Gå til innhold

400kr per elev for avslutningsfest i 10. klasse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel FAU, og ikke skolen, som arrangerer dette. Dermed er foreldrebetaling ok, og helt lovlig. Fau må betale for dem som ikke har anledning til å betale selv. Har man sterke meninger om arrangementet burde man engasjere seg i FAU. 

Syns likevel at cash i konvolutt var en veldig ufin betalingsform, fordi det blir så synlig. 

Anonymkode: de2c8...636

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en hinsides sum. Her er det helt opplagt at foreldre med for mye penger og for lite gangsyn har bestemt. Hva i all verden skal de bruke slike summer til? 

Jeg kunne strukket meg til en hundrelapp, mer trenger ikke dette å koste. 

Anonymkode: 4d007...a38

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel FAU, og ikke skolen, som arrangerer dette. Dermed er foreldrebetaling ok, og helt lovlig. Fau må betale for dem som ikke har anledning til å betale selv. Har man sterke meninger om arrangementet burde man engasjere seg i FAU. 

Syns likevel at cash i konvolutt var en veldig ufin betalingsform, fordi det blir så synlig. 

Det er ikke fau som arrangerer tiendeklasseavlutningen, det er foreldrekontaktene

Anonymkode: e20b1...820

Skrevet

Skolen er under gratisprinsippet, så det er faktisk ikke OK å sette i gang med noe sånt. 

Anonymkode: 5798c...f68

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke fau som arrangerer tiendeklasseavlutningen, det er foreldrekontaktene

Jeg tror det er snakk om skoleball her. Vi hadde nettopp det, og det kostet 400 pr hode. Da var det på hotell, med to retters middag, innleid DJ og fotograf. Synes det var helt greit, og vi er absolutt ikke rike. Det går litt på prioriteringer også, mange som bruker slike summer på seg selv uten å blunke - dyre sjampoer og kremer, kafeturer, snus, vesker, sko, frisør - you name it. Men med én gang det er noe som blir "tvunget" på dem (i dette tilfellet noe andre har arrangert for alles barn), så skal det klages. For de som er direkte fattige (type 100 kr å kjøpe mat for til lønn om to uker), stiller det seg selvfølgelig annerledes. Synes likevel ikke det blir rett at 10. klasseballet holdes i gymsalen med papptallerken og spleiselag. Det er en spesiell anledning.

Anonymkode: 15429...fe5

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvem er det som sitter i FAU da, hvis det ikke er klassekontaktene? 

Skrevet

Må være Nora i Aftensolveien som sitter i arrangementkomiteen....galskap!

Anonymkode: 72a72...906

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror det er snakk om skoleball her. Vi hadde nettopp det, og det kostet 400 pr hode. Da var det på hotell, med to retters middag, innleid DJ og fotograf. Synes det var helt greit, og vi er absolutt ikke rike. Det går litt på prioriteringer også, mange som bruker slike summer på seg selv uten å blunke - dyre sjampoer og kremer, kafeturer, snus, vesker, sko, frisør - you name it. Men med én gang det er noe som blir "tvunget" på dem (i dette tilfellet noe andre har arrangert for alles barn), så skal det klages. For de som er direkte fattige (type 100 kr å kjøpe mat for til lønn om to uker), stiller det seg selvfølgelig annerledes. Synes likevel ikke det blir rett at 10. klasseballet holdes i gymsalen med papptallerken og spleiselag. Det er en spesiell anledning.

Anonymkode: 15429...fe5

Det er IKKE skoleball det er snakk om!! Leste du ikke innlegget mitt? Det er en avslutning for 10. klassinger etter utdeling av vitnemål! 

Hi

Anonymkode: d71df...53a

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må være Nora i Aftensolveien som sitter i arrangementkomiteen....galskap!

Anonymkode: 72a72...906

Ja, det finnes mange av dem her!! Så stemmer nok godt 😂

Hi 

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Stemmer. Det er foreldrekontaktene som står bak dette.

hi

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er forskjell på at fau arrangerer noe og at to klassekontakter arrangerer noe altså, man får ikke en avslutning "godkjent" i FAU før man arrangerer 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er klassekontakt, men sitter ikke i FAU. Det er det andre foreldre som gjør. Greit å dele på jobbene, men er sikkert noen overivrige som er i begge.

