Gå til innhold

Taco i konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste innlegg her fra 2011 at det var ei som lurte på å ha taco i konfirmasjon.

Det var mange meninger her da..Selv skal jeg ha tacoversjonen,men da med MYE forskjellige texmex retter.. Idag er det veldig vanlig med tapas i konfirmasjon,og folk går mer bort fra det tradisjonelle koldtbordet.. Dette har vel med at vi lar ungdommen få være med å bestemme. Selv hadde jeg vel ikke noe jeg skulle si når jeg ble konfirmert..Jeg gleder meg til å stelle dette istand,og og har bare fått gode tilbakemeldinger på valget. Jeg er kokk,så dette tar jeg på strak arm😊 Hva skal du servere i din ungdoms konfirmasjon? Masse lykke til ihvertfall😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde koldtbord da jeg ble konfirmert men jeg fikk velge 1 varmrett til å ha på bordet og valgte min farmors hjemmelagde rømmegrøt, verdens beste 😊

Anonymkode: b051f...177

Skrevet
5 minutter siden, Silkesnupp skrev:

Leste innlegg her fra 2011 at det var ei som lurte på å ha taco i konfirmasjon.

Det var mange meninger her da..Selv skal jeg ha tacoversjonen,men da med MYE forskjellige texmex retter.. Idag er det veldig vanlig med tapas i konfirmasjon,og folk går mer bort fra det tradisjonelle koldtbordet.. Dette har vel med at vi lar ungdommen få være med å bestemme. Selv hadde jeg vel ikke noe jeg skulle si når jeg ble konfirmert..Jeg gleder meg til å stelle dette istand,og og har bare fått gode tilbakemeldinger på valget. Jeg er kokk,så dette tar jeg på strak arm😊 Hva skal du servere i din ungdoms konfirmasjon? Masse lykke til ihvertfall😊

Skulle gjerne vært i den konfirmasjonen, elsker tex-mex 

Skrevet

Jeg hadde konfirmasjon i fjor og gutten selv fikk sette menyen.

Han ville grille.

Så vi lagde masse godt tilbehør, sauser, salater, potetretter, brød osv også grillet vi litt forskjellig kjøtt, kylling, maiskolber osv.

Ble da en grillbuffet, gjestene og konfirmanten selv var veldig fornøyd.

Anonymkode: 672d5...5a7

Skrevet

Hadde også konfirmant i fjor. Han var veldig tydelig på hva han ville ha: Hjemmelagd lasagne, kjøttboller, ruller med laks/ skinke, pastasalat, vårruller, kylling satay, i tillegg lagde vi ei kyllingsuppe. Vi bakte også foccaciabrød. Både konfirmant og gjester (i alle aldre) var storfornøyde!

Skrevet

Må være helt topp det - syns det er helt innafor at konfirmanten får være med å velge. Tapas, koldtbord og det dere skal ha syns jeg er mye bedre enn middag med steik, saus og poteter...det er det ikke alle som liker - mye bedre å ha et utvalg så folk kan ta det de selv liker.

Anonymkode: d9499...201

Skrevet

Taco! 😍 og grillmat hørtes suverent ut! Rømmegrøt spiser ikke vi 🙈😂

Anonymkode: ddbe2...d05

Skrevet

Har hørt om en som hadde grandiosa i konfirmasjonen... Der går grensa altså....

Anonymkode: 7b4d5...8c6

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har hørt om en som hadde grandiosa i konfirmasjonen... Der går grensa altså....

Anonymkode: 7b4d5...8c6

Jeg synes grensa går lenge før det. Jeg mener man burde servere festmat på en festdag. Taco og lasagne er ikke festmat. 

Tapas kunne jeg godt servert i konfirmasjon hvis det var et par skikkelige varmretter til. 

Skrevet

Vi hadde taco i konfirmasjon for noen år siden. For min del var det viktig å la konfirmanten få et ord med i laget angående menyen, og da var taco et naturlig valg. For min ungdom var nok taco langt mer festmat enn f.eks. reinsdyrsteik ville vært. 

Vi utvidet også med mer enn bare den vanlige fredagstacoen, så alle fant noe de gjerne ville ha på matbordet.

Skrevet

Hva serverer man på et texmex koldtbord da? Regner med min konfirmant neste år kan tenke seg det...

Anonymkode: 043d8...93c

Skrevet

Jeg var i konfirmasjon i helgen.Konfirmanten ville ha taco.Løsningen ble å lage litt taco,men de hadde også koldtbord.Syns den løsningen var ok.Det hadde aldri vært aktuelt å servere"kun" taco i konfirmasjon her i huset.Da hadde jeg satt ned foten!

Skrevet

Huff.. Altså, jeg elsker taco, men jeg ville gjerne visst om at det var dette på menyen på forhånd. Jeg tar ikke på meg bunad om jeg vet jeg med 99% sjanse kommer til å søle på meg 😕

Skrevet
41 minutter siden, MarshOfDecay skrev:

Huff.. Altså, jeg elsker taco, men jeg ville gjerne visst om at det var dette på menyen på forhånd. Jeg tar ikke på meg bunad om jeg vet jeg med 99% sjanse kommer til å søle på meg 😕

Tipper HI er sponset av det lokale renseriet:)

Skrevet
43 minutter siden, MarshOfDecay skrev:

Det er bare de som sitter tilbakelent i sofaen og spiser taco som griser, vi som sitter ved spisebordet gjør det ikke for vi holder oss over asjetten ;)

Vi spiser taco sikkert 3 av 4 fredager, ingen her griser, ikke ungene engang (annet enn noen maiskorn på avveie under bordet etter endt måltid) 

I en konfirmasjon sitter du garantert ved et bord, hvor du har en asjett foran deg du kan lene deg over for å slippe grise nedover bunaden.

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare de som sitter tilbakelent i sofaen og spiser taco som griser, vi som sitter ved spisebordet gjør det ikke for vi holder oss over asjetten ;)

Vi spiser taco sikkert 3 av 4 fredager, ingen her griser, ikke ungene engang (annet enn noen maiskorn på avveie under bordet etter endt måltid) 

I en konfirmasjon sitter du garantert ved et bord, hvor du har en asjett foran deg du kan lene deg over for å slippe grise nedover bunaden.

Det er jo det som er hele poenget, jeg søler aldri med taco, BORTSETT fra denne ene gangen jeg har på bunad. 

I mitt område har bunaden svært løse ermer ig hadde vært grisestress med taco og annen håndmat

Anonymkode: dda0c...826

Skrevet

Kunne strukker meg til litt tex mex på et koldtbord, men ikke lenger. Tacos er ikke festmat.

Hva hvis konformantens favoritt var pølser i brød? Skulle man hatt pølsebuffet da?

Skrevet

Hva er tex mex mat?

Anonymkode: 73640...0d9

Skrevet

Jeg ville ikke blitt glad for grisete mat i et slikt selskap. En ting er at det ikke gir hverken fest eller høytidsstemning. En annen ting er at faren for håpløse flekker på pentøyet er overhengende.

Anonymkode: 817e4...e26

Skrevet

Mmmmm Texmex!! Hadde digga å komt i den konfirmasjonen:) lykke til:) min er 9 år frem i tid, men utelukker ikke texmex 😉😜

Anonymkode: 2f4c8...ad1

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når du er redd for at noe skal skje, så skjer det. At et plagg til 50 000 skal ødelegges fordi det ble servert taco i en konfirmasjon, er ikke noe jeg ønsker å ta sjansen på. Har ikke ketchup og sennep på pølsene på 17. mai, heller.. 

Skrevet
17 minutter siden, MarshOfDecay skrev:

Når du er redd for at noe skal skje, så skjer det. At et plagg til 50 000 skal ødelegges fordi det ble servert taco i en konfirmasjon, er ikke noe jeg ønsker å ta sjansen på. Har ikke ketchup og sennep på pølsene på 17. mai, heller.. 

Det er jo bare hysterisk.

Min bunad kan renses den, og skjorta kan både vaskes, klores og blekes i sola om det skulle bli en flekk.

Skrevet

Jeg kunne ikke brydd meg mindre hva andre serverte i konfirmasjon. Hvorfor har mange så mye meninger om alt?

Det er mat!

Selv velger vi noe mer tradisjonelt, og lar ikke ungdommen bestemme fritt. For oss er taco fredagsmat og ikke på en høytidsdag. Men, om vi hadde fått det et annet sted ville vi spist og kost oss likevel, garantert!

Skrevet

Jeg har vært i en konfirmasjon hvor det var mange ungdommer og der hadde de tacobuffet i tillegg til mer tradisjonelt koldtbord. Det syns jeg var en strålende løsning, og jeg tror ikke at det var en eneste under 20 år som forsynte seg av koldtbordet. 

Fest er godt lag, fint pynta lokaler og bord og god mat. Hva som er typisk festmat endrer seg med tiden, jeg tror nok at min mor hadde fått sprasmer om jeg hadde forlangt koldtbord til min konfirmasjon. Da var det oksestek og karamellpudding som gjaldt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...