Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #1 Skrevet 4. mai 2017 Jeg hører en del på This Amerikan Life Podkast. Og det slår sjeldent feil, de svarte heter type: Shakim, Kesha, Lakisha etc. Og snakker da så mye gettospråk. Hvorfor er det slik? Hvorfor vil de kalle barna sine disse navnene? Noen som vet? Hvorfor snakker de dette gettospråket? De fremstår jo så "dumme". Anonymkode: 576eb...035
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #2 Skrevet 4. mai 2017 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hører en del på This Amerikan Life Podkast. Og det slår sjeldent feil, de svarte heter type: Shakim, Kesha, Lakisha etc. Og snakker da så mye gettospråk. Hvorfor er det slik? Hvorfor vil de kalle barna sine disse navnene? Noen som vet? Hvorfor snakker de dette gettospråket? De fremstår jo så "dumme". Anonymkode: 576eb...035 Tuller du? Makan til rasistisk oppgulp. Anonymkode: 638dc...268
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #3 Skrevet 4. mai 2017 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hører en del på This Amerikan Life Podkast. Og det slår sjeldent feil, de svarte heter type: Shakim, Kesha, Lakisha etc. Og snakker da så mye gettospråk. Hvorfor er det slik? Hvorfor vil de kalle barna sine disse navnene? Noen som vet? Hvorfor snakker de dette gettospråket? De fremstår jo så "dumme". Anonymkode: 576eb...035 Både språk og navn har vært en måte for afroamerikanere å markere og ta tilbake eierskap over sin egen kultur. Det er da ikke vanskelig å forstå hvorfor de ikke ønsket wasp navn og dialekt. Det gjør dem på ingen måte dumme. Anonymkode: 9ff23...275
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #4 Skrevet 4. mai 2017 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hører en del på This Amerikan Life Podkast. Og det slår sjeldent feil, de svarte heter type: Shakim, Kesha, Lakisha etc. Og snakker da så mye gettospråk. Hvorfor er det slik? Hvorfor vil de kalle barna sine disse navnene? Noen som vet? Hvorfor snakker de dette gettospråket? De fremstår jo så "dumme". Anonymkode: 576eb...035 Det er dine ord. Navnene er tradisjonsbærende akkurat som typiske norske navn er det. Ghetto språk er IKKE det samme som alle svarte amerikanere snakker, selv om de har sin egen distinkte dialekt. Makan! Anonymkode: de00d...dea
Hengebukksvinet Skrevet 4. mai 2017 #5 Skrevet 4. mai 2017 DU fremstår i alle fall som dum,med de uttalelsene du kommer med.Rasistisk much?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #6 Skrevet 4. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Både språk og navn har vært en måte for afroamerikanere å markere og ta tilbake eierskap over sin egen kultur. Det er da ikke vanskelig å forstå hvorfor de ikke ønsket wasp navn og dialekt. Det gjør dem på ingen måte dumme. Anonymkode: 9ff23...275 Sin kultur? Den afrikanske? De aner jo ikke fra hvilket land de stammer i fra en gang. Og blir disse navnene brukt i "Afrika"? At de snakker gettospråk skjønner ikke jeg nei.. Jeg sier heller ikke at de ER dumme, men at de FREMSTÅR som dumme (uten at det er en hemmelighet at svarte barn gjør det mye dårligere på skole og arb. livet, enn hvite barn) Anonymkode: 576eb...035
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #7 Skrevet 4. mai 2017 Hi her (jeg dro arb. livet inn når jeg snakket om barn. Gikk litt fort her. Mener at svarte voksne gjør det dårligere i arb.livet) Anonymkode: 576eb...035
sug lut Skrevet 4. mai 2017 #8 Skrevet 4. mai 2017 Alle land og alle generasjoner har sine Jheanette og Kim-Renè [sic]. Grunnene kan variere, men at det ikke er noen fordel her i livet er rimelig klart.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #9 Skrevet 4. mai 2017 1 minutt siden, sug lut skrev: Alle land og alle generasjoner har sine Jheanette og Kim-Renè [sic]. Grunnene kan variere, men at det ikke er noen fordel her i livet er rimelig klart. Takk! Jeg ønsker bare å vite hvorfor man vil barna sine så vondt? Hvorfor ikke gi de normale navn, og lære de å snakke normalt? Anonymkode: 576eb...035
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #10 Skrevet 4. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Takk! Jeg ønsker bare å vite hvorfor man vil barna sine så vondt? Hvorfor ikke gi de normale navn, og lære de å snakke normalt? Anonymkode: 576eb...035 Du fremstår jo som en kunnskapsløs nepe 😩 Kan du ikke i det minste lese litt historie? Your white privilege is showing.. Anonymkode: 638dc...268
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #11 Skrevet 4. mai 2017 Hvorfor kaller norske foreldre fra lavere sosiale lag ofte barna sine andre navn( Emilian, Nataniel) enn middelklassen. Det er en del sosiale markører som er uutalt, de viser seg i mange ting. Anonymkode: f5371...ab8
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #12 Skrevet 4. mai 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor kaller norske foreldre fra lavere sosiale lag ofte barna sine andre navn( Emilian, Nataniel) enn middelklassen. Det er en del sosiale markører som er uutalt, de viser seg i mange ting. Anonymkode: f5371...ab8 Hmmm Det er kanskje noe der.. Ikke rart de ikke kommer seg noen vei her i livet. Anonymkode: 576eb...035
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #13 Skrevet 4. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hmmm Det er kanskje noe der.. Ikke rart de ikke kommer seg noen vei her i livet. Anonymkode: 576eb...035 Gjør det ikke innmari vondt å være så dømmende? Anonymkode: b4f85...1b3
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #14 Skrevet 4. mai 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gjør det ikke innmari vondt å være så dømmende? Anonymkode: b4f85...1b3 Det er jo ingen hemmelighet at de med Laqisha navn som snakker getto har mindre muligheter til å oppnå et fint liv, enn ei som heter Sarah og snakker normalt. Anonymkode: 576eb...035
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #15 Skrevet 4. mai 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sin kultur? Den afrikanske? De aner jo ikke fra hvilket land de stammer i fra en gang. Og blir disse navnene brukt i "Afrika"? At de snakker gettospråk skjønner ikke jeg nei.. Jeg sier heller ikke at de ER dumme, men at de FREMSTÅR som dumme (uten at det er en hemmelighet at svarte barn gjør det mye dårligere på skole og arb. livet, enn hvite barn) Anonymkode: 576eb...035 Er ikke bare de svarte i USA som fremstår anderledes enn de selv tror... Anonymkode: 1ef2d...711
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #16 Skrevet 4. mai 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo ingen hemmelighet at de med Laqisha navn som snakker getto har mindre muligheter til å oppnå et fint liv, enn ei som heter Sarah og snakker normalt. Anonymkode: 576eb...035 Og dette faktum er et resultat av systematisk rasisme og white privilege. At folk fortsatt er så kunnskapsløse som deg i 2017 er nitrist. Anonymkode: 638dc...268
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #17 Skrevet 4. mai 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og dette faktum er et resultat av systematisk rasisme og white privilege. At folk fortsatt er så kunnskapsløse som deg i 2017 er nitrist. Anonymkode: 638dc...268 Hvorfor vil foreldre da ikke hjelpe barna sine så mye som mulig? Gi de en lettere start? Anonymkode: 576eb...035
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #18 Skrevet 4. mai 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor vil foreldre da ikke hjelpe barna sine så mye som mulig? Gi de en lettere start? Anonymkode: 576eb...035 Hvorfor skal de gi inn for rasisme å fornekte sin egen kultur og tradisjoner? Svaret er ikke at sorte amerikanere forsøker å være hvite. Svaret er at hvite slutter å være rasister. Anonymkode: 638dc...268
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #19 Skrevet 4. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal de gi inn for rasisme å fornekte sin egen kultur og tradisjoner? Svaret er ikke at sorte amerikanere forsøker å være hvite. Svaret er at hvite slutter å være rasister. Anonymkode: 638dc...268 Ikke enig Anonymkode: 576eb...035
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #20 Skrevet 4. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ikke enig Anonymkode: 576eb...035 Så du er for at systematisk rasisme mot sorte amerikanere fortsetter? De må bare gjøre seg hvitere dersom de ikke liker å bli diskriminert? Anonymkode: 638dc...268
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #21 Skrevet 4. mai 2017 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk! Jeg ønsker bare å vite hvorfor man vil barna sine så vondt? Hvorfor ikke gi de normale navn, og lære de å snakke normalt? Anonymkode: 576eb...035 Er det galt å velge navn med afrikanske røtter når man selv har afrikanske røtter...? Eller er det galt bare å HA afrikanske røtter...? Anonymkode: 514c7...0d5
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #22 Skrevet 4. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er det galt å velge navn med afrikanske røtter når man selv har afrikanske røtter...? Eller er det galt bare å HA afrikanske røtter...? Anonymkode: 514c7...0d5 Det første. Det siste får man jo ikke endret. Det høres jo nesten ut som at du tenker på utryddelse....? Anonymkode: 576eb...035
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #23 Skrevet 4. mai 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er ikke bare de svarte i USA som fremstår anderledes enn de selv tror... Anonymkode: 1ef2d...711 Her er visst noen norske som ikke framstår som veldig glupe heller, ja! 😂 Anonymkode: 514c7...0d5
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #24 Skrevet 4. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det første. Det siste får man jo ikke endret. Det høres jo nesten ut som at du tenker på utryddelse....? Anonymkode: 576eb...035 At JEG tenker på utryddelse? Er det jeg som har startet denne tråden? Jeg spør HI om hva som er problemet: selve den afrikanske ren, eller det at den kommer til syne via bl a navn? Anonymkode: 514c7...0d5
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #25 Skrevet 4. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: At JEG tenker på utryddelse? Er det jeg som har startet denne tråden? Jeg spør HI om hva som er problemet: selve den afrikanske ren, eller det at den kommer til syne via bl a navn? Anonymkode: 514c7...0d5 * afrikanske arven (ikke ren) Anonymkode: 514c7...0d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå