Gå til innhold

Snart 17.mai - og vi kårer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Norges styggeste bunad! (Ja, ha nå litt humor...)

Min nominerte: trønderbunaden. Især den Gloria-varianten i sort og gult. Ligner en bomsete bie.

Anonymkode: 8d5fa...c8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lumpen du er! Humor å le av andres klær? 14 år du eller?

Anonymkode: 02deb...aba

Skrevet

Hva med å kåre den fineste heller? 

Jeg syns Hardangerbunaden er nydelig. 

Anonymkode: 19245...6f4

Skrevet

Bergensbunad er ikke vakker synes jeg. Og så er jeg visst den eneste som synes nordlandsbunaden er mindre pen, med sine brune sjaletter. Og jeg er nordlending selv og har nettopp den bunaden. Bare fordi det er praktisk, har alltid noe å ha på meg i bryllup :P

Anonymkode: 4c4e2...eeb

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min nominerte: trønderbunaden. Især den Gloria-varianten i sort og gult. Ligner en bomsete bie.

Deg om det. Da vet jeg hvertfall at du har en smak som er helt forskjellig fra min smak. Jeg lurer på om du er av de med kort kjole og dyp utringning på 17.mai? Eller hvilken bunad du selv har? Eller hva du ville tenkt om din egen om den ble nevnt? 

Bunad er er plagg det knytter seg utrolig mye følelser til hos den som bærer den, og det er fullstendig unødvendig å si noe som helst om man ikke har noe pent å si.

Skrevet

Nei, der er jeg nasjonalist på min hals! Et hav av bunader er et vakkert skue !

Skrevet

Å ikke kunne spøke litt med bunader er IKKE et sunnhetstegn. Akkurat som vi bør kunne le litt av burka, oljesjeik—drakt og kilt og pavedrakt. Selv om dette er klær som,det knytter seg følelser til. Meningssensur er ikke bra. Seriøst.

Skrevet

Selvfølgelig kan man spøke litt med bunader, men dette er ikke å spøke. Dette er å kalle noens bunad for stygg, og det sitter folk og leser som er glad i sin bunad. Det er ikke "litt tøysete", det er slemt.

Jeg vet at det er de som synes min bunad er blant de mindre pene, fordi den har oransje broderier. Men jeg elsker den, jeg har vokst opp med denne bunaden på alle kanter på 17.mai, og nå som jeg har flyttet vekk fra hjemstedet mitt er jeg en av få på 17.mai med denne bunaden. Jeg føler meg flott og tar gjerne imot et kompliment, men jeg synes de som ikke liker den kan holde fred, hvorfor i alle dager skulle de fortelle meg at den er stygg? Hva får du ut av å kalle noens bunad for stygg?

Jeg har forresten den sjøgrønne romeriksbunaden :)

Anonymkode: f78b8...b1d

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å ikke kunne spøke litt med bunader er IKKE et sunnhetstegn. Akkurat som vi bør kunne le litt av burka, oljesjeik—drakt og kilt og pavedrakt. Selv om dette er klær som,det knytter seg følelser til. Meningssensur er ikke bra. Seriøst.

Det er ikke spøk,  det er å snakke ned noe helt uten grunn, ingen morsom agenda bak det i det hele tatt. Og å kalle dette meningssensur er komplett utenfor blinken. Folkeskikk, kan du kalle det hvis du må kalle det noe.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bergensbunad er ikke vakker synes jeg. Og så er jeg visst den eneste som synes nordlandsbunaden er mindre pen, med sine brune sjaletter. Og jeg er nordlending selv og har nettopp den bunaden. Bare fordi det er praktisk, har alltid noe å ha på meg i bryllup :P

Brune hvaforno? Ikke noe brunt i min nordlandsbunad :)

Anonymkode: 589d5...529

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Brune hvaforno? Ikke noe brunt i min nordlandsbunad :)

Hun mener nok forklet og sjalet, som er brunoransjegult i rutene. Det er ikke alle som liker de fargene...

Skrevet

Selvfølgelig kan man spøke litt med bunader, men dette er ikke å spøke. Dette er å kalle noens bunad for stygg, og det sitter folk og leser som er glad i sin bunad. Det er ikke "litt tøysete", det er slemt.

Jeg vet at det er de som synes min bunad er blant de mindre pene, fordi den har oransje broderier. Men jeg elsker den, jeg har vokst opp med denne bunaden på alle kanter på 17.mai, og nå som jeg har flyttet vekk fra hjemstedet mitt er jeg en av få på 17.mai med denne bunaden. Jeg føler meg flott og tar gjerne imot et kompliment, men jeg synes de som ikke liker den kan holde fred, hvorfor i alle dager skulle de fortelle meg at den er stygg? Hva får du ut av å kalle noens bunad for stygg?

Jeg har forresten den sjøgrønne romeriksbunaden :)

Hvis du har oransje brodering på romeriksbunaden din er det noen som har lurt deg. Alle vi andre har gul brodering...

Anonymkode: 45e61...078

Skrevet

Skal man gjøre sånn, må man legge ved bilde.. Det er så mange å velge i.  

Jeg syns ikke bunad er pent generelt jeg. 🙄😳 Men det er ikke noe jeg uttrykker til andre. (Eller nå sa jeg det her).. 

Har en selv, som ble påtvunget meg til konfirmasjonen - som også jeg ble tvunget til å ha. Utav respekt for min mormor og mor som har sydd den, bruker jeg den på 17.mai. Har mest lyst til å selge den, men jeg får prakke den på egne barn om noen år. 

Anonymkode: 67e63...9de

Skrevet
1 time siden, amandine skrev:

Det er ikke spøk,  det er å snakke ned noe helt uten grunn, ingen morsom agenda bak det i det hele tatt. Og å kalle dette meningssensur er komplett utenfor blinken. Folkeskikk, kan du kalle det hvis du må kalle det noe.

Men hvordan skal vi praktisere regler om HVA det er lov å spøke om? Noen har vonde opplevelser knyttet til sex og utroskap, skal vi slutte å spøke med det? Blondinevitser kan treffe vondt hvis man er blond og føler seg truffet. Nesten alle vitser kan treffe noen slik at vedkommende får vondt. Skal vi bare være alvorlige hele tiden, ikke spøke og småerte?

Anonymkode: 9420d...b76

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men hvordan skal vi praktisere regler om HVA det er lov å spøke om? Noen har vonde opplevelser knyttet til sex og utroskap, skal vi slutte å spøke med det? Blondinevitser kan treffe vondt hvis man er blond og føler seg truffet. Nesten alle vitser kan treffe noen slik at vedkommende får vondt. Skal vi bare være alvorlige hele tiden, ikke spøke og småerte?

Hele demokratiet er jo basert at man må kunne spøke om nasjonaldag, kongefamilien, religionen, tradisjonene osv. Hvis det blir forbudt, så er det tilbake til sensur og diktatur. Ikke bra.

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun mener nok forklet og sjalet, som er brunoransjegult i rutene. Det er ikke alle som liker de fargene...

Ååå. Men det er jo bare å la være og bruke det da. Det er jo ingen tvang :)

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så fint at du gjør narr av bunaden min! Håper du følte deg mye bedre nå. Jeg kunne sikkert betalt 60 000 for en brukt beltestakk og glidd rett inn på Oslo vest, men siden ikke engang lilletåa mi er fra Telemark, så avstår jeg :) PS! Jeg vurderer å kjøpe meg gloria-varianten-synes den er stilig!

Anonymkode: 4fdaa...2ea

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke du kan definisjonen på spøk/vits

Skjønner du ikke forskjellen på å fortelle en blondinevits og å si at blondiner er stygge? 

Hi ba ikke om vitser og morsomme historier om bunader, hun ba folk fortelle hvem de synes er stygge 

Skrevet

Hvit Bergens"bunad" syns jeg er lite pen. Den ser ut som en bløtekake. Særlig praktisk med hvit bunad i norges våteste by kan det heller ikke være (hilsen Bergenser)

Anonymkode: 6b3f0...292

Skrevet

Hvis du har oransje brodering på romeriksbunaden din er det noen som har lurt deg. Alle vi andre har gul brodering...

Anonymkode: 45e61...078

Jada, men det er tre forskjellige gulfarger og den mørkeste  går over i oker/oransje selv om den heter gul. Mange liker ikke den fargen... 

Skrevet

Herregud så hårsåre dere er. Ikke rart det er krig i verden. Gud hjelpes. Skaff dere ett liv!

Anonymkode: 7da9d...9af

Skrevet

Eg har litt annen smak enn mange andre. Dei 2 eg liker minst er dei som ofte blir kåra til dei finaste.

Hardangerbunad pga eg er Ikkje glad i kombinasjonen rødt og kvitt. Pluss forbinder den med barnebunad.

Nordlandsbunad pga ikkje veldig glad i grønne klær heller.

Eg foretrekker svarte bunader.  Sannsynligvis for det er det eg er oppvokst iblant. 

Valgte å svare på tråden fordi eg tenker folk ikkje treng bli såra pga dette. Folk liker forskjelligt.  Og sjølv om eg synes noke er mindre fint så synes andre at dette er det vakreste. Om dette er SÅ ille så har vi såra folk med mykje anna også; tunika er så stygt, Kahler vaser er latterlig dårlig smak osv. 

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke du kan definisjonen på spøk/vits

Skjønner du ikke forskjellen på å fortelle en blondinevits og å si at blondiner er stygge? 

Hi ba ikke om vitser og morsomme historier om bunader, hun ba folk fortelle hvem de synes er stygge 

Neida, det er mye bedre å fortelle vitser om at blondiner er dumme mener du? Er det kun utseende som teller her i verden, hjernen er det ikke så farlig med?

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så lumpen du er! Humor å le av andres klær? 14 år du eller?

Anonymkode: 02deb...aba

Er klærne en del av deg? Hvis ikke, hvorfor er det lumpent? Det er ikke din kropp, identitet eller ditt ansikt jeg ler av. Bare noen tekstiler. Døde ting. Bare nevner det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...