Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser du druer i butikken?
Sier du at barnet ditt er yngre enn det er for å få gratis/billigere billett?
Bryter du fartsgrensen?
Går du tilbake til butikken om du har betalt for lite eller fått igjen for mye veksel?
Ligger du i venstrefeltet og suser forbi køen selv om du skal ut til høyre i krysset?
Overholder du aldersgrenser på film og spill?
Feilparkerer du bevisst fordi du "skal bare"?
Sjenker du mindreårige?
Har du noengang kopiert deler av noen annens tekst og utgitt det for å være din egen i skole-, studie- eller jobbsammenheng?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av de over, men har syklet på rødt lys noen ganger

Anonymkode: 3ccc1...b51

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Spiser du druer i butikken? Nei
Sier du at barnet ditt er yngre enn det er for å få gratis/billigere billett? Nei
Bryter du fartsgrensen? Ja, daglig
Går du tilbake til butikken om du har betalt for lite eller fått igjen for mye veksel? Ja
Ligger du i venstrefeltet og suser forbi køen selv om du skal ut til høyre i krysset? Vel, det skjer ...
Overholder du aldersgrenser på film og spill? Ja
Feilparkerer du bevisst fordi du "skal bare"? Nei
Sjenker du mindreårige? NEI!
Har du noengang kopiert deler av noen annens tekst og utgitt det for å være din egen i skole-, studie- eller jobbsammenheng? Nei

Skrevet

Jeg er rimelig prektig, gjør ingen av de over. Går forresten ikke tilbake til butikken, men gir alltid beskjed når jeg står i kassen. 

Sniker noen ganger på buss eller bane hvis appen ikke fungerer. 

Anonymkode: 20906...a97

Skrevet

Nesten til det ekstreme, jeg er veldig lovlydig.

Men, jeg har kjørt for fort (ble tatt i 90 i 80-sonen på E18 en gang) og jeg overholder ikke alltid aldersgrenser på spill/filmer (de anser jeg som veiledende)

Anonymkode: 1a225...1f3

Skrevet

Veldig lovlydig. Eneste er aldersgrense på film eller spill. 

Anonymkode: be032...43a

Skrevet

Nei, ingen av delene. Men en gang tok jeg batteriet ut fra datamusa på jobb fordi jeg trengte det til lyset på sykkelen min når jeg skulle sykle hjem. Hadde med nytt neste dag, da.

Anonymkode: 980ca...2bf

Skrevet
12 minutter siden, Hercule Poirot skrev:

Sier du at barnet ditt er yngre enn det er for å få gratis/billigere billett? Nei
Bryter du fartsgrensen? Ja, daglig
Går du tilbake til butikken om du har betalt for lite eller fått igjen for mye veksel? Ja
Ligger du i venstrefeltet og suser forbi køen selv om du skal ut til høyre i krysset? Vel, det skjer ...
Sjenker du mindreårige? NEI!
Har du noengang kopiert deler av noen annens tekst og utgitt det for å være din egen i skole-, studie- eller jobbsammenheng? Nei

Samma her! Nøyaktig det samme her, faktisk. 👍🏻😊

Skrevet

Har gjort meg skyldig i siste punkt på ungdomsskolen, men ingen av de andre. Slipper ganske enkelt unna noen av dem ved å ikke kjøre bil da. :P

Anonymkode: dea5a...c75

Skrevet
26 minutter siden, sug lut skrev:

