Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #26 Skrevet 2. mai 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er helt mot dugnader og betaler meg heller ut av de. Opplevde en periode at det ble for mye så vi kuttet ut den idretten, jeg er heller for mindre dugnader og høyere betaling. Anonymkode: 6cb55...d78 Ja,det er jo et kjempebra tiltak..........så blir man kvitt de barna som har foreldre med dårlig råd............ Anonymkode: 4d3dc...185
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #27 Skrevet 2. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja,det er jo et kjempebra tiltak..........så blir man kvitt de barna som har foreldre med dårlig råd............ Anonymkode: 4d3dc...185 Ja. Og i samme sengen de som ikke stilelr på dugnad og lar andre jobbe dobbelt. Da kan vi andre både betale oss ut OG slippe dugnad. Vinn vinn Ungene til de andre får finne på noe de har råd og ork til. Anonymkode: ce752...2d5
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #29 Skrevet 2. mai 2017 Vi prøver å stille, men vanskelig med små barn, turnus, graviditet og sykdom. Vi har stilt så langt, men på bekostning av mye annet og det vil ikke gå hver dag. Anonymkode: a5f96...860
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #30 Skrevet 3. mai 2017 20 timer siden, Julia1984 skrev: Du skjønner såpass at høyere betaling betyr at det er mange barn som ikke får anledning til å delta på idretten på for høy betaling? Ja til dugnad slik at alle eller langt flere får være del av fellesskapet Klart jeg skjønner at om man tar bort dugnad så må man betale mer, men på samme måte ble det jo urettferdig at min sønn ikke kunne være med på idrett lenger på grunn av for mye dugnadsarbeid. Anonymkode: 6cb55...d78
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #31 Skrevet 3. mai 2017 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Men da burde det være valgfritt. De som har råd og ønsker det, burde få mulighet til å betale seg "fri" fra dugnader. Anonymkode: e270b...3c8 Men da burde pengene som blir brukt til å kjøpe seg fri, brukes til å leie inn stedsfortredere. Har vært frivillig/dugnad-ansvarlig for en del arrangementer rundt fotball for sønnen min, og det er ikke betalt. Synes ikke det er gøy i det hele tatt og spesielt ikke når du setter opp folk på vakter de først takket nei til, for så å bare ikke møte. Anonymkode: e18c5...90b
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #32 Skrevet 3. mai 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da burde pengene som blir brukt til å kjøpe seg fri, brukes til å leie inn stedsfortredere. Har vært frivillig/dugnad-ansvarlig for en del arrangementer rundt fotball for sønnen min, og det er ikke betalt. Synes ikke det er gøy i det hele tatt og spesielt ikke når du setter opp folk på vakter de først takket nei til, for så å bare ikke møte. Anonymkode: e18c5...90b Du synes det er lite gøy når folk først takker nei til vakter, for å så "bare ikke møte"? Smart ass... De sier at de ikke møter opp, så blir du overrasket når de ikke møter? Anonymkode: ffaf3...c9c
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #33 Skrevet 3. mai 2017 Det er ikke alle dugnader som kan droppes ved høyere kontingent i et idrettslag. Skal det arrangeres cuper, skirenn, løp, stevner etc må noen arrangere dem. Noen må lage kampoppsett, rigge løyper, merke baner stå i kiosken, dele ut premier og rydde opp etterpå. Høyere kontingent løser ikke slike ting. Har to barn som begge er med i to idrettslag. Her synes jeg dugnadsmengden er helt overkommelig. I det ene idrettslaget tildeles hver familie to-tre dugnadsvakter i løpet av året. I det andre får hvert barn to-tre vakter. Vi med to barn får dermed fem-seks kioskvakter o.l i løpet av året. totalt er dette helt innafor for oss som familie. Er enig i at det ofte oppleves som et ork, og at man ofte skulle ønske man slapp, men jeg synes faktisk det er moro på dugnad når msn først har satt av tiden og møter opp. Anonymkode: ae928...a63
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #34 Skrevet 3. mai 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke alle dugnader som kan droppes ved høyere kontingent i et idrettslag. Skal det arrangeres cuper, skirenn, løp, stevner etc må noen arrangere dem. Noen må lage kampoppsett, rigge løyper, merke baner stå i kiosken, dele ut premier og rydde opp etterpå. Høyere kontingent løser ikke slike ting. Har to barn som begge er med i to idrettslag. Her synes jeg dugnadsmengden er helt overkommelig. I det ene idrettslaget tildeles hver familie to-tre dugnadsvakter i løpet av året. I det andre får hvert barn to-tre vakter. Vi med to barn får dermed fem-seks kioskvakter o.l i løpet av året. totalt er dette helt innafor for oss som familie. Er enig i at det ofte oppleves som et ork, og at man ofte skulle ønske man slapp, men jeg synes faktisk det er moro på dugnad når msn først har satt av tiden og møter opp. Anonymkode: ae928...a63 Må man ha kiosk med masse usunn mat da? Anonymkode: ffaf3...c9c
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #35 Skrevet 3. mai 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du synes det er lite gøy når folk først takker nei til vakter, for å så "bare ikke møte"? Smart ass... De sier at de ikke møter opp, så blir du overrasket når de ikke møter? Anonymkode: ffaf3...c9c Den reagerte også jeg på.. Hvor dum er man DA, liksom? Anonymkode: 0471c...985
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #36 Skrevet 3. mai 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du synes det er lite gøy når folk først takker nei til vakter, for å så "bare ikke møte"? Smart ass... De sier at de ikke møter opp, så blir du overrasket når de ikke møter? Anonymkode: ffaf3...c9c Anonymkode: 22696...a3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå