Gå til innhold

Har en svigerinne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg snakker med så og si daglig. Vi reiser på turer sammen med familien om sommeren innimellom og jeg var med på fødselen til datteren hennes. Ikveld feirer hun dagen sin med mange venner, men jeg ble ikke invitert. Bry meg eller ikke? Hun spurte heller om jeg ville passe barnet hennes.  

Anonymkode: ef57c...48c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Veldig spesielt syntes jeg! 

Skrevet

Det synes jeg er pussig og ganske uhøflig av henne. Egentlig ganske pinlig av henne :/

Anonymkode: abf6f...894

Skrevet

Synes det er spesielt.

Anonymkode: 68be2...c6a

Skrevet

En typisk utnytter. Du er god som venn, med mindre hun trenger barnevakt..

Anonymkode: 54c99...be1

Skrevet

Ble jeg vant til, derfor trakk jeg meg unna.

Anonymkode: 8a335...d05

Skrevet

Ja, tror ikke jeg gidder å stille opp mer på den kanten.

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, tror ikke jeg gidder å stille opp mer på den kanten.

Den var kjip :( Håper ikke du sa ja til å passe ungen hennes?

Anonymkode: 400ba...889

Skrevet

Du var til og med med på fødselen?! Da må dere jo ha et veldig nært forhold! Det må være en spesiell grunn til at du ikke ble invitert, jeg ville fått mannen min til å spørre, kanskje? Jeg hadde blitt kjempepaff og lei meg. 

Anonymkode: 13fc4...422

Skrevet

Kanskje hun bare ville be venner, og ser på deg som familie som hun inviterer senere? 

Anonymkode: 55fa5...ca5

Skrevet

Tenkte det med familie, men siden hun har bedt søsteren sin som hun snakker veldig mye stygt om, som er mye yngre enn oss reagerte jeg hvertfall.

Skrevet

Har hun flere svigerinner? Kanskje det er slik at hun ikke vil velge noen av dem og dermed kun har med venner og søsken og setter et skille der for familie? Om det kun er en vanlig bursdag jeg ikke reagert noe særlig, med mindre jeg oppfattet henne som venn mer enn familie. Om det var en rund dag hadde jeg nok synes det var sårt.   

Anonymkode: b15ec...0d3

Skrevet

Nei hun har kun meg og det er rund dag.

Skrevet

Skjønar at du er skuffa.  Skal ho feire med familie ein annan gang, tenkjer at det ikkje er naturleg å invitere deg i to feiringar?

Skrevet
8 minutes ago, Anonym bruker said:

Nei hun har kun meg og det er rund dag.

Hva sier mannen din til dette da? Eller din svigermor? Noen må jo ha snakket om dette. Regner med dagen har vært planlagt lenge.

Skrevet

Svigermor støtter sin datter i alt 100%, uansett hva. Mannen synes jo det er kjempefrekt, men det er pga sånne ting de to ikke har det beste forholdet. Men nå stiller jeg ikke opp mer, har visst lært nå.

hi

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svigermor støtter sin datter i alt 100%, uansett hva. Mannen synes jo det er kjempefrekt, men det er pga sånne ting de to ikke har det beste forholdet. Men nå stiller jeg ikke opp mer, har visst lært nå.

hi

Du passer vel ikke barnet hennes mens hun feirer?

Anonymkode: 400ba...889

Skrevet

Men igjen - dere snakker daglig og du var med på fødselen?? Det ville jo ikke skjedd om dere ikke var veldig gode venner, vel??

Og hva mener du med at mannen din og henne ikke har det beste forholdet pga 'sånne ting'? Har hun gjort lignende før? Mot deg?

I så fall vil jeg si det vennskapet definitivt er på hell.

Skrevet

Vi har det travelt i hverdagen, men er på besøk hos hverandre, men da med barna. Synes bare det er rart, hun skal ha hjelp til alt mulig, ha meg med på fødsel, er gudmor til hennes barn osv, men ikke be meg i bursdag? Det er litt sårt og det er flere i familien som reagerer. Bør jeg si noe eller bare la det være og heller begynne å si nei til tjenester osv? 

HI

Skrevet

Jeg passer ikke barnet idag, sa faktisk nei. Hun spurte meg for over 3 uker siden så hadde aldri tenkt å invitere meg.

HI 

Skrevet
6 minutes ago, Anonym bruker said:

Vi har det travelt i hverdagen, men er på besøk hos hverandre, men da med barna. Synes bare det er rart, hun skal ha hjelp til alt mulig, ha meg med på fødsel, er gudmor til hennes barn osv, men ikke be meg i bursdag? Det er litt sårt og det er flere i familien som reagerer. Bør jeg si noe eller bare la det være og heller begynne å si nei til tjenester osv? 

HI

Jeg syns begge deler; si noe OG si nei til alt av tjenester!

Skrevet

Men hva sier man da? Jeg er litt av typen enten så holder jeg kjeft eller så eksploderer jeg. 

Skrevet
4 minutes ago, Anonym bruker said:

Men hva sier man da? Jeg er litt av typen enten så holder jeg kjeft eller så eksploderer jeg. 

Hvis du eksploderer lytter egentlig ingen til budskapet ditt, men hvis du sier ganske rolig at du syns det var veldig underlig og at du ble såret av å ikke bli invitert, så skjønner hun kanskje at hun ikke har vært helt grei. Si i tillegg at du også føler deg brukt og derfor ikke vil gjøre flere tjenester. Etterpå blir det opp til henne.

Jeg skal si det for deg: What a Bitch!

Skrevet

Kan du ikke spør henne rolig først om det var en spesiell grunn til at du ikke ble invitert? Da kan hun jo forklare selv hvorfor, kan jo hende at det er en god grunn til det. Hvis hun kommer med noe dumt som at hun bare skulle ha vennene eller at hun tenker på deg mest som familie/barnepasser, hadde jeg gitt tydelig (men rolig) beskjed om at du synes det var leit og at du nå føler deg utnyttet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...