Gå til innhold

Ansatte i Forsvaret og øvelser...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Det hi lurer på er om det er slik at de kler av seg foran hverandre, og dersom det er tilfelle liker hun det ikke, fordi dama som ligger i feltsenga vedsiden av mannen er smellvakker. Det er jo absurd! Og det er ikke særlig stort av deg og bruke hersketeknikker og få det til å virke som jeg har mangelfull begrepsforståelse. Det er hi selv som har formulert seg slik gjennom hele tråden at de aller aller fleste opplever henne som sjalu. Merkelige greier a gitt, når du og hi er enig om at ikke det er tilfelle likevel. Eller du du sier jo ikke at det ikke er tilfelle, du bare normaliserer det og Hi er strålende fornøyd. 

Anonymkode: 90ce7...7a4

Ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutes ago, Anonym bruker said:

Irrasjonelle følelser ER destruktivt for forholdet!! Enten du liker det eller ikke. At du begynner å blande inn sjåvinisme og kvinneundertrykkelse er jo bare helt på jordet! Dette har absolutt ingenting med kjønn å gjøre, men det er sikkert et fint argument å gjemme seg bak. Eller en hersketeknikk som du så fint beskylder andre for å bruke. 

Anonymkode: 8d38b...f58

Har forøvrig aldri hevdet at det har med kjønn å gjøre, kvinner kan være sjåvinistiske og kvinneundertrykkende på lik linje med menn. Mange påstander i denne tråden hevder jeg er sjåvinistiske holdninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snella1 skrev:

Svar heller konstruktivt på påstandene mine. Sjalusi er faktisk ikke nødvendigvis en irrasjonell følelse. Jeg har studert følelser i tre år, jeg kan ikke ta meg tid til å berette om klassifisering av følelser her, men du er på bærtur. 

Jøss skikkelig bra argument! "Jeg kan mye mer om dette enn deg, så du tar feil". 

Du burde i hvert fall slutte å beskylde andre for hersketeknikker. 

Og så må du komme deg ned fra den akademiske hesten din og slutte å tro at du vet så mye mer enn alle andre. 

Anonymkode: 8d38b...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snella1 skrev:

Svar heller konstruktivt på påstandene mine. Sjalusi er faktisk ikke nødvendigvis en irrasjonell følelse. Jeg har studert følelser i tre år, jeg kan ikke ta meg tid til å berette om klassifisering av følelser her, men du er på bærtur. 

Og der kom det. Du har studert følelser og sitter dermed på fasiten. At vi andre her sitter mer erfaringer om at irrasjonelle følelser rundt sjalusi kan være drepen for forholdet spiller ikke stor rolle. Du har jo tross alt studert det i tre år og vet at følelser skal bejubles! Det finnes ingen gale følelser! Halleluja!

Anonymkode: 90ce7...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Og der kom det. Du har studert følelser og sitter dermed på fasiten. At vi andre her sitter mer erfaringer om at irrasjonelle følelser rundt sjalusi kan være drepen for forholdet spiller ikke stor rolle. Du har jo tross alt studert det i tre år og vet at følelser skal bejubles! Det finnes ingen gale følelser! Halleluja!

Anonymkode: 90ce7...7a4

Ja, når påstander om klassifisering av følelser blir brukt her for å trykke ned hva hi føler rundt sin problemstillinger, så ser jeg faktisk mitt snitt til å bruke min utdanning for forsvare henne. 

Dere klassifiserer følelsene hennes som absurd og irrasjonell, og det er de ikke. Fra et psykologisk perspektiv. Er de ikke det. Det er kun i deres erfaring de følelsene er det. Så ja, jeg bruker min utdanning nå for å ta i forsvar en dame som ble forumets hakkekylling pga sine følelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Snella1 skrev:

Ja, når påstander om klassifisering av følelser blir brukt her for å trykke ned hva hi føler rundt sin problemstillinger, så ser jeg faktisk mitt snitt til å bruke min utdanning for forsvare henne. 

