Gå til innhold

Dette blir jo bare pinlig!


Anbefalte innlegg

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, mente ikke at man ikke burde tenke seg om og kjøre penere, mente bare at jeg er enig i at man blir straffet hardere når man ikke har mulighet å bruke kollektiv trafikk når man bor slik man gjør.

Anonymkode: 5a164...82d

Tror jeg skjønner hva du mener med "dobbel" straff, men det er vel ikke helt så enkelt som du skriver. 

Hva da med dem som bor på bygda men ikke er så veldig avhengig av bil? Skal de få lavere straff fordi de har adresse på landet? Hva med dem som bor i by men likevel er avhengig av bil? Hjelper ikke snekkeren så veldig mye at det går buss når ham må ha med seg 200 kg verktøy. Hva med svigerinnen min som har en sykdom som gjør det umulig for henne å gå de 900 meter hjem fra butikken med handleposer? 

Hvis avhengighet av bil skal gi avkortet straff så må det vel bedømmes individuelt og ikke ut fra kommune hvis ønsket er at straffen skal føles mer rettferdig. Et slikt system ser jeg fort kommer til å bli dyrt for sammfunnet og føles enda mer urettferdig enn slik det er nå. Jeg har ikke lyst på å betale ekstra skatt for at Olav eller Kari skal få individuell vurdering av bilbehovet. De kunne fint ha unngått å sette seg selv i den situasjonen at de mistet lappen pga uvettig kjøring. 

Systemet nå er oversiktlig, forutsigbart og gir samme konsekvens for alle. Vi må la være å sy puter under armene på de som er avhengig av bil og la det være opp til dem selv å vurdere om de ønsker å kjøre slik de kanskje mister lappen. 

Anonymkode: 6a922...256

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 timer siden, pifi med tre nurk skrev:

Enda et eksempel på hvordan noen mennesker mener at eget personlig ansvar er så og si fraværende. "Noen andre" må ta konsekvensene at at en selv velger idiotisk gang på gang!

Fantastisk at hun mistet lappen, hun høres ikke ut som en man har lyst til å møte på i trafikken 👍🏻

Signerer. Jeg har vært gift med en som mistet lappen i fylla, han mistet selvfølgelig jobben siden han var snekker og måtte kjøre ut til kundene med firmabilen. Vi bor grisgrendt og har ikke mulighet til å flytte, så jeg måtte kjøre alle ærend, jobbe osv i 22 måneder. Men jeg stod ikke frem i media og klagde.

Anonymkode: a1254...d53

Skrevet

Så de som bor avsides har ikke krav på et like trygt trafikkbilde som andre som bor mer sentralt? Å miste førerkortet handler ikke om å bli straffet, men å holde en trafikkfarlig sjåfør borte fra trafikken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...