Gå til innhold

Venninnen min plaprer videre


Anbefalte innlegg

Skrevet

For et par måneder siden fortalte jeg i fortrolighet en av mine beste venninner at jeg har tatt botox og filler i leppene, noe jeg kun valgte å fortelle henne og en venninne til. Nå har det kommet frem at hun hadde fortalt dette til sin venninne, som jeg så vidt kjenner og det er tydelig at de to har sittet og pratet rundt temaet. Ble ganske paff når jeg skjønte hun hadde pratet rundt om noe jeg anser som svært personlig.

Nå er jeg usikker på hvordan jeg skal si i fra på en pen måte at dette ikke er greit. Eller hvordan hadde dere reagert?

 

Anonymkode: 20223...455

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort sett så vises slike ting sveldig godt så jeg skjønner ikke helt med å holde det hemmelig

Anonymkode: de78d...d3e

Skrevet

For ingen ser forandringen liksom?

kan vel hende de har spurt henne fordi du ser anderledes ut. Blir da teit av henne å nekte. 

Anonymkode: 64776...10b

Skrevet

Har også en venninne som plapret om noe som var ganske hemmelig og mer alvorlig enn din situasjon. Uansett så har jeg valgt å ikke fortelle henne noe fortrolig lenger. Vi er fortsatt venner men på et annet stadie. Jeg ville spurt henne rett ut hvis jeg var deg. "Hvorfor forteller du ting videre når jeg ber deg om å holde det for deg selv"?. Uansett alvorlighetssgrad så er det dritt når folk ikke klarer å snurpe igjen. 

 

Anonymkode: 6ed4d...e9f

Skrevet

Jeg ville også spurt henne rett ut om hvorfor hun forteller ting videre som du har bedt henne ikke si videre.

Men når det er sagt - folk ser endringer av slik behandling du har tatt, så jeg forstår ikke hvorfor det skal være hemmelig?

Anonymkode: 97242...7ee

Skrevet

Må presisere at dette er små mengder, til og med min mann aner ikke hva jeg har gjort og har heller ingen mistanker. Folk rundt sier bare at jeg ser fresh ut om dagen, så endringene er ikke dramatiske. Dette er også derfor jeg har valgt å ikke fortelle så mange og bare de to nærmeste venninnene mine. Men det er tydelig de har snakket om at jeg ser bra ut om dagen, også har venninnen min fortalt det. Men det burde hun da ikke gjort selv om venninnen spør rett ut? Og hva vet jeg om hvem andre hun forteller det til?

Anonymkode: 20223...455

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må presisere at dette er små mengder, til og med min mann aner ikke hva jeg har gjort og har heller ingen mistanker. Folk rundt sier bare at jeg ser fresh ut om dagen, så endringene er ikke dramatiske. Dette er også derfor jeg har valgt å ikke fortelle så mange og bare de to nærmeste venninnene mine. Men det er tydelig de har snakket om at jeg ser bra ut om dagen, også har venninnen min fortalt det. Men det burde hun da ikke gjort selv om venninnen spør rett ut? Og hva vet jeg om hvem andre hun forteller det til?

Anonymkode: 20223...455

Jeg vil ikke forsvare sladring, men likevel.  Om hun blir spurt direkte, forventer du at hun skal lyve? Om hun så ikke vil lyve svarer hun gjerne: " det for du spørre henne om selv". Det er jo en bekreftelse,  eller blir forstått som det. Hva vil du? Det er garantert synlige forandringer. Andre ser det. Hadde det ikke vært synlig hadde du jo ikke gjort det? Og at mannen ikke ser det viser bare at han er en vanlig mann...

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For et par måneder siden fortalte jeg i fortrolighet en av mine beste venninner at jeg har tatt botox og filler i leppene, noe jeg kun valgte å fortelle henne og en venninne til. Nå har det kommet frem at hun hadde fortalt dette til sin venninne, som jeg så vidt kjenner og det er tydelig at de to har sittet og pratet rundt temaet. Ble ganske paff når jeg skjønte hun hadde pratet rundt om noe jeg anser som svært personlig.

Nå er jeg usikker på hvordan jeg skal si i fra på en pen måte at dette ikke er greit. Eller hvordan hadde dere reagert?

 

Anonymkode: 20223...455

Hvorfor ikke stå for det du har gjort?

Hvorfor lure folk rundt seg til å tro at at du er pen fra naturens side?

Anonymkode: 8807e...d31

Skrevet

Du seriøst, det er klart folk ser det. Og at de kommenterer du ser fresh ut er jo for å gi tilbakemelding om at de har sett endringen. Man sier jo ikke "så fin du er etter botoxen". Jeg har selv brukt akkurat de ordene; så fresh du ser ut.

jeg sier ikke det er negativt det du har gjort, men ikke lure deg selv til å tro at det ikke synes.

Anonymkode: 3fd62...92c

Skrevet

Kanskje de har snakket om at du er stiv i maska og mimikkløs? Og at leppa di har svulmet opp..? 

Anonymkode: b3f14...c08

Skrevet
2 timer siden, amandine skrev:

Jeg vil ikke forsvare sladring, men likevel.  Om hun blir spurt direkte, forventer du at hun skal lyve? Om hun så ikke vil lyve svarer hun gjerne: " det for du spørre henne om selv". Det er jo en bekreftelse,  eller blir forstått som det. Hva vil du? Det er garantert synlige forandringer. Andre ser det. Hadde det ikke vært synlig hadde du jo ikke gjort det? Og at mannen ikke ser det viser bare at han er en vanlig mann...

Ja, selvfølgelig skal en venninne lyve når en annen har fortalt en hemmelig som skal holdes tett om...? Hva tror du ellers? 

Så om du forteller venninnen din i fortrolighet at din far misbrukte deg når du var liten så skal hun fortelle det til en annen venninne dersom hun er inne på tema, eller er bekymret for deg? Du er ikke riktig klok og aner ikke hva ordet "hemmelighet" betyr. 

Skrevet
20 minutter siden, mirakela skrev:

Ja, selvfølgelig skal en venninne lyve når en annen har fortalt en hemmelig som skal holdes tett om...? Hva tror du ellers? 

Så om du forteller venninnen din i fortrolighet at din far misbrukte deg når du var liten så skal hun fortelle det til en annen venninne dersom hun er inne på tema, eller er bekymret for deg? Du er ikke riktig klok og aner ikke hva ordet "hemmelighet" betyr. 

Hallo? En hemmelighet mellom to personer er én ting. At noen har endret fjeset sitt og ikke tror andre ser det er noe helt annet. 

- Ser du leppene til Inga har vokst og pannen er glatt som skøyteis, hva HAR hun gjort? 

- Nei, si det? Du får spørre henne!

( og da er det jeg som ikke er riktig klok?)

 

Skrevet
14 minutter siden, amandine skrev:

Hallo? En hemmelighet mellom to personer er én ting. At noen har endret fjeset sitt og ikke tror andre ser det er noe helt annet. 

- Ser du leppene til Inga har vokst og pannen er glatt som skøyteis, hva HAR hun gjort? 

- Nei, si det? Du får spørre henne!

( og da er det jeg som ikke er riktig klok?)

 

Ja, det er du som ikke er riktig klok. Så hvem skal bestemme om hemmeligheten er verdt å holde, mener du? Har man blitt betrodd en hemmelig og sagt at man skal holde den, skal man ikke i etterkant tenke at "nei, pokker heller, det er ikke en hemmelighet jeg syns er verdt hemmelig status, så den sier jeg villig vekk!" Det er den som betror deg hemmeligheten som eier om det skal deles eller ikke 

Det kloke svaret i ditt eksempel er: "jeg vet ikke. Jeg syns hun ser fin/bra/normal ut". Dersom det mot formodning virkelig er så synlig, burde man heller si til venninnen med hemmeligheten at "du, det er veldig lett å se det du har gjort, så det er ikke sikkert du trenger å holde det hemmelig". 

Men men, jeg taler vel for døve ører til dere sladrekjærringer her inne. 

Skrevet

Bagatell 

Anonymkode: a9005...876

Skrevet
2 timer siden, mirakela skrev:

Ja, det er du som ikke er riktig klok. Så hvem skal bestemme om hemmeligheten er verdt å holde, mener du? Har man blitt betrodd en hemmelig og sagt at man skal holde den, skal man ikke i etterkant tenke at "nei, pokker heller, det er ikke en hemmelighet jeg syns er verdt hemmelig status, så den sier jeg villig vekk!" Det er den som betror deg hemmeligheten som eier om det skal deles eller ikke 

Det kloke svaret i ditt eksempel er: "jeg vet ikke. Jeg syns hun ser fin/bra/normal ut". Dersom det mot formodning virkelig er så synlig, burde man heller si til venninnen med hemmeligheten at "du, det er veldig lett å se det du har gjort, så det er ikke sikkert du trenger å holde det hemmelig". 

Men men, jeg taler vel for døve ører til dere sladrekjærringer her inne. 

Det "kloke svaret" i ditt eksempel krever jo at man lyver. Det kan ingen venninne forlange av meg. Er det så jævla hemmelig at hun har botox i fleisen, så får hun la være å si det til noen.

Anonymkode: 8caf4...eae

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det "kloke svaret" i ditt eksempel krever jo at man lyver. Det kan ingen venninne forlange av meg. Er det så jævla hemmelig at hun har botox i fleisen, så får hun la være å si det til noen.

Anonymkode: 8caf4...eae

Da håper jeg du har fortalt alle dine venninner at de ikke kan betro seg til deg fordi du ikke vil lyve for de. 

Anonymkode: 6ed4d...e9f

Skrevet

hvis noen spør,: har hun eller hun gjort noe med ansiktet sitt? Så hår det ant å si; det vet jeg ikke:)  det er en hvit løgn som er helt innafor sambygding som man overholder sine vennskapelige plikter når det kommer til å holde på en hemmelighet man har blitt betrodd med.  Verre er det ikke. Ikke venninnes plass og utlever en annen. 

Anonymkode: 8d6be...8ff

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

hvis noen spør,: har hun eller hun gjort noe med ansiktet sitt? Så hår det ant å si; det vet jeg ikke:)  det er en hvit løgn som er helt innafor sambygding som man overholder sine vennskapelige plikter når det kommer til å holde på en hemmelighet man har blitt betrodd med.  Verre er det ikke. Ikke venninnes plass og utlever en annen. 

Anonymkode: 8d6be...8ff

* går 

Anonymkode: 8d6be...8ff

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da håper jeg du har fortalt alle dine venninner at de ikke kan betro seg til deg fordi du ikke vil lyve for de. 

Anonymkode: 6ed4d...e9f

Trenger jeg ikke. Jeg omgås kun med mennesker av over gjennomsnittlig intelligens. De kunne aldri finne på å ta et skjønnhetsinngrep i ansiktet for deretter å be folk de respekterer om å lyve om det på deres vegne. 

Anonymkode: 8caf4...eae

Skrevet

Det kan jo hende at de snakket om noe/ noen andre enn deg 😆 for så å kanksje forsnakke seg : søstra mi bruker botox mot migrene.   :  Åhja. Ho Mari har prøvd botox , men det var for skjønnhetens skyld osv. De mååå jo ikke ha sittet  der å ha sagt : vet du hvaaaa eller ???  Let it go...

Anonymkode: a9005...876

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trenger jeg ikke. Jeg omgås kun med mennesker av over gjennomsnittlig intelligens. De kunne aldri finne på å ta et skjønnhetsinngrep i ansiktet for deretter å be folk de respekterer om å lyve om det på deres vegne. 

Anonymkode: 8caf4...eae

Ok. Tenkte ikke nødvendigvis på botox da. Eller så har de skjønt at du ikke holder på ting så da forteller de deg minimalt 👍

Anonymkode: 6ed4d...e9f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Tenkte ikke nødvendigvis på botox da. Eller så har de skjønt at du ikke holder på ting så da forteller de deg minimalt 👍

Anonymkode: 6ed4d...e9f

Å ikke lyve sammen dekkhistorier på andres vegne er én ting.

Å holde på hemmeligheter er en annen. 

Den siste kan jeg fint, den første er mine venner for dannet til å be meg om. Og det er gjensidig. 

Anonymkode: 8caf4...eae

Skrevet

Hvis du ikke klarer å holde på hemmelighetene dine selv kan du ikke forventet vennene dine klarer det heller. Vil du holde noe hemmelig er første bud å ikke fortelle noen om det.

Anonymkode: 8991f...9cd

Skrevet

Du juksa, og ble ferska. Lev med det.

Skrevet

For meg finnes det hemmeligheter og "hemmeligheter". Hvis en venninne hadde tatt botox og fillers og bedt meg holde det hemmelig, hadde jeg nok problematisert det i utgangspunktet. Det er virkelig ikke en ting jeg ønsker å lyve om til andre. Holde munn er helt rimelig, men å lyve i en samtale hadde jeg ikke ønsket. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...