor dumper barnet hos andre og ikke er til å få tak i selv. Det er absolutt ikke god nok omsorg, og det har ingenting med at hi er fornærmet. Man kan bare ikke regne med at andre skal legge egne planer på hyllen fordi man ikke gidder å være mamma akkurat nå. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge barnet har det bra, er det vel ikke hans sak om moren bruker barnevakt eller ikke når hun har samvær. Barnevakten - du - har ikke noe som helst med det, utover at du selv må øve på å si nei hvis du ikke vil.

Det du skriver her er jo helt feil.

Barnet forholder seg til at det skal være hos sin mor. Så avtaler mor plutselig at en annen skal hente barnet. Det er selvfølgelig greit så lenge noe er kommet på for mor. Vi må anta at barnet ble hentet en gang mellom kl. 15 og 17 i går av Hi, og skulle passe barnet to timer. Dvs. barnet tror mor kommer og henter det og at det skal sove hos mor. Barnets leggetid kommer og mor har ikke latt høre fra seg, og har gjort seg utilgjengelig. Dvs. mor tar for gitt at andre tar vare på barnet når hun selv ikke gidder. Hi finner sikkert på en unnskyldning og gjør det beste for barnet og legger det og gjør det mest mulig positivt for barnet. Men likevel kan det aldri skjule det faktum at barnet skulle være hos mor i helgen og at mor ikke en gang tok kontakt for å høre om det var greit at barnet overnattet hos HI. Dermed har barnet ingen forutsigbarhet hos mor, og barnet lærer at det aldri kan stole på mor, at barnet kommer i sånn ca. 114. rekke hos mor, bak alt annet hun måtte finne for godt å ha lyst å gjøre - det går utover barnets selvfølelse og selvbilde, det opplever utrygghet, mangel på respekt og kjærlighet og vil trolig føle seg ikke ønsket. Jo eldre barnet blir jo verre blir det, for da forstår barnet mer og mer av mors adferd, og da vil det trolig også komme en følelse av skam og flauhet over å bli satt bort på ubestemt tidspunkt til andre mennesker som selv om de gjør sitt beste og er aldri så kjærlige aldri kan skjule at det ikke var den opprinnelige planen. Ergo vil barnet trolig etterhvert også føle seg som en belastning for de som bryr seg om det og tar seg av det når mor svikter.

Det mor driver her er dessverre omsorgssvikt. Hun gjør ingen avtaler, hun er utilgjengelig og sikrer ikke at barnet hennes faktisk kan være der det er. Det er mor som involverer Hi som barnevakt, og dermed har Hi absolutt noe med det når hun ser at barnet blir utsatt for omsorgssvikt av mor. Og dermed er det absolutt på sin plass at far får beskjed av Hi hva som skjer. Fars oppgave, som den forelderen med hovedomsorgen, er å sikre at barnet har det bra, og derfor er det også viktig at han får vite det når mor driver omsorgssvikt og tydeligvis ikke har evne til eller ikke vil ta seg av sitt eget barn!

Hi - du er en flott person som tar så godt vare på barnet. Og du må selvfølgelig fortelle far hvordan mor holder på! Det at du sa ja til å passe din niese denne uken var ikke det dummeste du har gjort denne uken - heller det stikk motsatte. Nå kan du få gjort noe veldig bra for barnet, du kan skåne barnet. Du risikerer selvfølgelig at din søster vender seg mot deg, men hold fokus på det som er viktigst her - at din niese får en tryggest og best mulig oppvekst. Når du er så ærlig og hjelpsom overfor barnets far så er jeg sikker på at du får fortsette å opprettholde kontakt med din niese selv om din søster kanskje på sikt mister - eller ikke vil ha - mer samvær med sitt barn. Du får ukens blomst av meg, Hi :blomst:

Anonymkode: 855d7...68b

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet forholder seg til at det skal være hos sin mor. Så avtaler mor plutselig at en annen skal hente barnet. Det er selvfølgelig greit så lenge noe er kommet på for mor. Vi må anta at barnet ble hentet en gang mellom kl. 15 og 17 i går av Hi, og skulle passe barnet to timer. Dvs. barnet tror mor kommer og henter det og at det skal sove hos mor. Barnets leggetid kommer og mor har ikke latt høre fra seg, og har gjort seg utilgjengelig. Dvs. mor tar for gitt at andre tar vare på barnet når hun selv ikke gidder. Hi finner sikkert på en unnskyldning og gjør det beste for barnet og legger det og gjør det mest mulig positivt for barnet. Men likevel kan det aldri skjule det faktum at barnet skulle være hos mor i helgen og at mor ikke en gang tok kontakt for å høre om det var greit at barnet overnattet hos HI. Dermed har barnet ingen forutsigbarhet hos mor, og barnet lærer at det aldri kan stole på mor, at barnet kommer i sånn ca. 114. rekke hos mor, bak alt annet hun måtte finne for godt å ha lyst å gjøre - det går utover barnets selvfølelse og selvbilde, det opplever utrygghet, mangel på respekt og kjærlighet og vil trolig føle seg ikke ønsket. Jo eldre barnet blir jo verre blir det, for da forstår barnet mer og mer av mors adferd, og da vil det trolig også komme en følelse av skam og flauhet over å bli satt bort på ubestemt tidspunkt til andre mennesker som selv om de gjør sitt beste og er aldri så kjærlige aldri kan skjule at det ikke var den opprinnelige planen. Ergo vil barnet trolig etterhvert også føle seg som en belastning for de som bryr seg om det og tar seg av det når mor svikter.

Det mor driver her er dessverre omsorgssvikt. Hun gjør ingen avtaler, hun er utilgjengelig og sikrer ikke at barnet hennes faktisk kan være der det er. Det er mor som involverer Hi som barnevakt, og dermed har Hi absolutt noe med det når hun ser at barnet blir utsatt for omsorgssvikt av mor. Og dermed er det absolutt på sin plass at far får beskjed av Hi hva som skjer. Fars oppgave, som den forelderen med hovedomsorgen, er å sikre at barnet har det bra, og derfor er det også viktig at han får vite det når mor driver omsorgssvikt og tydeligvis ikke har evne til eller ikke vil ta seg av sitt eget barn!

Hi - du er en flott person som tar så godt vare på barnet. Og du må selvfølgelig fortelle far hvordan mor holder på! Det at du sa ja til å passe din niese denne uken var ikke det dummeste du har gjort denne uken - heller det stikk motsatte. Nå kan du få gjort noe veldig bra for barnet, du kan skåne barnet. Du risikerer selvfølgelig at din søster vender seg mot deg, men hold fokus på det som er viktigst her - at din niese får en tryggest og best mulig oppvekst. Når du er så ærlig og hjelpsom overfor barnets far så er jeg sikker på at du får fortsette å opprettholde kontakt med din niese selv om din søster kanskje på sikt mister - eller ikke vil ha - mer samvær med sitt barn. Du får ukens blomst av meg, Hi :blomst:

Det skulle selvfølgelig ikke stå HI her (selv om hun har laget en morsom tråd). Der jeg har skrevet HI mener jeg anonym 12d!

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for det. Godt noen flere her er enig. Jeg har god kontakt med min tidligere svigerbror så jeg mister ingen kontakt med min niese med å fortelle han dette. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for det. Godt noen flere her er enig. Jeg har god kontakt med min tidligere svigerbror så jeg mister ingen kontakt med min niese med å fortelle han dette. 

Jeg hadde ringt han og spurt om han kunne hente henne rett og slett. Stakkars unge. Kanskje like greit at hun er 109% hos far... Supert at hun har en trygg omsorgsperson i deg iallefall 😊 

Dummeste jeg har gjort? Drakk 2 glass vin igår 😂

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er godt å høre. Jeg vil tro det føles veldig godt og betryggende for ham å vite at du ser hva din søster gjør mot barnet og at du ikke støtter det. Det er jo en kjempevanskelig situasjon for dere alle, men jeg vil tro at det er godt å vite for ham at selv din søsters familie ser at det hun gjør mot barnet ikke er til jentas beste. Fortsett å være en god tante :)

Skrevet
12 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Selvsagt har far noe med at mor dumper barnet hos andre og ikke er til å få tak i selv. Det er absolutt ikke god nok omsorg, og det har ingenting med at hi er fornærmet. Man kan bare ikke regne med at andre skal legge egne planer på hyllen fordi man ikke gidder å være mamma akkurat nå. 

Svaret ditt har to deler. Én som handler om barnet (at å være hos tante ikke er god nok omsorg) og én som handler om barnevakten (som måtte legge sine planer på hyllen.) 

Dessverre er det logiske samsvaret mellom de to delene for dårlig.

