Gå til innhold

De siste landene du ville reise til? Og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Angst for mummitroll

Anonymkode: 20665...50f

Hufsa er scary. Enig der. Og hattifnattene er litt for elektriske for meg! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Pashla skrev:

Egypt og India krenker ikke menneskerettighetene systematisk slik som visse andre. Men de har korrupsjonsproblemer da.

Jeg har vært begge steder og tenker vel helst at i de samfunnene som har store klasseskiller alltid har enda større klasseskiller for kvinner. Er mennene undertrykte, er kvinnene det i enda større grad.

Både India og Egypt er kvinnefiendtlige land. 

India er også et av landene i verden med størst barne prostitusjon.

men igjen Norge er et av landene i verden med størst andel av sexturister i India og Thailand. Deg finnes ikke det land som ikke har sitt den ene eller andre veien.

men jeg for min del ønsker ikke reise til et land der det godtas undertrykkelse og kvinnefiendtlighet såpass synlig uten at noe blir gjort.

Skrevet

Syria, yemen, Somalia, begge korealandene, Nigeria, Sudan/sør-Sudan og mest sannsynlig ikke Kongo eller noen andre afrikanske land. 

Anonymkode: c76fd...2a5

Gjest Antarctica
Skrevet
45 minutter siden, Juliea ruger skrev:

men igjen Norge er et av landene i verden med størst andel av sexturister i India og Thailand. Deg finnes ikke det land som ikke har sitt den ene eller andre veien.

men jeg for min del ønsker ikke reise til et land der det godtas undertrykkelse og kvinnefiendtlighet såpass synlig uten at noe blir gjort.

Det blir jo gjort en hel masse. Men omfanget av ethvert problem i et land med en milliard innbyggere vil jo være proporsjonalt større enn i et land på en million. 

Skrevet

Hmmm ... det meste utenfor EU. 

Skrevet
1 time siden, Juliea ruger skrev:

India må være et av de mest grusomme landene i verden: 

-Voldtekt i offentligheten foregår uten at noen griper inn. Kvinner trakasseres seksuelt systematisk.

-Forfølgelse av kristne. Drap kan forekomme hvis du konverterer vekk fra hinduismen.

-Ekstemt mye barnearbeid, barneprostitusjon, slaveri, salg av barn, gatebarn. 

-3 millioner jentebarn blir drept hvert år, enten gjennom selektiv abort eller drap av spedbarn. 

-Det bringer ulykke hvis ditt førstefødte barn er ei jente, foreldrene går inn i sorg, mens hvis det blir en gutt, bringer det hell, og stor fest lages. 

-Enker drepes fortsatt, har det svært vanskelig og blir utstøtt av familien, eller må bo på nåde i enkehus, da en kvinnes verdi forsvinner helt når hennes mann dør. Fortsatt begraves mange enker levende sammen med sin døde mann.

-Tusenvis av kvinner utsettes årlig av mannen eller hans familie for "kjøkkenulykker", i et forsøk på å drepe kona, da han vil ha en ny. Hun får enten helt syre over seg, kokende vann eller gasskomfyren eksploderer.

-Livsfarlige arbeidsplasser, f.eks. fabrikker eller filmindustrien, som er mye større enn Hollywood. Stuntmenn jobber uten sikkerhet og faller ofte i døden under filminnspilling. Ikke noe problem, vi skaffer bare en ny stakkar, fattig og desperat sjel som er villig til å ofre livet for noen rupier.

-Høy korrupsjon. 

Anonymkode: f4dcf...95e

Gjest Antarctica
Skrevet
På 30. mai 2017 den 22.35, Anonym bruker skrev:

India må være et av de mest grusomme landene i verden: 

-Voldtekt i offentligheten foregår uten at noen griper inn. Kvinner trakasseres seksuelt systematisk.

-Forfølgelse av kristne. Drap kan forekomme hvis du konverterer vekk fra hinduismen.

-Ekstemt mye barnearbeid, barneprostitusjon, slaveri, salg av barn, gatebarn. 

-3 millioner jentebarn blir drept hvert år, enten gjennom selektiv abort eller drap av spedbarn. 

-Det bringer ulykke hvis ditt førstefødte barn er ei jente, foreldrene går inn i sorg, mens hvis det blir en gutt, bringer det hell, og stor fest lages. 

-Enker drepes fortsatt, har det svært vanskelig og blir utstøtt av familien, eller må bo på nåde i enkehus, da en kvinnes verdi forsvinner helt når hennes mann dør. Fortsatt begraves mange enker levende sammen med sin døde mann.

-Tusenvis av kvinner utsettes årlig av mannen eller hans familie for "kjøkkenulykker", i et forsøk på å drepe kona, da han vil ha en ny. Hun får enten helt syre over seg, kokende vann eller gasskomfyren eksploderer.

-Livsfarlige arbeidsplasser, f.eks. fabrikker eller filmindustrien, som er mye større enn Hollywood. Stuntmenn jobber uten sikkerhet og faller ofte i døden under filminnspilling. Ikke noe problem, vi skaffer bare en ny stakkar, fattig og desperat sjel som er villig til å ofre livet for noen rupier.

-Høy korrupsjon. 

Anonymkode: f4dcf...95e

Alt dette er sant, men det er et viktig element du ikke tar i betraktning: selve lovverket er imot det. Når disse tingene skjer - kjøkkendrap, voldtekter, spebarndrap osv, da vet gjerningsmennene veldig godt at de utøver en forbrytelse de kan straffes for. At lovverket ikke alltid fanger det opp er en annen sak, men der finnes faktisk et lovverk som beskytter kvinner.

Noe som ikke fins i landene rundt gulfen. Så kvinner har et atskillig bedre liv i India enn i f eks Saudi-Arabia.

Skrevet

Generelt sett afrikanske land med unntak av Egypt, Madagaskar og muligens Sør-Afrika. Altfor mye ustabilitet der. Ville også unngått Irak, Palestina, Syria, Oman, Afghanistan og Iran pga ustabilitet.  Venezuela og Colombia er også to land som jeg ville unngått pga stor uro. Utover det vil jeg gjerne til USA, Dubai og mange mange andre. Har forøvrig vært i dubai tidligere og skal definitivt tilbake minst en gang til når barna blir større. Vil også kjøre Route 66, besøke Redwood og mange nasjonalparker i USA. India og Pakistan kunne jeg også godt tenke meg, og utover det mesteparten av Asia egentlig. I år drar vi til USA og er veldig glad for at det er akkurat dit vi skal dra. God levestandard, gode biler, godt helsesystem (med reiseforsikring), mye spennende og se og enkelt språk :)

Anonymkode: a2b7f...055

Skrevet

Ganske mange egentlig, ikke sikkert jeg får med alle, men sånn som Tyrkia, Dubai, USA, Kina, Afghanistan, Syria, Kongo, Nord-Korea, Irak, Russland... Jeg liker ikke hvordan landene styres og holder meg heller unna. USA nå pga Trump som en liten protest! 

Ellers kunne jeg aldri reist på ferie endel steder i Hellas nå feks, men jeg kunne gjerne reist for å hjelpe...

Skrevet
På ‎30‎.‎05‎.‎2017 den 9.23, Anonym bruker skrev:

Tyrkia tenkte jeg også. Jeg var på et sted som jeg følte var skittent og folkene jeg møtte var ikke hyggelig. Har dømt hele landet nedeom og hjem på bakgrunn av den erfaringen. 

Russland er ikke et typisk sommerferieland med barn var min første tanke. 

Sharm El Sheikh har jeg vært mye, men Egypt er tidvis ustabilt. 

Thailand har også vært litt ustabilt til tider. Flere jeg kjenner som har avlyst ferie, men er ellers et fantastisk land.

Moldova som er det fattigste landet i Europa. Litt mye mafia og jeg vet ikke om det er noe å se i det heletatt.

Skal jeg på ferie så fordrer det politisk stabilitet som varierer. I Vietnam og Thailand krever jeg ikke vestlig standard på sight seeing, men hotellene må ha det. 

Ble litt rotete det her, men er det fattig, lite å se, politisk usikkerhet eller rett og slett diktatur så forsvinner poenget med ferie for min del.

Anonymkode: 09e14...402

Russland er et flott sommerferieland hvis man er ute etter storbyferie, vil spesielt anbefale St. Petersburg. Har også hørt at Moskva skal være en fantastisk ferieby med litt større barn - mye å ta seg til, men det har jeg ikke prøvd selv. Om man velger å ikke dra til Russland av politiske grunner, er naturligvis en annen sak.

Anonymkode: d7459...8bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...