Gå til innhold

Dere overvektige mammaer med dårlig selvbilde :/

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, Evablaum skrev:

Typisk! De feiteste her på DIB er alltid så sykt aktive.. Jev lærer mine barn at de skal ha et sunt kosthold og ha en aktiv hverdag. Og beste måten barna lærer på, er å ta etter sine foreldre! 

Og DER møtte du deg selv i døra med et stort smell!

Anonymkode: 4bd79...250

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, er det ikke rart? At noen faktisk kan være normalt aktive og ha et sundt kosthold selv om man er feit? Du aner jo ikke HVOR feit jeg er selvfølgelig, men jeg er feit ja ✌️😊 Super duper feit! Og jeg kommer til og bli skuffa over barna mine om det er DET de vektlegger omgang med meg etter! 

Anonymkode: 6e9be...a79

Ingen feite har et sunt kosthold og er normalt aktive. Hadde de hatt det, ville de vært normalvektige!

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og DER møtte du deg selv i døra med et stort smell!

Jupp!

Det er grunnen til at vi kommer til å ha normalvektige barn som sier høyt det alle tenker :Nikke:

Skrevet
8 minutter siden, Evablaum skrev:

Jupp!

Det er grunnen til at vi kommer til å ha normalvektige barn som sier høyt det alle tenker :Nikke:

Mine foreldre er normalvektige men jeg er ikke. Er oppvokst med sunt kosthold og aktiv hverdag. Spilte håndball hver eneste dag. 

Jeg er overvektig. Selv om foreldrene mine var gode eksempler i matveien var de ikke gode ekspempler på andre ting som gjorde at jeg trøstespiste fra jeg var ca 17 år. 

Så hvis du tror automatisk at ungene dine blir normalvektige pga du som mor er er fantastisk så tror jeg er litt naiv. 

Det hjelper å være litt empatisk som forelder. 

Anonymkode: 8f2eb...26b

Skrevet
11 minutter siden, Evablaum skrev:

Jupp!

Nei, hvis barna dine tar etter deg vil de være barn og fremtidige voksne som blir sosialt handikappede fordi de ikke er i stand til å tenke særlig lenger enn sin egen nese.

Du mente at man som foreldre må vise barna ved eksempel hva man bør gjøre - vel, det er nettopp det overvektige gjør når de er aktive sammen med barna sine.

Og en ting til - det å være overvektig eller feit er ikke nødvendigvis en statisk tilstand. Skal de bli normalvektige så må de ut og være aktive og de må finne et kosthold som passer til det å få et normalvektig liv. Men slike som deg er jo med på å medvirke til at de som trenger det mest blir mindre aktive... men så langt er du tydeligvis ikke i stand til å tenke. Og derfor får du vel også korttenkte trollbarn, trollemor...

Skrevet

Hu som møtte seg sjøl i døra! Hvorfor i alle dager gjorde jeg det? Dere aner for det første ikke noe om hvor feit jeg er. Ikke en gang om jeg er feit! Dere vet kun min oppfatning av meg selv og det er jo ikke helt sikker det er sant...

Ellers finnes det faktisk mennesker (tro det eller ei) som blir feite av andre årsaker (tro det også eller ei), men skal dere opptre som usympatiske mennesker på nett, bør dere først kunne litt om saken først 😉😘

Anonymkode: 6e9be...a79

Skrevet

Ser ikke problemet. Det kryr av overvektige av alle kjønn og aldre i badeland. Alle har vel litt komplekser for ting med kroppen, om man ikke er overvektig er det blek hud utslett osv. 

Dessuten har vel de aller fleste nok med seg og sine akkurat i den settingen. Er vel ingen som stiller seg opp og studerer kroppene til andre badende. I så fall får de bare kose seg med det...

Å venne unger til å bli trygge i vann er en viktig foreldreoppgave!

Hvis du absolutt ikke greier må du alliere deg ned noen som kan ta med barnet.

Skrevet
1 time siden, Evablaum skrev:

Jupp!

Normalvektige barn som sier høyt det andre tenker? Som at folk er feite fex?

Du er klar over at du i tilfelle oppdrar barn som ikke vil fungere sosialt?

Sosial fungering er vel nesten viktigere for barn og voksne å mestre enn både kroppsfasong og svømmeferdigheter...

Skrevet

Jeg er undervektig og har problemer med å vise meg i badetøy, garderobe etc pga jeg er veldig tynn, blikk og kommentarer. Har en fortid med seksuelle overgrep i barndommen. Men jeg klarer for barnas skyld å legge det tilside og gå i svømmehall med de pga jeg vet de elsker det og det er viktig både at de lærer å være trygge i vannet og at de ikke lider av mine komplekser.

Anonymkode: b378a...129

Skrevet
På Wednesday, April 12, 2017 den 8.22, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker som så at alle har vi vel nok med vårt. JEG studerer ikke andre damer på stranda eller i badeland, hvorfor skal alle andre studere meg? Nei, nettopp, ingen gjør det. Også i badeland da. Det er vel den siste plass man har tid og mulighet til å stirre på og bedømme andre folk sitt utseende? Enten passer man på barn, eller man er barn/ungdom og har det gøy og leker seg... Er det ikke sånn da?

Jeg og min kropp eller du og din kropp betyr INGENTING for alle de andre menneskene i badeland.. De er opptatt av å passe på, eller leke seg selv eller hodet fullt av EGNE kompleks,- så de trenger ikke ta på seg våre :) Dra til badeland og nyt synet av barnet ditt som koser seg,- også får man trim i tillegg!

Anonymkode: 4f6ea...8b9

Ingen gjør det sier du? Jeg gjør det, og alle jeg kjenner også. Derfor kvir jeg meg ekstra. Det er vel litt sånn " på seg selv kjenner man andre" . Har aldri skjønt det der med at folk har nok med seg selv - min opplevelse er motsatt. At jo mer komplekser man har jo mer sammenligner man med andre. 

Jeg er skikkelig feit og overøst med strekkmerker. Og sammenligner meg med alle jeg ser i badeland/ på stranda.

Anonymkode: 6322b...ddd

Skrevet

Jeg er ikke overvektig, men hater kroppen min. Var i basseng med barna for litt siden. Det var føste gang på sikkert 15 år at jeg hadde på bikini. Og at jeg var i et innendørs basseng. Jeg har et veldig stygt arr på magen og det er helt forferdelig for meg. I tillegg bærer magen preg av at jeg har båret 3 barn. Jeg lærte den dagen å gi f... i hva folk mener. Jeg er meg og sånn er det.

Anonymkode: 8e988...340

Skrevet
På 12. april 2017 den 5.43, Anonym bruker skrev:

Hei.

er det noen overvektige mammaer her med dårlig selvbilde?? 

Ehh er dere på innendørs badeland med barna deres? Har en sønn som gjerne vil på badeland men jeg sliter så fælt med kroppen min og går aldri  offentlig i badeklær. Faren er allergisk mot klorvann så han får heller ikke vært med han. 

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? 

Anonymkode: bb80b...4b6

Skaffet meg et godt selvbilde.

(Det har jeg forresten. Selv om jeg er tjukk.) 

Anonymkode: 6117e...4c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...