Far skal få greie på dette fordi det ødela helgen for tante? Det er jo bare dumt av hennes selv å påta seg noe hun ikke har lyst til. Og samme hvor dårlige avtaler søsteren gjør med HENNE, er ikke det i seg selv noe som forringer omsorgen barnet får.

Ville det f eks være dårlig omsorg om besøket var godt planlagt og tanten ønsket det? Selv er jeg likedan mot ungene i familien min enten de besøker meg spontant eller planlagt, og enten jeg er sur på mødrene deres eller ikke. Noe annet ville jo være veldig rart. Så dermed utgår del 1 av argumentasjonen din. 

Den andre, om at noens planer må legges på hyllen, er jo så irrelevant for far som det kan få blitt. Det er jo på linje med å spørre de ansatte i barnehagen om å få levere ungen en halvtime før åpningstiden. Hvis de sier ja, men innerst inne misliker å ta imot på det klokkeslettet, så er det jo egentlig seg selv de må være sure på. Klarer man ikke å si nei, er man uansett på ville veier om man klandrer den som stilte spørsmålet. Det er ikke hun som bestemmer hva svaret skal bli. Vi har alle makt over oss selv.

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes du skal lage deg din egen tråd, i stedet for å kuppe hi sin.

Anonymkode: 68b8b...445

Skrevet (endret)

.

Endret av *Miss Marple*
Fjernet innlegg med avsporing til hi.
Skrevet

Droppet å vaske klær på hverdagene

Anonymkode: 231e0...b0a

Skrevet

Spist for mye kyllingvinger.. Vet jo at enten krydderet, oljen eller noe annet de inneholder ikke er bra her.

Ble så dårlig i magen at rasshølet svir ennå! :klaske:

Anonymkode: c190e...4c1

Skrevet

Ripte opp lakken på den nye bilen vår :sur:

Anonymkode: 8d7a0...57f

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barnet får jo ikke adekvat omsorg av sin mor! Jeg synes hun som skriver har rett, og at du kaller dette "å sladre" gjør deg faktisk litt syk i mine øyne. Mor er en dårlig omsorgsperson! Det har far rett til å vite om.

Anonymkode: f8880...c1f

Skrevet
4 hours ago, Anonym bruker said:

Svaret ditt har to deler. Én som handler om barnet (at å være hos tante ikke er god nok omsorg) og én som handler om barnevakten (som måtte legge sine planer på hyllen.) 

Dessverre er det logiske samsvaret mellom de to delene for dårlig.

Far skal få greie på dette fordi det ødela helgen for tante? Det er jo bare dumt av hennes selv å påta seg noe hun ikke har lyst til. Og samme hvor dårlige avtaler søsteren gjør med HENNE, er ikke det i seg selv noe som forringer omsorgen barnet får.

Ville det f eks være dårlig omsorg om besøket var godt planlagt og tanten ønsket det? Selv er jeg likedan mot ungene i familien min enten de besøker meg spontant eller planlagt, og enten jeg er sur på mødrene deres eller ikke. Noe annet ville jo være veldig rart. Så dermed utgår del 1 av argumentasjonen din. 

Den andre, om at noens planer må legges på hyllen, er jo så irrelevant for far som det kan få blitt. Det er jo på linje med å spørre de ansatte i barnehagen om å få levere ungen en halvtime før åpningstiden. Hvis de sier ja, men innerst inne misliker å ta imot på det klokkeslettet, så er det jo egentlig seg selv de må være sure på. Klarer man ikke å si nei, er man uansett på ville veier om man klandrer den som stilte spørsmålet. Det er ikke hun som bestemmer hva svaret skal bli. Vi har alle makt over oss selv.

Du forstår åpenbart ikke hva vi andre reagerer på i denne saken.

1. Mor VET IKKE om barnet får adekvat omsorg, hun har dumpet barnet et sted og ikke latt høre fra seg. Mor har ikke greid å avtale adekvat omsorg, hun bare satser på at det går bra og lar det være HIs problem.

2. At det 'ødelegger' for helgen til tante er underordnet. Mor evner åpenbart ikke å legge planer som hensyntar hverken barnet eller barnevakten. Mor har gitt en lang f i avtalen om barnepass som var på 2 timer. Utover det har mor ingen kontroll på barnet og hvor det er.

Håper virkelig dette får etterspill, ellers er barnet skadelidende igjen ganske snart.

Anonymkode: 95037...1e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...