Anonymkode: fd475...d82

Skrevet

Ville dere vært like negative om det ble arrangert en klassetur til Tusenfryd eller en annen fornøyelsespark?

400 kr er omtrent det det koster å gå på kino 2 ganger eller en gang i operaen på en billig forrstilling, uten reise eller noe utenom.

Er det gentleman så ille som avsluttning på 10 år sammen med stort sett de samme vennene?

Anonymkode: ec515...130

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er FAU representantene. Vi har to, eller en representant og en vara til FAU, et formelt organ. Så har vi ti klassekontakter, de lager til kos, grilling, lek og morro. 

Anonymkode: 5355f...31e

Skrevet (endret)
På 2.6.2017 den 15.46, Anonym bruker skrev:

De har sikkert en plan for hva de gjør med dem som ikke har råd. Da kan de nok bruke litt av klassekassa eller det er noen andre foreldre som tar på seg å betale. Hos oss pleier vi i hvertfall å opplyse om at det bare er å gi beskjed hvis ting er for dyrt og så har vi en plan for hvordan vi løser det.

Klassekassa er som regel helt skrapet tom nå helt på slutten av 10. klasse. Synes summen var helt vanvittig.

Hilsen foreldrekontakt 10. klasse 2016 (som ikke satt i FAU, forresten, ikke vanlig her.)

Endret av aanonym
Skrevet
På Friday, June 02, 2017 den 16.19, Anonym bruker skrev:

10.klassinger er ikke små barn lengre. Det er ungdommer på ca 16 år. Det er mange av dem som jobber. En stor andel har debutert seksuelt og de fleste har drukket alkohol.

Stor andel? Der tar du feil.

Anonymkode: f5710...1ef

Skrevet

Er dette egentlig lov? Du bør ta en telefon til rektor for dette er drøyt, tenk ydmykelsen til elevene som ikke har råd og som ikke kan levere denne konvelutten til sin medelev. De blir jo utelatt helt! Rett og slett utestengelse. 

Ja, jeg har veldig god økonomi men da jeg vokste opp så hadde vi det litt trangere: Det er jeg nå glad for fordi jeg klarer å se dette fra begge sider. Om rektor ikke er med på å bestemme festen (noe hun sikkert vil si) så bør hun komme med føringer slik at ikke unger blir utestengt!

Anonymkode: 9785d...80c

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stor andel? Der tar du feil.

Anonymkode: f5710...1ef

Gjennomsnittlig debutalder for jenter er 16,7 år (18 for gutter ). 

Skrevet
1 time siden, aanonym skrev:

Klassekassa er som regel helt skrapet tom nå helt på slutten av 10. klasse. Synes summen var helt vanvittig.

Hilsen foreldrekontakt 10. klasse 2016 (som ikke satt i FAU, forresten, ikke vanlig her.)

Hos oss har vi gjort det sån at om klassekassa er tom og det er noen som ikke kan betale så ringer den som sitter i FAU meg og to andre. Vi gjør et ekstraknnskudd uten at vi trenger å vite hvem som trenger pengene. Tilsvarende vet jeg gjøres i andre klasser også.

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hos oss har vi gjort det sån at om klassekassa er tom og det er noen som ikke kan betale så ringer den som sitter i FAU meg og to andre. Vi gjør et ekstraknnskudd uten at vi trenger å vite hvem som trenger pengene. Tilsvarende vet jeg gjøres i andre klasser også.

Ekstrainnskudd fra hvor? 

Skrevet
13 minutter siden, aanonym skrev:

Ekstrainnskudd fra hvor? 

Sikkert fra Fau sin konto, de har jo litt midler i fau også..

Skrevet

Skal en søke FAU eller foreldre om å slippe å betale? Helt idiotisk! 

De kan søke NAV om tilskudd. 

Anonymkode: 5355f...31e

Skrevet
1 time siden, aanonym skrev:

Ekstrainnskudd fra hvor? 

Fra min/vår privat konto.

Det er en grei måte å gi en hjelpende hånd til noen uten at det trenger å bli pinlig. Jeg vet ikke hvem som trengte hjelpen og de vet bare at de slapp å betale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...