Gå til innhold

De siste landene du ville reise til? Og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Totalt sett - Nigeria, Eritrea og andre ustabile borgerkrigsherjete afrikanske land.

I Europa (tildels, i hvert fall) - Tyrkia og Russland - pga politisk ledelse og menneskerettigheter.

Anonymkode: 824f2...4d4

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg vil legge til 

Asia: Nord-Korea, Saudi-Arabia, Emiratene (herunder også Dubai!), Afghanistan, Irak, Israel

Amerika: akkurat nå Venezuela og USA

Skrevet

Tyrkia tenkte jeg også. Jeg var på et sted som jeg følte var skittent og folkene jeg møtte var ikke hyggelig. Har dømt hele landet nedeom og hjem på bakgrunn av den erfaringen. 

Russland er ikke et typisk sommerferieland med barn var min første tanke. 

Sharm El Sheikh har jeg vært mye, men Egypt er tidvis ustabilt. 

Thailand har også vært litt ustabilt til tider. Flere jeg kjenner som har avlyst ferie, men er ellers et fantastisk land.

Moldova som er det fattigste landet i Europa. Litt mye mafia og jeg vet ikke om det er noe å se i det heletatt.

Skal jeg på ferie så fordrer det politisk stabilitet som varierer. I Vietnam og Thailand krever jeg ikke vestlig standard på sight seeing, men hotellene må ha det. 

Ble litt rotete det her, men er det fattig, lite å se, politisk usikkerhet eller rett og slett diktatur så forsvinner poenget med ferie for min del.

Anonymkode: 09e14...402

Skrevet

Stort sett alle land som har krig eller store problemer med terror (Irak, Afghanistan, Egypt, Tyrkia, store deler av Afrika). Land der kvinner har veldig lite rettigheter (Saudi-Arabia). Hadde også styrt unna Kolombia og Venezuela. Er ikke så mange land igjen da, men det er jo også begrenset med ferie, så det er nok å reise til likevel.

Anonymkode: 89f99...f80

Gjest Antarctica
Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stort sett alle land som har krig eller store problemer med terror (Irak, Afghanistan, Egypt, Tyrkia, store deler av Afrika). Land der kvinner har veldig lite rettigheter (Saudi-Arabia). Hadde også styrt unna Kolombia og Venezuela. Er ikke så mange land igjen da, men det er jo også begrenset med ferie, så det er nok å reise til likevel.

Anonymkode: 89f99...f80

Ikke så mange igjen? Altså ca 175 land igjen å velge i?

Skrevet

Akkurat nå står Indonesia på toppen av listen. Pga offentlig pisking av homofile.

Ellers, Russland, Tyrkia, Nord-Korea etc

Anonymkode: bc8a6...668

Skrevet

Kjenner at Somalia kanskje kommer langt ned på lista, sammen med Nord-Korea. Mye spennende jeg kunne tenkt meg å sett i Midt-Østen og Afrika, men jeg har ikke veldig lyst til å risikere kidnapping, voldtekt eller nakkeskudd så jeg dropper det inntil videre. Libya tror jeg heller ikke er en vinner. 

Skrevet

Oj, oj - det er mange land jeg aldri kunne tenke meg å reise til. Nord-Korea, Somalia, Syria og andre sentral-afrikanske land står lengst nede på den listen.

Skrevet

Syria og Jemen toppet min liste

Anonymkode: 2b383...46a

Skrevet

Tja sett bort fra alle land det blir frarådet å reise til, så er vel Tyrkia og USA noe som nå ligger langt ned på lista.

Ellers så kommer Norge høyt opp. At ting er dyrt, er en ting, men ferie er ferie,- så ikke ankepunktet her. Hva man får for pengene derimot,- 40 kr for ei halv vaffelplate, stekt på morgenen FØR attraksjon åpner og 30 kr for kaffe,- 20 for påfyll og det er trakterkaffe som har putret på trakteren i like lang tid som vaflene har ligget i diskmonteren,- 10 kr for å gå på toalettet og 50 kr for 0,5 brus og de har kun Solo og Coca Cola....Vel det funker ikke....

Også er det dette ustabile været. Jeg er så værsyk at det finnes knapt min like, samt at jeg liker å planlegge. Altså, feriene skal ikke være proppet med ting å gjøre,- men i løpet av 3 uker (f.eks) så er det greit å finne 5-6 ting å gjøre/steder å besøke,- og disse dagene vil jeg ha PLANLAGT inn i turen (ja, jeg er spesiell). På Norgesferie er det umulig da slike ting ofte er væravhengig. Man drar ikke til et innendørs badeland, når det endelig er godvær,- for å si det sånn. Overskyet og oppholds er perfekt for klatrepark,- men ikke for tur til stranden,- slik at alt må taes etter hvordan været er når man står opp. Slitsomt...Må liksom ha 3-4 alternativ for aktiviteter hvis man skal finne på noe....Og alt av utstyr og klær man må pakke! Man må ha ull, regntøy, støvler/gortex, sandaler, bikini, solkrem,- vindtette klær......Vi pakker mer på en helg i norsk natur enn hva vi pakker for 14 dager i en ferieleilighet i "syden"....

Anonymkode: 9b123...1bb

Skrevet

Det siste landet jeg vil reis til er Norge. Her vil jeg dø og begraves.

Anonymkode: 33782...b41

Skrevet

Tyrkia, Emiratene, de aller fleste land i Afrika, Israel, og en bråte andre. Dette kan endre seg med den politiske situasjonen i landene.

Anonymkode: cf4ac...6d7

Skrevet

Akkurat nå er det enklere å ranse opp landene jeg kan tenke meg å reise til: Australia, New Zealand, Storbritania, Spania (helst øyene), Italia, Portugal og Kroatia i tillegg til Skandinavia. 

Anonymkode: a0db5...289

Skrevet

Kongo, Irak, Dubai, Afghanistan, Nord Korea, Syria

Anonymkode: 9a04c...0ee

Skrevet

Vil kun reise til Norden! Livet er kort, og jeg vil se mest mulig av vår del av verden. 

Anonymkode: 2678f...5f6

Skrevet

Somalia og Syria. Nord- Korea kunne vært interessant. 

Skrevet

Reiser ikke til muslimske land, Syria, mange land i Afrika, Russland, nord korea og sikkert noen fler

Anonymkode: f7c71...5a7

Skrevet

Nord-Korea, Pakistan, Somalia og Finland

Anonymkode: 20665...50f

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nord-Korea, Pakistan, Somalia og Finland

Nå er jeg litt spent på hva Finland gjør i denne klubben. 

Anonymkode: 867d1...80d

Skrevet
8 timer siden, Pashla skrev:

Jeg vil legge til 

Asia: Nord-Korea, Saudi-Arabia, Emiratene (herunder også Dubai!), Afghanistan, Irak, Israel

Amerika: akkurat nå Venezuela og USA

Sier det samme som deg.

jeg ønsker ikke fremme turisme og bruker penger eller tid i så kvinnefiendtlige land med så dårlig menneskerettigheter og kvinnesyn.

legger til Egypt og India (et sted jeg alltid egentlig har drømt om å reise til, men ikke lenger ønsker på grunn av overnevnte)

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tyrkia tenkte jeg også. Jeg var på et sted som jeg følte var skittent og folkene jeg møtte var ikke hyggelig. Har dømt hele landet nedeom og hjem på bakgrunn av den erfaringen. 

Russland er ikke et typisk sommerferieland med barn var min første tanke. 

Sharm El Sheikh har jeg vært mye, men Egypt er tidvis ustabilt. 

Thailand har også vært litt ustabilt til tider. Flere jeg kjenner som har avlyst ferie, men er ellers et fantastisk land.

Moldova som er det fattigste landet i Europa. Litt mye mafia og jeg vet ikke om det er noe å se i det heletatt.

Skal jeg på ferie så fordrer det politisk stabilitet som varierer. I Vietnam og Thailand krever jeg ikke vestlig standard på sight seeing, men hotellene må ha det. 

Ble litt rotete det her, men er det fattig, lite å se, politisk usikkerhet eller rett og slett diktatur så forsvinner poenget med ferie for min del.

Anonymkode: 09e14...402

Fantastisk når folk skriver rett ut at de er idioter.

Anonymkode: eac5b...49f

Skrevet

Kongo, Burundi, Rwanda, Syria, Jemen, Libiya.

Anonymkode: a17d3...6df

Gjest Antarctica
Skrevet
1 time siden, Juliea ruger skrev:

Sier det samme som deg.

jeg ønsker ikke fremme turisme og bruker penger eller tid i så kvinnefiendtlige land med så dårlig menneskerettigheter og kvinnesyn.

legger til Egypt og India (et sted jeg alltid egentlig har drømt om å reise til, men ikke lenger ønsker på grunn av overnevnte)

Egypt og India krenker ikke menneskerettighetene systematisk slik som visse andre. Men de har korrupsjonsproblemer da.

Jeg har vært begge steder og tenker vel helst at i de samfunnene som har store klasseskiller alltid har enda større klasseskiller for kvinner. Er mennene undertrykte, er kvinnene det i enda større grad.

Gjest Antarctica
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå er jeg litt spent på hva Finland gjør i denne klubben. 

Anonymkode: 867d1...80d

Fungerende demokrati, men litt for mye mygg? 😂😂

Skrevet
15 minutter siden, Pashla skrev:

Fungerende demokrati, men litt for mye mygg? 😂😂

Angst for mummitroll

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...