Evablaum Skrevet 19. april 2017 #1 Skrevet 19. april 2017 http://www.vg.no/rampelys/farmen/farmen-magnhild-mistet-lappen-dette-er-katastrofalt/a/23977354/ Hun skulle ha tenkt litt på konsekvensene, før hun gasset på!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #2 Skrevet 19. april 2017 Å buhu! Så det skal være andre regler for henne siden hun er avhengig av førerkort? 😂 nei det der blir for dumt! Anonymkode: fdef3...e50
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #4 Skrevet 19. april 2017 Hvis man har en drøss av prikker, er det jo ikke særlig smart å kjøre over fartsgrensa. Hun visste jo at hun trengte lappen. Sutrete opplegg. Anonymkode: 74eb8...e2e
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #5 Skrevet 19. april 2017 Idiotisk. Men en annen ting.. er det i det hele tatt mulig å kjøre forbi en bil uten å gå over fartsgrensen? Hvis du feks ligger bak en bil som kjører 75 km/t i 80-sone, klarer du da å kjøre forbi uten å akselerere opp i over 80? Anonymkode: 41442...ffa
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #6 Skrevet 19. april 2017 Ut i fra hva jeg leste FORTJENER hun virkelig å miste lappen. Visker som hun er uansvarlig i trafikken!! Får ikke 6 prikker uten grunn, eller 9som hun nå har. Anonymkode: e23f4...f92
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #7 Skrevet 19. april 2017 Enkelte bilførere har null selvinnsikt. Som denne karen: http://www.dagbladet.no/nyheter/fradomt-rett-til-a-kjore-for-alltid/67493325 (Og litt mer info om de tidligere dommene) http://m.h-a.no/nyhet/er-domt-for-to-bildrap-fra-for#.WPdQBvfa3qA Anonymkode: d85e7...904
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #8 Skrevet 19. april 2017 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Idiotisk. Men en annen ting.. er det i det hele tatt mulig å kjøre forbi en bil uten å gå over fartsgrensen? Hvis du feks ligger bak en bil som kjører 75 km/t i 80-sone, klarer du da å kjøre forbi uten å akselerere opp i over 80? Anonymkode: 41442...ffa Hvorfor kjøre forbi i 75 km i timen i åttisonen? Å kjøre forbi noen som kjører i femti, ja. men 75? Anonymkode: e9701...226
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #9 Skrevet 19. april 2017 Først tenkte jeg at man må jo kjøre litt fort for å kjøre forbi. Men! Når du har så mange prikker, burde man ta det med ro. Og si at det burde være egne regler mtp jappen og jobb. Jeg blir flau! 🙈 Anonymkode: 42363...b12
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #10 Skrevet 19. april 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor kjøre forbi i 75 km i timen i åttisonen? Å kjøre forbi noen som kjører i femti, ja. men 75? Anonymkode: e9701...226 Æh... Legger du deg pent og pyntelig godt bak en som kjører 75 i 80-sona? Som kjører med speedometernåla på 75, og som da i realiteten kjører 68-69 km/t. DET gidder ikke jeg, ikke beregner jeg at folk skal kjøre så sakte heller, så hvis det er mange sånne langs veien, så blir jeg forsinka. Men nå skal jeg lese saken om Farmen-dama. Anonymkode: 19fbf...49d
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #11 Skrevet 19. april 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Æh... Legger du deg pent og pyntelig godt bak en som kjører 75 i 80-sona? Som kjører med speedometernåla på 75, og som da i realiteten kjører 68-69 km/t. DET gidder ikke jeg, ikke beregner jeg at folk skal kjøre så sakte heller, så hvis det er mange sånne langs veien, så blir jeg forsinka. Men nå skal jeg lese saken om Farmen-dama. Anonymkode: 19fbf...49d Reelt 75. Kjører noen i 68 kan jeg fint kjøre forbi, i 80 (85 på speedometeret da) og ikke bryte fartsgrensa, med god sikt og klar bane. Den som blir forbikjørt vil da som oftest også sakke litt ned på farten og alt går bra. Men, jeg fiser ikke forbi noen som kjører fem under bare fordi jeg skal spare to tre minutter. Og, gjør du det så er det helt greit altså, men ikke klag om du blir tatt i laserkontroll Det er så mange farlige forbikjøringer, og dustefolk bak rattet som ikke tåler å ligge noen km i timen under fartsgrensa en kilometer eller to. Og mange som ikke tåler å ligge på fartsgrensa også, som durer forbi fordi ... aner ikke hvorfor de durer forbi. Vi har ingen å miste heter vel kampanjen for å ikke kjøre i fylla. Det burde også vært en slik kampanje for å ikke kjøre som en dust. Men, det er også alt for mange som ligger under fartsgrensa som er med på å lage disse farlige situasjonene. De burde slippe folk forbi. Absolutt. Men det er den som hasardiøst kjører forbi noen som kjører i 75 km i timen som er mest dust. (Så sant det ikke er god sikt, fine veier og man har tid til å kjøre forbi i 80/85km i timen). Mvh hilsen moralens høyvokter Anonymkode: e9701...226
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #12 Skrevet 19. april 2017 Oida, det var litt av et sutreinnlegg, tenk å gi spalteplass til noe sånt. Anonymkode: 9c0a1...cd8
*Miss Marple* Skrevet 19. april 2017 #13 Skrevet 19. april 2017 Haha! Det burde være andre regler for de som er avhengig av å ha sertifikat i jobb??? så dum går det ikke an å være?!
Gjest Skrevet 19. april 2017 #14 Skrevet 19. april 2017 9 minutter siden, *Miss Marple* skrev: Haha! Det burde være andre regler for de som er avhengig av å ha sertifikat i jobb??? så dum går det ikke an å være?! Om noe burde det være strengere regler for de.
skinnfilla Skrevet 19. april 2017 #15 Skrevet 19. april 2017 Det er helt latterlig og hun driter seg så ut ! Ønsket jeg hadde en pute å gjemme ansiktet i ,da jeg hørte det på radioen i bilen🙈🙈
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #16 Skrevet 19. april 2017 Helt enig med henne i at man straffes mye strengere når man bor i strøk uten kollektive transportmidler, enn om man bor på plasser med godt kollektivt transport nett. Om "Ole" i Drammen hadde mistet lappen, ville det kanskje tatt han 10-20 min lenger tid å komme seg på jobb med kollektiv transport, evt med sykkel. Derimot om "Per" på bygda mister lappen må han kanskje i værste fall vente til neste dag før det går en buss, og det er ikke mulig å komme seg hjem etter endt arbeidsdag heller, eller komme seg på jobb til riktig tid. (slik er det her jeg bor). Kanskje litt dumt å si at det burde vært andre regler for de som er avhengig av sertifikat i jobb. Men hun har vel lov å kjøre traktor på lukket område(egne jorder) bare hun ikke kjører på offentlig veg. Anonymkode: 5a164...82d
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #17 Skrevet 19. april 2017 Dette sitatet hennes fra NRK viser virkelig hvor lite hun egentlig bryr seg om veitrafikkloven. De nå tilsammen 9 prikkene hennes forteller samme historie. "– Men av og til har man det travelt, og skal bare forbi, og da skjer det. Jeg tror det gjelder mange at de har kjørt for fort, men mitt problem er at jeg ble stoppet og ble tatt i kontroll. Jeg får bare argumentere for hvorfor jeg må ha tilbake sertifikatet mitt." https://www.nrk.no/mr/sp-politiker-mener-forerkortbeslag-rammer-hardere-i-distriktet-1.13479318 Som om det er det at det var kontroll som var problemet og ikke det at hun faktisk kjørte vesentlig fortere enn den tillatte hastigheten. Hun hadde heller ikke fått 3 prikker for å kjøre litt for fort og ei heller mistet lappen hvis ikke hun flere ganger inden kort tid hadde brutt loven. Slike fartsmålere politet bruker har en feilmargin og det trekkes fra en del for å unngå at en person skal bli dømt for å kjøre raskere enn personen faktisk gjorde. Tar man høyde for feilmarginen er det ikke urealistisk at den reelle farten hennes har vært nærmere 120 i 80 sonen. Sikke dust hun er. Anonymkode: 6a922...256
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #18 Skrevet 19. april 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt enig med henne i at man straffes mye strengere når man bor i strøk uten kollektive transportmidler, enn om man bor på plasser med godt kollektivt transport nett. Om "Ole" i Drammen hadde mistet lappen, ville det kanskje tatt han 10-20 min lenger tid å komme seg på jobb med kollektiv transport, evt med sykkel. Derimot om "Per" på bygda mister lappen må han kanskje i værste fall vente til neste dag før det går en buss, og det er ikke mulig å komme seg hjem etter endt arbeidsdag heller, eller komme seg på jobb til riktig tid. (slik er det her jeg bor). Kanskje litt dumt å si at det burde vært andre regler for de som er avhengig av sertifikat i jobb. Men hun har vel lov å kjøre traktor på lukket område(egne jorder) bare hun ikke kjører på offentlig veg. Anonymkode: 5a164...82d Kanskje de som er veldig avhengig av lappen burde tenke seg litt om og kjøre penere før de får 9 prikker i kjørekortet? Det er fullstendig mulig å bo på bygda, være avhengig av bil og ikke ha en eneste prikk i kortet. At man bor et sted med lite kollektivtrafikk kan da ikke være en unnskyldning for å kjøre hasardiøst? Anonymkode: 6a922...256
Marriet Skrevet 19. april 2017 #19 Skrevet 19. april 2017 De som er så avhengig av sertifikat burde jo virkelig legge seg i selen for holde seg innafor gjeldende lover. Her driter hun seg loddrett ut, og enda verre blir det når hun sutrer over det i media. Skikkelig pinlig! Har en bror som er ambulansesjåfør og han tar null niks nada sjanser, nettopp fordi han er helt avhengig av sertifikat. Da ligger han heller bak den irriterende bilen eller venter på å bli sluppet fram. Når han kjører sivil naturligvis
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #20 Skrevet 19. april 2017 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje de som er veldig avhengig av lappen burde tenke seg litt om og kjøre penere før de får 9 prikker i kjørekortet? Det er fullstendig mulig å bo på bygda, være avhengig av bil og ikke ha en eneste prikk i kortet. At man bor et sted med lite kollektivtrafikk kan da ikke være en unnskyldning for å kjøre hasardiøst? Anonymkode: 6a922...256 Ja, mente ikke at man ikke burde tenke seg om og kjøre penere, mente bare at jeg er enig i at man blir straffet hardere når man ikke har mulighet å bruke kollektiv trafikk når man bor slik man gjør. Anonymkode: 5a164...82d
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #21 Skrevet 19. april 2017 hehe både mannen min og faren min som er avhengig av å ha lappen i yrkene sine, er pinlig nøye på å ikke gjøre noe som kan risikere den... faller bare på sin egen urimelighet... Anonymkode: 621d1...4c8
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #22 Skrevet 19. april 2017 Jeg passer veldig på at jeg ikke bryter trafikkreglene, for hvis lappen ryker, så ryker jobben.... Deg er kun mitt ansvar... Anonymkode: 08562...781
pifi med tre nurk Skrevet 19. april 2017 #23 Skrevet 19. april 2017 Enda et eksempel på hvordan noen mennesker mener at eget personlig ansvar er så og si fraværende. "Noen andre" må ta konsekvensene at at en selv velger idiotisk gang på gang! Fantastisk at hun mistet lappen, hun høres ikke ut som en man har lyst til å møte på i trafikken 👍🏻
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #24 Skrevet 19. april 2017 Snakk om ansvarsfraskrivelse. Hvis du er avhengig av lappen så sørger du vel for at du ikke får hele ni prikker. NI prikker?! Hvordan er det mulig... Anonymkode: 331ad...e77
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #25 Skrevet 19. april 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Helt enig med henne i at man straffes mye strengere når man bor i strøk uten kollektive transportmidler, enn om man bor på plasser med godt kollektivt transport nett. Om "Ole" i Drammen hadde mistet lappen, ville det kanskje tatt han 10-20 min lenger tid å komme seg på jobb med kollektiv transport, evt med sykkel. Derimot om "Per" på bygda mister lappen må han kanskje i værste fall vente til neste dag før det går en buss, og det er ikke mulig å komme seg hjem etter endt arbeidsdag heller, eller komme seg på jobb til riktig tid. (slik er det her jeg bor). Kanskje litt dumt å si at det burde vært andre regler for de som er avhengig av sertifikat i jobb. Men hun har vel lov å kjøre traktor på lukket område(egne jorder) bare hun ikke kjører på offentlig veg. Anonymkode: 5a164...82d Mulig man føler seg strengere straffet, men man blir jo ikke det. Skal det være lettere straffer for de som bor i utkant Norge mener du? Dette har hun valgt helt og holdent selv. Hun har heller ikke lov til å kjøre traktor på egne områder uten spesiell tillatelse Anonymkode: 9c0a1...cd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå