Gå til innhold

Hans religion skaper problemer....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg må si at når jeg først ble sammen med han var jeg KLAR over at han er fra en helt annen kultur, og jeg har prøvd godt å bli kjent med kulturen han, vi har reist og jeg truffet venner og noen fra familien hans. Han prøver veldig hardt å tilpasse seg her i Norge også pga han har to norske barn og skilt med en norsk kvinne, han har valgt å bli her pga barna så jeg tror IKKE det er fare for at han prøver å kidnappe de til hans hjemland, og han har lyst at jeg skal treffe barna osv. Han har tatt vare på meg, vært ganske god og grei, Det med at jeg ble gravid var et sjokk for oss begge to, for vi trodde vi var veldig forsiktige. Planen var at vi skulle bruke mer tid på å bli kjent med hverandre, reise, introdusere meg for hans familie og jeg for min familie her i Norge. For han er det viktig å gjøre det riktige også ønsker han ikke en familie uten støtte fra hans familie, han har sagt det er MITT valg og jeg gjør det som er riktig for meg, men han ser ikke seg for seg at vi  kan gifte oss og få støtte fra hans familie om jeg beholder. Han har mye angst og er veldig sjokkert..  Jeg føler ikke jeg får så mye støtte fra han akkurat nå untatt enn at han lover meg masse ting om vi gjør det som er riktig, ifølge hans religion er det en synd å ta abort men også at barnet er ikke hans ekte barn heller. Det er trist å se at han har det så vondt over det hele men jeg kan ikke tilpasse meg HELT for han. Jeg har mine føleser og jeg er fra en annen kultur og det kræsjer her. Han handler i panikk nå,  og han klamrer seg veldig til meg for han sier han ikke vil miste meg. Men jeg vet ikke om jeg kan stole på det han sier, og jeg kunne ikke tenkt meg å prøve igjen noen måneder senere etter å ha tatt abort fordi det var feil for han. Jeg vet jeg kommer til å være veldig glad i barnet og jeg skulle så inderlig ønske at han kunne støtte meg likevel for vi har noe fint sammen.  Alt dette har gjort sånn at jeg har trukket meg fra han og vært mye sint på han.  Jeg vet ikke om det er noe rett eller feil her for begge sider?

 

Hi 

Anonymkode: ffa45...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må si at når jeg først ble sammen med han var jeg KLAR over at han er fra en helt annen kultur, og jeg har prøvd godt å bli kjent med kulturen han, vi har reist og jeg truffet venner og noen fra familien hans. Han prøver veldig hardt å tilpasse seg her i Norge også pga han har to norske barn og skilt med en norsk kvinne, han har valgt å bli her pga barna så jeg tror IKKE det er fare for at han prøver å kidnappe de til hans hjemland, og han har lyst at jeg skal treffe barna osv. Han har tatt vare på meg, vært ganske god og grei, Det med at jeg ble gravid var et sjokk for oss begge to, for vi trodde vi var veldig forsiktige. Planen var at vi skulle bruke mer tid på å bli kjent med hverandre, reise, introdusere meg for hans familie og jeg for min familie her i Norge. For han er det viktig å gjøre det riktige også ønsker han ikke en familie uten støtte fra hans familie, han har sagt det er MITT valg og jeg gjør det som er riktig for meg, men han ser ikke seg for seg at vi  kan gifte oss og få støtte fra hans familie om jeg beholder. Han har mye angst og er veldig sjokkert..  Jeg føler ikke jeg får så mye støtte fra han akkurat nå untatt enn at han lover meg masse ting om vi gjør det som er riktig, ifølge hans religion er det en synd å ta abort men også at barnet er ikke hans ekte barn heller. Det er trist å se at han har det så vondt over det hele men jeg kan ikke tilpasse meg HELT for han. Jeg har mine føleser og jeg er fra en annen kultur og det kræsjer her. Han handler i panikk nå,  og han klamrer seg veldig til meg for han sier han ikke vil miste meg. Men jeg vet ikke om jeg kan stole på det han sier, og jeg kunne ikke tenkt meg å prøve igjen noen måneder senere etter å ha tatt abort fordi det var feil for han. Jeg vet jeg kommer til å være veldig glad i barnet og jeg skulle så inderlig ønske at han kunne støtte meg likevel for vi har noe fint sammen.  Alt dette har gjort sånn at jeg har trukket meg fra han og vært mye sint på han.  Jeg vet ikke om det er noe rett eller feil her for begge sider?

 

Hi 

Anonymkode: ffa45...f55

Jeg synes du skal beholde barnet. Men, som du skrev lenger opp at du hadde tenkt å gifte deg etterhvert hvorfor ikke nå?

Anonymkode: 3e3ed...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha avsluttet det hele og forberedt meg på en tilværelse som alenemor. Det er MANGE dårlige tegn her:

1) Han er utlending

2) Han er religiøs

3) Han er muslim

4) Han vil ha med seg deg på å lure familien sin

5) Han virker ikke særlig god på punkt 2) og punkt 3)

6) Han er en massiv hykler. Jfr. oppfordringen til abort i sammenheng med punkt 2) og punkt 3).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere vært sammen? Dere har snakket om giftermål og barn, men du har ikke møtt barna hans enda? Det er jo ganske spesielt. Å bli stemor til to barn er overhodet ikke bare bare og en rolle du bør bli vant til og kjenne på om er noe for deg. Det er sjeldent en ukomplisert prosess. Barna bør jo kjenne deg før det kommer et søsken til. Når dere er samboere og du ikke har møtt ungene enda skurrer det også litt, har han ikke samvær? Han sier han er dypt religiøs men er altså skilt, har sex før ekteskap, er for abort og viser tydelig dobbeltmoral. Her er det mye som tilsier at dette kan bli utfordrende. Har du møtt eks-kona? Har de et godt forhold? Mye her du bør vurdere. Når det er sagt så skal man absolutt ikke ta lett på abort, men konsekvensene av å få et barn med noen man ikke kjenner godt aner man ikke før det er for sent. Er selv samboer og har barn med en fra en annen kultur og det har bydd på en del utfordringer selv om alle kommer godt overens og han er ateist. Så tenk virkelig godt gjennom alt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg forstår ikkje heilt problemet?  Du vil ha barnet, han vil ikkje. Då bør ein i alle fall ikkje gifte seg, det løyser ingenting! Trur ikkje nokon av dykk endrar meining berre fordi dykk er gift. Meinar ikkje å vere krass, men eg trur du innerst inne veit kva du ynskjer. Om du skulle ønske å vere ilag med han, bør dykk minimum finne ut vegen vidare FØR ein giftar seg. Mi meining er at han set seg sjølv, familien sin, religion og kultur famfor deg og det som er best for dykk som par. Det er sjeldan eit godt utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det for et svar? 😂 Om jeg beholder barnet er det opptil meg hva jeg gjør videre... 

Anonymkode: ffa45...f55

Hva lurer du på, da? Kjør på! Bli alenemor! Supergøy ☺️

Helt seriøst: Han har allerede forlatt et barn. Pga hva familien tenker. Jeg vet hva JEG tenker... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, MammantilNurket skrev:

Jeg ville ha avsluttet det hele og forberedt meg på en tilværelse som alenemor. Det er MANGE dårlige tegn her:

1) Han er utlending

2) Han er religiøs

3) Han er muslim

4) Han vil ha med seg deg på å lure familien sin

5) Han virker ikke særlig god på punkt 2) og punkt 3)

6) Han er en massiv hykler. Jfr. oppfordringen til abort i sammenheng med punkt 2) og punkt 3).

 

 

Er det dårlig tegn at han er utlending? Religiøs? Og muslim? 

Du er faen meg dummere enn jeg trodde. Du har jo ikke forandret deg litt siden du var ungdom, like tåpelig enda!

Bra du ikke skal ha flere barn enn den ene, for verden trenger ikke flere mennesker med det menneskesynet du har.

Anonymkode: 5a3f4...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, MammantilNurket skrev:

Jeg ville ha avsluttet det hele og forberedt meg på en tilværelse som alenemor. Det er MANGE dårlige tegn her:

1) Han er utlending

2) Han er religiøs

3) Han er muslim

4) Han vil ha med seg deg på å lure familien sin

5) Han virker ikke særlig god på punkt 2) og punkt 3)

6) Han er en massiv hykler. Jfr. oppfordringen til abort i sammenheng med punkt 2) og punkt 3).

 

 

Du har selvfølgelig helt rett, men får nok ikke lov til å si det høyt her inne. Det er nemlig bare religiøse KRISTNE vi har lov til å kritisere. 

Anonymkode: a6b0e...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg skjønner at det er mye ulemper her men det er vel ikke barnets feil? uansett hvor faren kommer fra eller hva religion han er, barnet kan vel få det bra for det om?

 

Forresten så fikk jeg melding av han i natt, der han skriver at han er 100% sikker på at barnet ikke er hans, noe som er sjokkerende og enda mer krenkende av han.  Jeg er helt ferdig med denne mannen og jeg ønsker ikke å få mer kritikk fordi jeg ønsker å beholde barnet. det er jævlig nok sånn som det er nå.

Anonymkode: ffa45...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må si at når jeg først ble sammen med han var jeg KLAR over at han er fra en helt annen kultur, og jeg har prøvd godt å bli kjent med kulturen han, vi har reist og jeg truffet venner og noen fra familien hans. Han prøver veldig hardt å tilpasse seg her i Norge også pga han har to norske barn og skilt med en norsk kvinne, han har valgt å bli her pga barna så jeg tror IKKE det er fare for at han prøver å kidnappe de til hans hjemland, og han har lyst at jeg skal treffe barna osv. Han har tatt vare på meg, vært ganske god og grei, Det med at jeg ble gravid var et sjokk for oss begge to, for vi trodde vi var veldig forsiktige. Planen var at vi skulle bruke mer tid på å bli kjent med hverandre, reise, introdusere meg for hans familie og jeg for min familie her i Norge. For han er det viktig å gjøre det riktige også ønsker han ikke en familie uten støtte fra hans familie, han har sagt det er MITT valg og jeg gjør det som er riktig for meg, men han ser ikke seg for seg at vi  kan gifte oss og få støtte fra hans familie om jeg beholder. Han har mye angst og er veldig sjokkert..  Jeg føler ikke jeg får så mye støtte fra han akkurat nå untatt enn at han lover meg masse ting om vi gjør det som er riktig, ifølge hans religion er det en synd å ta abort men også at barnet er ikke hans ekte barn heller. Det er trist å se at han har det så vondt over det hele men jeg kan ikke tilpasse meg HELT for han. Jeg har mine føleser og jeg er fra en annen kultur og det kræsjer her. Han handler i panikk nå,  og han klamrer seg veldig til meg for han sier han ikke vil miste meg. Men jeg vet ikke om jeg kan stole på det han sier, og jeg kunne ikke tenkt meg å prøve igjen noen måneder senere etter å ha tatt abort fordi det var feil for han. Jeg vet jeg kommer til å være veldig glad i barnet og jeg skulle så inderlig ønske at han kunne støtte meg likevel for vi har noe fint sammen.  Alt dette har gjort sånn at jeg har trukket meg fra han og vært mye sint på han.  Jeg vet ikke om det er noe rett eller feil her for begge sider?

 

Hi 

Anonymkode: ffa45...f55

Unnskyld at jeg spør, men jeg tror ikke på at hans foreldre eller han er praktiserende muslim. For hvilke muslimer er imot barn utenfor ekteskap, men for abort? Uansett, en mann som presser dama til abort og gir HENNE dårlig samvittighet for eventuelle konsekvenser som inntreffer hvis hun beholder, er ingenting å satse på. Du må bestemme hva som er rett for det ift. beholde eller ikke, men ikke la deg påvirke av ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du har selvfølgelig helt rett, men får nok ikke lov til å si det høyt her inne. Det er nemlig bare religiøse KRISTNE vi har lov til å kritisere. 

Anonymkode: a6b0e...74c

Ja, det å være utlending er et dårlig tegn. Kun norske menn er verdige norske kvinner. Ser ikke vedkommende hvor rasistisk det er? Jeg er enig i at SUMMEN av faktorer er et dårlig tegn. Men ikke ene og alene at han er utlending.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han bare prøver å skjule for familien at han har gjort noe feil, men jeg får betale da. Så han er muslim men ikke en BRA muslim. :( Han er en fæl person innser jeg nå.

Anonymkode: ffa45...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror han bare prøver å skjule for familien at han har gjort noe feil, men jeg får betale da. Så han er muslim men ikke en BRA muslim. :( Han er en fæl person innser jeg nå.

Anonymkode: ffa45...f55

Han kan ikke være en god muslim når han er FOR abort altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager å si det, men du er dum om du fortsetter å være sammen med han. Naiv og dum

Anonymkode: 805bd...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, MammantilNurket skrev:

Jeg ville ha avsluttet det hele og forberedt meg på en tilværelse som alenemor. Det er MANGE dårlige tegn her:

1) Han er utlending

2) Han er religiøs

3) Han er muslim

4) Han vil ha med seg deg på å lure familien sin

5) Han virker ikke særlig god på punkt 2) og punkt 3)

6) Han er en massiv hykler. Jfr. oppfordringen til abort i sammenheng med punkt 2) og punkt 3).

 

 

For en fjott du er!

Gått kun ungdomsskole? Bor i hjembygda di fortsatt? 

 

 

 

Anonymkode: 0027c...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du barn med denne mannen må du jo faktisk forholde deg til han resten av livet. Du kan velge han bort som kjæreste, men ikke som pappaen til barnet ditt. Tror jeg hadde gått noen runder med megselv for å finne ut om det er en god ting å beholde barnet - for barnet og for min egen del. 

Anonymkode: aecf7...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig m mammatilnurket. Men nei nei ikke si noe stygt om muslimer.... ikke engang slik de holder på. En muslim sto bak Manchester. Barn er drept. Og nevn ikke Utøya nå engang. Dette er 1 gal mann! Finnes flust av muslimske selvmordsbombere.  akuratt i dette tilfelle er problemet nemlig religion og kultur. Ikke utlendig som i svensk, britisk eller franskmann som ikke tilber Allah og er i lomma til familien sin for alltid , ære pjatt! Hi , forlat han og få barnet alene. For en total galskap å skulle ta livet av dette barnet for så å gifte seg med han og få andre barn. 

Anonymkode: 38dab...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde faren ikke vært muslim hadde nok dere ikke sagt jeg bør ta abort...

Anonymkode: ffa45...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt du skal ta abort. Har sagt bli kvitt den udugelige faren , muslim eller ei. Men fakta er han er muslim og han er i lomma til mora og faren slik mange muslimske er og dette vil by på tonnevis av problemer fremover.  Vil aldri bli stopp på. Og jeg lurer så innmari på hvorfor du i det hele tatt er med han fremdeles når han vil du skal ta abort av dette barnet, men tillate nytt barn etter dere er gift. Hva er greia med damer og finne seg i ting. Total galskap, hva tenker du selv hi? høres det ok ut? Og alt for å beholde denne karen?

Anonymkode: 38dab...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt jeg er med han enda, hvis du er så snill og leser nøye så har jeg ikke vært med han og tatt avstand til han og sagt at jeg vil beholde barnet IKKE han, og jeg har bestemt meg for at det vil nok aldri fungere sånn som han holder på.