Spiser du druer i butikken? NEI, er det virkelig noen som gjør det? Spiser hvis det er lagt ut smaksprøver i fruktdisken.
Sier du at barnet ditt er yngre enn det er for å få gratis/billigere billett? Nei, men har løyet dem OPP i alder for å få dem med meg i basseng.
Bryter du fartsgrensen? Det gjør vel de fleste, bevisst eller ubevisst. Jeg bryter så å si aldri fartsgrensen med mer enn 3-4 km/t.
Går du tilbake til butikken om du har betalt for lite eller fått igjen for mye veksel? Ja, hvis jeg oppdager det *svimle*
Ligger du i venstrefeltet og suser forbi køen selv om du skal ut til høyre i krysset? Nope.
Overholder du aldersgrenser på film og spill? Ja, også Facebook og Instagram og så videre.
Feilparkerer du bevisst fordi du "skal bare"? Nei, men kan løpe inn i butikken 1 minutt uten å betale parkeringa (særlig hvis det er kø - tar 5 minutter å betale 3-4 kroner for å være i butikken 1 minutt).
Sjenker du mindreårige? Drikker ikke alkohol, så skjenker ikke noen.
Har du noengang kopiert deler av noen annens tekst og utgitt det for å være din egen i skole-, studie- eller jobbsammenheng? Nei, med mindre jeg viser til overinstansens uttalelse på jobb og siterer det.

Anonymkode: b4f52...a98

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nesten til det ekstreme, jeg er veldig lovlydig.

Men, jeg har kjørt for fort (ble tatt i 90 i 80-sonen på E18 en gang) og jeg overholder ikke alltid aldersgrenser på spill/filmer (de anser jeg som veiledende)

Anonymkode: 1a225...1f3

Men de ER nettopp veiledende - for eksempel er det lov med barn ned i 9-års alderen i følge med voksne på filmer med 12-årsgrense. Det betyr ikke at du bryter anbefalte aldersgrenser hvis du har en niåring med på kino og filmen har 12-årsgrense.

Anonymkode: b4f52...a98

Skrevet

*skjenker du*. Bare så det er helt klart.

Skrevet

Jeg går ikke tilbake om jeg oppdager jeg har betalt for lite. Ellers så er jeg rimelig lovlydig, ja.

Anonymkode: 4c848...05c

Skrevet

Sier du at barnet ditt er yngre enn det er for å få gratis/billigere billett? Nei (hva slags pedagogikk er det?)
Bryter du fartsgrensen? Ja
Går du tilbake til butikken om du har betalt for lite eller fått igjen for mye veksel? Betaler alltid med kort, og er dårlig på å holde oversikt. Vet ikke om jeg ville lagt merke til det om jeg hadde betalt for mye eller for lite, med mindre det var snakk om store summer. Hadde jeg oppdaget at jeg hadde betalt for lite ville jeg returnert.
Ligger du i venstrefeltet og suser forbi køen selv om du skal ut til høyre i krysset? Nei
Overholder du aldersgrenser på film og spill? Tar dem som veiledende. Ser av og til filmer med høyere aldersgrense sammen med barna. Det gjelder spesielt klassiske filmer fra min egen barndom/ungdom. Mange filmer fikk relativt sett høyere aldersgrense dag. Når det gjelder spill overholder jeg grenser, av den enkle grunn at jeg interesserer meg for lite til å sette meg inn i dem så jeg kan ta informerte valg.
Sjenker du mindreårige? Nei

Skrevet

dette kan jeg love deg at det er mange som gjør. Jeg jobber i forbøyelsespark, og daglig har vi foreldre som juger ungene ned i høyde, eller besteforeldrene opp i alder. Vi er strenge og måler og sjekker id, men det er utrolig hvor mange som prøver seg! 

Jeg tror ikke de samme folkene ville stjålet en cd i butikken sammen med barn, så jeg har vanskelig for å forstå hvordan de kan retferdiggjøre å stjele ved å juge foran ungene. 

Selv er jeg rimelig lovlydig, jeg har nok kjørt for fort, men er  veldig obs på fartsgrensene så gjør det ikke med vilje. Jeg hadde aldri oppdaget at jeg hadde betalt for lite/for mye med mindre jeg bruker kontanter, og det skjer ca hvert skuddår. Jeg sjenker overhodet ikke mindereårige, feilparkerer ikkke, og aldri stjålet andres opphavsverk for å utgi det som mitt. 

Skrevet

Spiser du druer i butikken? Aldri              Sier du at barnet ditt er yngre enn det er for å få gratis/billigere billett? Aldri
Bryter du fartsgrensen? Det hender, men aldri grovt. 
Går du tilbake til butikken om du har betalt for lite eller fått igjen for mye veksel? Nei, det gjør jeg nok ikke. 
Ligger du i venstrefeltet og suser forbi køen selv om du skal ut til høyre i krysset? Aldri
Overholder du aldersgrenser på film og spill? Sånn ca, men ikke helt konsekvent på det. 
Feilparkerer du bevisst fordi du "skal bare"? Aldri. Lite irriterer meg mer. 
Sjenker du mindreårige? Aldri!
Har du noengang kopiert deler av noen annens tekst og utgitt det for å være din egen i skole-, studie- eller jobbsammenheng? Nei. 

Jeg er ganske lovlydig og har stor respekt for myndighetene. At jeg ikke er stoppet i tollen er et under for jeg føler det lyser smugler av meg selv om jeg aldri har for mye av noe. 

Skrevet

Jeg kjører for fort, men ikke særlig aggressiv.

Jeg har noe å tilføre lista: jeg laster ned, ting som jeg ikke får lovlig i Norge. Internett og indeling i land er et idiotisk konsept, irriterer meg over at Netflix Norge har så dårlig utvalg. Jeg har abonnement forresten. Iblant laster jeg også (eldre, dvs brukte) bøker som tar 4 uker å få tilsendt fra Amazon USA.

Anonymkode: 4d4c1...f54

Skrevet
1 time siden, sug lut skrev:

Spiser du druer i butikken? Nei, liker å vaske dem først
Sier du at barnet ditt er yngre enn det er for å få gratis/billigere billett? Haha, nei, han sier selv hvor gammel han er
Bryter du fartsgrensen? Det hender på motorvei, men aldri på småveier 
Går du tilbake til butikken om du har betalt for lite eller fått igjen for mye veksel? Kan ikke si jeg har opplevd dette
Ligger du i venstrefeltet og suser forbi køen selv om du skal ut til høyre i krysset? NO WAY
Overholder du aldersgrenser på film og spill? Ja, det har jeg alltid gjort, også for mine to barn. Det er grunner for aldersgrensene som blir satt
Feilparkerer du bevisst fordi du "skal bare"? Nei!! Jeg blir sint på andre som gjør det og kan bli ekstremt ironisk når jeg tar det opp med dem
Sjenker du mindreårige? Nei. men jeg sendte med min 17-åring fire øl på fest en gang for mange år siden i håp om at han skulle holde seg til disse og ikke drikke noe han ikke visste hva var. (sikkert lite med fire øl for en 17-åring, men men....
Har du noengang kopiert deler av noen annens tekst og utgitt det for å være din egen i skole-, studie- eller jobbsammenheng? Nei. men en kompis og jeg skrev stil sammen en gang og leverte til hver vår lærer  på ungdomsskolen (en i Akershus og en i Oslo). Jeg fikk karakteren 4 og han fikk 5! Det var oppsiktsvekkende. (jeg klagde) 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ingen av delene. Men en gang tok jeg batteriet ut fra datamusa på jobb fordi jeg trengte det til lyset på sykkelen min når jeg skulle sykle hjem. Hadde med nytt neste dag, da.

Anonymkode: 980ca...2bf

haha, såå bra! Ante ikke at disse fungerte om hverandre! 
Så fancy utstyr har ikke vi på jobb, hehe

Skrevet

Bryter du fartsgrensen? Ja
Går du tilbake til butikken om du har betalt for lite eller fått igjen for mye veksel? Dette ville jeg sannsynligvis ikke fått med meg, da jeg ikke kontrollerer det. Hadde gitt beskjed hvis jeg oppdaget det.
Ligger du i venstrefeltet og suser forbi køen selv om du skal ut til høyre i krysset? Nei (selv om jeg kjører Audi... 😂)
Feilparkerer du bevisst fordi du "skal bare"?  Nei
Sjenker du mindreårige?Nei

Anonymkode: e4c96...3b5

Skrevet
1 time siden, sug lut skrev:

Spiser du druer i butikken?
Bryter du fartsgrensen?
Går du tilbake til butikken om du har betalt for lite eller fått igjen for mye veksel?
Ligger du i venstrefeltet og suser forbi køen selv om du skal ut til høyre i krysset?
Overholder du aldersgrenser på film og spill?
Feilparkerer du bevisst fordi du "skal bare"?
Sjenker du mindreårige?
Har du noengang kopiert deler av noen annens tekst og utgitt det for å være din egen i skole-, studie- eller jobbsammenheng?

Nei spiser ikke druer i butikken.

Jeg hadde lett sagt at sønnen min var yngre for å slippe å betale,men funker ikke når de kan snakke å protesterer om alderen jeg sier han er :P

har ikke førerkort men hadde nok brytet fartsgrensen om jeg hadde bil.

Jeg overholder ikke alltid aldersgrenser nei,jeg vurderer selv om filmen passer til min sønn eller ikke for aldersgrensene er ofte helt teite! Paddington filmen fikk 6 års aldersgrense men den var jo ikke noe skummel! Småen fikk se den.

Sjenker ikke mindreåringer men har kjøpt alkohol for noen som ikke har vært gammel nok til å kjøpe det selv.

Anonymkode: 23d11...334

Skrevet
27 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Spiser du druer i butikken? Aldri              Sier du at barnet ditt er yngre enn det er for å få gratis/billigere billett? Aldri
Bryter du fartsgrensen? Det hender, men aldri grovt. 
Går du tilbake til butikken om du har betalt for lite eller fått igjen for mye veksel? Nei, det gjør jeg nok ikke. 
Ligger du i venstrefeltet og suser forbi køen selv om du skal ut til høyre i krysset? Aldri
Overholder du aldersgrenser på film og spill? Sånn ca, men ikke helt konsekvent på det. 
Feilparkerer du bevisst fordi du "skal bare"? Aldri. Lite irriterer meg mer. 
Sjenker du mindreårige? Aldri!
Har du noengang kopiert deler av noen annens tekst og utgitt det for å være din egen i skole-, studie- eller jobbsammenheng? Nei. 

Jeg er ganske lovlydig og har stor respekt for myndighetene. At jeg ikke er stoppet i tollen er et under for jeg føler det lyser smugler av meg selv om jeg aldri har for mye av noe. 

Haha samme her. Vi bor ved grensa til Sverige og kjører ofte over, og jeg er like nervøs hver eneste gang, flakker med blikket, fikler med telefonen eller noe annet og prøver altfor hardt å se helt naturlig ut. :P Aldri blitt stoppet. Mannen påstår de klarer å se forskjell på de som har grunn til å være nervøse og oss som bare er sånn. :P

Anonymkode: dea5a...c75

Gjest Antarctica
Skrevet

Bryter fartsgrensen innimellom, ja. Men ikke sånn 110 i 80-sonen, ligger kanskje 5-10 over.

Gjør ingen av de andre tingene. Har ikke så dårlig tid at jeg trenger å få parkeringsbot, blir nervøs av å ligge i venstrefila, og ser på alt det andre som svindel. 

Skrevet

Spiser du druer i butikken? NEI
Sier du at barnet ditt er yngre enn det er for å få gratis/billigere billett? NEI
Bryter du fartsgrensen? JA, LITT
Går du tilbake til butikken om du har betalt for lite eller fått igjen for mye veksel? JA
Ligger du i venstrefeltet og suser forbi køen selv om du skal ut til høyre i krysset? NEI
Overholder du aldersgrenser på film og spill? NEI
Feilparkerer du bevisst fordi du "skal bare"? JA
Sjenker du mindreårige? NEI
Har du noengang kopiert deler av noen annens tekst og utgitt det for å være din egen i skole-, studie- eller jobbsammenheng? NEI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...