Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #1 Skrevet 2. juni 2017 Jeg synes det er drøyt. Blir jo nødt til å betale. Men hva tenker denne arrangementskomiteen med?? Vi bor riktignok i en "rik" del av byen. Men man kan da virkelig ikke legge seg på et slikt prisnivå! Flott skarr'e værra! Anonymkode: d71df...53a
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #2 Skrevet 2. juni 2017 Det var da ikke dyrt for å feire at man er ferdig med 10 års skolegang... Anonymkode: 6e474...747
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #3 Skrevet 2. juni 2017 Helt poengløst! Hva skal pengene dekke? Anonymkode: 5355f...31e
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #4 Skrevet 2. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det var da ikke dyrt for å feire at man er ferdig med 10 års skolegang... Anonymkode: 6e474...747 Null forståelse for at ikke alle er i samme sosio-økonomiske klasse med andre ord? Anonymkode: d71df...53a
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #5 Skrevet 2. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Helt poengløst! Hva skal pengene dekke? Anonymkode: 5355f...31e Catering og lokale. Jeg har eldre barn og der har alle tatt med en rett hver, eller vi har grillet. Anonymkode: d71df...53a
sug lut Skrevet 2. juni 2017 #6 Skrevet 2. juni 2017 Det er jo bare å gå inn og si nei, det kommer ikke på tale, tenk på nytt. Det er ikke alle i et "rikt" område som er "rike", og det skal da virkelig ikke være sånn at det skal gnis inn til siste skoledag hvor store forskjellene er.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #7 Skrevet 2. juni 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Catering og lokale. Jeg har eldre barn og der har alle tatt med en rett hver, eller vi har grillet. Anonymkode: d71df...53a Du får være med å arrangere neste gang, så får du det som du vil. Ellers snurp sammen truten og betal. Anonymkode: 60223...158
sug lut Skrevet 2. juni 2017 #8 Skrevet 2. juni 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du får være med å arrangere neste gang, så får du det som du vil. Ellers snurp sammen truten og betal. Anonymkode: 60223...158 Virkelig? Selv om det betyr at enkelte kanskje ikke kommer i det hele tatt så er dette den eneste løsningen din?
Lolitalolita Skrevet 2. juni 2017 #9 Skrevet 2. juni 2017 På vår skole er det null foreldre/elevbetaling. Skolen har ett budsjett og elevene har en dugnad/innsamling hvor noe av overskuddet går til avslutning. Det blir en fin feiring hvor foreldre/elever i trinn 9 arrangerer fest for trinn 10 med foresatte.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #10 Skrevet 2. juni 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du får være med å arrangere neste gang, så får du det som du vil. Ellers snurp sammen truten og betal. Anonymkode: 60223...158 For et svar! Jeg er over gjennomsnittet aktiv på de fleste arenaer, både skolen og idretten. Men fikk bakoversveis når jeg så denne mailen. For å gjøre ydmykelsen komplett skal pengene leveres cash i en konvolutt til en bestemt elev i klassen. Så det blir jo meget tydelig hvem som ikke kan betale. Jeg kommer til å betale, og har råd til å betale. Men synes det er et drøyt prisnivå å legge seg på! Har aldri opplevd noe liknende. Og ja, jeg kommer til å si i fra. For det er ikke greit! Anonymkode: d71df...53a
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #11 Skrevet 2. juni 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du får være med å arrangere neste gang, så får du det som du vil. Ellers snurp sammen truten og betal. Anonymkode: 60223...158 Strålende forslag du. Arranger neste grunnskoleskoleavslutning for barnet. .. Anonymkode: 4fd2a...af7
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #12 Skrevet 2. juni 2017 Jøss, aldri hørt om slike summer.... Jeg har også en tiendeklassing i år og en høytidelig avslutning skal det jo være, men her har de samlet inn 30 kr fra hver elev til en gave til læreren her. Maten på avslutningen blir koldtbord, så de har levert ut en liste hvor det står hva du skal ha med. Noen skal ha med noe med kjøtt, noen noe med kylling, noen noe med egg, noen salat, noen en type brød osv. Alle tar med brus/drikke til seg selv og klassekassen inneholdt nok penger til pappservice, servietter og litt pynt. Anonymkode: e20b1...820
3 i april Skrevet 2. juni 2017 #13 Skrevet 2. juni 2017 Hadde tatt dette opp med skolen. Dette høres jo helt vilt ut. 400 kr er MYE penger for de som ikke har så mye penger. Dessuten så syns jeg 400 kr høres vel mye ut. Lokalet kan vel være skolen og maten hørtes vel eksklusiv ut for en tiendeklassing om den skal koste 400 kr..
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #14 Skrevet 2. juni 2017 Oi, hørtes litt drøyt ut. Er jo faktisk ikke alle som har muligheten å ofre 400,- . Vi skal ha 20 års jubile fra vi gikk ut av ungdomsskolen nå, og skal betale 500,- . Dette diskuterte vi lenge frem og tilbake om det var for mye, og her er alle i full jobb. Anonymkode: 25f12...f8e
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #15 Skrevet 2. juni 2017 Takk for svar! Godt å vite at flere reagerer på dette her😱 Bor som sagt i en bydel der de fleste er pengesterke. Jentene går med LV og Rolex klokker på skolen... Men det finnes mange unntak,også her, og jeg tar gjerne kampen for dem. Synes ikke det er greit i det hele tatt! Anonymkode: d71df...53a
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #17 Skrevet 2. juni 2017 De har sikkert en plan for hva de gjør med dem som ikke har råd. Da kan de nok bruke litt av klassekassa eller det er noen andre foreldre som tar på seg å betale. Hos oss pleier vi i hvertfall å opplyse om at det bare er å gi beskjed hvis ting er for dyrt og så har vi en plan for hvordan vi løser det. De fleste voksne jeg kjenner hadde glatt brukt 400 kr på gjennforeningsfest, et utdrikkningslag eller liknende. Dermed synes jeg heller ikke prisen er ille. Anonymkode: ec515...130
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #18 Skrevet 2. juni 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar! Godt å vite at flere reagerer på dette her😱 Bor som sagt i en bydel der de fleste er pengesterke. Jentene går med LV og Rolex klokker på skolen... Men det finnes mange unntak,også her, og jeg tar gjerne kampen for dem. Synes ikke det er greit i det hele tatt! Anonymkode: d71df...53a Sender virkelig foreldre små barn med slike merker? Kjenner jeg blir skremt og flau på demmes vegne...Hvis de sliter med selvfølelse og ønsker å prøve å hevde seg, så finnes det utallige andre måter å gjøre det på, å ødelegge barna, og oppdra drittunger som skal være vår fremtid, er Ikke en av de. Anonymkode: acd9a...764
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #19 Skrevet 2. juni 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sender virkelig foreldre små barn med slike merker? Kjenner jeg blir skremt og flau på demmes vegne...Hvis de sliter med selvfølelse og ønsker å prøve å hevde seg, så finnes det utallige andre måter å gjøre det på, å ødelegge barna, og oppdra drittunger som skal være vår fremtid, er Ikke en av de. Anonymkode: acd9a...764 10.klassinger er ikke små barn lengre. Det er ungdommer på ca 16 år. Det er mange av dem som jobber. En stor andel har debutert seksuelt og de fleste har drukket alkohol. Anonymkode: ec515...130
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #20 Skrevet 2. juni 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sender virkelig foreldre små barn med slike merker? Kjenner jeg blir skremt og flau på demmes vegne...Hvis de sliter med selvfølelse og ønsker å prøve å hevde seg, så finnes det utallige andre måter å gjøre det på, å ødelegge barna, og oppdra drittunger som skal være vår fremtid, er Ikke en av de. Anonymkode: acd9a...764 Ja, dessverre er det mer vanlig enn uvanlig her vi bor. Derfor provoserer det meg vanvittig at de legger en avslutning på et slikt prisnivå. Hva de kjøper til ungene sine har jeg ikke noe med. Men når de legger en avslutning på et prisnivå enkelte kanskje ikke har råd til blir det for dumt! hi Anonymkode: d71df...53a
Hjertefru Skrevet 2. juni 2017 #21 Skrevet 2. juni 2017 Det var alt for mye. Ikke alle har god råd, og skolegang skal være gratis.... Jeg hadde tatt opp med klassekontaktene hva de mener med dette, og hvilken plan de har i fall noen foreldre ikke har råd.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #22 Skrevet 2. juni 2017 Aldri blir folk fornøyde. Om det ikke blir feiring pga lite penger = sure mødre. Om de må ta med penger for å få feiring =sure mødre. Om det er gratis men dere får liste over hva dere skal ha med = sure mødre. Kom med løsning eller snurp igjen. Anonymkode: 576b9...c92
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #23 Skrevet 3. juni 2017 Det er ikke bare 400,- d er det kjole, frisør, dress, limmo etc Anonymkode: 5355f...31e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #24 Skrevet 3. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke bare 400,- d er det kjole, frisør, dress, limmo etc Anonymkode: 5355f...31e Det er tull. De fleste har pentøyet fra før og det er bare et lite mindretall som betaler for transport frisørene ol. Der får foreldrene sette ned foten hvis de føler ungene går for langt. Anonymkode: ec515...130
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #25 Skrevet 3. juni 2017 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Aldri blir folk fornøyde. Om det ikke blir feiring pga lite penger = sure mødre. Om de må ta med penger for å få feiring =sure mødre. Om det er gratis men dere får liste over hva dere skal ha med = sure mødre. Kom med løsning eller snurp igjen. Anonymkode: 576b9...c92 For noe tøv! Har to eldre barn der 10. klasse avslutninger har blitt løst på måtene du ramser opp. I dette tilfelle er det noen som har tatt en avgjørelse på vegne av andre, catering til 400kr per elev. Og det er faktisk ikke greit! hi Anonymkode: d71df...53a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå