Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #1 Skrevet 23. mai 2017 Familiemedlem som skal gifte seg, min manns bror. For 3 år siden giftet jeg meg med mannen min. Dette familiemedlemmet kom da slentrende sent til festen, stod stort sett ute og snakket i telefonen (i mange timer....), og dro tidlig. I tillegg kom han midt i å spurte meg om en venninne av han kunne komme bort en tur.... midt i bryllups middagen.... han oppførte seg også så avvisende og rart at jeg fikk mye henvendelser fra andre gjester som spurte om han var helt ok.... Han ga heller ingen gave til oss, men slang navnet sitt på en annen gave mens vi stod der fordi "han ikke hadde fått kjøpt noe"..... Nå skal han selv gifte seg, og han oppfører seg som om det er det viktigste som skal skje i ALLES liv dette året.... uansett, så har jeg blitt spurt om å bake og litt sånn. Det har jeg absolutt ikke lyst til, etter hvordan han var i mitt bryllup. Jeg merker at jeg blir skikkelig irritert av at han i det hele tatt SPØR!!! Jeg har tenkt å komme i bryllupet, og jeg skal oppføre meg fint og ha med gave, men der går også grensa.... synes ikke han kan forvente noe som helst av oss etter hans oppførsel.... Anonymkode: 39e59...a33
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #2 Skrevet 23. mai 2017 Si det ikke passer fordi dere har mye på planen den perioden. Trenger ikke si mer Anonymkode: be255...3ae
Luksusdyret Skrevet 23. mai 2017 #3 Skrevet 23. mai 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Familiemedlem som skal gifte seg, min manns bror. For 3 år siden giftet jeg meg med mannen min. Dette familiemedlemmet kom da slentrende sent til festen, stod stort sett ute og snakket i telefonen (i mange timer....), og dro tidlig. I tillegg kom han midt i å spurte meg om en venninne av han kunne komme bort en tur.... midt i bryllups middagen.... han oppførte seg også så avvisende og rart at jeg fikk mye henvendelser fra andre gjester som spurte om han var helt ok.... Han ga heller ingen gave til oss, men slang navnet sitt på en annen gave mens vi stod der fordi "han ikke hadde fått kjøpt noe"..... Nå skal han selv gifte seg, og han oppfører seg som om det er det viktigste som skal skje i ALLES liv dette året.... uansett, så har jeg blitt spurt om å bake og litt sånn. Det har jeg absolutt ikke lyst til, etter hvordan han var i mitt bryllup. Jeg merker at jeg blir skikkelig irritert av at han i det hele tatt SPØR!!! Jeg har tenkt å komme i bryllupet, og jeg skal oppføre meg fint og ha med gave, men der går også grensa.... synes ikke han kan forvente noe som helst av oss etter hans oppførsel.... Anonymkode: 39e59...a33 Jeg hadde nektet å bake og svart at jeg ikke har tid og mulighet. Hvis han spør hvorfor, sier man at han har jo ikke bidratt med en dritt til bryllupet deres, ikke en gang kjøpt gave, derfor er det sært å forvente masse hjelp tilbake.
