Gå til innhold

Hvilken vei deler du egget?

Eggedeling  

46 stemmer

1. 1. Hvilken vei deler du et hardkokt egg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg står her på hver vår side, og begge mener vi at den måten jeg/han deler egget på er den vanligste. Dette er et forsøk på å finne ut hvem av oss som har rett. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri i mine 40 år sett noen dele egg på langs?

Anonymkode: 5dd7b...3c5

Skrevet

Selvfølgelig på tvers. Det er det eneste rette. Det gjelder også tomater. I 26 år har jeg irritert meg grønn hver gang herr skjærer tomater feil vei. 

Skrevet

På tvers, alt annet er feil! Enig med amandine ang tomater. 

Skrevet

På tvers, selvfølgelig!! De eneste som skjærer på langs, er unger som ikke har lært ordentlig ennå... 

Skrevet

Jeg deler på langs. Får langt flottere skiver/halvdeler slik. Begynte først med det som voksen så det er ikke bare unger som gjør det.

Anonymkode: d9123...63d

Skrevet

På tvers. Trodde ikke noe annet gikk an 😂

Skrevet

På langs siden da får jeg litt plomme på alle bitene og slipper disse kjedelige på enden som bare er hvite

Anonymkode: b4735...b92

Skrevet

På langs selvfølgelig 😊

Anonymkode: 4f387...d6b

Skrevet
2 timer siden, Himmel og hav skrev:

Mannen og jeg står her på hver vår side, og begge mener vi at den måten jeg/han deler egget på er den vanligste. Dette er et forsøk på å finne ut hvem av oss som har rett. 

Du vet da hvem som har rett?! Ha ha ha og det vet nok han også bare han får tenkt seg om😂

Skrevet

Deler for hva da? I båter på langs, i skiver på tvers.

Skrevet

Hvis jeg skal dele egget i to, for å ha i salat f.eks., så deler jeg på langs.

Hvis jeg skal dele egget i mange skiver, så bruker jeg en eggedeler.

Jeg tror aldri jeg har sett noen dele et hardkokt egg på tvers? Men jeg skal innrømme at jeg aldri har tenkt over problemstillingen før. :)

Anonymkode: 2e86c...05d

Skrevet

Tør nesten ikke svare her, meen, jeg deler egget på skrått. Har "forsket" meg frem til at da er man garantert plomme i alle bitene, og ikke lurebiter med kun hvite :P

Anonymkode: 69fbe...baf

Skrevet

På tvers, det er vel åpenbart når man legger det i eggedeleren. Det passer jo ikke helt på langs.

Ellers har vi litt samme diskusjon angående giret når man parkerer i garasjen..

Anonymkode: 0e8f1...f20

Skrevet
3 timer siden, amandine skrev:

Du vet da hvem som har rett?! Ha ha ha og det vet nok han også bare han får tenkt seg om😂

Jepp :D

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På tvers, det er vel åpenbart når man legger det i eggedeleren. Det passer jo ikke helt på langs.

Giret? Den skal jo stå i p. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Giret? Den skal jo stå i p. 

Eller i 1. for de som ikke har automat.

Skrevet

Jeg delte en gang en kiwi på langs 😔 egget varier litt ettersom hva som skal skje med det. Skiver på brødskiva blir det selvsagt delt på tvers med en eggedeler. Mauleegg med kaviar eller majonesdært på langs. 

Skrevet

I skiver : På tvers

I to : På langs 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

På langs siden da får jeg litt plomme på alle bitene og slipper disse kjedelige på enden som bare er hvite

Anonymkode: b4735...b92

Kjedelige hvite? Det er jo selveste eggeskalken du snakker om? Disse bitene er faktisk så poppis hjemme hos oss at vi må dele hele endestykket i to nøyaktig like store deler så toåringen og femåringen kan få hver sin.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha, det var det jeg og tenkte, at egget ikke passer helt på langs i eggedeleren. Så jeg deler og på tvers.

Jeg synes du skal lage en tråd om deres problemstilling og :)

Anonymkode: 0ebea...227

Skrevet
2 timer siden, Mostly Harmless skrev:

Kjedelige hvite? Det er jo selveste eggeskalken du snakker om? Disse bitene er faktisk så poppis hjemme hos oss at vi må dele hele endestykket i to nøyaktig like store deler så toåringen og femåringen kan få hver sin.

Samme hos oss! 

Anonymkode: 43eac...e0c

Skrevet
2 timer siden, Lessismore skrev:

Eller i 1. for de som ikke har automat.

Neida. Den skal stå i revers!!

Skrevet
3 minutter siden, amandine skrev:

Hvorfor i revers?

Anonymkode: 0ebea...227

Skrevet
17 minutter siden, amandine skrev:

Den skal stå i 1. eller revers alt etter hva som hindrer trilling. *møkkahåndbrekk*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...