Gå til innhold

Hans religion skaper problemer....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det for et svar? 😂 Om jeg beholder barnet er det opptil meg hva jeg gjør videre... 

Anonymkode: ffa45...f55

Det vet da ikke du. Det kan være nettopp DA at dritten treffer vifta...

Anonymkode: 528b9...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er av grunnene til at jeg spør her, jeg klarer ikke å begripe meg på at han mener ved å ta abort, gifte oss dermed prøve å få barn redder det både vårt forhold og vårt framtidige familieliv. For synden er så stor men abort er vel ikke lov heller!? Enten tenker jeg at han lyver for å dermed stikke unna eller så er han bare ikke mann nok til å være ærlig om det han har gjort.... han vet jeg har sterke meninger og står for det jeg mener er riktig. Så jeg skjønner virkelig ikke denne muslim greien selv om jeg prøver å respektere andres tro og har vært veldig forståelsesfull...

Anonymkode: ffa45...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Solstråle92 skrev:

Tåpelig svar. 

Du, jeg har selv prøvd å få barn med en mann som slo seg vrang. Mannen kan lage VELDIG mye bryderi selv om forholdet er slutt. Tror jeg vet mer enn en liten 25-åring gravid for første gang...

Anonymkode: 528b9...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du, jeg har selv prøvd å få barn med en mann som slo seg vrang. Mannen kan lage VELDIG mye bryderi selv om forholdet er slutt. Tror jeg vet mer enn en liten 25-åring gravid for første gang...

Anonymkode: 528b9...81e

Jeg vet ikke om jeg gidder å svare deg når du skriver på den måten. Men skitt au - Det er fullt mulig at det blir vanskelig for denne jenta, men da synes jeg det er på sin plass å svare på en god og konstruktiv måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er en liten 25-åring gravid for første gang? Just asking...

hi 

Anonymkode: ffa45...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvem er en liten 25-åring gravid for første gang? Just asking...

hi 

Anonymkode: ffa45...f55

Tror personen prøver å vise til meg. Jeg er 25, men ikke gravid. Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahh :P fikk ikke det med meg... men ja fordi hun haddd det tøfft vil jeg nok få det like vanskelig, har heldigvis støtte rundt meg, en søster som gleder seg for meg, gode venninner og trygg økonomi. Er ikke ung akkurat heller så tenker jeg klarer dette med hjelp og støtten jeg kan få. Å ta abort vil bli utrolig vanskelig for meg..

Anonymkode: ffa45...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Solstråle92 skrev:

Jeg vet ikke om jeg gidder å svare deg når du skriver på den måten. Men skitt au - Det er fullt mulig at det blir vanskelig for denne jenta, men da synes jeg det er på sin plass å svare på en god og konstruktiv måte. 

Det har jeg gjort, og har formidlet at selv om hun tror alt er bra bare hun later som om han ikke fins, så er det ikke sikkert han er like samarbeidsvillig. 

Anonymkode: 528b9...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Solstråle92 skrev:

Tror personen prøver å vise til meg. Jeg er 25, men ikke gravid. Hehe :)

Hvem er solstrålen da? Regnet med at det var babyen på vei, siden du er nytt medlem her.

Anonymkode: 528b9...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok ikke si at jeg later da som han ikke finnes, barnet har rett på å vite hvem faren er. Men er han ikke i bildet kan jeg ikke tvinge han til å være der heller. Tenker bare jeg fokuserer på det jeg mener er riktig for meg framover og gjør det beste ut av denne triste situasjonen. Kanskje jeg er dum da mener du? 

Anonymkode: ffa45...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem er solstrålen da? Regnet med at det var babyen på vei, siden du er nytt medlem her.

Anonymkode: 528b9...81e

Kanskje et lite gjennomtenkt brukernavn (har prøvd å skift.. tips?). Men har dessverre ikke vært så heldig å klare å bli gravid enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil nok ikke si at jeg later da som han ikke finnes, barnet har rett på å vite hvem faren er. Men er han ikke i bildet kan jeg ikke tvinge han til å være der heller. Tenker bare jeg fokuserer på det jeg mener er riktig for meg framover og gjør det beste ut av denne triste situasjonen. Kanskje jeg er dum da mener du? 

Anonymkode: ffa45...f55

Naiv, ikke dum. Hvis han setter himmel og jord i bevegelse for å skjule denne graviditeten for familien sin - tror du virkelig det barnet f eks vil få møte farmor og farfar...? Og hvor langt er han villig til å gå for å påtvinge deg abort? Og hvordan vil du takle å få munnkurv omkring barnets eksistens? Hva når broren hans får snusen i det? Hvor langt tror du barnefaren vil strekke seg for ikke å miste ansikt? 

Anonymkode: 528b9...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Solstråle92 skrev:

Kanskje et lite gjennomtenkt brukernavn (har prøvd å skift.. tips?). Men har dessverre ikke vært så heldig å klare å bli gravid enda ;)

Da trekker jeg det tilbake. Jeg vet ikke bedre enn en 25-åring gravid for første gang. Jeg vet bedre enn en barnløs 25-åring. 

Anonymkode: 528b9...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han påtvinger meg ikke abort, han sier jeg gjør det som er riktig for meg men en familie blir vi nok aldri da... 

Anonymkode: ffa45...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Han påtvinger meg ikke abort, han sier jeg gjør det som er riktig for meg men en familie blir vi nok aldri da... 

Anonymkode: ffa45...f55

Og du mener at du nå tar det riktige valget, som vil følge et evt barn resten av livet? Altså å ha en halv familie som det aldri skal få møte? Hvor det er hysjet bort og gjemt vekk? 

Anonymkode: 528b9...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da trekker jeg det tilbake. Jeg vet ikke bedre enn en 25-åring gravid for første gang. Jeg vet bedre enn en barnløs 25-åring. 

Anonymkode: 528b9...81e

Haha. Ikke la denne tråden handle om å være frekk med meg. Svar heller på det emnestarteren spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker ikke svar fra en så lite oppegående nok til å være barnslig på et forum og ikke har noe bedre for seg å gjøre 😂 ... 

Anonymkode: ffa45...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, du virker som en flott dame med bein i nesa, ikke glem at du er det i forsøket på å være "korrekt muslimsk fru".

Mannen har ikke oppholdstillatelse (om det er han du ?har skrevet om før), setter familiens ære høyere enn deg og tar ikke ansvar.

HELDIGVIS bor vi i Norge og ikke Senegal, og det er ingenting i veien for at du ikke skal kunne ta deg av ditt lille barn alene. Og hva så om faren og svigerslekten ikke vedkjenner ungen, det er ikke slik at de må ignorere hverandre på gata når de bir en halv verden borte.  Argumentet til noen at det er bedre å ta abort enn at barnet ikke får farmor og farfar er helt på jordet.

Dump mannen og tenk du fikk et vakkert barn ut av forholdet.

Anonymkode: a5f71...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) jo han har oppholdstillatelse i Norge , han har jo to barn her som er norske og jobb :) men takk for et fint svar... 

Anonymkode: ffa45...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har hatt en-to tråder før her inne om dette siste dagene.

Dette er en mann som setter sin familie i hjemlandet høyere enn deg og barnet dere har skapt sammen. Du ser nå at hva hans familie mener er langt viktigere for ham enn det du og barnet er.

Om du får barn med denne mannen og lever med ham så ser du nå hvordan livet ditt blir. Hans meninger - dvs. hva hans familie og religiøse trosfeller i hjemlandet og i Norge mener - er det som blir styrende for resten av ditt liv. Hva du mener og føler, det er ikke viktig for ham.

Han vet du ikke ønsker abort, likevel har han null respekt for deg, for familiens ønsker er viktigere for ham.

Jeg er for abort der det er nødvendig, men bruker ikke fremsnakke abort når kvinnen ønsker barnet. Men i ditt tilfelle tror jeg du vil være best tjent med å ikke få barnet OG dumpe mannen. Dumpe mannen hadde jeg gjort uansett. En mann som forsøker å tvinge deg til en abort han vet du ikke vil ha, det er ikke en mann, det er en kontrollerende egoist som klart og tydelig viser hva han prioriterer - og det er ikke deg og spiren i magen din.

Det du nå vet er at hans religion og hva hans familie mener er så viktige for ham at han prioriterer det fremfor deg og deres barns beste. Når hans religion og familie er så viktig for ham, da vil jeg tro at du blir en av de som risikerer at barnet ditt (hvis du får det) blir tatt ut av Norge om noen år "for å få riktig oppdragelse". Jeg vil tro du sikkert benekter det, at han "aldri vil gjøre det". Men han er villig til å fjerne sitt eget barn for å føye familien og de religiøst forkvaklede meningene han og familien hans har. Er du villig til å sette et barn til verden med de risikoene du må akseptere?

Når hva hans familie/religion mener er så viktig for ham så kan du bare være sikker på en ting - du blir alltid mindre viktig for ham. Faren er at ev. barn i fremtiden blir tatt over av hans familie eller han og at du da befinner deg i en situasjon hvor du ikke har noe å si over barnet ditt lenger. Hva om du får barnet og du får hovedomsorgen og far tar barnet med til Senegal, har Senegal utleveringsavtale med Norge? Jeg tror ikke vi har det, uten at jeg skal si det med sikkerhet. Og uansett, hvordan er lovgivningen der? Hvis far iflg. loven der har eierskap over barna, da vil du trolig uansett aldri få barn tilbake. Og du KAN IKKE være så naiv at du sier dette aldri vil skje med denne "snille" mannen - for denne "snille" mannen driter i sitt ufødte barn og dine følelser, han vil bare fjerne et problem for at han selv ikke skal miste ansikt overfor familien sin, for han styres av sin families religiøse meninger. Ikke hva som er riktig for deg og det ev. barnet. Hans lojalitet til familie/religion vil fortsette selv om du velger å få barnet eller ikke, men mest trolig vil han da også mene at barnet skal føyes til hans beste tro...

Kom deg langt unna denne mannen!!!

Anonymkode: cdcd5...424

Vil ikke si at du har fasiten.

Familien som foreldre, søsken, fettere og kusiner er mer nært i mange land enn her. For his mann er dette meget viktig, og vil du som du skrev en gang gifte deg med han så hvorfor ikke nå?

 

Han er redd familien ikke vil se han igjen jeg ser den. Familie betyr noe helt annet enn her. Synes du dette er mannen i ditt liv så go for it.

Og nei selvsagt trenger ikke du å bli muslimsk.

 

 

Anonymkode: 3e3ed...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil ikke si at du har fasiten.

Familien som foreldre, søsken, fettere og kusiner er mer nært i mange land enn her. For his mann er dette meget viktig, og vil du som du skrev en gang gifte deg med han så hvorfor ikke nå?

Han er redd familien ikke vil se han igjen jeg ser den. Familie betyr noe helt annet enn her. Synes du dette er mannen i ditt liv så go for it.

Og nei selvsagt trenger ikke du å bli muslimsk.

Anonymkode: 3e3ed...5ec

At du mener det vil være i His beste å gifte seg med en mann som heller ser sitt eget barn dødt enn å miste ansikt overfor familien...

At du mener det er i His beste å gifte seg med en mann som lyver til henne... (han lyver når han sier det er en så stor synd, det å ta abort er en langt større synd iflg. hans religion - dvs. han er heller ikke spesielt religiøs og lyver om det også...)...

At du mener at det er lurt at noen kvinne gifter seg med en mann som så tydelig viser at han ikke bryr seg om henne og hennes følelser og hennes beste...

At du mener det er lurt at noen kvinne lar seg true til abort av en slik mann for så å leve videre med ham...

At du mener at det er greit at kvinner skal la seg manipulere følelsesmessig og kontrolleres av den de skal dele livet med...

Vel, da er jeg heller uenig med deg.

 

Anonymkode: cdcd5...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At du mener det vil være i His beste å gifte seg med en mann som heller ser sitt eget barn dødt enn å miste ansikt overfor familien...

At du mener det er i His beste å gifte seg med en mann som lyver til henne... (han lyver når han sier det er en så stor synd, det å ta abort er en langt større synd iflg. hans religion - dvs. han er heller ikke spesielt religiøs og lyver om det også...)...

At du mener at det er lurt at noen kvinne gifter seg med en mann som så tydelig viser at han ikke bryr seg om henne og hennes følelser og hennes beste...

At du mener det er lurt at noen kvinne lar seg true til abort av en slik mann for så å leve videre med ham...

At du mener at det er greit at kvinner skal la seg manipulere følelsesmessig og kontrolleres av den de skal dele livet med...

Vel, da er jeg heller uenig med deg.

 

Anonymkode: cdcd5...424

Nå har hi funnet seg en mann utenfor norges grenser.

Må prøve å se saken fra begge sider. Du vrenger på mine ord, at han ikke bryr seg om henne?

Jo han gjør nok det, men familien står sterkt i fokus, og dette trenger ikke å ha noe med islam å gjøre. 

Vær snill å ikke vend mine ord, hi valgte en mann fra en annen kultur. For neppe snudd hans familiebånd jeg synes hi skal sette seg mer inn i hva dette innebærer.

Hvilket land er han fra? Og ikke bland kultur med relgion.

Anonymkode: 3e3ed...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har hi funnet seg en mann utenfor norges grenser.

Må prøve å se saken fra begge sider. Du vrenger på mine ord, at han ikke bryr seg om henne?

Jo han gjør nok det, men familien står sterkt i fokus, og dette trenger ikke å ha noe med islam å gjøre. 

Vær snill å ikke vend mine ord, hi valgte en mann fra en annen kultur. For neppe snudd hans familiebånd jeg synes hi skal sette seg mer inn i hva dette innebærer.

Hvilket land er han fra? Og ikke bland kultur med relgion.

Anonymkode: 3e3ed...5ec

Å se saken fra begges side? Joda, jeg har full forståelse for at familie kanskje står sterkere i hans kultur enn i vår. Men det er han som velger å blande kultur og religion, bare at han gjemmer argumentene sine bak religion og snakket om synd. Han har valgt å bosette seg i Norge og ha norsk kjæreste, men han ønsker at Hi skal tilpasse seg det som er hans families kultur og det han påstår er hans/deres religion. Han vil at hun skal gjøre noe så inngripende som abort for at han ikke skal tape ansikt. Det er feighet, og det er forsøk på kontroll/manipulering. Og ja, jeg mener at hvis han bryr seg om Hi, da ville han ikke forsøkt å tvinge henne til en abort hun så helt tydelig ikke ønsker - så nei, han bryr seg ikke nok om HI, han bryr seg langt mer om seg selv og sin familie i Senegal enn han bryr seg om Hi og deres ev. barn.

Saken er at han ikke tør stå for det han har gjort. Saken er at han ønsker å kontrollere Hi til å gjøre det som er best for ham - uavhengig av hva som er best for henne.

Skal et forhold mellom to fra så ulike kulturer fungere så er det 100 % avgjørende at de begge ser på forholdet som viktigere enn omgivelsene, og det kan ikke bygges på trusler og forsøk på manipulering og kontroll for at den ene skal presse den andre inn i en form som passer ham og hans familie.

Jeg er enig med hun som sa at Hi bør oppsøke hans eks og høre hennes versjon av hvorfor det ble brudd mellom dem, jeg er rimelig sikker på at det kommer frem ting som Hi trenger å høre.

Anonymkode: cdcd5...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å se saken fra begges side? Joda, jeg har full forståelse for at familie kanskje står sterkere i hans kultur enn i vår. Men det er han som velger å blande kultur og religion, bare at han gjemmer argumentene sine bak religion og snakket om synd. Han har valgt å bosette seg i Norge og ha norsk kjæreste, men han ønsker at Hi skal tilpasse seg det som er hans families kultur og det han påstår er hans/deres religion. Han vil at hun skal gjøre noe så inngripende som abort for at han ikke skal tape ansikt. Det er feighet, og det er forsøk på kontroll/manipulering. Og ja, jeg mener at hvis han bryr seg om Hi, da ville han ikke forsøkt å tvinge henne til en abort hun så helt tydelig ikke ønsker - så nei, han bryr seg ikke nok om HI, han bryr seg langt mer om seg selv og sin familie i Senegal enn han bryr seg om Hi og deres ev. barn.

Saken er at han ikke tør stå for det han har gjort. Saken er at han ønsker å kontrollere Hi til å gjøre det som er best for ham - uavhengig av hva som er best for henne.

Skal et forhold mellom to fra så ulike kulturer fungere så er det 100 % avgjørende at de begge ser på forholdet som viktigere enn omgivelsene, og det kan ikke bygges på trusler og forsøk på manipulering og kontroll for at den ene skal presse den andre inn i en form som passer ham og hans familie.

Jeg er enig med hun som sa at Hi bør oppsøke hans eks og høre hennes versjon av hvorfor det ble brudd mellom dem, jeg er rimelig sikker på at det kommer frem ting som Hi trenger å høre.

Anonymkode: cdcd5...424

Tror han er stressa pga familien sin. Hi kan fint drite i det beholde barnet og kaste han ut i sin fulle rett, men hvorfor ikke sette seg litt inn i hans kultur? Hun valgte jo han.

Han kastet ikke av seg sin kultur da han flyttet til Norge, det er også for mye forlangt.

 

Anonymkode: 3e3ed...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...