Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #51 Skrevet 1. juni 2017 Hi her igjen. Det er jo 4 uker som er stengt på SFO - hele juli mnd. Da har barnet ferie. I tillegg vil de at vi skal melde inn når barnet kommer i slutten av juni og begynnelsen av august. Det synes jeg at vi kan se an. Det er mange, mange arbeidere som ikke selv kan bestemme når de skal ha ferie. Jeg ser ikke noen grunn til at SFO-ansatte på død og liv skal kunne det heller. Anonymkode: 12662...852
Mamma til 2 søte Skrevet 1. juni 2017 #52 Skrevet 1. juni 2017 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her igjen. Det er jo 4 uker som er stengt på SFO - hele juli mnd. Da har barnet ferie. I tillegg vil de at vi skal melde inn når barnet kommer i slutten av juni og begynnelsen av august. Det synes jeg at vi kan se an. Det er mange, mange arbeidere som ikke selv kan bestemme når de skal ha ferie. Jeg ser ikke noen grunn til at SFO-ansatte på død og liv skal kunne det heller. Anonymkode: 12662...852 Da skal de uansett ha full dekning på voksne, så de kan ikke kreve det fra dere 😊 Si det som det er. Dere betaler jo uansett og har rett til å disponereplassen slik dere vil. Her har vi halv plass, ikke bestandig hun er på Sfo etter skolen. Gir jo ikke beskjed om dette om jeg henter henne. Blir litt samme sak.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #53 Skrevet 1. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hi her igjen. Det er jo 4 uker som er stengt på SFO - hele juli mnd. Da har barnet ferie. I tillegg vil de at vi skal melde inn når barnet kommer i slutten av juni og begynnelsen av august. Det synes jeg at vi kan se an. Det er mange, mange arbeidere som ikke selv kan bestemme når de skal ha ferie. Jeg ser ikke noen grunn til at SFO-ansatte på død og liv skal kunne det heller. Anonymkode: 12662...852 Skjønner du ikke hvorfor de ønsker å vite det? Anonymkode: a02df...bc1
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #54 Skrevet 1. juni 2017 På 30.5.2017 den 21.06, Anonym bruker skrev: Jeg jobber i barnehage og vi har stengt 4 uker i juli etter flere år med foreldre som ikke vil eller gidder å si i fra når barna skal ha ferie/fri. Ulempen for oss er at 4 uker av vår ferie er helt låst Anonymkode: a02df...bc1 Det ser jeg er kjedelig, 4 uker er lenge. Særlig om man ikke har skolebarn selv. Hadde det vært ideelt hadde vi holdt stengt i uke 28 og 29 så kunne man bytte på å ha fri før eller etter, 1 el 2 uker. Anonymkode: 96370...762
sug lut Skrevet 1. juni 2017 #55 Skrevet 1. juni 2017 På 30.5.2017 den 14.52, Anonym bruker skrev: Hos oss er SFO stengt hele juli så da er 4 uker av årets ferie bestemt de neste 4-5 årene! 😢 Anonymkode: 96370...762 Er det noe å sippe for, da?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #56 Skrevet 1. juni 2017 5 minutter siden, sug lut skrev: Er det noe å sippe for, da? Ja, når samme kommune som tillater barnepasstjenestene å stenge pålegger helsearbeidere å være på jobb er det all grunn til å sippe. Vi er avhengig av venner og familie, det er dritkjipt å stå med lua i handa og spørre om hjelp hvert eneste år. Anonymkode: 7687e...8fa
sug lut Skrevet 1. juni 2017 #57 Skrevet 1. juni 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, når samme kommune som tillater barnepasstjenestene å stenge pålegger helsearbeidere å være på jobb er det all grunn til å sippe. Vi er avhengig av venner og familie, det er dritkjipt å stå med lua i handa og spørre om hjelp hvert eneste år. Anonymkode: 7687e...8fa Dere har vel ferie som andre folk, det er ikke noe stort problem å legge ferien i bolker så man klarer å være sammen med egne unger på sommeren.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #58 Skrevet 1. juni 2017 3 minutter siden, sug lut skrev: Dere har vel ferie som andre folk, det er ikke noe stort problem å legge ferien i bolker så man klarer å være sammen med egne unger på sommeren. Nei. Du får bare halve fellesferien uansett hvordan du vrir og vender på det. Ferien er delt i to, enten får du del 1 eller så får du del 2. Anonymkode: 7687e...8fa
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #59 Skrevet 1. juni 2017 Så lenge SFO er stengt i 4 uker, så syns jeg det er helt innenfor å se det an om behovet melder seg. Klart det er greit for SFO å vite hvem som kommer, men de er faktisk en tjeneste som eksisterer for dere (kundene) og da har dere all rett til å bruke den ved behov. Anonymkode: 11a03...e38
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #60 Skrevet 1. juni 2017 Har forståelse for at de som skal begynne i 1.klasse har SFO i august om de får tilbudet. ( Her får en faktisk ikke begynne på SFO før skolestart, men da er jo alle i samme båt) Jeg ser virkelig ikke grunnen til at større barn ikke kan få hele sommeren fri! Ihvertfall i dette tilfellet hvor foreldrene har fri selv. Så hva som dere skal jobbe på hytta? Eller om noen venner er på SFO? Eller om han vil det selv? Hvis venner slutter på SFO og han også vil det, får han viljen sin da også? Om han skulle kjede seg en dag eller to er det ikke dødelig. Sjansen er nok større for at han vil syns det er flott med lang ferie!! Anonymkode: 82249...9fb
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #61 Skrevet 1. juni 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Så lenge SFO er stengt i 4 uker, så syns jeg det er helt innenfor å se det an om behovet melder seg. Klart det er greit for SFO å vite hvem som kommer, men de er faktisk en tjeneste som eksisterer for dere (kundene) og da har dere all rett til å bruke den ved behov. Anonymkode: 11a03...e38 Hvorfor er det så vanskelig å forstå at man ønsker å vite det for å gi barna best mulig tilbud? Anonymkode: a02df...bc1
Mamma_til_2 Skrevet 1. juni 2017 #62 Skrevet 1. juni 2017 (endret) Hos oss er bhg stengt i 2 uker og det står i vedtektene til bhg at barna skal ha 3 ujer sammenhengende ferie og SFO er stengt hele juli med påmelding de siste dagene i juni etter skoleslutt og i august før skolestart. Jeg syns det er flott at barna og får en god ferie ikke bare noen dager her og der de trenger ett godt avbrekk. Endret 1. juni 2017 av Mamma_til_2
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #63 Skrevet 1. juni 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei. Du får bare halve fellesferien uansett hvordan du vrir og vender på det. Ferien er delt i to, enten får du del 1 eller så får du del 2. Anonymkode: 7687e...8fa Da må dere dele dere i ferien. Anonymkode: fe924...eb0
Mamma_til_2 Skrevet 1. juni 2017 #64 Skrevet 1. juni 2017 Og dessuten så har de ansatte i SFO krav på og få vite ferien sin i slutten av mai som andre arbeidstakere, derfor må de ha påmelding.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #65 Skrevet 1. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er det så vanskelig å forstå at man ønsker å vite det for å gi barna best mulig tilbud? Anonymkode: a02df...bc1 Det er ikke vanskelig å forstå i det hele. Like lett som det bør være å forstå at det ikke alltid er like lett å planlegge i ukesvis på forhånd heller. De tilbyr en tjeneste man betaler for, da er det kundens behov som står i fokus. Anonymkode: 11a03...e38
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #66 Skrevet 1. juni 2017 42 minutter siden, Mamma_til_2 skrev: Og dessuten så har de ansatte i SFO krav på og få vite ferien sin i slutten av mai som andre arbeidstakere, derfor må de ha påmelding. Jeg regner med at de har ferie i de 4 ukene SFO har stengt? Anonymkode: 11a03...e38
Yellow Brick Road Skrevet 1. juni 2017 #67 Skrevet 1. juni 2017 1 time siden, Mamma_til_2 skrev: Og dessuten så har de ansatte i SFO krav på og få vite ferien sin i slutten av mai som andre arbeidstakere, derfor må de ha påmelding. Man har krav på å få vite ferien sin innen 1.mai. Hos oss har påmeldinger lite eller ingenting å gjøre med når vi skal ha ferie eller ikke. Så tidlig kan vi ikke sende ut påmeldinger at det har noen betydning. Men det har med bruk av ressurser og fordeling av timer spesielt på de dagene som ikke er skoledager for å ha best dekning av voksne når det er flest unger eller når det trengs mest. Vi har f.eks et populært overnattingstilbud for 3. og 4. klasse på sfo før ferien, super populært hos ungene. Men det kunne vi aldri ha fått til om vi måtte bruke alle timene våre på dager hvor det kanskje kommer mange unger, kanskje få. Det samme med å stille med ekstra bemanning når førsteklassingene kommer når sfo starter opp igjen i august. Det er mye bedre å kunne stille med noen ekstra ansatte de dagene, enn at vi skal gå altfor mange ansatte for å passe på noen få unger som kanskje / kanskje ikke kommer på eller som ikke trenger oss på samme måte som de nye førsteklassingene gjør. Eller vi sparer noen timer på en skolefridag som vi kan bruke på et prosjekt eller arrangement en annen gang. For meg personlig har det liten betydning om du melder ungen din på og ikke bruker plassen. Jeg har lønna mi, ferien min og alt annet jeg trenger helt uavhengig av det. Den det går utover er ungene som får tilbudet som de skal ha uansett, men de får ikke det ekstra vi kan gi dem dersom vi kan fordele ressursene på en annen måte.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #68 Skrevet 1. juni 2017 Jeg skjønner at det er vanskelig å forutse hvorvidt barnet kommer eller ikke. Har selv barn på SFO og har fått den samme slippen som alle andre foreldre med barn i barnehage/SFO. Men det sier seg også selv at det faktisk ikke er greit å sette opp barnet alle dager for å likevel bestemme seg fra dag til dag om barnet blir hjemme. Dette har med de ansatte å gjøre, og hvor mye bemanning som trengs. Det er derfor helt nødvendig. Hilsen barnehageansatt Anonymkode: bca8e...9d3
Superdolly Skrevet 1. juni 2017 #69 Skrevet 1. juni 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke vanskelig å forstå i det hele. Like lett som det bør være å forstå at det ikke alltid er like lett å planlegge i ukesvis på forhånd heller. De tilbyr en tjeneste man betaler for, da er det kundens behov som står i fokus. Anonymkode: 11a03...e38 Jeg er uenig, og mener at det burde være barnas behov som skulle være i fokus når det gjelder tjenester som barnehager og SFO.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå