Gå til innhold

Hvordan skal jeg håndtere dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren til min mann kommer på besøk to uker i sommer. Hun er 26 år. 

Hun bor i et annet land, så jeg har bare truffet henne to ganger. Begge gangene har hun oppført seg veldig ufint mot meg, og vi har ingen kjemi i det hele tatt. 

Min mann forteller nå at hun er så følsom at da hun er her, så må jeg "oppføre meg" - dvs at jeg må "kjenne" på hennes humør og passe på hva jeg sier og gjør. 

Jeg kjenner at det blir veldig unaturlig for meg, at jeg må gå "på tå" i to uker pga at hun er så følsom.

Forrige gang hun var her, følte hun seg ikke velkommen og at jeg utestengte henne. Det stemmer ikke, jeg holdt meg i bakgrunnen etter at hun hadde bedt meg dra til helvete.

Greit om det hadde vært en hormonell ten åring, men hun er faktisk 26 år. 

Jeg har en krevende jobb og hektisk hverdag, så å gå på nåler to uker i mitt eget hjem, vireker ganske u utholdelig kjenner jeg.

Min mann nekter å høre på meg, han sier bare at jrg skal oppføre meg, snakke med henne og være obs på følelsene hennes. 

Jeg vil bare være meg selv, og jeg er faktisk et hyggelig menneske, men kjenner dette kan bli litt heavy...

Anonymkode: a3dfe...7bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og det er helt greit for mannen at hans voksne datter behandler deg som dritt i ditt eget hjem?

Anonymkode: 233c7...c2e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og det er helt greit for mannen at hans voksne datter behandler deg som dritt i ditt eget hjem?

Anonymkode: 233c7...c2e

Ja det er det dessverre. 

De har hatt et turbulent forhold, og han er desperat på å ha et godt forhold til henne. 

Hun unnskyldes hele tiden med at hun er så følsom, og det må og skal jeg ta hensyn til hele tiden mens hun er her. 

Jeg må tenke over hvordan jeg svarer henne, jeg må se på hunøret hennes. 

HI 

Skrevet

Så, fordi far har sviktet oppdragelsen av sin eldste datter så mener han nå at han skal prøve å oppdra deg. Er du mye yngre enn ham?

Jeg tenker at det kan være på sin plass med en tur til familievernkontoret for å bevisstgjøre denne mannen.

Man skal selvfølgelig respektere andres følelser, men det gjelder jo begge veier, og en voksen datter må nesten bare greie å oppføre seg normalt høflig. Greit at han er hennes far, men han gjør ikke jobben som far om han godtar at hans datter ber hans kone dra til helvete uten grunn.

Jeg hadde sagt til mannen at familievernkontoret er neste - og så hadde jeg sagt at jeg oppfører meg så lenge datteren oppfører seg. Så får han diskutere regler for normal og høflig adferd med sin datter siden han ikke har gjort det før...

Er datteren psykisk syk så bør hun oppmuntres til å skaffe seg behandling.

Men ellers - jeg får virkelig dårlige vibber av den mannen din! Er han like ufølsom ellers, forsøker han å manipulere og kontrollere deg ellers også?

Anonymkode: c2702...a3e

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så, fordi far har sviktet oppdragelsen av sin eldste datter så mener han nå at han skal prøve å oppdra deg. Er du mye yngre enn ham?

Jeg tenker at det kan være på sin plass med en tur til familievernkontoret for å bevisstgjøre denne mannen.

Man skal selvfølgelig respektere andres følelser, men det gjelder jo begge veier, og en voksen datter må nesten bare greie å oppføre seg normalt høflig. Greit at han er hennes far, men han gjør ikke jobben som far om han godtar at hans datter ber hans kone dra til helvete uten grunn.

Jeg hadde sagt til mannen at familievernkontoret er neste - og så hadde jeg sagt at jeg oppfører meg så lenge datteren oppfører seg. Så får han diskutere regler for normal og høflig adferd med sin datter siden han ikke har gjort det før...

Er datteren psykisk syk så bør hun oppmuntres til å skaffe seg behandling.

Men ellers - jeg får virkelig dårlige vibber av den mannen din! Er han like ufølsom ellers, forsøker han å manipulere og kontrollere deg ellers også?

Nei, han er i bunn og grunn verdens snilleste mann, men akkurat da det kommer til dette med datteren, så er han helt rar. 

Han mener at jeg MÅ ha gjort noe siden hun ba meg dra til helvete ( nekter å høre på at jeg faktisk ikke hadde gjort noe) 

For å holde husfred, så skal jrg føle på humøret hennes, og stryke henne med hårene.

Jeg har sagt at jeg selvfølgelig skal være høflig (som jeg alltid er) , men jeg må få være naturlig, meg selv. 

Jeg sa at hvis jeg vil  gå på trening, så gjør jeg det. Da sa at jeg må spør om hun skal bli med, så hun ikke føler seg utestengt. 

Noen ganger føler jeg for å sitte foran tv'n og sløve, ikke snakke med noen, men dasier han jeg må være høflig. 

I hans øye har hun ingen feil, hun er bare så følsom...

Jeg sa til han at han kan si til henne at jeg har en krevende jobb, og det er ikke meningen å stenge henne  ute, men noen ganger krever det mye. Da mente han at jeg må ta en samtale med henne selv og si dette, for han vil ikke unnskylde min oppførsel (??) 

HI 

Skrevet

Det der skal du ikke finne deg i!For en fjott av en mann.Ta det opp igjen og ikke gi deg!Dere skal ha gjensidig respekt for hverandre uansett hvor "følsom" denne dama er!!

Skrevet
7 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

Det der skal du ikke finne deg i!For en fjott av en mann.Ta det opp igjen og ikke gi deg!Dere skal ha gjensidig respekt for hverandre uansett hvor "følsom" denne dama er!!

Nytter ikke, han er låst bom fast på dette. 

Jeg må oppføre meg etter henne, så det ikke utløser tårer eller sinne eller hun skal ikke føle seg inkludert. Slik skal det være i to uker. Blir det ikke slik, så er det min skyld pga da har jeg ikke oppført meg. 

Han foreslo at jeg egentlig burde dra på ferie mens hun er her. 

Skulke gjerne gjort det, men kan ikke pga jobb. 

HI 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, han er i bunn og grunn verdens snilleste mann, men akkurat da det kommer til dette med datteren, så er han helt rar. 

Han mener at jeg MÅ ha gjort noe siden hun ba meg dra til helvete ( nekter å høre på at jeg faktisk ikke hadde gjort noe) 

For å holde husfred, så skal jrg føle på humøret hennes, og stryke henne med hårene.

Jeg har sagt at jeg selvfølgelig skal være høflig (som jeg alltid er) , men jeg må få være naturlig, meg selv. 

Jeg sa at hvis jeg vil  gå på trening, så gjør jeg det. Da sa at jeg må spør om hun skal bli med, så hun ikke føler seg utestengt. 

Noen ganger føler jeg for å sitte foran tv'n og sløve, ikke snakke med noen, men dasier han jeg må være høflig. 

I hans øye har hun ingen feil, hun er bare så følsom...

Jeg sa til han at han kan si til henne at jeg har en krevende jobb, og det er ikke meningen å stenge henne  ute, men noen ganger krever det mye. Da mente han at jeg må ta en samtale med henne selv og si dette, for han vil ikke unnskylde min oppførsel (??) 

HI 

Jeg gjentar - krev at dere tar noen timer om dette på familievernkontoret!

Mannen din er helt på jordet. Har han veldig dårlig samvittighet for brudd med datterens mor, at han ikke har stilt nok opp for henne tidligere, at han kanskje har vært "curling-pappa" for å kompensere for egen utilstrekkelighet?

Hvis datteren ikke tåler mer enn det du gir inntrykk av her, da må hun ha seriøse problemer, og det bør jo far også se. Siden han ikke gjør det trenger dere hjelp til å finne gode kjøreregler for hvordan familien skal fungere når hans eldste er på besøk. For dere er en familie, selv om hun er voksen. Men samtidig så er hun da også gjest, hun er voksen, og da oppfører man seg også modent og høflig mot de rundt seg.

Noe kan du ta som vanlig kommunikasjon: "Per og Lise, nå stikker jeg på trening, jeg trenger å lufte hodet mitt etter en anstrengende dag på jobb, ses når vi kommer hjem igjen :) Skal vi spise sammen når jeg kommer tilbake?" Du skal selvfølgelig kommunisere normalt med henne, men det er ikke slik at du skal ha alt ansvar for samtale hele tiden, den lang. Hvis hun liker å trene så kan du kanskje spørre om hun vil være med og jogge en annen dag, men far har misforstått hvis han mener at datteren må inkluderes i alt du gjør.

Han vil ikke unnskylde din normale oppførsel, men han unnskylder hele tiden datterens unormale og svært uhøflige oppførsel.

Få ham med på familievernkontoret!

Ellers, om du orker, kan du skrive et brev til henne, fortelle at du synes det er synd at dere kom litt skjevt ut de to første gangene hun var på besøk hos dere, og at du håper dere kan bli bedre kjent med hverandre denne gangen, og at du gleder deg til hun kommer (selv om du kanskje sier det med et par kameler i halsen). Så kan du fortelle henne litt om hvordan de to ukene hun skal være hos dere er for deg/dere, at du jobber og vet det er en travel periode, men at du håper dere som familie og hun og faren og ev. nye søsken kan gjøre noe hyggelig sammen likevel, og spør henne også om hun har noen planer.

Videre må far ta ansvar for å informere datteren om husregler mens hun er hos dere, at alle rydder etter seg selv, at dere deler litt på matlaging, sette inn i og ta ut av oppvaskmaskin osv.

Men igjen - ring familievernkontoret i morgen, for det må være en grunn til at faren reagerer slik han gjør. Det er virkelig ikke normal adferd hos en oppegående mann. Mulig han er snill, men han er virkelig ikke snill med deg nå, og det må dere finne ut av, hvis ikke blir alle "samvær" med hans datter i fremtiden et mareritt for dere alle.

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gjentar - krev at dere tar noen timer om dette på familievernkontoret!

Mannen din er helt på jordet. Har han veldig dårlig samvittighet for brudd med datterens mor, at han ikke har stilt nok opp for henne tidligere, at han kanskje har vært "curling-pappa" for å kompensere for egen utilstrekkelighet?

Hvis datteren ikke tåler mer enn det du gir inntrykk av her, da må hun ha seriøse problemer, og det bør jo far også se. Siden han ikke gjør det trenger dere hjelp til å finne gode kjøreregler for hvordan familien skal fungere når hans eldste er på besøk. For dere er en familie, selv om hun er voksen. Men samtidig så er hun da også gjest, hun er voksen, og da oppfører man seg også modent og høflig mot de rundt seg.

Noe kan du ta som vanlig kommunikasjon: "Per og Lise, nå stikker jeg på trening, jeg trenger å lufte hodet mitt etter en anstrengende dag på jobb, ses når vi kommer hjem igjen :) Skal vi spise sammen når jeg kommer tilbake?" Du skal selvfølgelig kommunisere normalt med henne, men det er ikke slik at du skal ha alt ansvar for samtale hele tiden, den lang. Hvis hun liker å trene så kan du kanskje spørre om hun vil være med og jogge en annen dag, men far har misforstått hvis han mener at datteren må inkluderes i alt du gjør.

Han vil ikke unnskylde din normale oppførsel, men han unnskylder hele tiden datterens unormale og svært uhøflige oppførsel.

Få ham med på familievernkontoret!

Ellers, om du orker, kan du skrive et brev til henne, fortelle at du synes det er synd at dere kom litt skjevt ut de to første gangene hun var på besøk hos dere, og at du håper dere kan bli bedre kjent med hverandre denne gangen, og at du gleder deg til hun kommer (selv om du kanskje sier det med et par kameler i halsen). Så kan du fortelle henne litt om hvordan de to ukene hun skal være hos dere er for deg/dere, at du jobber og vet det er en travel periode, men at du håper dere som familie og hun og faren og ev. nye søsken kan gjøre noe hyggelig sammen likevel, og spør henne også om hun har noen planer.

Videre må far ta ansvar for å informere datteren om husregler mens hun er hos dere, at alle rydder etter seg selv, at dere deler litt på matlaging, sette inn i og ta ut av oppvaskmaskin osv.

Men igjen - ring familievernkontoret i morgen, for det må være en grunn til at faren reagerer slik han gjør. Det er virkelig ikke normal adferd hos en oppegående mann. Mulig han er snill, men han er virkelig ikke snill med deg nå, og det må dere finne ut av, hvis ikke blir alle "samvær" med hans datter i fremtiden et mareritt for dere alle.

Takk for saklig svar. Familie kontoret er nok en god idé, men jeg kommer ikke til å skrive til henne. Det har jeg gjort en gang før, men det gadd hun ikke svare på engang. Min mann sier at jeg ikke får være venner med henne på FB, pga hun trenger ikke vite alt vi gjør. 

Vi har et fellesbarn, somhan sa også må innrette seg mens hun er her. Dvs et barn på 13 skal innrette seg etter henne på 26. 

Jo mer jeg skriver, jo dummere ser jeg dette er, at i denne  saken er det faktisk min mann som er tåpelig. 

HI 

Skrevet

Hadde tatt imot henne med åpne armer, og vert generelt hyggelig. Om hun ikke hadde oppført seg, hadde jeg sagt fint ifra. En 26 åring vet hvordan man skal oppføre seg.

Anonymkode: e59b6...154

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hadde tatt imot henne med åpne armer, og vert generelt hyggelig. Om hun ikke hadde oppført seg, hadde jeg sagt fint ifra. En 26 åring vet hvordan man skal oppføre seg.

Anonymkode: e59b6...154

Ja, jeg skal være grei, ikke noe problem. 

Det som er vanskelig, er at jrg må hele tiden tilpasse meg hennes humør fordi hun er visstnok så følsom.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Takk for saklig svar. Familie kontoret er nok en god idé, men jeg kommer ikke til å skrive til henne. Det har jeg gjort en gang før, men det gadd hun ikke svare på engang. Min mann sier at jeg ikke får være venner med henne på FB, pga hun trenger ikke vite alt vi gjør. 

Vi har et fellesbarn, somhan sa også må innrette seg mens hun er her. Dvs et barn på 13 skal innrette seg etter henne på 26. 

Jo mer jeg skriver, jo dummere ser jeg dette er, at i denne  saken er det faktisk min mann som er tåpelig. 

HI 

Med dette og det du svarte Hengebuksvinet så synes jeg mannen din høres nesten syk ut mtp. dette. Det er virkelig ikke normalt. Det må være en historie bak her som han ikke har fortalt deg, tror jeg.

Han har ingen rett til å be deg og felles barn om å tilpasse alt dere gjør og sier til denne voksne datteren. At du får forståelse av at du helst burde reise bort når han skal ha besøk av datteren, det er jo bare helt urimelig også. Og han kan ikke forvente at en 13-åring skal slutte å være seg selv i sitt eget hjem for å tilpasse seg en voksen søsters barnslige nykker.

Jeg synes dette er skremmende oppførsel både av din mann og hans datter. Du kan ikke godta det!

Ring familievernkontoret i morgen, for dette må du bare finne årsaken til - og mannen din trenger en ordentlig realitetsorientering... og kanskje en god dose foreldreveiledning ;) Nei, denne mannen må du bare få med i terapi, for jeg tror ikke du når gjennom til ham på egen hånd. Noe ligger bak hans ulogiske argumentasjon, og han trenger hjelp av tredjeperson til å forstå hvor totalt urimelig han nå oppfører seg overfor deg, sin kone og sin 13-åring. Og også hvilken bjørnetjeneste han gjør sin voksne datter som han ikke forventer en voksen oppførsel av.

Lykke til! :)

Skrevet

Takk:jolie:

ja, det er urimelig

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nytter ikke, han er låst bom fast på dette. 

Jeg må oppføre meg etter henne, så det ikke utløser tårer eller sinne eller hun skal ikke føle seg inkludert. Slik skal det være i to uker. Blir det ikke slik, så er det min skyld pga da har jeg ikke oppført meg. 

Han foreslo at jeg egentlig burde dra på ferie mens hun er her. 

Skulke gjerne gjort det, men kan ikke pga jobb. 

HI 

Mannen din er en ryggradsløs fjomp. Så når han har sabotert forholdet til sin datter er han klar til å sabotere forholdet til deg...? 

Anonymkode: 85b3b...b59

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg skal være grei, ikke noe problem. 

Det som er vanskelig, er at jrg må hele tiden tilpasse meg hennes humør fordi hun er visstnok så følsom.

Altså.. jeg er høysensitiv og veldig følsom, men jeg klarer å være på besøk hos folk uten at det blir kjekling. Uff ❤

Anonymkode: 4a0b4...bfc

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså.. jeg er høysensitiv og veldig følsom, men jeg klarer å være på besøk hos folk uten at det blir kjekling. Uff ❤

Anonymkode: 4a0b4...bfc

Hun klarer vidstnok ikke styre følelsene sine, hun gråter veldig lett. 

På meg virker hun bortskjemt, ikke følsom. 

HI 

Skrevet

Det der hadde jeg ikke giddet! 2 uker innimellom skulle de fint fått slippe meg. Hotell på mannens regning er helt innenfor 👍

Anonymkode: 0a1c0...fcf

Skrevet

Vær hyggelig, inviter henne med på alt. Inkluder henne i middagsplaner, sleik ræva og gjør dette foran mannen din.

Da kan du med gid samvittighet si ifra til henne på en skikkelig måte om at dette er også ditt og 13-åringens hjem og at respekt går begge veier. Klarer hun ikke akseptere det og oppføre seg som alderen hun er kan hun ta inn på hotell. Verden sirkulerer ikke rundt kun henne.

Hun er som hun er fordi det fungerer for henne, hun har til nå fått alt på din møte pga det. Hun er slik fordi hun aldri blir motsakt.

Du skal ikke gå på tå, du skal oppføre deg normalt hyggelig og gjestfri. Godtar du all fritt i år igjen blir det aldri noe forandring.

Anonymkode: 439bf...bcc

Skrevet

Hele tiden mens jeg leser dette må jeg ta meg i å tenke at denne datteren er et voksent menneske, ikke en fjortenåring. 

Hvis hun er så 'følsom' at omgivelsene må advares på forhånd, må hun jo ha psykiske problemer. 

Skrevet

Vet du hva? Jeg sier som ei over her, sleik henne oppetter ryggen, overdriv det du kan! Gi henne beskjed med sukkersøt stemme at du har fått klar beskjed fra mannen din om at du har fått beskjed om å gå på nåler i ditt eget hjem i 2 uker for at hun er så følsom. Deretter oppvart henne det du kan. Gjør det kleint og ekkelt for henne. 

Ja, hun har nok store psykiske problemer, men det gir henne ikke rett til å oppføre seg umenneskelig på andres bekostning. Det blir nok et helvetet i ettertid med mannen din, men han har vist deg hvor skapet (du) skal stå og nå viser du han hvor idiotisk og respektløs han er. Helt utrolig at du klarer å være i samme hus med en som tydeligvis behandler deg som bæsj... 

Og du? Verdens snilleste mann ber ikke kona si om å dra bort i 2 uker for at datteren på 26 kommer. Han ber heller ikke sin 13 år gamle datter om å forandre personlighet pga at hennes eldre søster kommer på besøk. Hadde noen behandlet mitt barn slik, hadde jeg vist han at jeg kunne tatt meg en eviglang ferie, fra han!!!

Skrevet

Hadde gitt han klar beskjed om at hans VOKSNE datter burde klare og oppføre seg og at du vil forlange normal høflighet av henne. Om hun ikke klarer det så kommer du til å foreslå at hun tar inn på hotell eller sover hos noen andre.  Hadde dette vært en hormonell 14 åring så hadde jeg nok hatt en høyere tarskel. Men her snakker vi faktisk om en VOKSEN dame. 

Be han om å redegjøre gir hvorfor han mener at hun skal oppføre seg som en frekk drittunge. Hadde sagt at dere får ta en prat på fvk sånn at dere kan bli enige om hvordan dere skal håndtere denne dama og hva du skal godta og ikke godta. Nekter han så si at da vil ikke du ha henne på besøk og at hun får ta inn på hotell.

Skrevet

Han er livredd at hun skal kutte kontakten med han om ikke alt går på hennes premisser ( hun har gjort det flere ganger opp gjennom). 

Han vil så gjerne at de skal ha et forhold, men er redd jeg skal ødelegge alt ved å ikke oppføre meg slik hun ønsker siden hun er så veldig følsom. 

Oppfører jeg meg ikke som hun vil, eller hun ikke føler seg inkludert, så reiser hun bare og dropper kontakten med sin far. 

Sleiker jeg henne oppetter ryggen, så latterliggjør jeg henne og er falsk.Har prøvd det. 

Vanskelig, for jrg har ikke peiling på hvordan jeg skal oppføre meg, føler det er galt uansett. 

HI

Skrevet (endret)

Jeg hadde dratt jeg. Tatt inn på hotell og brukt de to ukene på å tenke over om jeg faktisk gadd å dra tilbake. 

Endret av pifi med tre nurk
Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han er livredd at hun skal kutte kontakten med han om ikke alt går på hennes premisser ( hun har gjort det flere ganger opp gjennom). 

Han vil så gjerne at de skal ha et forhold, men er redd jeg skal ødelegge alt ved å ikke oppføre meg slik hun ønsker siden hun er så veldig følsom. 

Oppfører jeg meg ikke som hun vil, eller hun ikke føler seg inkludert, så reiser hun bare og dropper kontakten med sin far. 

Sleiker jeg henne oppetter ryggen, så latterliggjør jeg henne og er falsk.Har prøvd det. 

Vanskelig, for jrg har ikke peiling på hvordan jeg skal oppføre meg, føler det er galt uansett. 

HI

Så, din manns bilde av far-datterforhold, og det forholdet han ønsker å beholde, det er et forhold som skal preges av trusler (fra hennes side) og manipulering. Det er jo et sunt far-datter-forhold.

Det er rart at mannen din ikke ser at han når han er så redd for å miste kontakten med sin voksne datter, så risikerer han å miste resten av familien sin, i sin kone og deres felles barn.

Jeg gjentar meg selv - familievernkontor asap. Kontakter du dem nå så får dere trolig timer før datteren kommer hjem når du forklarer situasjonen. Og om mannen ikke vil bli med så hadde jeg fortalt ham at han faktisk ikke har noe valg om han ønsker å beholde familien sin, at han må se at han har så store problemer mtp. sin eldste datter at han er villig til å behandle resten av familien sin som dritt bare for å se henne en sjelden gang. Jeg ville også sagt til ham at selv om han kanskje ikke mener det så behandler han deg og yngste barnet sitt dårligere enn det hans voksne datter gjør. Hun er tydeligvis syk, hvilken unnskyldning har han? Ingen voksen, moden og snill mann vil oppføre seg og si slikt og kreve slikt av sin kone og barn som det han gjør. Han har tydeligvis et veldig traumatisk forhold til sin eldste datter, noe har sviktet på veien i oppdragelsen, og kanskje har han og datterens mor sviktet som ikke skaffet datteren hjelp mens hun fremdeles var barn. Men det betyr ikke at han nå skal straffe alle andre, eller at han har rett til det. Han er med på å ødelegge den voksne datteren enda mer når han ikke en gang krever normal høflighet av henne, eller at hun viser respekt for hans nye kone i hennes hjem, ikke en gang vil han kreve at en voksen datter viser 13-åringen respekt og omtanke. Men han forventer at 13-åringen skal tilpasse seg og vise 26-åringen omtanke og respekt uansett hva 26-åringen gjør. Det er enten en blind mann, en mann som er uendelig svak, eller også en syk mann, etter min mening.

Fvk asap!

Jeg kunne ikke levd med en mann som mente at jeg på hans kommando skulle miste alle rettigheter i eget hjem, at jeg skulle smiske andre oppetter ryggen uansett hvor horribelt de oppførte seg. Hjelper ikke at det ikke er ofte det skjer, det skjer, og det er nok. Han hadde fått en sjanse med familievernkontoret. Og funker ikke datterens besøk denne gangen heller pga. henne + at han ikke stiller krav, da hadde jeg vurdert mannen - eller jeg hadde krevd at han fikk møte denne voksne datteren andre steder enn der du og 13-åringen bor.

Skrevet

Det høres jo ut som om datteren sliter med et par ting som ikke har noe med deg å gjøre i det hele tatt, men det er sikkert lett å ta det ut på deg. Blir for nært, sårt og risikofylt å ta det ut på sin egen far. 

Ja, datteren er selvfølgelig urimelig, men jeg har vært i lignende situasjon selv og det er vondt. Aner jo ikke hva som skjedde mellom datterens mor og din mann, men det kan for eksempel være veldig vondt å se på at halvsøsken blir behandlet slik man alltid selv ville bli behandlet, det er vondt å se sin egen far gi sin nye familie alt det man selv ønsket så dypt når man var liten. Ha det litt i bakhodet når hun oppfører seg urimelig - for ja, det er jo ingen tvil om at oppførselen er urimelig. 

For min del har det hjulpet veldig at min far har innrømmet at han ikke var der på samme måte for meg som han er for mine halvsøsken og nye kone. Bare det at han ser det selv er nesten det viktigste av alt. Min stemor har inn

Anonymkode: 477a6...7fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...