Gå til innhold

Sove naken - ekkelt eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset sover folk med akkurat det som passer dem. Jeg sover noen ganger naken, noen ganger med truse, noen ganger med nattkjole og noen ganger med pysjamas. Min bedre halvdel sover stort sett naken, men hender han sover med bokser. De eldste barna varierer på samme måte som meg og minsten sover noen ganger med full pysj eller t-skjorte og bleie. Er det veldig varmt så bare bleie. Har ingen restriksjoner. De sover i egne senger. Kommer de inn til oss om morgenen så kommer de som de er og vi er som vi er. Bruker som regel å stå fort opp når en av barna kommer inn for å la den andre voksne få sove litt videre i fred.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Deilig -om det er varmt. Om vinteren er det lite som slår en god pysj!

Men til dere som svarer at dere ikke vil være nakene om barna plutselig kommer inn: er dere ikkr nakne på badet? Nakenhet er helt naturlig, og med på å gi barna et naturlig forhold til kropp! Frem til barnet selv setter grenser såÅ klart.

Anonymkode: 80156...d7c

Jo, jeg er naken på badet, men ikke når barna er der

Anonymkode: 89f6d...e69

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jo, jeg er naken på badet, men ikke når barna er der

Hvorfor ikke naken når barna er der??? Nakenhet er naturlig. Her har barna sett oss nakne fra de var født...

Anonymkode: 824e9...ca6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men hva med at barna sovner nakne? Synes dere det er greit? Var egentlig derfor jeg lurte, har ei venninne hvor hele familien sover naken, inkludert datter på 6 år. Datter deler ofte seng med mor og far

HI

Anonymkode: 83e25...fc3

Både mannen, jeg og dattera på 7 sover nakne. Forstår faktisk ikke hva som er ekkelt med det? Hender titt og ofte at hun ser både meg og mannen naken. Tror det bare er sunt og gjør at barn får et mer avslappet forhold til kropp. 

Anonymkode: 09eda...97a

Skrevet

Ikke så lenge barna fortsatt kan krype opp i senga. Fikk en fot i rompa ei natt, etter det er vi i trusa minimum!

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke naken når barna er der??? Nakenhet er naturlig. Her har barna sett oss nakne fra de var født...

Anonymkode: 824e9...ca6

Fordi at jeg ikke er komfortabel med det i det hele tatt

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sov naken frem til det ble barn i huset. Syns ikke det sømmer seg å være helt naken hvis ungen plutselig kommer inn og vil oppi senga 😬

Anonymkode: 68d66...b68

Nei tenk å være naturlig, helt grusomt det....🙄

Anonymkode: 4f9bf...512

Skrevet

Mange av dere som skriver dere er opptatt av det naturlige og sover nakne. Hvor naturlige er dere på andre områder?  Barberer dere vekk hår her og der? Bruker dere deodorant hver dag? Bare lurer... :) 

Anonymkode: 40ea8...d78

Skrevet

Synes ikke det er ekkelt å sove naken, men har oftest truse på. Jeg blir så innmari kåt når jeg sover naken, og det er litt upraktisk når vi skal på jobb, og har behov for å sove om natta.

Anonymkode: 95f61...f9a

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mange av dere som skriver dere er opptatt av det naturlige og sover nakne. Hvor naturlige er dere på andre områder?  Barberer dere vekk hår her og der? Bruker dere deodorant hver dag? Bare lurer... :) 

Anonymkode: 40ea8...d78

Forklar meg sammenhengen mellom nakensoving og deodorant? 🤔

Anonymkode: 91bee...ea0

Skrevet

Sover selvsagt naken. Er ekkelt og unaturlig å sove med klær. Kroppen og underliv trenger luft. Tasser naken rundt i huset før jeg legger meg og om morgenen " før" jeg står opp. 

Anonymkode: f9d30...99b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Sover selvsagt naken. Er ekkelt og unaturlig å sove med klær. Kroppen og underliv trenger luft. Tasser naken rundt i huset før jeg legger meg og om morgenen " før" jeg står opp. 

Og om det har noen sammenhengen så bruker jeg deodorant, barberer leggene og vokser musa. Sitter ofte på do med døra åpen da...:D

Skrevet

Vi sover nakne stort sett. Barna sover i boxer, pysj om vinteren. 

Tar på meg truse og singlet av og til om en av barna kommer og vil ligge klistret inntil meg. Men kan godt ha barna i senga vår mens vi er nakne. 

Går mellom senga og dusjen uten klær på, dusjer gjerne mens barna steller seg på badet. Tenker det at vi har et avslappet forhold til normale kropper er med på å gi barna et avslappet forhold til egen kropp og nakenhet. Barna er mellom 5 og 11 nå. Tenker at vi dekker oss til om og når barna gir uttrykk for at det er ubehagelig. 

Anonymkode: 394b2...86b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...