Gå til innhold

Mine kommende svigerforeldre blander seg i bryllupet vårt..

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, Pobie skrev:

Bare å leie inn kjøkkenhjelp det. Da kan alle bare slappe av og nyte festen.

Selvfølgelig deres valg, men når dere først arrangerer fest er det vel ikke noen big deal å leie inn kjøkkenhjelp? Jeg har vært i store selskap i leid lokale der alle "barna" (selv de som er voksne) er de som har endt opp med å rydde. Det er faktisk kjipt å bli stående og rydde etter andre mens de "voksne" bare slapper av og prater.

Blir noe annet hvis det kun er 18 person og alle rydder etter seg selv, men det høres ut som mannens side av familien forventer at noen andre skal rydde etter dem? I så fall ville jeg leid inn noen.

Det er snakk om 18 personer som skal ha koldtbord og kaker, det er jo ikke mer enn en litt utvidet søndagsmiddag. Jeg ser ikke at det skal være nok arbeid til en kjøkkenhjelp engang. Hvor lang tid tar det å sette inn i maskinen og få restene på kjøl?  

Vi har hatt dåp og konfirmasjon med ca det antallet gjester og det hadde bare blitt kleint med kjøkkenhjelp. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal hun det hvis hun ikke ønsker det?

Anonymkode: 7528e...ea5

Fordi hun fort kan forstå at det hadde vært greit. Oppfatter det som et råd fra svigermor ikke som et forsøk på å ta over bryllupet. Men det er klart. Hun gjør definitivt som hun vil. Det er jo ikke og kommer ikke til å bli svigermors problem, regner jeg med.

Skrevet

Dere gjør selvfølgelig som dere vil. Takke svigermor pent for rådet, men sier så at dere ikke trenger det fordi det er et uformelt selskap. Men jeg personlig hadde nok leid inn noen til å hjelpe meg (oss) litt. Noen som kunne sørge for at alt var klart til vi kom, som ryddet bort maten og satte første ladning i oppvaskmaskina, og gjorde klart til kaffe.  For selv om det er et uformelt selskap, så synes jeg at det er kjedelig når vertskapet (og andre) blir stående på kjøkkenet under selskapet. Men som sagt, det er deres valg.

Skrevet

Ser at det er litt delte meninger om dette, men i mine øyne (og mannens) blir det brått mer høytidelig og formelt enn vi har tenkt.

De har meninger om flere ting mtp bryllupet, som hvor vi skal vies, ifølge dem vil kanskje ikke besteforeldrene komme før middagen siden vi skal ha det en utradisjonell plass. De syns det er rart og feil slik vi har valgt, og dette er kun mannens ønske, så jeg sa lett ja til det. De har også meninger om menyen, de syns ikke det er nok "bryllup"..Men det er dette med innleid hjelp som faktisk irriterer meg mest akkurat nå. 

Jeg skjønner ikke at det er rart at vi ikke vil ha innleid hjelp? Hadde det vært mange gjester, annen meny og generelt et mer tradisjonelt bryllup hadde jeg selvsagt tenkt annerledes. Men vi vil ha en rolig middag sammen med de nærmeste, ikke noe mer enn det..

Anonymkode: 854de...94e

Skrevet

Vi er 15 stk i vanlige barnebursdager og bruker litt tid på kjøkkenet før maten (kunne kortet ned tiden litt ved å planlegge litt bedre) og så 10 min etter middag på å fylle maskinen og rydde bort rester. Resten tar jeg etter selskapet. Ønsker dere det sånn i bryllupet, så gjør dere det. 

Anonymkode: b2eaa...6ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...