Gå til innhold

Ansatte i Forsvaret og øvelser...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Takk Snella! Ikke har jeg gått til psykolog og ikke trenger jeg det heller!. Jeg og mannen snakker om det aller meste og han finner seg heller ikke i alt mellom himmel og jord og heller ikke jeg! Jeg ønsker ikke å spørre han så mye om dette da han har forklart meg "litt" om dette tidligere. Derfor ønsket jeg heller å spørre på dette forumet, men det viser jo seg å være galskap om man ikke er litt rustet og tåler halshugging i stedenfor konstruktive svar. 

Jeg trodde det å kjenne på usikkerhet i et forhold for de aller fleste er normalt en gang i livet eller to, uten at man er oversjalu eller er helt absurd. Men i DIB sin verden, bak nick og anonymitet, blir man halshugget om må skulle finne på å spørre andre om råd eller erfaringer rundt intimsituasjoner med det annet kjønn. 

HI

 

Anonymkode: 41551...297

Ja, jeg og du må være de største idiotene her som innbiller oss at det er greit å bli litt usikker en gang i blant, selv om vi vet at det kan være fjollete 😊 

Synes det var leit at tråden din ble som dette, men heldigvis betyr ikke denne tråden noenting for deg og din mann. Bare dere to vet hvordan dere har det og det er ikke noe du er nødt til å forsvare for fremmede på et forum. 

Nyt mannen din nå når han snart tar ferie, ikke tenk på dette lengre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutes ago, Anonym bruker said:

For feilen du gjorde var å anta at noe du selv ser på som normalt, faktisk er normalt. Det man er vant til, virker alltid mer "normalt" enn det man ikke er vant til.

Men så kommer her mange som forteller seg at, nei, i et likestilt og tillitsfullt forhold er det faktisk ikke så normalt å lure på om mannen sikler etter en kollega når hun bytter klær. Og uansett hvor mange som sier at vet du hva, dette virker litt sykelig, så velger du å ikke tro oss. 

For meg er vel akkurat dét enda mindre normalt. "Jeg vil gjerne ha tips, men kun tips som forteller meg at jeg bare skal fortsette som jeg stevner." 

Anonymkode: 374da...420

Men hi har jo ikke sagt at hun kun tar i mot tips i hennes favør. Hun lurte på om noen kunne svare henne på hvordan slike situasjoner er i Forsvaret, noen har svart henne på det, andre ikke. Hun var jo bare ikke interessert i svar som "får ikke mannen din dra på stranden?" 

Hun spør jo her nettopp for å ta tak i egne tanker, for å berolige seg. Hun er jo på problemet og prøver å løse det ved å finne mer ut av det som gjør henne usikker! Hvordan kan dere overse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snella1 skrev:

Ja, jeg og du må være de største idiotene her som innbiller oss at det er greit å bli litt usikker en gang i blant, selv om vi vet at det kan være fjollete 😊 

Synes det var leit at tråden din ble som dette, men heldigvis betyr ikke denne tråden noenting for deg og din mann. Bare dere to vet hvordan dere har det og det er ikke noe du er nødt til å forsvare for fremmede på et forum. 

Nyt mannen din nå når han snart tar ferie, ikke tenk på dette lengre 😊

Hehe! Det skal jeg gjøre 😉 Takk for støtte, Snella! Du virker som en stødig og god person som ikke lar deg vippe av pinnen ❤ 

Og til slutt : jeg går ikke rundt og tenker på dette daglig-derav nok en gang avkrefte deres mistanker om sykelig sjalusi! Men; det er nå en gang sånn at jeg tenker innimellom på det når han er borte, men jeg vet jo at han er en stødig og god mann som aldri ville ha vært utro! Vi har det godt, og det kommer vi til å fortsette med å ha! Jeg har tatt til meg at i en øvelse så er man nærmest intetkjønn for hverandre 😉Jeg skjønner jo innerst inne at det er sånn når man er sliten etter en lang dag! 😉😊

HI

Anonymkode: 41551...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?!?! Hva fanken tok denne tråden sånn av for??

En dame lufter sin usikkerhet ifbm mannens jobb.

That's it. Og så for hun masse pes for å være sykelig sjalu og jeg vet ikke hva.

Jeg leser kun ekstrem hønementalitet i denne tråden; alle skal hakke på HI (eller den som taler litt hennes sak) med allslags bitchy hersketeknikker. Utrolig vemmelig lesning, hele greia!

Så dritt når kvinner er kvinner verst!

Anonymkode: 63a08...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe! Det skal jeg gjøre 😉 Takk for støtte, Snella! Du virker som en stødig og god person som ikke lar deg vippe av pinnen ❤ 

Og til slutt : jeg går ikke rundt og tenker på dette daglig-derav nok en gang avkrefte deres mistanker om sykelig sjalusi! Men; det er nå en gang sånn at jeg tenker innimellom på det når han er borte, men jeg vet jo at han er en stødig og god mann som aldri ville ha vært utro! Vi har det godt, og det kommer vi til å fortsette med å ha! Jeg har tatt til meg at i en øvelse så er man nærmest intetkjønn for hverandre 😉Jeg skjønner jo innerst inne at det er sånn når man er sliten etter en lang dag! 😉😊

HI

Anonymkode: 41551...297

Hvis du egentlig ikke har noen problemer med dette, hvorfor skrev du da i hovedinnlegget, HI?:

" Min kjekke mann ligger i feltseng rett ved siden av den fineste kollegaen i avdelingen 😞Jeg er så redd og det gjør vondt inni sjelen og tenke på at når de skal legge seg, så kler hun av seg rett foran han 😢 Uff... Jeg blir alltid så sjalu og lei meg.... Han sier han aldri har sett henne i undertøy, men jeg er redd... Jeg kan ikke spørre, for han blir oppgitt og sint når jeg tar det opp...."

Du skriver jo der at du alltid blir så sjalu og lei deg og at du er så redd at det gjør vondt inni sjelen. Og så sier du nå at egentlig er det med at mannen ser sin kollega i undertøyet bare en vag tanke du får en gang imellom. Forstår du hvorfor det er vanskelig å ta deg på alvor?

Men, men, bare du vet hva som egentlig er sannheten. Bare ikke lur deg selv fremover, for om du er bare deler så sjalu, usikker og redd som du opprinnelig skrev, da bør du ta tak i det slik at du på sikt ikke ødelegger forholdet ditt. Du forteller allerede at du har tatt det opp såpass med mannen din at han nå blir sint om du tar det opp igjen, dvs. mest trolig er han lei av å forholde seg til din sjalusi og mistanker. Det er opp til deg om du vil ta tak i din egen usikkerhet eller sjalusi eller angst (eller hva du vil kalle det) slik at du kan leve godt med at mannen har det yrket han har.

Anonymkode: 6201c...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe! Det skal jeg gjøre 😉 Takk for støtte, Snella! Du virker som en stødig og god person som ikke lar deg vippe av pinnen ❤ 

Og til slutt : jeg går ikke rundt og tenker på dette daglig-derav nok en gang avkrefte deres mistanker om sykelig sjalusi! Men; det er nå en gang sånn at jeg tenker innimellom på det når han er borte, men jeg vet jo at han er en stødig og god mann som aldri ville ha vært utro! Vi har det godt, og det kommer vi til å fortsette med å ha! Jeg har tatt til meg at i en øvelse så er man nærmest intetkjønn for hverandre 😉Jeg skjønner jo innerst inne at det er sånn når man er sliten etter en lang dag! 😉😊

HI

Anonymkode: 41551...297

4 sider, og du velger å høre på den eneste som ikke mener det samme som alle andre, men som gir deg det svaret du vil høre.....smart............

Anonymkode: e8c5b...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har svart deg før i tråden, og spør igjen HI. 

Hva er det du er redd for skal skje? Hvorfor er du så bekymret? Stoler du ikke på mannen din? 

Og hvis det er fordi Snella har en mann i Forsvaret, og det er derfor det er så lett å høre på henne, så kan jeg fortelle at jeg også har en mann i Forsvaret (Sjøforsvaret vel og merke). Kapteinløyntnant (siden det var viktig å presisere grad for Snella)... 

Og som tidligere nevnt er det revnende likegyldig for folk på øvelse om de kler av seg foran hverandre. Det handler KUN om jobb, og jeg tviler på om noen har ork til å tenke andre tanker når de først får mulighet til litt søvn. 

Og selvfølgelig er det lov å være usikker av og til. Men å bekymre seg over hva den smellvakre kollegaen til din mann gjør skal ikke være nødvendig hvis du stoler på din mann. Jeg forstår at han blir irritert hvis dette et noen du har tatt opp så mange ganger, og likevel ikke skjønner at det ikke er noe å bekymre seg for. Kanskje han til slutt et så lei av å bli anklaget for ting, at det egentlig ikke spiller noen rolle hva han gjør... For du hører jo ikke på svaret hans uansett. 

Anonymkode: 0cabe...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om han skryter av at han ligger ved siden av henne siden du vet det...? I så fall skjønner jeg du reagerer....

Anonymkode: ac45c...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden gjorde noe med synet mitt på flere av dere. Damer som jeg tidligere har syntes var rå og morsomme, ble her bare stygge og ondskapsfulle. Jeg er enig med Snella at flere av dere kanskje burde se på egen usikkerhet, dette minnet meg om dyr som river i filler andre dyr som viser svakhet. Dere har faktisk ansvar for hvordan dere behandler andre mennesker, noen av dere burde kanskje heller finne andre måter å ta ut aggresjonen på enn å være spydige her inne i år etter år.

Anonymkode: 2b990...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann er ikke utro, bare han ser en "supermodell" . Legen min er dødskjekk, men prøver meg ikke på han fordet

Anonymkode: 8d327...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne tråden gjorde noe med synet mitt på flere av dere. Damer som jeg tidligere har syntes var rå og morsomme, ble her bare stygge og ondskapsfulle. Jeg er enig med Snella at flere av dere kanskje burde se på egen usikkerhet, dette minnet meg om dyr som river i filler andre dyr som viser svakhet. Dere har faktisk ansvar for hvordan dere behandler andre mennesker, noen av dere burde kanskje heller finne andre måter å ta ut aggresjonen på enn å være spydige her inne i år etter år.

Anonymkode: 2b990...2a6

Hvor i alle dager er det du mener noen "river i filler" HI? Ja, det er mange i tråden som betegner denne sjalusien som sykelig. Men jeg syns ikke det er slemt å realitetsorientere HI om hva som faktisk er innafor det rasjonelle og normale her. Hun forteller om en mann som ikke engang har sett den angjeldende kollegaen i undertøyet, og hennes primære bekymring er om hvorvidt damen er penere enn henne selv. Der er 3,5 milliarder kvinner på planeten, og sannsynligheten er veldig stor for at mannen vil observere en og annen som er vakrere enn sin kone innimellom. Hvis man får "vondt i sjelen" av det, da er det faktisk et veldig godt råd å søke profesjonell hjelp! 

Hvis hun hadde skrevet "naboen sender meg beskjeder via tv-apparatet" ville jeg også ha sagt at det var over kanten for normalitet og kunne kalles sykelig. Mener du at det er snillere å lyve? Der er jeg dypt uenig. Man gjør ikke folk noen tjenester ved å bagatellisere. 

Anonymkode: 374da...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor i alle dager er det du mener noen "river i filler" HI? Ja, det er mange i tråden som betegner denne sjalusien som sykelig. Men jeg syns ikke det er slemt å realitetsorientere HI om hva som faktisk er innafor det rasjonelle og normale her. Hun forteller om en mann som ikke engang har sett den angjeldende kollegaen i undertøyet, og hennes primære bekymring er om hvorvidt damen er penere enn henne selv. Der er 3,5 milliarder kvinner på planeten, og sannsynligheten er veldig stor for at mannen vil observere en og annen som er vakrere enn sin kone innimellom. Hvis man får "vondt i sjelen" av det, da er det faktisk et veldig godt råd å søke profesjonell hjelp! 

Hvis hun hadde skrevet "naboen sender meg beskjeder via tv-apparatet" ville jeg også ha sagt at det var over kanten for normalitet og kunne kalles sykelig. Mener du at det er snillere å lyve? Der er jeg dypt uenig. Man gjør ikke folk noen tjenester ved å bagatellisere. 

Anonymkode: 374da...420

Jo, som HI må jeg virkelig si at jeg har blitt forskrekket over mange av de sure, kvasse svarene jeg har fått! Ja, jeg liker ikke at min mann kommer i situasjoner hvor han ser sin superpene kollega i undertøyet. Jeg synes det er vondt å tenke på, det er helt riktig; og tanker som er urealistiske har av og til dukket opp, og jeg tenkte jeg kunne bli beroliget av noen som har mann i samme situasjon. Det er jo dette jeg ønsket av denne tråden. For jeg VET jo, innerst inne, at tankene mine som AV OG TIL oppstår når han er mye borte, er ubegrunnet. Og jeg tenkte jeg kanskje kunne få banket inn litt vett her på forumet 😉

Men; etter denne tråden, kunne jeg sittet igjen med bare en vemmelig og stygg følelse om det ikke hadde vært for Snella og noen få fornuftige svar fra noen anonyme, som heller svarte konstruktivt enn det å rakke ned på meg. Eller det var ikke bare meg dere følte frihet til å svare stygt, men flere av dere var spydige og stygge mot Snella også! 

Du anonym som jeg nå siterer; du må huske at når jeg som HI prøver å forklare hva jeg egentlig mener, at jeg IKKE er sykelig sjalu, jo så kan det virke som om at du (med flere over her) ikke kan begripe at det faktisk kan være en mulighet....

Her er det kvinner som forakter meg, jeg er absurd, sykelig sjalu, min mann må tåle alt mellom himmel og jord, forholdet kommer til å rakne, jeg bør søke hjelp hos psykolog! 

Dette var deres konstruktive svar! 

Takk til Snella og dere få anonyme før i tråden og dere anonyme som kom inn i slutten av denne diskusjonen for å støtte meg og Snella! 

En liten siste ting: Jeg er heldigvis en sterk person. Har gode venner ute i det virkelige liv. Det er ikke alle som har det. Tenk litt på HVORDAN dere svarer senere! Ikke bind dere med at "har du sagt A så kan du faktisk ikke forklare situasjonen til B"- altså at mistolkninger kan forklares. 

Mannen min er hjemme i dag og nå skal vi lage oss en deilig frokost ❤ Og denne tråden, som jeg egentlig hadde lyst å vise han, den gjemmer jeg for alltid! 

Takk til dere få som har gitt meg gode råd i fht hvordan jeg bør tenke om de teite tankene en sjelden gang skulle oppstå 💪

HI

 

 

Anonymkode: 41551...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er fasinerende hvordan begrepet 'alltid'så fort blir til 'en sjelden gang' når man får motbør. 

Anonymkode: ff0e7...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns det er fasinerende hvordan begrepet 'alltid'så fort blir til 'en sjelden gang' når man får motbør. 

Anonymkode: ff0e7...cf7

Hehe. Beklager at jeg ikke alltid er så flink til å bruke de riktige ordene: jeg blir sjalu og redd når jeg tenker mye på det! Det er riktig, Anonym!  Derfor trenger jeg litt beroligende ord om at dette slett ikke er så farlig! 

Men jeg har fått gode råd av andre, så det går fint 😉

Av dere som synes jeg er latterlig: har dere aldri vært sjalu? Aldri kjent på den følelsen?  

Hi

Anonymkode: 41551...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, som HI må jeg virkelig si at jeg har blitt forskrekket over mange av de sure, kvasse svarene jeg har fått! Ja, jeg liker ikke at min mann kommer i situasjoner hvor han ser sin superpene kollega i undertøyet. Jeg synes det er vondt å tenke på, det er helt riktig; og tanker som er urealistiske har av og til dukket opp, og jeg tenkte jeg kunne bli beroliget av noen som har mann i samme situasjon. Det er jo dette jeg ønsket av denne tråden. For jeg VET jo, innerst inne, at tankene mine som AV OG TIL oppstår når han er mye borte, er ubegrunnet. Og jeg tenkte jeg kanskje kunne få banket inn litt vett her på forumet 😉

Men; etter denne tråden, kunne jeg sittet igjen med bare en vemmelig og stygg følelse om det ikke hadde vært for Snella og noen få fornuftige svar fra noen anonyme, som heller svarte konstruktivt enn det å rakke ned på meg. Eller det var ikke bare meg dere følte frihet til å svare stygt, men flere av dere var spydige og stygge mot Snella også! 

Du anonym som jeg nå siterer; du må huske at når jeg som HI prøver å forklare hva jeg egentlig mener, at jeg IKKE er sykelig sjalu, jo så kan det virke som om at du (med flere over her) ikke kan begripe at det faktisk kan være en mulighet....

Her er det kvinner som forakter meg, jeg er absurd, sykelig sjalu, min mann må tåle alt mellom himmel og jord, forholdet kommer til å rakne, jeg bør søke hjelp hos psykolog! 

Dette var deres konstruktive svar! 

Takk til Snella og dere få anonyme før i tråden og dere anonyme som kom inn i slutten av denne diskusjonen for å støtte meg og Snella! 

En liten siste ting: Jeg er heldigvis en sterk person. Har gode venner ute i det virkelige liv. Det er ikke alle som har det. Tenk litt på HVORDAN dere svarer senere! Ikke bind dere med at "har du sagt A så kan du faktisk ikke forklare situasjonen til B"- altså at mistolkninger kan forklares. 

Mannen min er hjemme i dag og nå skal vi lage oss en deilig frokost ❤ Og denne tråden, som jeg egentlig hadde lyst å vise han, den gjemmer jeg for alltid! 

Takk til dere få som har gitt meg gode råd i fht hvordan jeg bør tenke om de teite tankene en sjelden gang skulle oppstå 💪

HI

 

 

Anonymkode: 41551...297

Fjas fra ende til annen. Du har endret hele den her historien din så mye at den ikke er den samme. Du skylder på andre og ikke minst er det vi her i denne tråden som er grusomme mot deg. Du har fått noen konstruktive svar sier du, vel dette er FEIL. Du har fått mange konstruktive svar, men en del av de likte du ikke og derfor sier du at de ikke var konstruktive, men slemme. Igjen FEIL! Det er ikke konstruktivt og dulle og dalle. En annen ting er jo at det er helt umulig å gi konstruktive råd når hovedinnlegget er noe helt annet enn det du skisserer her i det siste innlegget ditt. Og hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg hovedinnlegget ditt er det reelle innlegget, men til tross for at du er så sterk som du påstår taklet du ikke motgangen særlig konstruktivt selv. Du hadde sett for deg hva slags svar du skulle få og når ikke dette var tilfelle ble sannheten hard og historien måtte endres.

Anonymkode: 90ce7...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor i alle dager er det du mener noen "river i filler" HI? Ja, det er mange i tråden som betegner denne sjalusien som sykelig. Men jeg syns ikke det er slemt å realitetsorientere HI om hva som faktisk er innafor det rasjonelle og normale her. Hun forteller om en mann som ikke engang har sett den angjeldende kollegaen i undertøyet, og hennes primære bekymring er om hvorvidt damen er penere enn henne selv. Der er 3,5 milliarder kvinner på planeten, og sannsynligheten er veldig stor for at mannen vil observere en og annen som er vakrere enn sin kone innimellom. Hvis man får "vondt i sjelen" av det, da er det faktisk et veldig godt råd å søke profesjonell hjelp! 

Hvis hun hadde skrevet "naboen sender meg beskjeder via tv-apparatet" ville jeg også ha sagt at det var over kanten for normalitet og kunne kalles sykelig. Mener du at det er snillere å lyve? Der er jeg dypt uenig. Man gjør ikke folk noen tjenester ved å bagatellisere. 

Anonymkode: 374da...420

Det er fullt mulig å gi tilbakemeldinger og råd uten å kalle andre unormale og absurde. Sjalusi er en vanlig følelse, det er hvordan man håndterer den som teller. HI velger å lufte følelsen og tankene her inne, for å unngå at de blir problematisk i forholdet. Og da blir hun hakkekylling for damer som tydeligvis anser seg selv for å ha en høyere standard.

Ydmykhet og raushet er egenskaper jeg knytter til modenhet og klokskap. Man er i stand til å huske at en har egne feil og mangler, og behandler derfor andre med respekt, selv om man synes de er på bærtur. 

En annen egenskap som vitner om modenhet er å be om unnskyldning. Ikke for meningene, men for måten de ble framlagt på.

Anonymkode: 2b990...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe. Beklager at jeg ikke alltid er så flink til å bruke de riktige ordene: jeg blir sjalu og redd når jeg tenker mye på det! Det er riktig, Anonym!  Derfor trenger jeg litt beroligende ord om at dette slett ikke er så farlig! 

Men jeg har fått gode råd av andre, så det går fint 😉

Av dere som synes jeg er latterlig: har dere aldri vært sjalu? Aldri kjent på den følelsen?  

Hi

Anonymkode: 41551...297

Men det får du jo? I bøtter og spann. De fleste sier at det ikke er noe å bekymre seg over, at du må jobbe med sjalusien din som du tross alt har luftet for mannen såpass ofte at han blir utålmodig og hissig når du snakker om det. 

Men det du vil ha er en blanding av klapp på ryggen, trøst og millimeterforklaring på hva som skjer når frk Smellvakker vrikker seg ut av skitten uniform og glir ned i soveposen. Hva mannen din tenker om det er det ingen av oss som vet, men som de som har erfaring fra Forsvaret skriver så er det vel mest sannsynlig at han ikke tenker så mye over det. Og om han nyter synet på tampen av en hard dag, så bør vel det være han vel unt? Han kommer jo uansett hjem til deg, det er deg han vil ha. 

De fleste av oss kan nyte synet av en vakker kropp uten å streife innom tanken på å gjøre noe mer enn det. 

Anonymkode: ff0e7...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, som HI må jeg virkelig si at jeg har blitt forskrekket over mange av de sure, kvasse svarene jeg har fått! Ja, jeg liker ikke at min mann kommer i situasjoner hvor han ser sin superpene kollega i undertøyet. Jeg synes det er vondt å tenke på, det er helt riktig; og tanker som er urealistiske har av og til dukket opp, og jeg tenkte jeg kunne bli beroliget av noen som har mann i samme situasjon. Det er jo dette jeg ønsket av denne tråden. For jeg VET jo, innerst inne, at tankene mine som AV OG TIL oppstår når han er mye borte, er ubegrunnet. Og jeg tenkte jeg kanskje kunne få banket inn litt vett her på forumet 😉

Men; etter denne tråden, kunne jeg sittet igjen med bare en vemmelig og stygg følelse om det ikke hadde vært for Snella og noen få fornuftige svar fra noen anonyme, som heller svarte konstruktivt enn det å rakke ned på meg. Eller det var ikke bare meg dere følte frihet til å svare stygt, men flere av dere var spydige og stygge mot Snella også! 

Du anonym som jeg nå siterer; du må huske at når jeg som HI prøver å forklare hva jeg egentlig mener, at jeg IKKE er sykelig sjalu, jo så kan det virke som om at du (med flere over her) ikke kan begripe at det faktisk kan være en mulighet....

Her er det kvinner som forakter meg, jeg er absurd, sykelig sjalu, min mann må tåle alt mellom himmel og jord, forholdet kommer til å rakne, jeg bør søke hjelp hos psykolog! 

Dette var deres konstruktive svar! 

Takk til Snella og dere få anonyme før i tråden og dere anonyme som kom inn i slutten av denne diskusjonen for å støtte meg og Snella! 

En liten siste ting: Jeg er heldigvis en sterk person. Har gode venner ute i det virkelige liv. Det er ikke alle som har det. Tenk litt på HVORDAN dere svarer senere! Ikke bind dere med at "har du sagt A så kan du faktisk ikke forklare situasjonen til B"- altså at mistolkninger kan forklares. 

Mannen min er hjemme i dag og nå skal vi lage oss en deilig frokost ❤ Og denne tråden, som jeg egentlig hadde lyst å vise han, den gjemmer jeg for alltid! 

Takk til dere få som har gitt meg gode råd i fht hvordan jeg bør tenke om de teite tankene en sjelden gang skulle oppstå 💪

HI

 

 

Anonymkode: 41551...297

Du må gjerne bli fornærmet over at noen sier sannheten. Den blir ikke mindre sann av det. Og det du beskrev i hovedinnlegget er ikke friskt. Beklager, men samme hva Snella mener (hun har selv en rem av huden) så er det bare strutseatferd å late som om alle andre er så dumme fordi de sier sannheten. 

Anonymkode: 374da...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er fullt mulig å gi tilbakemeldinger og råd uten å kalle andre unormale og absurde. Sjalusi er en vanlig følelse, det er hvordan man håndterer den som teller. HI velger å lufte følelsen og tankene her inne, for å unngå at de blir problematisk i forholdet. Og da blir hun hakkekylling for damer som tydeligvis anser seg selv for å ha en høyere standard.

Ydmykhet og raushet er egenskaper jeg knytter til modenhet og klokskap. Man er i stand til å huske at en har egne feil og mangler, og behandler derfor andre med respekt, selv om man synes de er på bærtur. 

En annen egenskap som vitner om modenhet er å be om unnskyldning. Ikke for meningene, men for måten de ble framlagt på.

Anonymkode: 2b990...2a6

Sjalusi er vanlig. Alkoholisme er også vanlig. 

Og det aller vanligste, i begge tilfeller, er at den som er rammet ikke klarer å se at hun selv eier problemet. Hun vil tørke det av på noe eller noen (mannens kollega er "grunn" for sjalusien, mens f eks stress på jobben er "grunn" for drikkingen.)

Og de som skal gi råd, kan gi råd til de blir blå - for så lenge vedkommende nekter å ta i selverkjennelsen med ildtang, så vil ingen ting endre seg. Annet enn at personen blir sur på dem som sier at hun selv er grunnen, da...

Anonymkode: 374da...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sjalusi er vanlig. Alkoholisme er også vanlig. 

Og det aller vanligste, i begge tilfeller, er at den som er rammet ikke klarer å se at hun selv eier problemet. Hun vil tørke det av på noe eller noen (mannens kollega er "grunn" for sjalusien, mens f eks stress på jobben er "grunn" for drikkingen.)

Og de som skal gi råd, kan gi råd til de blir blå - for så lenge vedkommende nekter å ta i selverkjennelsen med ildtang, så vil ingen ting endre seg. Annet enn at personen blir sur på dem som sier at hun selv er grunnen, da...

Anonymkode: 374da...420

Jeg opplever at HI er ganske så saklig og selvransakende. At hun er mer følelsespreget i starten er vel ikke så rart, det er jo da hun åpner seg og bretter ut disse tankene og angsten hun kjenner på. Hun hadde "hentet seg inn" igjen også om folk hadde vært litt mer empatisk og ikke så stygge. "Sannheten" kan jaggu formidles på penere måter enn det som ble gjort her. Tror flere her vil tjene på å ransake seg selv litt og se sine egne motiver for å lange ut mot henne.

Anonymkode: 2b990...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, som HI må jeg virkelig si at jeg har blitt forskrekket over mange av de sure, kvasse svarene jeg har fått! Ja, jeg liker ikke at min mann kommer i situasjoner hvor han ser sin superpene kollega i undertøyet. Jeg synes det er vondt å tenke på, det er helt riktig; og tanker som er urealistiske har av og til dukket opp, og jeg tenkte jeg kunne bli beroliget av noen som har mann i samme situasjon. Det er jo dette jeg ønsket av denne tråden. For jeg VET jo, innerst inne, at tankene mine som AV OG TIL oppstår når han er mye borte, er ubegrunnet. Og jeg tenkte jeg kanskje kunne få banket inn litt vett her på forumet 😉

Men; etter denne tråden, kunne jeg sittet igjen med bare en vemmelig og stygg følelse om det ikke hadde vært for Snella og noen få fornuftige svar fra noen anonyme, som heller svarte konstruktivt enn det å rakke ned på meg. Eller det var ikke bare meg dere følte frihet til å svare stygt, men flere av dere var spydige og stygge mot Snella også! 

Du anonym som jeg nå siterer; du må huske at når jeg som HI prøver å forklare hva jeg egentlig mener, at jeg IKKE er sykelig sjalu, jo så kan det virke som om at du (med flere over her) ikke kan begripe at det faktisk kan være en mulighet....

Her er det kvinner som forakter meg, jeg er absurd, sykelig sjalu, min mann må tåle alt mellom himmel og jord, forholdet kommer til å rakne, jeg bør søke hjelp hos psykolog! 

Dette var deres konstruktive svar! 

Takk til Snella og dere få anonyme før i tråden og dere anonyme som kom inn i slutten av denne diskusjonen for å støtte meg og Snella! 

En liten siste ting: Jeg er heldigvis en sterk person. Har gode venner ute i det virkelige liv. Det er ikke alle som har det. Tenk litt på HVORDAN dere svarer senere! Ikke bind dere med at "har du sagt A så kan du faktisk ikke forklare situasjonen til B"- altså at mistolkninger kan forklares. 

Mannen min er hjemme i dag og nå skal vi lage oss en deilig frokost ❤ Og denne tråden, som jeg egentlig hadde lyst å vise han, den gjemmer jeg for alltid! 

Takk til dere få som har gitt meg gode råd i fht hvordan jeg bør tenke om de teite tankene en sjelden gang skulle oppstå 💪

HI

 

 

Anonymkode: 41551...297

Forstår egentlig ikke hvorfor jeg gidder, men skal prøve en gang til...

I hovedinnlegget ditt skrev du dette:

" Min kjekke mann ligger i feltseng rett ved siden av den fineste kollegaen i avdelingen 😞Jeg er så redd og det gjør vondt inni sjelen og tenke på at når de skal legge seg, så kler hun av seg rett foran han 😢 Uff... Jeg blir alltid så sjalu og lei meg.... Han sier han aldri har sett henne i undertøy, men jeg er redd... Jeg kan ikke spørre, for han blir oppgitt og sint når jeg tar det opp...."

Det du skriver her er så klassisk som det er mulig å få det for en person som er så sjalu at det bikker over i det usunne både for personen selv og partneren. Les litt om sjalusi så ser du det. Det som er minst like klassisk er at en person som er sjalu stadig tar opp med partneren årsaken til sjalusien. En partner som føler han alltid må forklare seg og forsvare seg vil etterhvert miste tålmodigheten, bli lei og kanskje også sint fordi den føler seg urettferdig behandlet. Det å insinuere slikt en sjalu insinuerer om partneren det er det samme som å fortelle partneren at du ikke stoler på ham. Det er sårende, og det kan få partneren til å stille spørsmål med forholdet. Ikke mindre klassisk er det at en sjalu person, når konfrontert med at hun har et sjalusiproblem, begynner å bagatellisere alt, endre på historiene og fraskrive seg ansvar - og skylde på andre, si at de har misforstått, at de bare ikke forstår, at de tror de er bedre enn den som er sjalu og at de helt sikkert har opplevd det samme selv.

Hvis du er villig til å ta ett skritt tilbake og se situasjonen - eller tråden - på en mer saklig måte, så er situasjonen denne, Hi: Du forteller oss alle klassiske tegn på at du er så sjalu at du risikerer at det ødelegger deg selv og forholdet ditt. Når de fleste reagerer med å fortelle deg at dette er ditt problem, at du må gjøre noe med det og at det ikke er normalt å være så sjalu i et godt forhold, at det er du som eier problemet - da reagerte du helt klassisk slik en sjalu person ville gjort om den ble konfrontert med dette: du endret historien din, du bagatelliserte det du tidligere hadde sagt. Plutselig var du ikke alltid så veldig sjalu, så redd at det gjorde vondt inn i sjelen og alltid lei deg når mannen var på jobb - plutselig var dette bare strøtanker som kommer til deg av og til.

Ser du selv at du følger nettopp den argumentasjonen som en som var altfor sjalu ville fulgt? Ikke gå inn i følelsene dine på denne tråden - ser du at måten du har argumentert på her er klassisk for de som er altfor sjalu og fraskriver seg alt ansvar for sjalusien? At det er like klassisk at man tviholder på argumentene til noen som gir en sjalu støtte. Hvis du greier å ta dette følelsesmessige skrittet tilbake og se på hele tråden slik den har utviklet seg, så tror jeg dette blir klart for deg. Og hvis du greier å se det, da bør du også se at veldig mange av de svarene som har fortalt deg at problemet ligger hos deg og at det er du som må gjøre noe med det, ev. skaffe deg hjelp, før det ødelegger forholdet ditt - det er skrevet for å hjelpe deg og støtte deg, ikke for å knuse deg! Fordi vi ser det du selv har fortalt oss, at du har tatt dette opp såpass mye med mannen at han begynner å bli sint når du nå prøver å snakke med ham om det. Det er et faresignal, et ganske sterkt et, til og med. Fordi ingen ønsket at du skal ødelegge forholdet ditt av noe så dumt som helt unødvendig sjalusi, så fikk du veldig tydelige svar. De svarene var forsøk på en realitetsorientering, de var et forsøk på å få deg til å se at problemet ikke ligger hos din mann eller hans kvinnelige kolleger, og det var et forsøk på å få deg til å forstå at dette er et problem ingen andre enn du eier og dermed kan gjøre noe med. Selv om noen få i tråden ble unødvendig skarpe så har de fleste faktisk skrevet det de har for å hjelpe deg - fordi du skrev det du skrev det du skrev i hovedinnlegget og dermed dessverre fulgte klassisk argumentasjon for en som ikke vil se hva det egentlige problemet med sjalusi er (uansett om du er sjalu eller ikke).

Bare du vet hva den egentlige sannheten om dette er nå, Hi. Ingen av oss kan vite det siden du har snudd så totalt om. Jeg håper bare for din del at du er helt ærlig med deg selv, at du tar tak i dette hvis du fremover ser at din sjalusi ødelegger for deg når mannen din er på jobb. Det høres ut som om dere egentlig har et godt forhold, og da vil det være veldig dumt om du eller dere får problemer for noe du ev. kan søke hjelp for selv. Er du trygg nok på deg selv og har tillit til mannen, da vil du ikke kjenne på noen sjalusi som vil gjøre deg livredd og gi deg vondt inni sjela. Så logg av denne tråden, den er ikke lenger konstruktiv på noen måte. Vær ærlig med deg selv fremover, det er det eneste som vil telle for deg i ditt liv.

Anonymkode: 6201c...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...