Gå til innhold

tar seg betalt av bursdagsgjestene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venn av meg blir 50 år  har innvitert meg til bursdagsfeiringen. Alle gjestene må betale 250 kr per person som skal dekke leie av lokale og mat. Er det ikke veldig spesielt at gjestene skal være med å betale dette? Å en ting var om vi måtte betale 100 eller 150 kr,men 250 kr per person synes jeg var ganske dyrt!

Hva tenker dere sånne bursdagsinnvitasjoner? Er ikke noe nær venn så vurderer å ikke gå.

Anonymkode: bd05a...15b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snålt, veldig snålt. Og i hvertfall om de ønsker seg gave i tillegg... 

Hadde aldri fått meg til å kreve inngangspenger til min egen bursdagsfest 😂

Anonymkode: 10b97...ee4

Skrevet

Men tenk for en morsom fest det kan bli 👍

Anonymkode: 62895...fea

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snålt, veldig snålt. Og i hvertfall om de ønsker seg gave i tillegg... 

Hadde aldri fått meg til å kreve inngangspenger til min egen bursdagsfest 😂

Anonymkode: 10b97...ee4

Han vet utmerket godt at de aller fleste vil kjøpe bursdagsgave uansett hva han skriver i innvitasjonen.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men tenk for en morsom fest det kan bli 👍

Anonymkode: 62895...fea

Han har innvitert 55 gjester å oppfordrer alle til å ta med kjæresten sin også,som da også må betale 250 kr.                           55x250 = 13.750 kr  Tror noen prøver å tjene penger her.

Gjest Antarctica
Skrevet

Bare å melde avbud. Hadde ikke giddet.

Skrevet

Dette var innvitasjon som vi fikk på facebook så jeg trykket på "skal" før jeg hadde lest "betingelsene". Men tror jeg kommer til  å melde avbud ja for blir dyrt om jeg først skal betale 250 kr bare for å få lov til å komme inn,også bør jeg kjøpe en dyr gave itellegg siden han har en rund stor dag.

Skrevet

Whaaaat🙈🙈nei nei. Det er ikke Ok!!!

Skrevet

Det er noen merkelige mennesker der ute. En jeg kjenner fikk et brev i posten fra en hun gikk i klasse med noen år på grunnskolen. Klassevenninnen skulle gifte seg og hadde lagt brev i postkassen til alle hun og mannen hadde en liten relasjon til. I brevet kunne de fortelle at de skulle reise vekk for å gifte seg og skulle ikke å bryllupsfest for andre enn de aller nærmeste, men oppfordret likevel alle til å glede dem ved denne store anledningen ved å betale inn et beløp til kontoen deres... :)  

Anonymkode: b0244...62d

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er noen merkelige mennesker der ute. En jeg kjenner fikk et brev i posten fra en hun gikk i klasse med noen år på grunnskolen. Klassevenninnen skulle gifte seg og hadde lagt brev i postkassen til alle hun og mannen hadde en liten relasjon til. I brevet kunne de fortelle at de skulle reise vekk for å gifte seg og skulle ikke å bryllupsfest for andre enn de aller nærmeste, men oppfordret likevel alle til å glede dem ved denne store anledningen ved å betale inn et beløp til kontoen deres... :)  

😵

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trengte nok ikke gaver hun, hun var jo allerede i besittelse av frekkhetens nådegave.

Jeg hadde ente sagt fra til denne personen hva jeg mente om slike tiggerbrev - eller jeg hadde blokkert all kontakt videre. Makan!

Anonymkode: 421a2...485

Skrevet

Oisann, det var spesielt ja. Og ganske dyrt, hvis det ikke er koldtbord f.eks? Har han dårlig råd?

Jeg kunne godt betalt litt hvis det var en nær person som jeg vet slet økonomisk, men hvis dette er noen med normalt god råd...så er det utrolig sært og frekt.

Anonymkode: 9d634...629

Skrevet

Er det fri bar og tre retters middag inkludert i inngangsbilletten da eller?

Anonymkode: 7d10e...b7a

Skrevet

Nei ærlig talt. Det er upassende å ta betalt for selskaper. Har du ikke råd til stor fest så inviterer du færre!

Anonymkode: 3781f...57a

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han har innvitert 55 gjester å oppfordrer alle til å ta med kjæresten sin også,som da også må betale 250 kr.                           55x250 = 13.750 kr  Tror noen prøver å tjene penger her.

Uansett hvor mange han har invitert, er ikke 250 kroner særlig mye for mat OG lokale per person.

Anonymkode: 61207...056

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uansett hvor mange han har invitert, er ikke 250 kroner særlig mye for mat OG lokale per person.

Men det er jo ikke vanlig at gjester som er INVITERT dekker kostnader som er forbundet med mat og lokale! Er du invitert, så er du gjest, og da skal verten stå for utgiftene. Man kan da virkelig ikke forvente BÅDE gave OG at gjestene betaler for seg selv. Skal man som vert holdes utgiftsfri?

Anonymkode: 3e8d3...f2d

Skrevet

Vi arrangerte fest for en venn som fylte rundt år, overaskelsesfest.

Da var dealen at alle gjestene spyttet i rundt 200 og dette var gaven til vedkommende.

blir jo litt annerledes da.

Skrevet
1 minutt siden, Nyttårs barn skrev:

Vi arrangerte fest for en venn som fylte rundt år, overaskelsesfest.

Da var dealen at alle gjestene spyttet i rundt 200 og dette var gaven til vedkommende.

blir jo litt annerledes da.

Det blir helt annerledes når folk selv lager til feiring som overraskelse for bursdagbarnet. Når bursdagsbarnet selv krever betaling, blir det bare usmakelig.

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oisann, det var spesielt ja. Og ganske dyrt, hvis det ikke er koldtbord f.eks? Har han dårlig råd?

Jeg kunne godt betalt litt hvis det var en nær person som jeg vet slet økonomisk, men hvis dette er noen med normalt god råd...så er det utrolig sært og frekt.

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har helt normal inntekt.

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det fri bar og tre retters middag inkludert i inngangsbilletten da eller?

Anonymkode: 7d10e...b7a

hehe nei alkohol må en ha med selv å det er koldtbord han har planlagt

Skrevet

Vi har også blitt invitert i flere 40/50årslag i vår med inngangsbillett. Jeg og mannen min irriterer oss grønne over dette, selvfølgelig. Men det har blitt en 'greie' i hams familie å ta inngang. Ingen har så dårlig råd at de ikke kan prioritere å spare en liten stund hvis de ønsker å invitere til 'storslagen fest'. 

I mitt hode så inviterer man etter egen lommebok - om det er til leid lokale med mat eller ettermiddagskaffe med kake, eller alt i mellom. 

Jeg kommer aldri til å invitere til fest og ta inngang - det gjorde man når man var ungdom og ikke hadde etablert seg. Ikke som voksen og etablert. 

Utover det har jeg ingen innvendinger i spleiselag, type koldtbord alle tar med en rett, eller å ta med egen drikke. Men å batale for inngang og i tillegg ta med egen drikke å bli forventet gave av - nei, det byr meg imot!

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir helt annerledes når folk selv lager til feiring som overraskelse for bursdagbarnet. Når bursdagsbarnet selv krever betaling, blir det bare usmakelig.

Enig! Har han ikke råd til å leie lokale så får han heller la vær!

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der er vi kraftig uenige! Hadde han bedt om 100 kr så var det greit,men 250 kr er mye PER person.

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han vet utmerket godt at de aller fleste vil kjøpe bursdagsgave uansett hva han skriver i innvitasjonen.

Men har han skrevet noe om det da? Vi ble invitert til 50-årsdag en gang der det stod noe sånt som dette: "Siden jeg har vært etablert lenge og samlet det jeg trenger og vel så det i løpet av årene, ønsker jeg i stedet for gaver at alle bidrar med 200 kroner til festen."

Vi syntes det var veldig greit, slapp å tenke på hva vi skulle kjøpe. :P Ingen hadde med gaver i tillegg så vidt jeg kunne se.

Anonymkode: 20457...fc0

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men har han skrevet noe om det da? Vi ble invitert til 50-årsdag en gang der det stod noe sånt som dette: "Siden jeg har vært etablert lenge og samlet det jeg trenger og vel så det i løpet av årene, ønsker jeg i stedet for gaver at alle bidrar med 200 kroner til festen."

Vi syntes det var veldig greit, slapp å tenke på hva vi skulle kjøpe. :P Ingen hadde med gaver i tillegg så vidt jeg kunne se.

Anonymkode: 20457...fc0

Han skriver: har jeg ingen ønskeliste, kun at flest mulig av de som er invitert kan komme. (Husk at alkohol til meg er bortkastet....) Med den siste kommentaren så viser han jo at han regner med at folk kommer med gave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...