Gå til innhold

Hvilken vei deler du egget?

Eggedeling  

46 stemmer

1. 1. Hvilken vei deler du et hardkokt egg?

Anbefalte innlegg

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i revers?

Anonymkode: 0ebea...227

Gammel vane. Min første bil var en saab, og da må man for å få ut nøkkelen. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

På tvers, det er vel åpenbart når man legger det i eggedeleren. Det passer jo ikke helt på langs.

Ellers har vi litt samme diskusjon angående giret når man parkerer i garasjen..

Anonymkode: 0e8f1...f20

Eggedelaren vår er laga slik at ein kan dele både på langs og på tvers. Men eg har alltid delt på tvers og har til gåande å sjå nokon dele egget på tvers.

Ein parkerer bilen i første gir vel? Men no har ikkje eg garasje og kan ikkje ha som vane å sette på handbrekket for då frys bremsene fast om vinteren... Men om de har garasje så er den sikkert flat og då er det kanskje like trygt å parkere i fri i tilfelle ungar kjem seg inn i bilen og får start på den. 

Skrevet
9 minutes ago, Syngensang said:

Eggedelaren vår er laga slik at ein kan dele både på langs og på tvers. Men eg har alltid delt på tvers og har til gåande å sjå nokon dele egget på tvers.

Ein parkerer bilen i første gir vel? Men no har ikkje eg garasje og kan ikkje ha som vane å sette på handbrekket for då frys bremsene fast om vinteren... Men om de har garasje så er den sikkert flat og då er det kanskje like trygt å parkere i fri i tilfelle ungar kjem seg inn i bilen og får start på den. 

Haha, sorry at jeg sporet av tråden, men ser jo at meningene er delte her også :)

Diskusjonen går i 1. eller revers. Jeg mener soleklart 1., mannen mener revers, siden det er den veien man skal når man skal ut igjen av garasjen🙄

Skrevet

Jeg skulle faktisk ha egg på skiven etter at jeg leste denne tråden og oppdaget til min forundring (!) at det går an å dele egget begge veier med min eggdeler. 

Men jeg fikk meg ikke til det 😂 man kan ikke spise avlangt egg! 

Når jeg har egg i salat deler jeg de i båter, men på skiven må de være runde og flate. 

Er det mannen din som deler på langs? 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha, sorry at jeg sporet av tråden, men ser jo at meningene er delte her også :)

Diskusjonen går i 1. eller revers. Jeg mener soleklart 1., mannen mener revers, siden det er den veien man skal når man skal ut igjen av garasjen🙄

Men han starter vel ikke bilen i revers?

Anonymkode: 0ebea...227

Skrevet
10 timer siden, Mostly Harmless skrev:

Kjedelige hvite? Det er jo selveste eggeskalken du snakker om? Disse bitene er faktisk så poppis hjemme hos oss at vi må dele hele endestykket i to nøyaktig like store deler så toåringen og femåringen kan få hver sin.

Her rekk som regel ikkje desse skalkane å komme på bordet. Dei forsvinn i vakumet mellom eggdelaren og serveringstalerkenen..

Skrevet (endret)

Ikke bland bilen opp med egget da, det blir jo bare rot. Spesielt for oss som ikke har lappen, blir jo forvirret av mindre....

Endret av frk Nilsen
Skrevet

Når jeg glemmer meg bort. På tvers, når jeg husker. På langs. På tvers får man alltid biter med bare hvitte, på tvers får alle bitene som regel plomme og. :)

Skrevet
10 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg skulle faktisk ha egg på skiven etter at jeg leste denne tråden og oppdaget til min forundring (!) at det går an å dele egget begge veier med min eggdeler. 

Når jeg har egg i salat deler jeg de i båter, men på skiven må de være runde og flate. 

Ja, det er han som deler på langs, og bakgrunnen for denne spørreundersøkelsen er at han ikke bare deler egget på langs, men påsto at folk flest gjør det. Jeg tror at denne undersøkelsen viser at han antagelig har feil. Jeg ser hans poeng i at man får plomme i alle bitene, men jeg synes ikke det blir pent. Jeg vil dessuten ikke ha så mye hvitte, så hos meg så hender det at en og annen skalk går i søpla.

Skrevet
10 hours ago, *Miss Marple* said:

Jeg synes dette argumentet vinner - det går bare ikke an å spise et avlangt egg, nei!

Estetikk trumfer praktikaliteter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...