Dere klassifiserer følelsene hennes som absurd og irrasjonell, og det er de ikke. Fra et psykologisk perspektiv. Er de ikke det. Det er kun i deres erfaring de følelsene er det. Så ja, jeg bruker min utdanning nå for å ta i forsvar en dame som ble forumets hakkekylling pga sine følelser. 

Og det hjelper henne hvor mye? Jeg forakter henne minst like mye nå som før du kom inn og lekte amatørenes aften, kanskje mer, faktisk, siden forsvaret er så pinlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
1 time siden, Snella1 skrev:

Det jeg sier er ikke en forenkling av problemstillingen, tvert imot. Å ta for seg menneskelig psyke er noe med det største man kan gå inn på. Jeg spør om dere synes det er betimelig å stille krav til kvinner om at alles mentalitet skal være skrammefri. Å vifte vekk det spørsmålet med at det blir en umoden forenkling, ser jeg på som umodent. 

Er det ikke det Hi gjør da? Tar tak i problemet med å oppsøke råd og forklaringer uten å gå via mannen sin. 

Jeg har forøvrig ingen erfaring med at litt sjalusi og skepsis er "drepen for forholdet". Det blir en enkel generalisering fra din side. Er forøvrig i et godt og stabilt ekteskap hvor sjalusi til tider har oppstått uten at det har hatt noen konsekvenser for oss. Å be kvinner holde inne emosjoner for at mannen ikke skal gå lei, må være noe med det mest sjåvinistiske jeg har hørt på lenge. 

Alle har svakheter, det skal det være rom for i et forhold. Om sjalusi blir sykelig og kontrollerende, ja da kan man snakke om at det er skadelig. 

Det er ikke så snakk om å legge skylden på noe utenfor, men mennesker er i høy grad formet av omgivelser og miljø. Det gjør oss forskjellige. Da må man faktisk ta miljøet i betraktning for å se problemet fenomenologisk. 

Å komme med hersketeknikker om at dette er en umoden, enkel tankegang som ikke har rot i det å være voksen, kaller jeg, på et språk du forstår - umodent. 

Pussig å anklage hi for ikke å ta tak i problemet, når det er nettopp det hun gjør ved å adressere problemet her. Bare synd hun får så mange svar som antyder at hun er en svak person i et dårlig forhold. 

Men, det er vel lett å sitte på et forum å dømme andre fordi man er forskjellige. 

Jeg skulle likt å møtt dere damer som aldri er usikre på noenting i livet, fordi usikkerhet blir sett på som et destruktivt fenomen. Jeg kjenner ingen som til tider ikke blir usikker på et eller annet. Synes forsåvidt mennesker med litt ydmykhet og usikkerhet ofte er de som minst behøver det. Det er faktisk et karaktertrekk vanlig hos mer begavede (intelligente) mennesker og vitner om at man ikke bader i egen fortreffelighet. 

Så om man blir usikker på mannens tanker eller om man gjorde noe riktig på jobb, er det ikke greit å være usikker en gang i blant? 

 

Er det "fortreffelighet" å stole på gubben? Ingen sier at usikkerhet er dødelig, altså. Men å avskrive det HI beskriver med at det dreier seg om "litt usikkerhet", det syns jeg er å bagatellisere.

Men så klart. Å innse at problemet ligger hos en selv og ikke hos mannens lekre kollega er vel mer smertefullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Snella1 skrev:

Ja, når påstander om klassifisering av følelser blir brukt her for å trykke ned hva hi føler rundt sin problemstillinger, så ser jeg faktisk mitt snitt til å bruke min utdanning for forsvare henne. 

Dere klassifiserer følelsene hennes som absurd og irrasjonell, og det er de ikke. Fra et psykologisk perspektiv. Er de ikke det. Det er kun i deres erfaring de følelsene er det. Så ja, jeg bruker min utdanning nå for å ta i forsvar en dame som ble forumets hakkekylling pga sine følelser. 

Hovedproblemet ditt er at du ikke skjønner konteksten du gir råd i. Vi snakker om HI sin mann, ikke hennes psykolog. Selv om studiene dine sier at alle følelser skal anerkjennes, så kan man altså ikke kreve at partneren finner seg i alt mellom himmel og jord. Det er ikke sånn forhold fungerer. Du burde kanskje kreve å få igjen studiepengene dine?

Anonymkode: 8d38b...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Og det hjelper henne hvor mye? Jeg forakter henne minst like mye nå som før du kom inn og lekte amatørenes aften, kanskje mer, faktisk, siden forsvaret er så pinlig.

😂😂😂 Forakter meg minst like mye nå.... Hahaha! Forsvaret pinelig 😂😂😂😂😂 Takk for en god latter.  Dette ble jo riktig så underholdende 😂😂😂😂 Takk å pris at jeg ikke har venner som deg i mitt virkelige liv! 

HI

Anonymkode: 41551...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂 Forakter meg minst like mye nå.... Hahaha! Forsvaret pinelig 😂😂😂😂😂 Takk for en god latter.  Dette ble jo riktig så underholdende 😂😂😂😂 Takk å pris at jeg ikke har venner som deg i mitt virkelige liv! 

HI

Anonymkode: 41551...297

Har du venner i det hele tatt? Hva om mannen din så dem uten burka?

Anonymkode: e9d5c...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂 Forakter meg minst like mye nå.... Hahaha! Forsvaret pinelig 😂😂😂😂😂 Takk for en god latter.  Dette ble jo riktig så underholdende 😂😂😂😂 Takk å pris at jeg ikke har venner som deg i mitt virkelige liv! 

HI

Anonymkode: 41551...297

Du leser visst ikke så bra? Jeg sier at denne følelsesekspertens forsvar av deg er pinlig. Ikke at Forsvaret er pinlig. Og ikke at noe er "pinelig". For det er i hvert fall pinlig. Men le deg gjerne i hjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart tidligere i tråden, gidder ikke kommentere siste siden. Hi, uansett hvordan du snur og vender på det, og uansett hvor mye du ønsker å høre på Snella1 så er det ett faktum som gjenstår i den situasjonen du er i.

Ditt problem med usikkerhet og sjalusi rundt mannens arbeidssituasjon, det er nettopp det - DITT problem. Sjalusi kan være et forholdsproblem også, hvis det er et forhold som ikke fungerer og hvor det ikke er tillit mellom partnerne. Du forteller at du og mannen har et godt forhold og at du ikke er bekymret for det. Da gjenstår det bare at problemet er DITT. Det er DU som er usikker på deg selv og din rolle i forholdet, det er du som ikke takler at mannen jobber med damer som får deg til å føle seg mindre fin enn dem, det er du som er sjalu. Du kan gjøre noe med det, eller du kan la være. Det er bra du ikke blander mannen din inn i din sjalusi og din dårlige selvtillit, for som flere andre har sagt, sjalusi er noe som kan drepe selv det som i utgangspunktet var gode og trygge forhold. Jobb med deg selv. Jeg foreslo at du burde sette deg bedre inn i hva din manns jobb faktisk innebærer, det kan nok gjøre deg tryggere. Men mest av alt er dette noe du må jobbe med deg selv om. Enten stoler du på mannen din, eller så gjør du det ikke. Stoler du på mannen din er det ingen grunn til sjalusi. Stoler du ikke på mannen din må du gjøre noe med deg selv og ev. også forholdet.

Det er bra at Snella1s erfaringer med en mann i samme jobb kunne berolige deg. Men om du velger å hylle sjalusi som følelse, da tror jeg dessverre du kan komme til å selv skape det du er så redd for. Så jobb med deg selv, bli tryggere på deg selv og forholdet, skaff deg kunnskap om mannens jobb.

Anonymkode: 6201c...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

Har du venner i det hele tatt? Hva om mannen din så dem uten burka?

Anonymkode: e9d5c...a03

Så ufin det er mulig å være! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, sug lut said:

Og det hjelper henne hvor mye? Jeg forakter henne minst like mye nå som før du kom inn og lekte amatørenes aften, kanskje mer, faktisk, siden forsvaret er så pinlig.

Kanskje du også trenger å ta tak i egne usikkerheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snella1 skrev:

Kanskje du også trenger å ta tak i egne usikkerheter. 

*fnis*

La meg tippe, du er ganske nyutdannet?

Anonymkode: ff0e7...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snella1 skrev:

Kanskje du også trenger å ta tak i egne usikkerheter. 

Vet du, i starten kunne jeg vurdert å ta deg seriøst, men utover i tråden har du bare blitt verre og verre med den ovenpå og ned holdningen din, samt forsøk på hersketeknikk. Du bedyrer at du har kunnskap på området, men underbygger ingenting av den fagkunnskapen din så det blir for dumt. Jeg hadde kjapt mista tillit til legen min dersom han sa "Men jeg har studert medisin i seks år, så dette vet jeg". Jeg er alltid nødt til å høre HVORFOR. Og det gjelder deg og. 

Anonymkode: 90ce7...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Snella1 skrev:

Kanskje du også trenger å ta tak i egne usikkerheter. 

Hehe, ja, det er nok der det ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, Anonym bruker said:

*fnis*

La meg tippe, du er ganske nyutdannet?

Anonymkode: ff0e7...cf7

Nei, langt derifra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutes ago, Anonym bruker said:

Vet du, i starten kunne jeg vurdert å ta deg seriøst, men utover i tråden har du bare blitt verre og verre med den ovenpå og ned holdningen din, samt forsøk på hersketeknikk. Du bedyrer at du har kunnskap på området, men underbygger ingenting av den fagkunnskapen din så det blir for dumt. Jeg hadde kjapt mista tillit til legen min dersom han sa "Men jeg har studert medisin i seks år, så dette vet jeg". Jeg er alltid nødt til å høre HVORFOR. Og det gjelder deg og. 

Anonymkode: 90ce7...7a4

Vel, jeg kan godt gå tilbake til midten av 1800-tallet til Wundt og Helmholtz for å forklare dynamikken i følelser. Men det har jeg ikke tid til. 

Men dere har hatt rett, min utdanning er irrelevant her. Jeg er uavhengig uenig med dere om at sjalusi alltid skal adresseres som skadelig og skal overdramatiseres til et stort problem som kommer til å koste forholdet. Jeg ser på problematisering av hi's uskyldige skepsis som langt mer skadelig. For ja, jeg mener at hennes usikkerhet er uskyldig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Anonym bruker said:

Hovedproblemet ditt er at du ikke skjønner konteksten du gir råd i. Vi snakker om HI sin mann, ikke hennes psykolog. Selv om studiene dine sier at alle følelser skal anerkjennes, så kan man altså ikke kreve at partneren finner seg i alt mellom himmel og jord. Det er ikke sånn forhold fungerer. Du burde kanskje kreve å få igjen studiepengene dine?

Anonymkode: 8d38b...f58

Har jeg talt om noen psykolog? 

Og hvor henter du det fra at hi's mann finner seg i alt mellom himmel og jord fordi hun spør på et forum hvordan det fungerer på øvelse med skifting av antrekk? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Snella1 skrev:

Vel, jeg kan godt gå tilbake til midten av 1800-tallet til Wundt og Helmholtz for å forklare dynamikken i følelser. Men det har jeg ikke tid til. 

Men dere har hatt rett, min utdanning er irrelevant her. Jeg er uavhengig uenig med dere om at sjalusi alltid skal adresseres som skadelig og skal overdramatiseres til et stort problem som kommer til å koste forholdet. Jeg ser på problematisering av hi's uskyldige skepsis som langt mer skadelig. For ja, jeg mener at hennes usikkerhet er uskyldig. 

 

Du kan godt, men har ikke tid. Selvmotsigende.

Anonymkode: 90ce7...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Du kan godt, men har ikke tid. Selvmotsigende.

Anonymkode: 90ce7...7a4

Javel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Snella1 skrev:

Har jeg talt om noen psykolog? 

Og hvor henter du det fra at hi's mann finner seg i alt mellom himmel og jord fordi hun spør på et forum hvordan det fungerer på øvelse med skifting av antrekk? 

 

Takk Snella! Ikke har jeg gått til psykolog og ikke trenger jeg det heller!. Jeg og mannen snakker om det aller meste og han finner seg heller ikke i alt mellom himmel og jord og heller ikke jeg! Jeg ønsker ikke å spørre han så mye om dette da han har forklart meg "litt" om dette tidligere. Derfor ønsket jeg heller å spørre på dette forumet, men det viser jo seg å være galskap om man ikke er litt rustet og tåler halshugging i stedenfor konstruktive svar. 

Jeg trodde det å kjenne på usikkerhet i et forhold for de aller fleste er normalt en gang i livet eller to, uten at man er oversjalu eller er helt absurd. Men i DIB sin verden, bak nick og anonymitet, blir man halshugget om må skulle finne på å spørre andre om råd eller erfaringer rundt intimsituasjoner med det annet kjønn. 

HI

 

Anonymkode: 41551...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk Snella! Ikke har jeg gått til psykolog og ikke trenger jeg det heller!. Jeg og mannen snakker om det aller meste og han finner seg heller ikke i alt mellom himmel og jord og heller ikke jeg! Jeg ønsker ikke å spørre han så mye om dette da han har forklart meg "litt" om dette tidligere. Derfor ønsket jeg heller å spørre på dette forumet, men det viser jo seg å være galskap om man ikke er litt rustet og tåler halshugging i stedenfor konstruktive svar. 

Jeg trodde det å kjenne på usikkerhet i et forhold for de aller fleste er normalt en gang i livet eller to, uten at man er oversjalu eller er helt absurd. Men i DIB sin verden, bak nick og anonymitet, blir man halshugget om må skulle finne på å spørre andre om råd eller erfaringer rundt intimsituasjoner med det annet kjønn. 

HI

 

Anonymkode: 41551...297

Det de fleste ser, HI, det er at din mann ikke er i noen "intimsituasjon med det annet kjønn". Det er ikke noe intimt i det å skifte i et rom med mange andre og sove i et rom med mange andre - såsant du ikke tror alle der er med på orgier da ;) De er på jobb, de er ofte utslitte, sex med sine kolleger så andre får med seg er ikke det de tenker på. Og om de tenkte på det - det er bare tanker, og svært få muligheter til å ev. etterleve et slikt ønske så lenge de er på jobb.

Du skrev selv et eller annet sted at du var sjalu, du mente at du ikke sykelig sjalu. Sjalusi eller usikkerhet - uansett hva du selv vil kalle det så ligger igjen problemet hos deg. Det er du som eier denne sjalusien og usikkerheten og dermed dette problemet. Og det er opp til deg om du vil fortsette å dyrke den eller ikke.

Anonymkode: 6201c...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk Snella! Ikke har jeg gått til psykolog og ikke trenger jeg det heller!. Jeg og mannen snakker om det aller meste og han finner seg heller ikke i alt mellom himmel og jord og heller ikke jeg! Jeg ønsker ikke å spørre han så mye om dette da han har forklart meg "litt" om dette tidligere. Derfor ønsket jeg heller å spørre på dette forumet, men det viser jo seg å være galskap om man ikke er litt rustet og tåler halshugging i stedenfor konstruktive svar. 

Jeg trodde det å kjenne på usikkerhet i et forhold for de aller fleste er normalt en gang i livet eller to, uten at man er oversjalu eller er helt absurd. Men i DIB sin verden, bak nick og anonymitet, blir man halshugget om må skulle finne på å spørre andre om råd eller erfaringer rundt intimsituasjoner med det annet kjønn. 

HI

 

Anonymkode: 41551...297

For feilen du gjorde var å anta at noe du selv ser på som normalt, faktisk er normalt. Det man er vant til, virker alltid mer "normalt" enn det man ikke er vant til.

Men så kommer her mange som forteller seg at, nei, i et likestilt og tillitsfullt forhold er det faktisk ikke så normalt å lure på om mannen sikler etter en kollega når hun bytter klær. Og uansett hvor mange som sier at vet du hva, dette virker litt sykelig, så velger du å ikke tro oss. 

For meg er vel akkurat dét enda mindre normalt. "Jeg vil gjerne ha tips, men kun tips som forteller meg at jeg bare skal fortsette som jeg stevner." 

Anonymkode: 374da...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...