frk Nilsen Skrevet 21. mai 2017 #1 Skrevet 21. mai 2017 Er det flere her som "samler" på kjoler? Har et helt stativ fullt. Mange av dem kan brukes som hverdagskjoler, noen er kun til festbruk, sommerkjoler etc. Har jobb som krever uniform så får dessverre ikke brukt kjolene så ofte som jeg ønsker, det blir fort å bare hoppe i jeans og topp når det bare er til og fra jobb. Hvor mange kjoler har du? og hvor ofte bruker du dem?
amandine Skrevet 21. mai 2017 #2 Skrevet 21. mai 2017 Jeg har ikke mange dessverre. Bunad er én. Den jeg bruker istedenfor morgenkåpe er to. Den fine sommerkjolen i silke er tre og de to Anna Field- kjolene er fire og fem...
sug lut Skrevet 21. mai 2017 #3 Skrevet 21. mai 2017 Orker ikke løfte på rompa for å telle nå, men ved forrige opptelling hadde jeg 37 kjoler, hvorav to ballkjoler og en bunad, resten fordelt på sommer/vinter/jobb/kos. Kjole er supert. Men denne våren har ikke vært kjolevennlig, det er for kaldt for bare legger og småsko og det er deprimerende med strømpebukse i mai.
frk Nilsen Skrevet 21. mai 2017 Forfatter #4 Skrevet 21. mai 2017 2 minutter siden, sug lut skrev: Orker ikke løfte på rompa for å telle nå, men ved forrige opptelling hadde jeg 37 kjoler, hvorav to ballkjoler og en bunad, resten fordelt på sommer/vinter/jobb/kos. Kjole er supert. Men denne våren har ikke vært kjolevennlig, det er for kaldt for bare legger og småsko og det er deprimerende med strømpebukse i mai. Helt fantastisk i går, da gikk jeg i sommerkjole uten strømpebukse til langt på natt
amandine Skrevet 21. mai 2017 #5 Skrevet 21. mai 2017 4 minutter siden, sug lut skrev: Orker ikke løfte på rompa for å telle nå, men ved forrige opptelling hadde jeg 37 kjoler, hvorav to ballkjoler og en bunad, resten fordelt på sommer/vinter/jobb/kos. Kjole er supert. Men denne våren har ikke vært kjolevennlig, det er for kaldt for bare legger og småsko og det er deprimerende med strømpebukse i mai. Der kom jeg på at jeg jo har ballkjoler!! Pluss på to vanlige og en vintage!!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #6 Skrevet 21. mai 2017 Tror kanskje jeg har nærmere 10 kjoler, inkludert 2 bunader og bryllupskjolen min. Jeg er 15 kg for tung og har en veldig tydelig eplefasong, null midje, bredere rundt mage enn rundt hoftene. Da er det nærmest umulig å finne en kjole hvor folk ikke spør hvor langt du er på vei..... Anonymkode: 66bfc...5ca
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #7 Skrevet 21. mai 2017 Jeg vet ikke direkte antall, men sist jeg telte hadde jeg 320 kjoler. Det har i hvert fall kommet et sted mellom 20-30 til siden den gang, kanskje mer. Jeg tror jeg tar denne som anonym 😉 Anonymkode: efc72...018
sug lut Skrevet 21. mai 2017 #8 Skrevet 21. mai 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke direkte antall, men sist jeg telte hadde jeg 320 kjoler. Det har i hvert fall kommet et sted mellom 20-30 til siden den gang, kanskje mer. Jeg tror jeg tar denne som anonym 😉 Anonymkode: efc72...018 320? Det er helt fantastisk!
Mandala Skrevet 21. mai 2017 #9 Skrevet 21. mai 2017 Jeg har startet å samle på kjoler nå 😀 tok en del år før jeg skjønte at det kan være ålreit å gå med. Så til nå har jeg kanskje ti, men ikke fullt så mange som jeg faktisk er komfortabel med å bruke. Noen av dem er fra kroppens glansdager i tidlig 20-årene 😜
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #10 Skrevet 21. mai 2017 Har sikkert 100 kjoler. Mest hverdags, som kan bli fine festkjoler med rett tilbehør. Liker best enkle kjoler som kan pyntes opp, eller brukes som de er på jobb. Anonymkode: 388ff...4c1
Himmel og hav Skrevet 21. mai 2017 #11 Skrevet 21. mai 2017 Mellom 40 og 50 et sted, inkludert bunad og ballkjole. Jeg bør, en eller annen dag ta en gjennomgang av skapet mitt, for det er sikkert ti av de kjolene som nesten aldri brukes. Det som er herlig nå, er at sommerkjolesesongen har startet, så nå kan jeg bruke alle de flotte, lyse, blomstrete og glade kjolene mine igjen!
frk Nilsen Skrevet 21. mai 2017 Forfatter #12 Skrevet 21. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke direkte antall, men sist jeg telte hadde jeg 320 kjoler. Det har i hvert fall kommet et sted mellom 20-30 til siden den gang, kanskje mer. Jeg tror jeg tar denne som anonym 😉 Anonymkode: efc72...018 Du er min helt, ble litt forelsket jeg nå
Himmel og hav Skrevet 21. mai 2017 #14 Skrevet 21. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tror kanskje jeg har nærmere 10 kjoler, inkludert 2 bunader og bryllupskjolen min. Jeg er 15 kg for tung og har en veldig tydelig eplefasong, null midje, bredere rundt mage enn rundt hoftene. Da er det nærmest umulig å finne en kjole hvor folk ikke spør hvor langt du er på vei..... Anonymkode: 66bfc...5ca Tullball! Jeg ser ut som deg og jeg har masse kjoler. Let etter kjoler som faller fra skuldrene/puppene. glem alt som heter empire eller sømmer som markerer midje. Lag på lag kjoler i chiffon er veldig snilt mot epler som oss, det samme er kjoler som har strategiske rysjer og rynker.
Iiiiik Skrevet 21. mai 2017 #15 Skrevet 21. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke direkte antall, men sist jeg telte hadde jeg 320 kjoler. Det har i hvert fall kommet et sted mellom 20-30 til siden den gang, kanskje mer. Jeg tror jeg tar denne som anonym 😉 Anonymkode: efc72...018 Oj, men hvor stort skap har du da? Det fine med kjoler er at de varer lenge, jeg har det i hvert fall med å ta vare på nesten alle kjoler mens buksene enten blir ødelagte eller for små. Selv har jeg omtrent 20 kjoler tenker jeg. Skulle gjerne hatt flere!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #16 Skrevet 21. mai 2017 7 minutter siden, Iiiiik skrev: Oj, men hvor stort skap har du da? Det fine med kjoler er at de varer lenge, jeg har det i hvert fall med å ta vare på nesten alle kjoler mens buksene enten blir ødelagte eller for små. Selv har jeg omtrent 20 kjoler tenker jeg. Skulle gjerne hatt flere! Hehe, jeg har et relativt stort klesskap på soverommet, og så har jeg et såkalt walk in closet. Det er såpass stort at det rommer alle kjolene mine, og alle de andre klærne, skoene og veskene jeg er like flink til å kjøpe 😇 Anonymkode: efc72...018
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #17 Skrevet 21. mai 2017 Jeg går kun i kjole, fordi det er behagelig (hater stramme olabukser), en kjole er en ferdig outfit (trenger ikke sette sammen plagg) og fordi det er pent og feminint. Men jeg hater å handle, så jeg har bare akkurat så mange som jeg trenger, egentlig. Og de jeg har blir utslitt av bruk. Har kanskje 7–8 vinterkjoler, 7–8 sommerkjoler og kanskje 7–8 penkjoler/ballkjoler. Og så er det litt overlapp, da. Anonymkode: 926d1...333
Mummy79 Skrevet 21. mai 2017 #18 Skrevet 21. mai 2017 20 kanskje og 5 skjørt, mest høst/vinter, liker ikke å gå med bare legger så ikke så mange sommeekjoler. Skulle gjerne sett bilde av noen av de 320 for inspirasjon...
Annanym Skrevet 21. mai 2017 #19 Skrevet 21. mai 2017 Jeg og vil ha!! Problemet er bare at jeg liker ikke shopping... Så, hvor finner dere disse kjolene??
Superdolly Skrevet 21. mai 2017 #20 Skrevet 21. mai 2017 Jeg har aldri telt, men en 20-30 stykker er det vel. Så har jeg i tillegg utrolig mange skjørt, sikkert rundt 20. (Bare sånn til sammenlikning så har jeg 3 dongeribukser.) Jeg har ingen ballkjoler, men to bunader og en festdrakt.
Iiiiik Skrevet 21. mai 2017 #21 Skrevet 21. mai 2017 53 minutter siden, Superdolly skrev: Jeg har aldri telt, men en 20-30 stykker er det vel. Så har jeg i tillegg utrolig mange skjørt, sikkert rundt 20. (Bare sånn til sammenlikning så har jeg 3 dongeribukser.) Jeg har ingen ballkjoler, men to bunader og en festdrakt. To bunader og en festdrakt er jammen ikke verst! Håper du har noen døtre du kan dele med etter hvert.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #22 Skrevet 21. mai 2017 1 time siden, Mummy79 skrev: 20 kanskje og 5 skjørt, mest høst/vinter, liker ikke å gå med bare legger så ikke så mange sommeekjoler. Skulle gjerne sett bilde av noen av de 320 for inspirasjon... Jeg skulle gjerne ha delt, men bildene jeg har på mobilen er av noen av kjolene på, og det blir for identifiserbart ... Selv med ansiktet borte. 😊 Morsomt hvis andre vil dele, da! Anonymkode: efc72...018
frk Nilsen Skrevet 21. mai 2017 Forfatter #23 Skrevet 21. mai 2017 Zalando har masse fine kjoler. Anna Field er billige og fine. Louche er en av favorittmerkene. King Louie har mange fine kjoler. Who`s that Girl (eller WTG) Mette Møller har mange fine kjoler, men er litt dyrt (har 2 + et skjørt fra henne) Fred Perry tenniskjole Ellers har jeg kjøpt en del kjoler i Stavanger hos Syvende Himmel (favorittbutikken) Cicci & Selma i Stockholm er alene verdt et Stockholmsbesøk
Superdolly Skrevet 21. mai 2017 #24 Skrevet 21. mai 2017 3 minutter siden, Iiiiik skrev: To bunader og en festdrakt er jammen ikke verst! Håper du har noen døtre du kan dele med etter hvert. Jeg har døtre :). Er slett ikke sikker på om de vil arve da. Jeg har bunaden jeg fikk til konfirmasjonen, en bunad jeg arvet etter min manns bestemor og en festdrakt jeg kjøpte selv fordi jeg syntes den var fin.
Iiiiik Skrevet 21. mai 2017 #25 Skrevet 21. mai 2017 Akkurat nå, Superdolly skrev: Jeg har døtre :). Er slett ikke sikker på om de vil arve da. Jeg har bunaden jeg fikk til konfirmasjonen, en bunad jeg arvet etter min manns bestemor og en festdrakt jeg kjøpte selv fordi jeg syntes den var fin. Nei, det er slett ikke sikkert. Kan jo også hende at de vil ha bunad, men ikke den de kan arve fra deg. Bruker du alle tre selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå