Iiiiik Skrevet 20. mai 2017 #1 Skrevet 20. mai 2017 Om du måtte leve enten uten bein eller uten armer, hva ville du valgt da? Om du kunne bruke 40 år på å løse kreftgåten helt alene, og deretter dele dette gratis med hele verden eller om du kunne finne begynnelsen på gåten og dele det med et legemiddelfirma som kunne løst gåten på fire år og deretter reddet de som kunne betale for seg, hva ville du valgt da? Hvem av oss du kunne redde hvis huset brant, hvem ville du reddet da? Om du skulle skyte Trump eller om han skulle drept alle i India, hva ville du valgt da? Huset er fullt av "dilemmaer" som jeg nekter å svare på, men de renner ut allikevel. Er det sånn hos dere andre også?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #2 Skrevet 20. mai 2017 Har en del spørsmål her i huset også, men i gen så konkrete. Litt nysgjerrig bare hvorfor vil du ikke svare? Noen av spørsmålene har for meg ganske klare svar... Anonymkode: 515eb...996
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #3 Skrevet 20. mai 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har en del spørsmål her i huset også, men i gen så konkrete. Litt nysgjerrig bare hvorfor vil du ikke svare? Noen av spørsmålene har for meg ganske klare svar... Anonymkode: 515eb...996 Nå blei jeg nysgjerrig! Hvilke synes du har åpenbare svar? Bortsett fra den med India/Trump. Det tenker jeg at en død er bedre enn mange millioner. Anonymkode: cd3fa...cb8
Iiiiik Skrevet 20. mai 2017 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nå blei jeg nysgjerrig! Hvilke synes du har åpenbare svar? Bortsett fra den med India/Trump. Det tenker jeg at en død er bedre enn mange millioner. Anonymkode: cd3fa...cb8 Enig, det går det an å svare på! Andre alternativer: mamma hvis du måtte druknet et barn med hendene for å redde 10 andre barn, ville du gjort det? Mamma, ville du hatt sex med en skitten 70-åring for to millioner? For 10 millioner da? For 20?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #5 Skrevet 20. mai 2017 1 minutt siden, Iiiiik skrev: Enig, det går det an å svare på! Andre alternativer: mamma hvis du måtte druknet et barn med hendene for å redde 10 andre barn, ville du gjort det? Mamma, ville du hatt sex med en skitten 70-åring for to millioner? For 10 millioner da? For 20? For et tankekjør på disse barna! Kjenner jeg er glad mine ikke er helt der enda, men det kommer vel en dag der man blir svar skyldig. Men jeg hadde hatt sex med en 70åring for 10 mill. Kanskje 2 også med mannens samtykke 😂 Anonymkode: cd3fa...cb8
Iiiiik Skrevet 20. mai 2017 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: For et tankekjør på disse barna! Kjenner jeg er glad mine ikke er helt der enda, men det kommer vel en dag der man blir svar skyldig. Men jeg hadde hatt sex med en 70åring for 10 mill. Kanskje 2 også med mannens samtykke 😂 Anonymkode: cd3fa...cb8 Ikke jeg! Det spørsmålet svarer jeg på da!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #7 Skrevet 20. mai 2017 3 minutter siden, Iiiiik skrev: Ikke jeg! Det spørsmålet svarer jeg på da! Jeg hadde gjort det, men sagt nei til barna 😂 hadde sponsa en tur til Disneylsnd da. Hoho😂 mammatøs. Anonymkode: cd3fa...cb8
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #8 Skrevet 20. mai 2017 Oi, bare å glede seg til barna blir større ser jeg. Foreløpig går det mest i "Hvorfor er himmelen blå?" og den type spørsmål her i huset. Anonymkode: f2027...86b
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #9 Skrevet 20. mai 2017 Hehe, her er vi mer på hvordan kan huset holde seg sammen når jeg ikke ser noen spiker o.l Den med armer og ben har jeg fått da, jeg svarte at jeg ville beholdt armene. Sitte i rullestol kunne jeg taklet så lenge jeg hadde armene, men å bli 100% pleietrengende fordi jeg ikke kunne hverken tørke meg i rumpa eller finne meg noe mat fordi armene manglet hadde blitt tungt. Anonymkode: 628dd...3d9
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #10 Skrevet 20. mai 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå blei jeg nysgjerrig! Hvilke synes du har åpenbare svar? Bortsett fra den med India/Trump. Det tenker jeg at en død er bedre enn mange millioner. Anonymkode: cd3fa...cb8 India/Trump er for meg veldig klart. Og om jeg ville mistet armer eller bein. Og kreftspørsmålet. Vet hva jeg ville svart på de 3 spørsmålene. Anonymkode: 515eb...996
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #11 Skrevet 20. mai 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: India/Trump er for meg veldig klart. Og om jeg ville mistet armer eller bein. Og kreftspørsmålet. Vet hva jeg ville svart på de 3 spørsmålene. Anonymkode: 515eb...996 Hva ville du svart på kreftspørsmålet? Anonymkode: cd3fa...cb8
Gjest Antarctica Skrevet 20. mai 2017 #12 Skrevet 20. mai 2017 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: For et tankekjør på disse barna! Kjenner jeg er glad mine ikke er helt der enda, men det kommer vel en dag der man blir svar skyldig. Men jeg hadde hatt sex med en 70åring for 10 mill. Kanskje 2 også med mannens samtykke 😂 Anonymkode: cd3fa...cb8 Hva om 70-åringen var Trump? 😂
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #13 Skrevet 20. mai 2017 1 minutt siden, Pashla skrev: Hva om 70-åringen var Trump? 😂 Å herregud da hadde det ikke hjulpet med alle millioner i verden for min del, man får jo ingen glede av dem hvis man ikke kan leve med seg selv etterpå. Det måtte evt vært hvis barna mine stod i fare for å sulte ihjel og det var det eneste alternativet jeg hadde. Anonymkode: f2027...86b
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #14 Skrevet 20. mai 2017 Rullestol er lettere å bruke enn å lære meg å spise med bena. Trump ville dyttet blomster ved det valget. Ville berget ongene. Brukt 40 år. Big Pharma ville sikret at ingen ble kurert. Nei på 70 åringene. Men det er jo fordi jeg bor i Norge og har råd til å mate ungene. Den et barn mot 10 et umulig fordi noen som tvinger deg til å ta ett sånt valg kommer til å drepe deg og de 10 barna uansett. I tillegg til at jeg kunne ikke drept ett barn, men jeg kunne heller ikke drept ett. Anonymkode: fed23...c8e
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #15 Skrevet 20. mai 2017 3 minutter siden, Pashla skrev: Hva om 70-åringen var Trump? 😂 Hahaha! Kuk er kun si er jo bare å lukke øynene og tenke på Bradley Cooper 😂 Anonymkode: cd3fa...cb8
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2017 #17 Skrevet 20. mai 2017 Så gøy!!! Svar på de spørsmålene du føler har klare svar, og forklar hvordan du resonerer. Send de andre spørsmålene i retur: "Det er jeg ikke sikker på, hva hadde du valgt?" Møtt med nyskjerrighet kan denne type spørsmål være ingangsporten til mange gode samtalermed ungene! Anonymkode: 9b51b...888
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #18 Skrevet 21. mai 2017 Hehe, det er sikkert en slags fase det der for min 10 åring driver også og stiller sånne spørsmål hele tiden. Anonymkode: a2945...adf
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #19 Skrevet 21. mai 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva ville du svart på kreftspørsmålet? Anonymkode: cd3fa...cb8 Brukt 40 år og delt det gratis med alle! Anonymkode: 515eb...996
Mandala Skrevet 21. mai 2017 #20 Skrevet 21. mai 2017 Ingen slike dilemmaer nei. Ni-åringen prøver seg iblant,men de slår helt feil: «pappa, ville du at jeg dør eller at du får ti millioner kroner?» Han er ikke et uelsket barn altså 😅😁
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #21 Skrevet 21. mai 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Brukt 40 år og delt det gratis med alle! Anonymkode: 515eb...996 Men dere må jo være litt i overkant naive her? Hadde jo ikke hjulpet og delt gratis med alle? Det koster jo uansett å utvikle, lage og distribuere sånt. Gratis vil det aldri kunne bli? Anonymkode: 64071...b80
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #22 Skrevet 21. mai 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men dere må jo være litt i overkant naive her? Hadde jo ikke hjulpet og delt gratis med alle? Det koster jo uansett å utvikle, lage og distribuere sånt. Gratis vil det aldri kunne bli? Anonymkode: 64071...b80 Nei, men big pharma overpriser de aller fleste medisiner. De koster jo ikke millioner, slik det kan beskrives i media når noen ikke får medisin. Anonymkode: d13ff...e66
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2017 #23 Skrevet 21. mai 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men dere må jo være litt i overkant naive her? Hadde jo ikke hjulpet og delt gratis med alle? Det koster jo uansett å utvikle, lage og distribuere sånt. Gratis vil det aldri kunne bli? Anonymkode: 64071...b80 Nei men nå er det jo den muligheten som presenteres i dillemmaet da. Det er jo heller ikke spesielt realistisk å måtte velge mellom å leve uten armer eller bein, eller å bli tilbudt 20 millioner for å ha sex med en 70-åring. Anonymkode: f2027...86b
Iiiiik Skrevet 21. mai 2017 Forfatter #24 Skrevet 21. mai 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei men nå er det jo den muligheten som presenteres i dillemmaet da. Det er jo heller ikke spesielt realistisk å måtte velge mellom å leve uten armer eller bein, eller å bli tilbudt 20 millioner for å ha sex med en 70-åring. Anonymkode: f2027...86b Det er egentlig det som er poenget - at problemstillingene ikke er realistiske.
Mandala Skrevet 21. mai 2017 #25 Skrevet 21. mai 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men dere må jo være litt i overkant naive her? Hadde jo ikke hjulpet og delt gratis med alle? Det koster jo uansett å utvikle, lage og distribuere sånt. Gratis vil det aldri kunne bli? Anonymkode: 64071...b80 Nå var det et oppfunnet dilemma laget av et barn her da 🙃
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå