Gå til innhold

Vurderer å gi hovedomsorg til far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette dreier seg ikke om at HI skal gi opp ungen sin, men at far kanskje kan ta mer ansvar og bidra mer. Det er vel ikke helt uvanlig at barn flytter mellom foreldre når de har to hjem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tre barn. Et med autisme. Null samvær med far etter hans ønske 😡

På dårlige dager forstår jeg tankegangen din. Når min gutt med autisme sliter meg helt ut. Da skulle jeg ønske jeg kunne levert han til en Pappa og sagt "Nå er det din tur"! 

Men, jeg kunne ALDRI gjort det! Jeg elsker alle barna mine, og kunne aldri gitt fra meg hovedomsorgen. 

Anonymkode: 0ee6d...158

Skrevet

I fare for å fornærme og provosere enkelte her; hadde senabort vært mulig hadde jeg gjort det om barnet ble født med en PU. Jobbet alt for mange år med PU til at jeg klarer å se meg enig med alle de uttalelsene om at "vi trenger alle slags" og "de farger jorden". Helt enkelt er de en belastning for systemet, belastning for familie, belastning for samfunnet og evolusjonistisk en blindvei. Grader av det er en ting, med de som før eller senere må institusjonaliseres har ofte så store utfordringer at det til og med krever flere personale på en bruker. Jeg synes det er vanvittig. (Byttet yrket da, og det var det beste).

Min tanke er at man ikke skal måtte gi opp eget liv for å ta vare på et veldig strekt PU barn. Men HI burde definitivt gjort andre valg tidligere. Barnets beste er ikke å flytte og bytte skole samtidig vil jeg tro. Det kommer veldig an på graden her. Vil hun kunn forstå at dette er den beste løsningen på sikt? Hvis ikke, tenker jeg du bør flytte med eller få med deg mann. 

Anonymkode: d4558...0ce

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I fare for å fornærme og provosere enkelte her; hadde senabort vært mulig hadde jeg gjort det om barnet ble født med en PU. Jobbet alt for mange år med PU til at jeg klarer å se meg enig med alle de uttalelsene om at "vi trenger alle slags" og "de farger jorden". Helt enkelt er de en belastning for systemet, belastning for familie, belastning for samfunnet og evolusjonistisk en blindvei. Grader av det er en ting, med de som før eller senere må institusjonaliseres har ofte så store utfordringer at det til og med krever flere personale på en bruker. Jeg synes det er vanvittig. (Byttet yrket da, og det var det beste).

Jeg er helt enig med deg.

Anonymkode: 9d42a...87b

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min tanke er at man ikke skal måtte gi opp eget liv for å ta vare på et veldig strekt PU barn. Men HI burde definitivt gjort andre valg tidligere. Barnets beste er ikke å flytte og bytte skole samtidig vil jeg tro. Det kommer veldig an på graden her. Vil hun kunn forstå at dette er den beste løsningen på sikt? Hvis ikke, tenker jeg du bør flytte med eller få med deg mann. 

Seriølst, hva mener du med dette innlegget? Snakke om at hun burde tatt abort, hva faen hjelper det hi. Til å ha jobbet i helsevesenet i mange år, så er du særdeles usympatisk :( Jeg tror nok og til at det var til det beste  at du byttet yrke

Anonymkode: bf250...981

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...