Gå til innhold

Barnehage og ansatt////

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære dere. 

Jeg har i flere år blitt bedt om av en ansatt at jeg også skal ta med h*ns barn hjem til oss, når jeg henter. Jeg har gjort men merker at jeg ikke klarer lengre. Min mann og jeg er lei av at denne personen "prakker på oss" dette barnet. Barnet har null respekt for oss og hører heller ikke etter og er dessuten dårlig påvirkning for VÅRT barn. Råd for hva vi skal gjøre? Sliter med å rapportere h*n siden vi jo har barn som går der....

Anonymkode: 72804...602

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hver dag? 

Anonymkode: 2257c...ca1

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hver dag? 

Anonymkode: 2257c...ca1

Det føltes slik men jeg vet ikke om det var hver dag. Jeg passet tilslutt på å hente vårt barn "sist" siden jeg vet h*n har tidlig vakt, sen vakt og mellom vakt. Dersom jeg kom sist, så var h*n ikke der hver gang  vi kom (vi er flere som hentet). Men det skjedde hver gang jeg hentet. 

Skrevet

Da må du bare si at nei det passer ikke at barnet er med oss hjem nå.

Anonymkode: 5e01c...405

Skrevet

Dere er voksne, si nei. 

Anonymkode: a889a...1be

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da må du bare si at nei det passer ikke at barnet er med oss hjem nå.

Anonymkode: 5e01c...405

Har sagt mange ganger. Problemet er at h*n driver lobbyvirksomhet dagtid og lover sitt eget barn og mitt barn at h*n skal få være med oss hjem. Det siste som skjedde var at h*n sa, til sitt barn: Nå du du springe å spørre!!! Jeg har begynt å unngå h*n helt. Samtidig må jeg forholde meg til personen//

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har sagt mange ganger. Problemet er at h*n driver lobbyvirksomhet dagtid og lover sitt eget barn og mitt barn at h*n skal få være med oss hjem. Det siste som skjedde var at h*n sa, til sitt barn: Nå du du springe å spørre!!! Jeg har begynt å unngå h*n helt. Samtidig må jeg forholde meg til personen//

Ta det opp med styrer,og forlang en slutt på det.

Anonymkode: 1ec14...f3c

Skrevet

Snakk med barnet ditt før du leverer. Veldig rart at denne mannen holder på slik.

Anonymkode: 57145...ed6

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er voksen. Si fra at dette ikke er greit. og slutter personen ikke tar du det opp med leder.

Anonymkode: bd88f...568

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da må da ta h*n til side og si pent: "Det er veldig koselig å ha med barnet ditt hjem innimellom, men jeg setter liten pris på at du lover barna det på mine vegne gang på gang. Fra nå av må du avtale det direkte med meg minst dagen før, ikke sende barna for å spørre."

Skrevet

Lag avtaler rett etter barnehagetid i en periode, si at det ikke passer fordi du må handle, og ikke gidder å ha med deg 2 barn på butikken, si at dere skal til besteforeldre, venner el.l. Er jo dumt at det skal gå utover ditt barn ved at du ikke henter før rett før stengetid. Si at dere skal bort, selv om det ikke er tilfelle, om du blir konfrontert med dette, så sier du som det er at du ikke klarer tanken på å passe endres barn når du samtidig skal både lage middag og er sliten etter arbeidstid selv.

Anonymkode: a6765...426

Skrevet

.....Eller så får du sende h*n regning med barnehagesatser. Si at h*n passer ikke ditt barn daglig gratis, så da forventer du at det går begge veier.

Og det har selvfølgelig tilbakevirkende kraft.

Skrevet

Snakk med barnet ditt før du leverer. Veldig rart at denne mannen holder på slik.

Anonymkode: 57145...ed6

Har sagt tusen ganger til mitt eget barn at h*n  ikke kan være med oss hjem. Barnet mitt er helt enig. Men lobbyvirksomheten som pågår på dagtid gjør det nesten helt umulig for meg/. Har også sagt til barnehage ansatt at det ikke går. Men h*n fortsetter. 

Jeg sa til mitt barn at vi skulle til sommerland, Bø i Telemark. Da jeg samme dag hentet, ble jeg kryssforhørt. 

Skrevet
3 minutter siden, +++ skrev:

Da må da ta h*n til side og si pent: "Det er veldig koselig å ha med barnet ditt hjem innimellom, men jeg setter liten pris på at du lover barna det på mine vegne gang på gang. Fra nå av må du avtale det direkte med meg minst dagen før, ikke sende barna for å spørre."

Men det er jo ikke koselig lengre. Jeg kan heller ikke ta h*m på dette siden det er noe som foregår i bhg mens vi ikke er tilstede. 

Skrevet

Men det er jo ikke koselig lengre. Jeg kan heller ikke ta h*m på dette siden det er noe som foregår i bhg mens vi ikke er tilstede. 

Hvorfor har du ikke tatt det opp med styrer?

Skrevet

Har sagt tusen ganger til mitt eget barn at h*n  ikke kan være med oss hjem. Barnet mitt er helt enig. Men lobbyvirksomheten som pågår på dagtid gjør det nesten helt umulig for meg/. Har også sagt til barnehage ansatt at det ikke går. Men h*n fortsetter. 

Jeg sa til mitt barn at vi skulle til sommerland, Bø i Telemark. Da jeg samme dag hentet, ble jeg kryssforhørt. 

Da tar du dette videre med styrer!

Det må seriøst feile denne ansatte noe :kari:

Til sommergave kan du jo dra på Bilxtra og kjøpe et par antenner til vedkommende :bolledeig:

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lag avtaler rett etter barnehagetid i en periode, si at det ikke passer fordi du må handle, og ikke gidder å ha med deg 2 barn på butikken, si at dere skal til besteforeldre, venner el.l. Er jo dumt at det skal gå utover ditt barn ved at du ikke henter før rett før stengetid. Si at dere skal bort, selv om det ikke er tilfelle, om du blir konfrontert med dette, så sier du som det er at du ikke klarer tanken på å passe endres barn når du samtidig skal både lage middag og er sliten etter arbeidstid selv.

Anonymkode: a6765...426

Har prøvd dette også og når jeg sier at vi har planer, så setter h*n opp miner. Altså sure fjes. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At det er koselig er noe du bare sier. Har man noe negativt å si skal man alltid innlede med noe positivt. Og ved å avtale dagen før er det bare å si nei ikke nå. Om ting blir enda mindre koselig driter du i da vedkommende ikke kan fortsette slik.

Skrevet

Du er veldig flink til å være unnvikende her og ikke svare på våre spørsmål så dette er nok bare tull.

Anonymkode: bd88f...568

Skrevet

Personen er nok såpass at om jeg gjør det, mister h*n jobben. Jeg vet ikke om jeg ønsker det for denne familien men det går slik utover oss///

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Personen er nok såpass at om jeg gjør det, mister h*n jobben. Jeg vet ikke om jeg ønsker det for denne familien men det går slik utover oss///

Da får du slutte å sutre, for ingenting kommer til å endre seg

Skrevet

Her hadde jeg nok sagt fra at dette ikke er noe du ønsker lenger og at det begynner å bli ubehagelig for dere fordi dere ikke ønsker å ha med andres barn hjem mer enn en gang i blant fordi dere er slitne etter jobb og ønsker å ha familietid etter jobb og barnehage.

Ikke gå inn i diskusjon med vedkommede om hvorfor osv. Bare henvis til svarene du har gitt. 

Hvis vedkommende fortsetter etter den samtalen så tar du det til styrer!

Anonymkode: 3e18a...1e5

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du trenger da ikke utbrodere til styrer? Du sier bare at denne ansatte er veldig innpåsliten, og du hadde satt pris på om personen fikk tilsnakk og beskjed om å la betalende kunder(som dere jo er) være i fred! 

Anonymkode: 1e01d...8c6

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette må du gå til styrer med. Å drive og love barn noe for å ha barnet som pressmiddel på andre, eller bruke barn som budbringer for egne beskjeder ("nå må du gå og spørre") er faktisk en form for omsorgssvikt.

Hvis styrer ikke vil ta tak i det, er det faktisk BV som må se på hjemmesituasjonen til det aktuelle barnet. Den voksne driver jo et psykologisk spill med barnet som brikke.

Anonymkode: 1ffa7...8f4

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har prøvd dette også og når jeg sier at vi har planer, så setter h*n opp miner. Altså sure fjes. 

Og så da? 

Anonymkode: 1ffa7...8f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...