 

Les før du skriver er du snill :)

Anonymkode: ffa45...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker dessverre av erfaring, og hadde jeg kunnet velge om igjen hadde jeg aldri beholdt barnet. Du kan tro du beholder barnet men blir kvitt gubben, men det er ofte ikke sånn det fungerer. 

Med stor sannsynlighet vil du måtte forholde deg til denne mannen i all tid fremover, da han mest sannsynlig kommer til å ville ha kontakt med sitt eget kjøtt og blod. Dette er ofte veldig viktig for denne kulturen, uansett om det er sånn at foreldrene skal vite det eller ikke. 

Det kan komme til å bli bitterhet og motarbeidelse, og det kan komme til å gå utover barnet psykisk både om det blir et konfliktfylt forhold mellom dere og om det nå er slik at barnet ikke kommer til å ha kontakt med sin far og fars side av familien.

Vil du virkelig gjennomgå alt dette nå? Barnet var jo ikke planlagt av noen av dere, og det er kun et veldig lite embryo ennå. 

Jeg mener at man må tenke på det man har å tilby barnet og barnets beste også i slike situasjoner. Og kan av erfaring (dessverre) fortelle deg at det ofte er mer bekymringer og hjertesorg ved å beholde.

Anonymkode: 581d5...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snakker dessverre av erfaring, og hadde jeg kunnet velge om igjen hadde jeg aldri beholdt barnet. Du kan tro du beholder barnet men blir kvitt gubben, men det er ofte ikke sånn det fungerer. 

Med stor sannsynlighet vil du måtte forholde deg til denne mannen i all tid fremover, da han mest sannsynlig kommer til å ville ha kontakt med sitt eget kjøtt og blod. Dette er ofte veldig viktig for denne kulturen, uansett om det er sånn at foreldrene skal vite det eller ikke. 

Det kan komme til å bli bitterhet og motarbeidelse, og det kan komme til å gå utover barnet psykisk både om det blir et konfliktfylt forhold mellom dere og om det nå er slik at barnet ikke kommer til å ha kontakt med sin far og fars side av familien.

Vil du virkelig gjennomgå alt dette nå? Barnet var jo ikke planlagt av noen av dere, og det er kun et veldig lite embryo ennå. 

Jeg mener at man må tenke på det man har å tilby barnet og barnets beste også i slike situasjoner. Og kan av erfaring (dessverre) fortelle deg at det ofte er mer bekymringer og hjertesorg ved å beholde.

Anonymkode: 581d5...e29

Sier du virkelig  her at du angrer på ditt barn?

Anonymkode: ffa45...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er de religiøse selv, så er det den religiøse familien som skaper problemer. Jeg ville prøvd å få gjennom kristne skikker. Ikke at jeg er religiøs selv, men skal du alltid føye deg etter familiens ønsker? Det er deg du skal blidgjøre i ditt liv. Ikke en gammel tante fra Marokko. Sett standaren fra starten av. 

Anonymkode: 86d57...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer aldri til å gå. HI klarer ikke å respektere en mann med en annen kultur. Hun er for "norsk". Jeg er gift med en mann fra et annet land. Han ville også ta abort med første men det var mer fordi han var redd for hva familien ville si aldri møtt de. Nå 10 år etter er vi gift og har 4 fantastiske barn. Å et veldig godt forhold. Masse liv i han. Glad jeg satset! De stiller familie mye høyere enn oss norske. Vi har mye å lære. 

Anonymkode: 091d4...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sats på kjærligheten. Dra ned.  Møt familien. Bli "akseptert". Dra hjem og nyt mannen og barnet ditt. Finn varmen i hjertet ditt og ikke døm  andre sine kulturer. Respekter at sånn er det med denne mannen og se heller hans kjærlighet. Nå kommer nok alle her inne kaste spydd men sånn seriøst er det så big deal? Hør med lege angående vaksine osv. Mange gravide som reiser. 

Anonymkode: 091d4...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...