Gå til innhold

Er bhg vrange her?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Barnehager får ikke nødvendigvis ekstra personal selv om et barn har en funksjonshemming heller. Noe må man faktisk forvente at en barnehage kan tilrettelegge innenfor de rammene de har. En kommunal barnehage burde være universelt utformet og tilrettelegging som ikke er spesialpedagogisk burde være fullt mulig, permanente utfordringer eller ei.

Anonymkode: 68d3b...2b2

Men realiteten er at mange barnehager ikke er bygd for det desverre.

Anonymkode: 607bc...742

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det tror jeg nesten ikke de har lov til, er det kommunal bhg? Da vårt barn hadde brukket bein og gips fra tærne til lysken hadde jeg han hjemme én dag...deretter var han i bhg som vanlig.

Anonymkode: 1aa8c...e58

Samme her, min var hjemme i 3 dager pga smerter, og deretter var det full rulle. Og det var en privat bhg.

Barnehagen gir et tilbud til folk som har jobb og trenger barnetilsyn. De kan ikke drive og shoppe hvilket klientell de vil ha... I sin ytterste konsekvens betyr jo det at unger med funksjonshemminger ikke kan få bhg-plass! 

Anonymkode: 47f6e...56c

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her, min var hjemme i 3 dager pga smerter, og deretter var det full rulle. Og det var en privat bhg.

Barnehagen gir et tilbud til folk som har jobb og trenger barnetilsyn. De kan ikke drive og shoppe hvilket klientell de vil ha... I sin ytterste konsekvens betyr jo det at unger med funksjonshemminger ikke kan få bhg-plass! 

Private barnehager kan faktisk shoppe sitt klientell

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men realiteten er at mange barnehager ikke er bygd for det desverre.

Det betyr likevel ikke at de kan la være å gi barn med behov for tilrettelegging, permanent eller ei, tilbud om barnehageplass, spesielt ikke i en kommunal barnehage.

Anonymkode: 68d3b...2b2

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

At han kan være på en annen avd når de er på tur, at de pakker inn beinet hans i pose når de skal ut og passer på at gipsen ikke blir våt. Hjelper han ned trappa. 

Sånne småting..

hi

Anonymkode: 1c6bf...b01

Og dette har bhg sagt nei til? Eller har de bare sagt at "dersom han ikke kan følge opplegget må han være hjemme" og så har du tolket det i verste mening? Så lenge du mener han kan følge opplegget er det jo bare å levere ham. Send med plastposer og syltestrikk 😉

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Private barnehager kan faktisk shoppe sitt klientell

Ville være rart å gjøre det ETTER opptak...?

(Den vi brukte var en andelsbhg, så de var forpliktet til å shoppe andelshavernes barn først.) 

Skrevet
På 18. april 2017 den 18.28, Anonym bruker skrev:

Feil. Barnehagen er der for barna som har plass der, et brukket bein og gips er ikke grunn til å nekte et barn å komme i barnehagen! Barnet trenger ikke en til en hele tiden, det er fullt mulig å tilpasse slik at barnet kan være i barnehagen. Om de ansatte ikke greier det, da er de rett og slett ikke egnet til å jobbe der de gjør.

Anonymkode: 1e41d...6e7

skal uansett ikke gå utover de andre barna,blir total feil mener jeg

Skrevet
1 minutt siden, Blair Waldorf skrev:

skal uansett ikke gå utover de andre barna,blir total feil mener jeg

Jeg hadde virkelig ikke sett negativt på det om mitt barn måtte vente lenger fordi en som hadde brukket benet trengte litt ekstra hjelp. Fint å lære seg å ta hensyn. 

Anonymkode: ba09d...c1a

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde virkelig ikke sett negativt på det om mitt barn måtte vente lenger fordi en som hadde brukket benet trengte litt ekstra hjelp. Fint å lære seg å ta hensyn. 

Anonymkode: ba09d...c1a

sånn sett ja,men jeg hadde holdt min hjemme, hadde ikke ikke sendt han i bhg hvis han hadde gjort det, da hadde jeg tatt hensyn til de andre barna,for meg er det helt feil og ta hensyn til 1 barn

Skrevet
25 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

sånn sett ja,men jeg hadde holdt min hjemme, hadde ikke ikke sendt han i bhg hvis han hadde gjort det, da hadde jeg tatt hensyn til de andre barna,for meg er det helt feil og ta hensyn til 1 barn

Og sånn er hverdagen i barnehagen og, majoriteten av foreldre synes ikke det er greit at barnehagen skal ta hensyn til ett barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...