TøffiTrynet☠ Skrevet 23. mai 2017 #4 Skrevet 23. mai 2017 Dette har du skrevet om før...? Og fikk masse svar. Drit i både fyren og bryllupet.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #5 Skrevet 23. mai 2017 Langsint.....? Jeg hadde bakt kake og gledet meg med han på dagen. Kanskje han var deprimert og inni en vanskelig periode av livet sitt? Han har kanskje blitt voksen. Du kan hvertfall bake en kake og ikke oppføre deg like barnslig. Anonymkode: e47c2...b00
Luksusdyret Skrevet 23. mai 2017 #7 Skrevet 23. mai 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Langsint.....? Jeg hadde bakt kake og gledet meg med han på dagen. Kanskje han var deprimert og inni en vanskelig periode av livet sitt? Han har kanskje blitt voksen. Du kan hvertfall bake en kake og ikke oppføre deg like barnslig. Anonymkode: e47c2...b00 Jaja, hver gang menn gjør noe dritt, så er de deprimert og har det vanskelig. Hvorfor skal HI bake kake? Det er ikke en gang hennes egen bror?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #8 Skrevet 23. mai 2017 Kjære deg, dette må du nå legge bak deg, og se på dette som en mulighet til å starte et bedre forhold. Du er gift, altså er du voksen. Du oppfører deg barnslig her. Kanskje din svoger faktisk ikke hadde det så greit på den tiden, selvom det ikke gjør det han gjorde ok. Du har skrevet om dette tidligere her inne, LEGG DETTE BAK DEG. Og hva med din nye svigerinne, hvorfor straffe henne med å være atal pga noe han gjorde for tre år siden. Det er din mann som burde vært mest fornærmet her. Angående kakebaking, jeg baker aldri til slike ting, jeg er elendig på å bake. Absolutt lov å si nei til dette, men si det på en voksen måte. Ikke begrunne det med noe han gjorde feil for tre år siden. Dette er ikke verdens undergang altså. Anonymkode: 62c0a...bcf
Luksusdyret Skrevet 23. mai 2017 #9 Skrevet 23. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kjære deg, dette må du nå legge bak deg, og se på dette som en mulighet til å starte et bedre forhold. Du er gift, altså er du voksen. Du oppfører deg barnslig her. Kanskje din svoger faktisk ikke hadde det så greit på den tiden, selvom det ikke gjør det han gjorde ok. Du har skrevet om dette tidligere her inne, LEGG DETTE BAK DEG. Og hva med din nye svigerinne, hvorfor straffe henne med å være atal pga noe han gjorde for tre år siden. Det er din mann som burde vært mest fornærmet her. Angående kakebaking, jeg baker aldri til slike ting, jeg er elendig på å bake. Absolutt lov å si nei til dette, men si det på en voksen måte. Ikke begrunne det med noe han gjorde feil for tre år siden. Dette er ikke verdens undergang altså. Anonymkode: 62c0a...bcf Hvorfor oppfører hun seg barnslig ved å ikke ville bake? Hun gjør jo ikke noe slemt mot ham, hun skal gå i bryllupet og kjøpe gave. Hvorfor må man alltid være ekstra snill med noen som har vært kjipe mot deg? Jeg gidder aldri å være supersnill mot folk som har oppført seg dårlig mot meg, men jeg er heller ikke SLEM mot dem. Jeg har helt vanlig rolig holdning overfor dem og normal folkeskikk. Hvordan straffer HI svigerinna ved å ikke bake en kake?
Tante Hufsa Skrevet 23. mai 2017 #10 Skrevet 23. mai 2017 (endret) 8 minutter siden, MrsRiddick skrev: Hvorfor oppfører hun seg barnslig ved å ikke ville bake? Hun gjør jo ikke noe slemt mot ham, hun skal gå i bryllupet og kjøpe gave. Hvorfor må man alltid være ekstra snill med noen som har vært kjipe mot deg? Jeg gidder aldri å være supersnill mot folk som har oppført seg dårlig mot meg, men jeg er heller ikke SLEM mot dem. Jeg har helt vanlig rolig holdning overfor dem og normal folkeskikk. Hvordan straffer HI svigerinna ved å ikke bake en kake? Å si til han at hun ikke vil bake fordi han ikke bidro i deres bryllup er barnslig. Én hendelse og man blir bannlyst for resten av livet? Lov å være skuffet en stund, men tre år?? Tenker at det da er på tide å legge en slik filleting bak seg. Dette burde de avklart og pratet ferdig om rett etter bryllupet. Å bære nag år etter år er barnslig. Lov å si nei til å bake. Endret 23. mai 2017 av Tante Hufsa
Luksusdyret Skrevet 23. mai 2017 #12 Skrevet 23. mai 2017 39 minutter siden, Tante Hufsa skrev: Å si til han at hun ikke vil bake fordi han ikke bidro i deres bryllup er barnslig. Én hendelse og man blir bannlyst for resten av livet? Lov å være skuffet en stund, men tre år?? Tenker at det da er på tide å legge en slik filleting bak seg. Dette burde de avklart og pratet ferdig om rett etter bryllupet. Å bære nag år etter år er barnslig. Lov å si nei til å bake. Hvorfor bannlyst for resten av livet? Hun går jo i bryllupet og skal kjøpe gave. Du overdramatiserer. Å si fra til frekke folk at de høster det de sår er ikke barnslig eller slemt. Ellers er jo oppskriften klar - vær mest mulig gnien og frekk, så slipper du å bidra til noe, men får alt i fanget selv. Nydelig.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #13 Skrevet 23. mai 2017 Veldig mange damer her inne elsker å være martyrer. De ofrer seg alltid, stiller alltid opp, legger alltid ting bak seg. Alt skal glattes over, man skal alltid være snill pike. Man skal for guds skyld bake! Hi, drit i å bake. Han er en tufs og jeg skjønner godt at du er sur tre år senere. For din egen del må du gjerne legge dette bak deg, men ikke fordi madrasser her inne sier det. Anonymkode: dc5bc...2d3
sug lut Skrevet 23. mai 2017 #14 Skrevet 23. mai 2017 Verden går videre. At han var idiot den gangen gir ikke deg carte blanche til å være det nå, det er bare barnslig, med mindre du altså ønsker å ha et kronglete forhold til svoger og resten av familien videre. Glem og gå videre, ellers får du en forskrekkelig mental snurpkjeft som ikke er det minste kledelig.
*Miss Marple* Skrevet 23. mai 2017 #15 Skrevet 23. mai 2017 7 timer siden, MrsRiddick skrev: Jaja, hver gang menn gjør noe dritt, så er de deprimert og har det vanskelig. Hvorfor skal HI bake kake? Det er ikke en gang hennes egen bror? Neida. Noen ganger er de bare en drittsekk. Men uansett er det familie og lite godt kommer ut av å bære nag. Å bake en kake koster ikke mye av hverken penger eller tid, så det tror jeg at hi vil tjene på mtp senere familiesamhold. Å være raus blir sjelden feil.
sug lut Skrevet 23. mai 2017 #16 Skrevet 23. mai 2017 6 timer siden, MrsRiddick skrev: Hvorfor bannlyst for resten av livet? Hun går jo i bryllupet og skal kjøpe gave. Du overdramatiserer. Å si fra til frekke folk at de høster det de sår er ikke barnslig eller slemt. Ellers er jo oppskriften klar - vær mest mulig gnien og frekk, så slipper du å bidra til noe, men får alt i fanget selv. Nydelig. Du har en slik imponerende godhet som riktig lyser om deg, er du søstera til Jesus?
MMP Skrevet 23. mai 2017 #17 Skrevet 23. mai 2017 4 minutter siden, sug lut skrev: Du har en slik imponerende godhet som riktig lyser om deg, er du søstera til Jesus? haha, søstera til Jesus.... Hva enn du gjør, ikke bruk så alt for mye mer energi på det. Enten lager du kaka og ferdig med det! Ellers så sier du at du ikke vil lage en kake, vær ærlig eller si du ikke er flink til å bake eller noe...
Iiiiik Skrevet 23. mai 2017 #18 Skrevet 23. mai 2017 Jeg ville bakt. Jeg baker stort sett til alle anledninger, så det er kanskje ikke sammenlignbart? Jeg skjønner at du var skuffet over at han var en dust i deres bryllup, men det er lenge siden og du skal sannsynligvis være i hans familie i veldig mange år fremover. Jeg ville derfor ikke holdt fast i hvor teit han var, for så å eskalere en avstand, men tenkt at dette kunne være første skritt mot et litt mer normalisert familieforhold. Ikke for å være noen martyr, men for å oppføre meg ordentlig.
Superdolly Skrevet 23. mai 2017 #19 Skrevet 23. mai 2017 Du har gått og gnagd på oppførselen hans i tre år, og nå tenker du at det er en god ide at du selv oppfører deg like dårlig. Beklager, men dette forundrer meg like mye hver gang. Og i min verden handler det ikke om å tilgi alt fordi han er mann, eller la drittsekkene slippe unna med hva som helst og få belønning for det. I min verden handler det om hvilket menneske jeg vil være: Den som oppfører seg like lavmåls som de jeg er irritert på, eller den som er et bedre menneske.
Luksusdyret Skrevet 23. mai 2017 #20 Skrevet 23. mai 2017 25 minutter siden, *Miss Marple* skrev: Neida. Noen ganger er de bare en drittsekk. Men uansett er det familie og lite godt kommer ut av å bære nag. Å bake en kake koster ikke mye av hverken penger eller tid, så det tror jeg at hi vil tjene på mtp senere familiesamhold. Å være raus blir sjelden feil. Familie eller ikke, nå forstår jeg litt bedre hvorfor så mange er frekke og forventer masse ting uten å yte en dritt tilbake. Var slik med ekssvigers - jeg skulle bidra med ditt og datt, men da jeg trengte hjelp så var det ingen som kunne plutselig. Har hatt et par sånne venninner som jeg kuttet ut etter hvert. Nåværende svigerfamilie er raus, og da er jeg raus med dem. Og nei, bare fordi man ikke ønsker å være tøffel og ta imot dritt samtidig som man er ekstra hyggelig mot disse folkene, er ikke det samme som å være ond. Og sug lut, seriøst, å være "godheten selv" er du vel ikke en helt riktig person å snakke om akkurat...
Luksusdyret Skrevet 23. mai 2017 #21 Skrevet 23. mai 2017 18 minutter siden, Superdolly skrev: Du har gått og gnagd på oppførselen hans i tre år, og nå tenker du at det er en god ide at du selv oppfører deg like dårlig. Beklager, men dette forundrer meg like mye hver gang. Og i min verden handler det ikke om å tilgi alt fordi han er mann, eller la drittsekkene slippe unna med hva som helst og få belønning for det. I min verden handler det om hvilket menneske jeg vil være: Den som oppfører seg like lavmåls som de jeg er irritert på, eller den som er et bedre menneske. Er det å ikke ville bake en kake å oppføre seg lavmåls? Hun lar jo ikke være å kjøpe gave, slik han gjorde. Hun har sikkert ikke tenkt å invitere andre folk midt i middagen og stå ute og prate i telefonen, som han gjorde. Det dreier seg om en jævla kake! Ja, man skal oppføre seg ordentlig mot folk. Men å være så naiv og tro at de fleste setter pris på raushet og er rause tilbake, er bare nusselig. Hadde ikke forventet det av damer som er over 40 i hvert fall. Statistikken viser at de som ikke bryr seg, ikke begynner å bry seg bare fordi du er supersnill og superraus med dem. Slike folk tar deg for gitt og er like frekke neste gang - for de vet at du går en ekstra mil for dem likevel, uansett hvor frekke de er.
*Miss Marple* Skrevet 23. mai 2017 #22 Skrevet 23. mai 2017 1 minutt siden, MrsRiddick skrev: Familie eller ikke, nå forstår jeg litt bedre hvorfor så mange er frekke og forventer masse ting uten å yte en dritt tilbake. Var slik med ekssvigers - jeg skulle bidra med ditt og datt, men da jeg trengte hjelp så var det ingen som kunne plutselig. Har hatt et par sånne venninner som jeg kuttet ut etter hvert. Nåværende svigerfamilie er raus, og da er jeg raus med dem. Og nei, bare fordi man ikke ønsker å være tøffel og ta imot dritt samtidig som man er ekstra hyggelig mot disse folkene, er ikke det samme som å være ond. Og sug lut, seriøst, å være "godheten selv" er du vel ikke en helt riktig person å snakke om akkurat... Jeg har faktisk aldri opplevd å måtte kutte ut noen fordi de ikke var rause nok. Jeg har heller aldri følt meg utnyttet eller behandlet dårlig av familie og venner. Jeg trodde ikke det var vanlig. Kan det ha noe med hvordan jeg selv møter folk?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2017 #23 Skrevet 23. mai 2017 21 minutter siden, Superdolly skrev: Du har gått og gnagd på oppførselen hans i tre år, og nå tenker du at det er en god ide at du selv oppfører deg like dårlig. Beklager, men dette forundrer meg like mye hver gang. Og i min verden handler det ikke om å tilgi alt fordi han er mann, eller la drittsekkene slippe unna med hva som helst og få belønning for det. I min verden handler det om hvilket menneske jeg vil være: Den som oppfører seg like lavmåls som de jeg er irritert på, eller den som er et bedre menneske. Dette er det samme prinsippet som jeg lever etter. Når du svarer tilbake med hevn-oppførsel er du ikke noe bedre enn ham og burde holde deg unna å tenke stygt om han. Du er akkurat like ille selv. Anonymkode: 3de63...60c
Luksusdyret Skrevet 23. mai 2017 #24 Skrevet 23. mai 2017 1 minutt siden, *Miss Marple* skrev: Jeg har faktisk aldri opplevd å måtte kutte ut noen fordi de ikke var rause nok. Jeg har heller aldri følt meg utnyttet eller behandlet dårlig av familie og venner. Jeg trodde ikke det var vanlig. Kan det ha noe med hvordan jeg selv møter folk? Det er mer vanlig enn mange tror. Nei, det har ikke bestandig å si hvordan man selv møter folk. Har du aldri opplevd slemme, frekke og ufyselige folk? Da har du jammen bodd i en idyll. For ikke alle folk i verden er snille. Rart å høre slik fra en dame over 40 med livserfaring. Jeg har som sagt en jævlig svigerfamilie og en himmelsk. Jeg har ikke møtt dem på forskjellige måter, men de er altså som natt og dag. Jeg har prøvd å være raus og snill mot ekssvigers, og det ble bare verre og verre. Nåværende svigers var kjempesnille fra dag 1. Bare les tråder på DiB om mødre som driter i døtrene sine når de har det vanskelig, om menn og koner som oppfører seg jævlig mot ektefellen sin, smålige venninner som fakturerer 5 kroner for dopapir etter du har vært på besøk, folk som gir halvtspist konfekteske i bryllupsgave, venner som låner penger og ikke betaler tilbake osv. Så lærer du kanskje mer om verdenen vi lever i.
*Miss Marple* Skrevet 23. mai 2017 #25 Skrevet 23. mai 2017 1 minutt siden, MrsRiddick skrev: Det er mer vanlig enn mange tror. Nei, det har ikke bestandig å si hvordan man selv møter folk. Har du aldri opplevd slemme, frekke og ufyselige folk? Da har du jammen bodd i en idyll. For ikke alle folk i verden er snille. Rart å høre slik fra en dame over 40 med livserfaring. Jeg har som sagt en jævlig svigerfamilie og en himmelsk. Jeg har ikke møtt dem på forskjellige måter, men de er altså som natt og dag. Jeg har prøvd å være raus og snill mot ekssvigers, og det ble bare verre og verre. Nåværende svigers var kjempesnille fra dag 1. Bare les tråder på DiB om mødre som driter i døtrene sine når de har det vanskelig, om menn og koner som oppfører seg jævlig mot ektefellen sin, smålige venninner som fakturerer 5 kroner for dopapir etter du har vært på besøk, folk som gir halvtspist konfekteske i bryllupsgave, venner som låner penger og ikke betaler tilbake osv. Så lærer du kanskje mer om verdenen vi lever i. Neitakk. Den verden du lever i vil ikke jeg ha. Jeg ruger ikke over gammel urett og jeg lar ikke andres smålighet og galskap påvirke min oppførsel Jeg er kanskje naiv, men det lever jeg godt med og jeg tør vedde på at min hverdag er lysere enn din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå