Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #1 Skrevet 30. april 2017 Hva hadde du gjort? Jeg hadde definitivt blitt hjemme og gjort mitt barn sine dager så vakre som absolutt mulig. Aldri i livet om jeg hadde prøvd noe eksperimentell behandling med smerter og alt slik behandling vil medføre. Tenkt mye på den fine jenta i dag! Håper virkelig at hun får forlenget livet så lenge som mulig, såfremt det er livskvalitet i det. For en uutholdelig tøff sjebne for henne og hennes nærmeste Anonymkode: 9cac7...2d4
*Miss Marple* Skrevet 30. april 2017 #2 Skrevet 30. april 2017 Man aner ikke hva man hadde gjort før man er i situasjonen. Du bør holde deg for god til å lage tråder for å dømme mennesker som er i sitt livs krise!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. april 2017 #3 Skrevet 30. april 2017 Jeg håper at jeg aldri noengang vil finne utav akkurat det.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #4 Skrevet 30. april 2017 Til HI. Jeg kan fortelle deg om et barn som ble oppgitt av leger her i Norge, også kreftdiagnose. Foreldrene dro også til USA for behandling, og barnet er i dag friskt. Norge ligger langt etter hva behandlingsformer gjelder, så takk og lov for at man har muligheten i andre land. Anonymkode: eebac...bf8
Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #5 Skrevet 30. april 2017 Norge er i grunnen ganske dårlige medisinsk, sammenlignet med flere land slik jeg har forstått det. Anonymkode: 96bfd...1da
Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #6 Skrevet 30. april 2017 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva hadde du gjort? Jeg hadde definitivt blitt hjemme og gjort mitt barn sine dager så vakre som absolutt mulig. Aldri i livet om jeg hadde prøvd noe eksperimentell behandling med smerter og alt slik behandling vil medføre. Tenkt mye på den fine jenta i dag! Håper virkelig at hun får forlenget livet så lenge som mulig, såfremt det er livskvalitet i det. For en uutholdelig tøff sjebne for henne og hennes nærmeste Anonymkode: 9cac7...2d4 Jeg tenker at man skal være jævlig forsiktig med å mene noe om en sånn situasjon, før man selv sitter i den Anonymkode: bb0da...5bb
Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #8 Skrevet 30. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Link? Anonymkode: 0dded...14c http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kreft/kira-8-er-kreftsyk-familiens-siste-haap/a/23986238/ Anonymkode: bb0da...5bb
Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #9 Skrevet 30. april 2017 Fordømmelse og sladrekjerring kamuflert som medfølelse er det verste eg vet. Skam deg! Anonymkode: f786d...00f
It's all about me Skrevet 30. april 2017 #10 Skrevet 30. april 2017 Jeg hadde ikke klart å falle til ro før jeg hadde prøvd absolutt alt.
pifi med tre nurk Skrevet 30. april 2017 #11 Skrevet 30. april 2017 Det er umulig å forstå hvordan disse foreldrene har det så lenge man ikke har vært i situasjonen de er i selv. Jeg føler sånn med dem ❤
Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #12 Skrevet 30. april 2017 Et barn i bhg til min sønn fikk denne forferdelige diagnosen. Foreldrene gjorde alt i sin makt for å hjelpe gutten. De dro til utlandet,Munich og Vienna,søkte etter hjelp men diagnosen er forferdelig. Gutten døde innen ett år. Jeg vil ikke en gang tenke på hva jeg ville gjort fordi det er vanskelig å forestille seg valgene og følelsene i denne situasjonen. Anonymkode: 98859...b69
Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #13 Skrevet 30. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hva hadde du gjort? Jeg hadde definitivt blitt hjemme og gjort mitt barn sine dager så vakre som absolutt mulig. Aldri i livet om jeg hadde prøvd noe eksperimentell behandling med smerter og alt slik behandling vil medføre. Tenkt mye på den fine jenta i dag! Håper virkelig at hun får forlenget livet så lenge som mulig, såfremt det er livskvalitet i det. For en uutholdelig tøff sjebne for henne og hennes nærmeste Anonymkode: 9cac7...2d4 Takk til den over som la ut linken. Hi, hva sier du om behandlingen virker - ville ditt valg likevel vært det riktige? Ingen kan vite hva som er riktig å gjøre. Hver enkelt familie må gjøre det som føles riktig for dem og deres barn. Og ingen har rett til å dømme de valgene familiene tar, enten de "blir hjemme og gjør barnets siste dager så vakre som mulig" - eller om de velger å prøve behandling som har vist bedring hos noen. Bli et bedre medmenneske, ikke døm disse foreldrene indirekte samtidig som du sier du bryr deg om jenta. Det du har skrevet her er typisk eksempel på hva du kan tenke selv, kanskje også diskutere med en venninne, men IKKE skriver på et offentlig forum hvor du burde vite at mange av foreldrene til jentas klassevenner eller andre venner er, kanskje til og med foreldrene til jenta er her. Hva godt kommer det da ut av at du skal offentliggjøre at du mener de velger feil? Jeg synes det er skammelig å være så korttenkt som du var da du opprettet denne tråden, Hi! Dette er ikke en tenkt situasjon hvor du spør hva noen ville gjort i en situasjon, dette er en høyst reell situasjon for disse foreldrene og denne jenta. De LEVER ditt tenkte tilfelle, HI! Ikke vær så kort at du tror du kan vite hva du vil gjøre i en så spesiell situasjon når du ikke er i den situasjonen selv. Jeg vet ikke, men mest trolig ville jeg valgt som disse foreldrene gjør. Det finnes behandlingsformer ulike steder i verden som er bedre enn hva som tilbys her i landet, men om man ikke skaffer seg informasjon om det selv og har økonomisk mulighet til å ev. prøve det ut, da er det i noen tilfeller ikke noe å gjøre i Norge. Jeg tror ikke jeg ville greid å la noe være uprøvd i en slik situasjon om jeg hadde mulighet til å prøve det ut. Sier du f.eks. det samme om Gunnhild Stordalen, Hi? Burde hun bare blitt hjemme og gjort sine siste dager "vakre" fremfor å dra til utlandet for å prøve ny behandling da hun gjorde det? Anonymkode: 0dded...14c
Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #14 Skrevet 30. april 2017 Hi her Jeg dømmer da ingen, alle gjør det de mener er best for SITT barn. Jeg skriver hva jeg tror jeg ville gjort for MITT barn. Den ene er ikke mer rett enn det andre. Jeg håper selvfølgelig at ALLE tar feil og at jenta faktisk overlever. Anonymkode: 9cac7...2d4
Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #15 Skrevet 30. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her Jeg dømmer da ingen, alle gjør det de mener er best for SITT barn. Jeg skriver hva jeg tror jeg ville gjort for MITT barn. Den ene er ikke mer rett enn det andre. Jeg håper selvfølgelig at ALLE tar feil og at jenta faktisk overlever. Anonymkode: 9cac7...2d4 Les innlegget ditt en gang til - det er svært uempatisk av deg å skrive dette opp mot en reell sak hvor foreldrene og jenta står midt oppi dette, og det fremstår som indirekte kritikk av disse foreldrene. Siden du ikke ønsker å dømme noen - tenk deg litt mer om før du lager en tråd neste gang. Anonymkode: 0dded...14c
Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #16 Skrevet 30. april 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her Jeg dømmer da ingen, alle gjør det de mener er best for SITT barn. Jeg skriver hva jeg tror jeg ville gjort for MITT barn. Den ene er ikke mer rett enn det andre. Jeg håper selvfølgelig at ALLE tar feil og at jenta faktisk overlever. Anonymkode: 9cac7...2d4 Du skriver at du aldri hadde xxxxxxxxx. Da fremstår du som dømmende over deres valg. Uansett om det var hensikten eller ikke så laget du et usmakelig innlegg. Anonymkode: f786d...00f
Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #17 Skrevet 30. april 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her Jeg dømmer da ingen, alle gjør det de mener er best for SITT barn. Jeg skriver hva jeg tror jeg ville gjort for MITT barn. Den ene er ikke mer rett enn det andre. Jeg håper selvfølgelig at ALLE tar feil og at jenta faktisk overlever. Anonymkode: 9cac7...2d4 Jo, du er dømmende i hovedinnlegget ditt og du er dømmende i dette innlegget. Anonymkode: 0134c...800
Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #18 Skrevet 30. april 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, du er dømmende i hovedinnlegget ditt og du er dømmende i dette innlegget. Anonymkode: 0134c...800 Du bør gå å legge deg, ikke int i å diskutere med en kverulant. Anonymkode: 9cac7...2d4
Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #19 Skrevet 30. april 2017 Hi, det å fortsette å forsvare deg gjør saken bare verre. Du burde hatt nok empati og sosiale koder til å forstå at det innlegget du skrev kunne såre disse foreldrene som står midt i sitt verste mareritt. Om du ikke forstod det og tråden var skrevet uten at du tenkte deg om, da kan du gjøre det bedre med å vise at du nå forstår at du har tråkket over noen grenser ved denne tråden, og at du beklager dette. Anonymkode: 0dded...14c
Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #20 Skrevet 30. april 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du bør gå å legge deg, ikke int i å diskutere med en kverulant. Anonymkode: 9cac7...2d4 Du dømmer. Det er jo en grunn til at flere her reagerer. Anonymkode: bb0da...5bb
*Miss Marple* Skrevet 30. april 2017 #21 Skrevet 30. april 2017 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du bør gå å legge deg, ikke int i å diskutere med en kverulant. Anonymkode: 9cac7...2d4 Hvem er du interessert i å diskutere med da?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2017 #22 Skrevet 30. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Norge er i grunnen ganske dårlige medisinsk, sammenlignet med flere land slik jeg har forstått det. Anonymkode: 96bfd...1da Hvilke land mener du konkret...? Anonymkode: dc8a1...d06
Elisun Skrevet 1. mai 2017 #23 Skrevet 1. mai 2017 Hadde gjort alt i min makt for å prøve og få mitt barn friskt. Kunne aldri levd med 'tenk hvis' ønsker familien masse lykke til ❤️Nydelig liten jente!hun fortjener å leve ❤️
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2017 #24 Skrevet 1. mai 2017 Jeg hadde nok ikke reist. Tror ikke jeg ville valgt å utsette barnet mitt for mer smerte, håp, nederlag og en lengre vei til døden. Jeg håper jeg hadde klart å gi slipp. For barnet sin del. Anonymkode: 477b1...fcb
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2017 #25 Skrevet 1. mai 2017 1 time siden, Elisun skrev: Hadde gjort alt i min makt for å prøve og få mitt barn friskt. Kunne aldri levd med 'tenk hvis' ønsker familien masse lykke til ❤️Nydelig liten jente!hun fortjener å leve ❤️ For et hjerteløst og hjernedødt innlegg! ALLE barn fortjener jo å leve. Anonymkode: f786d...00f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå