Gå til innhold

Dere overvektige mammaer med dårlig selvbilde :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

er det noen overvektige mammaer her med dårlig selvbilde?? 

Ehh er dere på innendørs badeland med barna deres? Har en sønn som gjerne vil på badeland men jeg sliter så fælt med kroppen min og går aldri  offentlig i badeklær. Faren er allergisk mot klorvann så han får heller ikke vært med han. 

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? 

Anonymkode: bb80b...4b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er overvektig og går i bassenget med barna mine. Kan ikke la det ødelegge for opplevelser med barna

Anonymkode: 1c265...2ab

Skrevet

Jeg hater det ekstremt mye, men jeg drar likevel. Må bare koble ut og fokusere på ungen. Det er jo faktisk livsviktig å lære seg å svømme og å være trygg i vann. 

Anonymkode: b6823...73b

Skrevet

Jeg var i Langesund igår. Var til og med opp i skila. 

Hater kroppen min prøver desperat å gjøre noe med det. Men sønnen min elsker meg for det så jeg bader med han for han syns det er gøy å bade. 

Var til og med i syden med han i fjor og sa badet vi 8 timer hver dag, jeg stupte hoppet var som en liten unge. Ingen andre foreldre var sånn men vi hadde det gøy. 

Anonymkode: 8f2eb...26b

Skrevet

Jeg drar på badeland uansett, for sønnen min sin skyld. Fokuserer på ham og prøver å glemme meg selv. Før jeg fikk barn pleide jeg å skifte på do, men det sluttet jeg med da jeg gjerne vil være et godt forbilde, så nå later jeg som jeg synes det er helt naturlig å dusje naken blant masse fremmede damer.

Jeg pleier også å ta med barnet til søsteren min som sliter med det samme og ikke takler det. Så hvis jeg absolutt ikke hadde klart det så hadde jeg hørt om noen i familien min kunne tenke seg å dra med sønnen min av og til.

Både mitt og hennes barn går i tillegg på svømmekurs der vi kan sitte fullt påkledd og bare se på. Passer oss veldig bra. ;)

Anonymkode: 1d395...e74

Skrevet

Bad og kos dere! Jeg var på badeland igår og det var flertall av overvektige kvinner. Ingen bryr seg. Nok med å passe på sine egne barn;) Kos dere på badeland! :D

Anonymkode: 7dd36...d0e

Skrevet

Alle har nok med sitt på badeland. 

Og vet du, du får bare lære deg å elske kroppen din. Jeg synes alle kvinner som har selvtillit er flotte jeg. Ta på deg badetøyet og hopp i vannet. 

Hilsen hun tynne som synes folk skal få se ut som de gjør. 

Anonymkode: 3f39b...d1f

Skrevet

Jeg tenker som så at alle har vi vel nok med vårt. JEG studerer ikke andre damer på stranda eller i badeland, hvorfor skal alle andre studere meg? Nei, nettopp, ingen gjør det. Også i badeland da. Det er vel den siste plass man har tid og mulighet til å stirre på og bedømme andre folk sitt utseende? Enten passer man på barn, eller man er barn/ungdom og har det gøy og leker seg... Er det ikke sånn da?

Jeg og min kropp eller du og din kropp betyr INGENTING for alle de andre menneskene i badeland.. De er opptatt av å passe på, eller leke seg selv eller hodet fullt av EGNE kompleks,- så de trenger ikke ta på seg våre :) Dra til badeland og nyt synet av barnet ditt som koser seg,- også får man trim i tillegg!

Anonymkode: 4f6ea...8b9

Skrevet

Ikke ungen sin skyld at jeg er overvektig , så her må jeg være med uansett om jeg liker det eller ikke 

Anonymkode: bab17...408

Skrevet

Jeg kan ikke huske hvordan én eneste person så ut i garderoben sist gang vi var på badeland. Har nok med meg selv og barnet mitt. Jeg er overvektig og misliker sterkt å både dusje naken og gå i badetøy, men gjør det for barnets skyld. Når man først kommer seg uti, er man jo for det meste under vann og det finnes et hav av ulike kropper der. Jeg tror det er en vanesak og at det blir lettere når man har gjort det noen ganger. :) 

Anonymkode: 98750...710

Skrevet

Jeg er hverken overvektig eller har lavt selvbilde, men husk at ingen kropper er stygge. Jeg tenker dessuten aldri over hva slags kropp andre folk har når jege r på badeland eller strand, og sånn tror jeg veldiog mange har det: man er der for å kose seg og være sammen med barna, og så kan folk få se ut som de vil.

Dra på badeland og ha det fint med barnet ditt, du er helt sikkert mye finere enn du selv tror :-)

Anonymkode: c5874...dae

Skrevet

Jeg sliter med det... tror jeg velger badedrakt faktisk i år. Min mest komplekser med magen... så føler meg nok bedre om den blir litt skjult. Men hver gang jeg er på badeland ser jeg andre med lignende kropp som meg som gir f... jeg synes selv de ser flotte ut nettop fordi de er trygge på seg selv. Jeg skal øve meg på å gjøre det samme... jeg er bikket 30 år og har to barn. På tide å kunne leve som en vil uten å bry seg om hva andre tenker hele tiden. 

Anonymkode: 1668d...f20

Skrevet

Jeg går alltid med badedrakt på badeland, da slipper jeg hvertfall all fokus med at folk ser på magen min.

Anonymkode: 326ce...2e7

Skrevet

Noen ganger krever livet at man ser forbi seg selv og fokuserer på de viktige tingene! Heller 100 tjukkaser i vannet enn 100 unger på land 👍

Anonymkode: 6e9be...a79

Skrevet

Men, dere som har større barn, blir ikke barna flaue over dere? Det hadde jeg blitt.. Grusomt at så mange barn skal vokse opp med så overvektige foreldre. (Takk for tipset, da blir det faktisk badeland på oss 4 i påsken. Jeg har gått ned til matchvekt igjen etter fødsel, så det blir bra!)

Skrevet

Dumt om barna ikke får opplevelser fordi du er selvbevisst og overvektig. Ikke, bry deg eller slank deg,

Kort og kontant og ansvaret legges der hvor det hører hjemme. Dette til tross for hylekoret som følger under denne posten som blander inn følelsene sine. Legg spesielt merke til adjektivene som kommer.

Anonymkode: 566f2...c41

Skrevet
56 minutter siden, Evablaum skrev:

Men, dere som har større barn, blir ikke barna flaue over dere? Det hadde jeg blitt.. Grusomt at så mange barn skal vokse opp med så overvektige foreldre. (Takk for tipset, da blir det faktisk badeland på oss 4 i påsken. Jeg har gått ned til matchvekt igjen etter fødsel, så det blir bra!)

Nei, mine lærer faktisk at vettet til folk befinner seg inni huet, mellom ørene! De ser glatt forbi ytre faktorer. Jeg er sjokkert over at du ikke lærer dine barn vanlig folkeskikk (det har de ikke om de målet verdien i et menneske ved å bli flau av de om de ikke er innonfor den for alltid svingende "normalen".)

Ellers da snuppa, så kan selv tjykkaser være aktive, så mine unger er veldig glad sin tjukke mamma som alikevel eller til tross for tjukkas ytret sitt går på ski, tur, rir, aker, trener kampsport, er med på fotball og annet vi ellers finner på i en vanlig hverdag. Tenke seg til 💪

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, mine lærer faktisk at vettet til folk befinner seg inni huet, mellom ørene! De ser glatt forbi ytre faktorer. Jeg er sjokkert over at du ikke lærer dine barn vanlig folkeskikk (det har de ikke om de målet verdien i et menneske ved å bli flau av de om de ikke er innonfor den for alltid svingende "normalen".)

Ellers da snuppa, så kan selv tjykkaser være aktive, så mine unger er veldig glad sin tjukke mamma som alikevel eller til tross for tjukkas ytret sitt går på ski, tur, rir, aker, trener kampsport, er med på fotball og annet vi ellers finner på i en vanlig hverdag. Tenke seg til 💪

Typisk! De feiteste her på DIB er alltid så sykt aktive.. Jev lærer mine barn at de skal ha et sunt kosthold og ha en aktiv hverdag. Og beste måten barna lærer på, er å ta etter sine foreldre! 

Skrevet
1 time siden, Evablaum skrev:

Ja, det var faktisk en periode jeg var flau over min overvektige mor. Men det var kun over en kort periode i 12-13 års alderen. Skammer meg over den tiden. Er kjempe glad i min mor og veldig stolt over å være sammen med henne offentlig. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det var faktisk en periode jeg var flau over min overvektige mor. Men det var kun over en kort periode i 12-13 års alderen. Skammer meg over den tiden. Er kjempe glad i min mor og veldig stolt over å være sammen med henne offentlig. 

Tenk hvor stolt du hadde vært hvis hun hadde vært slank? 

Skrevet
2 timer siden, Evablaum skrev:

🤢

Anonymkode: 1668d...f20

Skrevet
31 minutter siden, Evablaum skrev:

Tenk hvor stolt du hadde vært hvis hun hadde vært slank? 

Tror du jeg hadde vært mer stolt? Det vet jeg at jeg ikke hadde vært.

Synes synd på de rundt deg; familie, venner, beskjente osv. Spesielt om de er overvektige. Eller du er vel så "perfekt" at du ikke har overvektige venner? Du har vel bare sånne fitness mødre til venner. Damer som trener annenhver dag og går turer resten av dagene. Som poster på Instagram og Facebook at de trener. 

Selvom du ser på folk og tenker "Herregud. Er det mulig å være så feit? Stakkars barna deres." Så håper jeg du klarer å holde det for deg selv, og at du holder munnen din lukket! Det er helt greit at du mener folk skal leve en sunn livsstil. Men det betyr ikke at du har rett til å henge deg opp andre sine kropper.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du jeg hadde vært mer stolt? Det vet jeg at jeg ikke hadde vært.

Synes synd på de rundt deg; familie, venner, beskjente osv. Spesielt om de er overvektige. Eller du er vel så "perfekt" at du ikke har overvektige venner? Du har vel bare sånne fitness mødre til venner. Damer som trener annenhver dag og går turer resten av dagene. Som poster på Instagram og Facebook at de trener. 

Selvom du ser på folk og tenker "Herregud. Er det mulig å være så feit? Stakkars barna deres." Så håper jeg du klarer å holde det for deg selv, og at du holder munnen din lukket! Det er helt greit at du mener folk skal leve en sunn livsstil. Men det betyr ikke at du har rett til å henge deg opp andre sine kropper.

Jeg henger meg ikke opp i feite kropper. Men, jeg tenker jo mitt om mennesker med feite kroppen.... 

Skrevet

Jeg har aldri vært flau over min overvektige mor, men min fordomsfulle far er jeg flau over daglig. 

Anonymkode: 6536f...18d

Skrevet
3 timer siden, Evablaum skrev:

Typisk! De feiteste her på DIB er alltid så sykt aktive.. Jev lærer mine barn at de skal ha et sunt kosthold og ha en aktiv hverdag. Og beste måten barna lærer på, er å ta etter sine foreldre! 

Ja, er det ikke rart? At noen faktisk kan være normalt aktive og ha et sundt kosthold selv om man er feit? Du aner jo ikke HVOR feit jeg er selvfølgelig, men jeg er feit ja ✌️😊 Super duper feit! Og jeg kommer til og bli skuffa over barna mine om det er DET de vektlegger omgang med meg etter! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...