Gå til innhold

Kan jeg ende opp med å sitte uten sønnen min på flyet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og det falt deg ikke inn å tilby deg å bytte plass? Så rart. 

Anonymkode: d9623...685

Selvsagt byttet jeg ikke. Setet var betalt for, helt fremme i flyet og midtgang. Ikke innsjekket bagasje og skal fort av fly for å rekke videre ærender. Er stor forskjell på å være først av fly og nesten sist. Det er over ett flytog senere. Og ja, jeg reiser strekket Oslo-Bergen anhver uke, så jeg vet hva jeg snakker om.

Anonymkode: 5feb3...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt byttet jeg ikke. Setet var betalt for, helt fremme i flyet og midtgang. Ikke innsjekket bagasje og skal fort av fly for å rekke videre ærender. Er stor forskjell på å være først av fly og nesten sist. Det er over ett flytog senere. Og ja, jeg reiser strekket Oslo-Bergen anhver uke, så jeg vet hva jeg snakker om.

Anonymkode: 5feb3...685

Haha, og plutselig fungerer ikke utgangen foran og man må gå ut bak :) Og vips, så er du plutselig sist :)

Anonymkode: f4089...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, me_87 skrev:

Skrev hun tidligerw

Glemte du anonym knappen?

Anonymkode: 6cede...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt byttet jeg ikke. Setet var betalt for, helt fremme i flyet og midtgang. Ikke innsjekket bagasje og skal fort av fly for å rekke videre ærender. Er stor forskjell på å være først av fly og nesten sist. Det er over ett flytog senere. Og ja, jeg reiser strekket Oslo-Bergen anhver uke, så jeg vet hva jeg snakker om.

Anonymkode: 5feb3...685

Ja du har betalt hele 75 kr for å sitte akkurat der så er det selvsagt du må tviholde på setet når du har betalt så mye for den plassen! Hvorfor bry seg om andre liksom?

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja du har betalt hele 75 kr for å sitte akkurat der så er det selvsagt du må tviholde på setet når du har betalt så mye for den plassen! Hvorfor bry seg om andre liksom?

Anonymkode: 5ee76...1c8

De kunne betalt hele 75 kroner selv, så hadde de sluppet det problemet!

Anonymkode: 30ec9...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De kunne betalt hele 75 kroner selv, så hadde de sluppet det problemet!

Anonymkode: 30ec9...9c7

Det bli rdyrere når vi er to personer og skal to veier vettu..

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud hi. Slutt å kveruler. Siste posten din.... 75 kr pr og vi skal to veier vettu... betal det tjenesten koster eller vær forberedt på ikke sitte med ungen din. Det er faktisk så enkelt og du så hva Norwegian skrev. Hadde heller ikke byttet om jeg var i den situasjonen den nevnte. Flyr i jobb og skal videre. Seriøst dårlig råd eller ei, det er ditt ansvar og kun ditt å evt sørge for at dere får sitte sammen, ikke bli småfrekk her når du prøver å legge ansvaret over på andre og ikke blir fornøyd med svarene.

Anonymkode: b5fc8...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2017 den 21.27, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke så god råd for tiden så når vi skulle flybilletter til sommerferien innenlands så valgte jeg å bestille de billigste billettene uten å reservere setet.Jeg trodde det var sånn at du kunne betale ekstra for å få sitte akkurat der du vil,men at det ikke fikk noe konsekvenser om du ikke valgte setet. Men nå mener en vennine av meg at jeg risikerer at meg og sønnen min på 5 år ikke får sitte sammen på flyet! Stemmer det at vi kan ende opp med å ikke sitte ved siden av hverandre selv om jeg bestillte billettene sammen?

Anonymkode: 5ee76...1c8

For å se det slik: Jeg vil heller gnage av meg en arm enn å sitte ved siden av noen andres barn på et fly. Hadde derfor med glede byttet plass med deg.

Når det er sagt: Dersom du ikke har råd til skikkelige flybilletter bør du heller ta tog eller bli hjemme ... både for din skyld og dine medpassasjerers skyld, men aller mest for ditt barns skyld ... han/hun vil også sannsynligvis heller gnage av seg en arm enn å fly sammen med meg ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, MammantilNurket skrev:

For å se det slik: Jeg vil heller gnage av meg en arm enn å sitte ved siden av noen andres barn på et fly. Hadde derfor med glede byttet plass med deg.

Når det er sagt: Dersom du ikke har råd til skikkelige flybilletter bør du heller ta tog eller bli hjemme ... både for din skyld og dine medpassasjerers skyld, men aller mest for ditt barns skyld ... han/hun vil også sannsynligvis heller gnage av seg en arm enn å fly sammen med meg ... 

Wow er ikke bare du en solstråle.Håper virkelig ikke at du jobber med barn med sånne holdninger..

Som jeg har nevnt mange ganger her så var togbilletter dyrere enn fly.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha, og plutselig fungerer ikke utgangen foran og man må gå ut bak :) Og vips, så er du plutselig sist :)

Anonymkode: f4089...dfe

Det kan selvsagt skje, men det har fortsatt ikke skjedd meg at utgangen foran ikke fungerer. Og jeg flyr svært ofte. Så sansynligheten for at jeg er ute av flyet før en som sitter bak er svært stor. 

Anonymkode: 5feb3...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja du har betalt hele 75 kr for å sitte akkurat der så er det selvsagt du må tviholde på setet når du har betalt så mye for den plassen! Hvorfor bry seg om andre liksom?

Anonymkode: 5ee76...1c8

Vil du ha et dedikert sete må du betale ja. Og vedr "hele 75 kr": det er bare til å betale det selv, siden du mener det er en lav pris. Hvorfor skal det gå utover meg at andre ikke gidder å betale? Jeg må fort av flyet og derfor betaler jeg for å velge meg plass. 

Min typiske ettermiddag når jeg reiser: flyavgang Bergen: 14:40. Landing Oslo: 15.30. Løpe til flytoget 15:50. Deretter hive seg i bilen som står på stasjonen og hente i barnehagen 16:30. Hvis jeg blir forsinket ut av flyet, og ikke rekker flytoget mitt, må jeg vente på 16:10, fordi jeg må flytog som stopper på alle stasjoner. Følgelig vil jeg være i barnehagen 16:50. De stenger kl 17. I de tilfeller må mannen hente, selvom han leverer den dagen da jeg har overnattet i Bergen. Avtalen vår er at han skal få jobbe senere de dagene jeg kommer hjem siden han har holdt hus og barn mens jeg er borte. 

Som du sikkert skjønner nå, er det ikke bare hensynsløshet for andre at jeg ikke bytter, men jeg må ut av flyet fort. Og det samme gjelder mange andre som reiser ofte også, bare av ulike grunner.

Anonymkode: 5feb3...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja du har betalt hele 75 kr for å sitte akkurat der så er det selvsagt du må tviholde på setet når du har betalt så mye for den plassen! Hvorfor bry seg om andre liksom?

Anonymkode: 5ee76...1c8

Du er bare.. enkel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Wow er ikke bare du en solstråle.Håper virkelig ikke at du jobber med barn med sånne holdninger..

Som jeg har nevnt mange ganger her så var togbilletter dyrere enn fly.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Å gud, la oss ikke starte den igjen. MtN jobber med barn, og har (synes jeg) veldig sunne og fornuftige holdninger til dem. Men det kan du lese mer om i en episk tråd her inne.

Anonymkode: 49740...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å gud, la oss ikke starte den igjen. MtN jobber med barn, og har (synes jeg) veldig sunne og fornuftige holdninger til dem. Men det kan du lese mer om i en episk tråd her inne.

Anonymkode: 49740...610

Sånne som deg skulle ikke hatt lov å jobbe i barnehage! 

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sånne som deg skulle ikke hatt lov å jobbe i barnehage! 

Anonymkode: 5ee76...1c8

Jeg jobber ikke i barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Evablaum skrev:

Du er bare.. enkel? 

Du er bare født en mobber eller??

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja du har betalt hele 75 kr for å sitte akkurat der så er det selvsagt du må tviholde på setet når du har betalt så mye for den plassen! Hvorfor bry seg om andre liksom?

Anonymkode: 5ee76...1c8

Så det er hun som har bestilt sete som ikke bryr seg??? Ikke de som ikke gidder å betale for sete. Ja,det var jo logisk..........

Anonymkode: d23a9...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det så vanlig å betale ekstra for å reservere bestemte seter på fly, da? Jeg trodde det bare var noe for de som de som er veldig lange i beina eller hadde spesielle behov (da anser jeg ikke det å ville sitte to sammen som spesielt behov, altså, men det er det kanskje blitt?).

Jeg reiser med fly en par-tre ganger i året, både med familie og kolleger og har aldri opplevd å bli splittet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Men er det så vanlig å betale ekstra for å reservere bestemte seter på fly, da? Jeg trodde det bare var noe for de som de som er veldig lange i beina eller hadde spesielle behov (da anser jeg ikke det å ville sitte to sammen som spesielt behov, altså, men det er det kanskje blitt?).

Jeg reiser med fly en par-tre ganger i året, både med familie og kolleger og har aldri opplevd å bli splittet. 

Jeg har reist på flere venninneturer opp gjennom årene og vi har alltid blitt splittet. 

Anonymkode: 663ee...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har reist på flere venninneturer opp gjennom årene og vi har alltid blitt splittet. 

Anonymkode: 663ee...3f7

Men har dere sjekket inn sammen da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Men har dere sjekket inn sammen da? 

Godt spørsmål. Det husker jeg ikke. Sjekker vel inn med mobilen alle hver og en for seg tror jeg når jeg tenker meg om. 

Anonymkode: 663ee...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Godt spørsmål. Det husker jeg ikke. Sjekker vel inn med mobilen alle hver og en for seg tror jeg når jeg tenker meg om. 

Anonymkode: 663ee...3f7

Da er det jo ikke rart😂 Flyselskapet kan jo ikke gjette at dere vil sitte sammen om dere sjekker inn hver for dere😉

Anonymkode: 5e895...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er bare født en mobber eller??

Anonymkode: 5ee76...1c8

Hurra, argumentene har du på plass! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...