Gå til innhold

tar seg betalt av bursdagsgjestene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oj, det var veldig spesielt ja. Hadde takket pent nei gitt...

Anonymkode: 4409c...d84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd dette engang, men da ble det sterkt presisert (og flere ganger presisert) at gave skulle man ikke ha med. Vi betalte 200 kr pr person og fikk da et bugnende koldtbord med tilhørende drikke, og den bursdagsfeiringen var etter mitt skjønn meget vellykket. Vi var 60 personer, ingen hadde med gave (noe han som fylte år var veldig glad for), og helt ærlig mener jeg at 400 kr for mat og ingen gave ble mye billigere for oss enn hva det ville blitt hvis vi kun kjøpte gave da det ofte kommer langt høyrer I pris enn 400 kr.

Men hvis vedkommende bade forventer gave, og at gjester betaler for mat og lokale da er det ekstremt sært :kari:

Anonymkode: c00ef...450

Skrevet

Sånn bursdagsfeiring har jeg vært borti bør å da sto det at han ikke ikke ville ha gaver.Likevel var jeg omtrent den eneste som ikke hadde gave med :S

Skrevet

Til min bursdag så ønsket jeg ingen gaver, men oppfordrer heller folk som følte de måtte gi noe til å hive en slant i ei bøtte. Pengene ville gå til band. Overskuddet ga jeg til et lokalt korps :) Ingen klagde til meg, men ser det er mange hensyn å ta 

Anonymkode: 89957...df2

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Der er vi kraftig uenige! Hadde han bedt om 100 kr så var det greit,men 250 kr er mye PER person.

Anonymkode: bd05a...15b

Dette er relativt i forhold til inntekt. Sitter du på en restaurant, får du mat, drikke og du leier tid på et bord i et lokale som koster penger for eier. Du får bare 2 timer, da de må ha inn flere gjester for å tjene penger.

På festen i denne tråden, får man være der hele kvelden, men de skal selvsagt ikke tjene penger.

Hvor får man mat, drikke og leie av lokale for 250?

Når er sist gang du satt på Egons med barn og betalte mindre enn 250,- ?

2 voksne på kino koster 250, uten reise og snop. 

250 er mye penger hvis du har lite av det, men det er lite på en gjennomsnittlig inntekt i Norge.

Anonymkode: 49f63...8f2

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er relativt i forhold til inntekt. Sitter du på en restaurant, får du mat, drikke og du leier tid på et bord i et lokale som koster penger for eier. Du får bare 2 timer, da de må ha inn flere gjester for å tjene penger.

På festen i denne tråden, får man være der hele kvelden, men de skal selvsagt ikke tjene penger.

Hvor får man mat, drikke og leie av lokale for 250?

Når er sist gang du satt på Egons med barn og betalte mindre enn 250,- ?

2 voksne på kino koster 250, uten reise og snop. 

250 er mye penger hvis du har lite av det, men det er lite på en gjennomsnittlig inntekt i Norge.

Jo men det er ganske mye hvis det forventes gave i tillegg. Det slipper du å ha med på Egon. ;)

Anonymkode: 20457...fc0

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jo men det er ganske mye hvis det forventes gave i tillegg. Det slipper du å ha med på Egon. ;)

Anonymkode: 20457...fc0

HI snakker om 250 per person. Jeg har aldri vært på kino og betalt kr. 250 per person som var med. Og det er jo ikke slik at verten skal holde skadefri og ikke ha NOEN utgifter med selskapet! Har han ikke råd til restaurant - nei, da må man rett og slett velge noe billigere. Du kan heller ikke sammenligne med restaurant, der du bestiller akkurat det du vil ha og omgås akkurat de menneskene som du ønsker. I bryllupet er maten ordnet på forhånd og du vet ikke hvem du havner til bords med.

Anonymkode: 3e8d3...f2d

Skrevet

Jeg har betalt 2000,- for et utdrikkningslag med overnatting, rafting, bob-kjøring med transport til en kar jeg aldri har møtt. Har ikke møtt noen av vennene hans heller. Skal i bryllupet hans i Toscana senere i sommer. At vi møter er gaven. Bruden er barndomsvenninne av min samboer, men hun har vi vel begge bare møtt 2 gang på 4 år. Vi skal ha parrmiddag snart så jeg får møtt karen. Jeg mener det har noe med innstilling og prioritering å gjøre, mye mer enn penger. Jeg tror alt blir veldig hyggelig. 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI snakker om 250 per person. Jeg har aldri vært på kino og betalt kr. 250 per person som var med.

Nei, du har ikke det fordi det står "2 voksne på kino koster 250, uten reise og snop. " Du kan se A United Kingdom på Gimle i kveld for 126,- pr. person som blir hele 252,- for 2 personer, uten brus, snop og reise. 

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan heller ikke sammenligne med restaurant, der du bestiller akkurat det du vil ha og omgås akkurat de menneskene som du ønsker. I bryllupet er maten ordnet på forhånd og du vet ikke hvem du havner til bords med.

Du synes 250 er så mye at du må bestemme hva du skal spise og hvem som sitter ved siden av deg :klo:

Hva skal du spise til middag i dag og får mannen bestemme av og til? Helt seriøst. Hva koster middagen din i dag?

Skrevet

Hoi!

jeg er invitert i samme bursdagen! Veldig spesielt!!

Anonymkode: 1c85a...86c

Skrevet

Når han skriver at han ikke har noen ønskeliste, mener han kanskje at dere ikke skal kjøpe gave... Bare litt rart formulert. 

Anonymkode: c62f2...293

Skrevet

Billig gave det, da ;)

Hadde dratt jeg, med inngangspenger - uten gave.

Kanskje de skulle begynt med det i konfirmasjoner og :D

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hoi!

Da synes jeg dere skal reise begge to, og avtale å ha på dere noe som dere kjenner hverandre igjen i 😬

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hoi!

Oi såpass ja! Virket som alle andre var posetive til bursdagsfesten untatt meg. Ville i utgangspunktet gå i bursdagen men syns det er latterlig å skulle så mye for å komme.

Skrevet
52 minutter siden, Tøystykke skrev:

Billig gave det, da ;)

Hadde dratt jeg, med inngangspenger - uten gave.

Kanskje de skulle begynt med det i konfirmasjoner og :D

Ja kanskje jeg skal gjøre det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...