Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #26 Skrevet 16. mai 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha, hva er en en høy snitt? Anonymkode: d13a0...08b En snitte (smørbrød) med mye høyt, delikat og pyntet pålegg Anonymkode: 8937f...554
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #27 Skrevet 16. mai 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha, hva er en en høy snitt? Anonymkode: d13a0...08b Der pålegget ikke ligger flatt på brødet, men høyt og bugnende av pålegg. Google 😃 Anonymkode: 21f83...5eb
3 i april Skrevet 16. mai 2017 #28 Skrevet 16. mai 2017 Om det er sånt at denne feiringen er for hele bygda så syns jeg faktisk at bygdefolket også burde kunne bidra. Slike steder florerer det jo av komiteer, så at denne feiringen kunne bli fordelt er vel bare rett og rimelig.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #29 Skrevet 16. mai 2017 30 minutter siden, 3 i april skrev: Om det er sånt at denne feiringen er for hele bygda så syns jeg faktisk at bygdefolket også burde kunne bidra. Slike steder florerer det jo av komiteer, så at denne feiringen kunne bli fordelt er vel bare rett og rimelig. Enig. Hvorfor skal småbarnsfamilier stå for hele arrangementet? Tipper det finnes mange andre som gjerne hadde stilt opp om de fikk sjansen. Anonymkode: 034dd...c5f
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #30 Skrevet 16. mai 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Enig. Hvorfor skal småbarnsfamilier stå for hele arrangementet? Tipper det finnes mange andre som gjerne hadde stilt opp om de fikk sjansen. Anonymkode: 034dd...c5f Er så utrolig enig. Ofte er det lagt opp til at begge foreldre skal bidra hele dagen. Håpløst når man har småbarn og ingen familie i nærheten. Ikke den enkleste dagen å få barnevakt på. Her blir det lagt frem som en gavepakke til foreldrene, slik at klassene tjener penger til skoleturen. Vi endte opp med den nette sum av 270 kr/elev etter 2x7 timers arbeidsøkt sist. Greit det; men kall det for det det er. Nemlig en diger dugnad for hele lokalsamfunnet, og ikke en grei inntjeningsmulighet for klassekassa. Synes organisasjoner som Rotary, Lions, Sanitetsforeningen etc kunne deltatt. Anonymkode: 3121b...0c0
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #31 Skrevet 16. mai 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er så utrolig enig. Ofte er det lagt opp til at begge foreldre skal bidra hele dagen. Håpløst når man har småbarn og ingen familie i nærheten. Ikke den enkleste dagen å få barnevakt på. Her blir det lagt frem som en gavepakke til foreldrene, slik at klassene tjener penger til skoleturen. Vi endte opp med den nette sum av 270 kr/elev etter 2x7 timers arbeidsøkt sist. Greit det; men kall det for det det er. Nemlig en diger dugnad for hele lokalsamfunnet, og ikke en grei inntjeningsmulighet for klassekassa. Synes organisasjoner som Rotary, Lions, Sanitetsforeningen etc kunne deltatt. Anonymkode: 3121b...0c0 Jeg hadde nektet blankt å delta på det opplegget der altså. Jeg har lest det du har skrevet om det før, og jeg blir like provosert hver gang. Jeg er helt for at man skal bidra, og jeg baker kaker og stiller opp på dugnader med stor entusiasme. Men ærlig talt, det finnes da virkelig grenser, det du beskriver er ren utnytting. Anonymkode: 88361...98a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #32 Skrevet 16. mai 2017 Hegner håper virkelig du lager en sjokoladekake i langpanne. Anonymkode: f66a1...cf8
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #33 Skrevet 16. mai 2017 9 timer siden, soleia skrev: Det høyres voldsom ut, men er vel eit resultat av Toro trenden. Kake no til dags = Toro langpanne sjokoladekake eller lyse muffinsar. Dørgande kjedeleg kakebord! Suksesskake treng ikkje pyntast så voldsomt, kanskje i beste fall risle over smelta sjokolade, eller berre lage mønster i kremen med ein gaffel. På pavlova og liknande kaker drysser ein bær utover, Ostakake kan byntast med oppskårne bær eller frukt. Det er nok ikkje meininga at du må til med krem i sprøytepose eller kjevle ut fondant, og tek ikkje timesvis. (men ein bråte smurte(?) rundstykke i tillegg er eit anna kapittel, de har fått mykje arbeid) - men ei og anna sjokoladekake må nok til, ellers hadde iallefall ungane her i huset vorte skuffa! Helt enig. Jeg er ei av disse fau-damene. Og jeg mener personlig at kakebord på skolearrangementer og bursdagen er blitt helt invadert av toro. Det er ingen variasjon eller noenting lenger. Så jeg forstår faktisk initiativet til de som ber om andre kaker.. selvsagt måten man spør og legger det fram på men:) Anonymkode: 7aa22...3b5
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #34 Skrevet 16. mai 2017 Jo, syntes det er skikkelig frekt og hadde ikke gjort dette selv. Her har vi fått beskjed om å ta med en kake og en kanne kaffe/te. Ingen av oss drikker kaffe eller te, eier heller ingen kanne til å ha dette på så kommer kun til å ha med kake. Er første år på skole for oss så får se om vi blir kastet ut eller uglesett 😁 Anonymkode: 86a59...fce
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #35 Skrevet 16. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jo, syntes det er skikkelig frekt og hadde ikke gjort dette selv. Her har vi fått beskjed om å ta med en kake og en kanne kaffe/te. Ingen av oss drikker kaffe eller te, eier heller ingen kanne til å ha dette på så kommer kun til å ha med kake. Er første år på skole for oss så får se om vi blir kastet ut eller uglesett 😁 Anonymkode: 86a59...fce Hvis dere ikke har sagt i fra så får dere nok noen skjeve blikk ja Anonymkode: d13a0...08b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2017 #36 Skrevet 16. mai 2017 Torokake suger jo. Folk flest i dag har jo vaskehjelp hver fredag, Adams matkasse og fast barnevakt en gang i uka. Hvor vanskelig er det å lage en ordentlig kake? Jeg lagde en bringebærpai i sta, brukte under en time. Anonymkode: b01c4...758
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2017 #37 Skrevet 17. mai 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Torokake suger jo. Folk flest i dag har jo vaskehjelp hver fredag, Adams matkasse og fast barnevakt en gang i uka. Hvor vanskelig er det å lage en ordentlig kake? Jeg lagde en bringebærpai i sta, brukte under en time. Anonymkode: b01c4...758 Folk flest? Hvor har du det fra??! Jeg har ingen av de tingene der. Anonymkode: 637c4...7ab
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2017 #38 Skrevet 17. mai 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Torokake suger jo. Folk flest i dag har jo vaskehjelp hver fredag, Adams matkasse og fast barnevakt en gang i uka. Hvor vanskelig er det å lage en ordentlig kake? Jeg lagde en bringebærpai i sta, brukte under en time. Anonymkode: b01c4...758 Folk flest? Hvem kjenner du egentlig? Jeg kjenner ingen som har noe av det du ramser opp. Men Toro bruker jeg sjelden, da, så jeg er kanskje med i det fine selskap likevel? Anonymkode: 0116b...005
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2017 #39 Skrevet 17. mai 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Torokake suger jo. Folk flest i dag har jo vaskehjelp hver fredag, Adams matkasse og fast barnevakt en gang i uka. Hvor vanskelig er det å lage en ordentlig kake? Jeg lagde en bringebærpai i sta, brukte under en time. Anonymkode: b01c4...758 Bringebærpai er virkelig ikke godt! Hva tror du et barn hadde valgt - bringebærpai eller Toro sjokoladekake? Anonymkode: f66a1...cf8
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2017 #40 Skrevet 17. mai 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Torokake suger jo. Folk flest i dag har jo vaskehjelp hver fredag, Adams matkasse og fast barnevakt en gang i uka. Hvor vanskelig er det å lage en ordentlig kake? Jeg lagde en bringebærpai i sta, brukte under en time. Anonymkode: b01c4...758 Husker et bursdagsselskap jeg hadde her. Toro langpannesjokoladekake, det var den beste kaka noen av ungene hadde spist. Det er ikke alle forunt å mestre å lage kaker, noen er kjempeflinke å lage middag, noen er mester i å lage gjærbakst. Ikke alle har vaskehjelp og det andre du nevner. Anonymkode: 8b904...ef2
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2017 #41 Skrevet 17. mai 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Bringebærpai er virkelig ikke godt! Hva tror du et barn hadde valgt - bringebærpai eller Toro sjokoladekake? Anonymkode: f66a1...cf8 Min nydelige bringebærpai baker jeg fordi familien har bedt meg gjøre det, den er favoritt i ethvert selskap 😊 Barna mine har heller ikke så lite utviklede smakssanser at de bare spiser torokake. Men nå pleier uansett ikke vi å bare lage ting som barna liker, vi er mange voksne også. Anonymkode: b01c4...758
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2017 #42 Skrevet 17. mai 2017 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min nydelige bringebærpai baker jeg fordi familien har bedt meg gjøre det, den er favoritt i ethvert selskap 😊 Barna mine har heller ikke så lite utviklede smakssanser at de bare spiser torokake. Men nå pleier uansett ikke vi å bare lage ting som barna liker, vi er mange voksne også. Anonymkode: b01c4...758 Sorry, men ha ha ha Anonymkode: b2856...f87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå